hegejenta30 Skrevet 27. august 2013 #281 Del Skrevet 27. august 2013 Noen andre som blir helt desperate etter mat innimellom? Veklser mellom kvalme, dårlig matlyst og akutt behov for mat. Ikke så lett å bli enig med seg selv... Å ja da! Her hjelper det kun å spise når kvalmen er som værst enn så rart det høres ut! Håper virkelig den slipper når jeg runder 12 uker. Var på ultralyd i dag, 11+4 etter siste mens, ble foreløpig satt frem til 12+2. Det var stas! Alt var fint med lille, og jeg ble superlettet! Hadde psyket meg litt ned på forhånd og var forberedt på litt av hvert, men heldigvis så alt bare fint ut. Jordmoren pekte på kjønnet h*ns på et tidspunkt og sa at "det så nå ut som en gutt, da, men jeg har bomma mange ganger før", så guttefølelsen min ble bare sterkere av det. Mannen, der i mot, er fortsatt overbevist om jente. Nå er jeg i kjempefin form, bortsett fra at jeg fortsatt er trøtt og alt begynner å kjenne de første antydningene til bekkensmerter. Null kvalme, og den verste "jeg er så sulten at jeg tror jeg DØR!"-sulten er også, gudskjelov,borte. Mors magefølelse stemmer stort sett! Så det blir spennende å se på Ordinær UL om hun tok feil eller ikke! Godt alt så bra ut så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 27. august 2013 #282 Del Skrevet 27. august 2013 Da har jeg vært hos legen. Hun ville ikke gi meg tidlig ul da alt så fint ut og jeg hadde gode symptomer Tok de vanlige prøvene + en gyn. undersøkelse. Hun sa livmoren min var litt over navlen, så den er tydeligvis stor og fin. Hun satte meg frem til 11+3, men jeg er bombesikker på at jeg er ca 10+6/11 i dag. Så blir spennende å se. Nå venter jeg på at kl skal bli 13:00 så jeg får ringe å bestille privat ul, for ul SKAL jeg ha samme hva. Å vente 3 uker før vi skal høre hjertelyd blir for lengre.. Vil så gjerne vite om alt er fint før vi røper hemmeligheten vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. august 2013 #283 Del Skrevet 27. august 2013 Det er noe med det! Altså å være sikker på at alt er OK når man forteller ALLE om at det er småsøsken på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 27. august 2013 #284 Del Skrevet 27. august 2013 De siste dagene har jeg kjent liv! Så koselig. Kjenner et lite froskehopp på omtrent samme sted med ujevne mellomrom. I dag har jeg merket det godt. Kjenner det tidligere enn sist, er i 13.uke nå og sist merket jeg det ikke før uke 15 tror jeg det var. Hurra! Er så glad for at mange av oss straks er godt over i andre trimester, som er det beste! Man er ikke så stor og tung enda, samtidig som man har en søt gravidmage (de fleste ihvertfall) og alt ubehaget fra første tri sakte blir borte... Og man begynner å kjenne babyen som sparker. :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 27. august 2013 #285 Del Skrevet 27. august 2013 Tror dere at det er mulig å kjenne babyen i magen når man ligger på ryggen i senga for eksempel? Jeg kjente en tydelig hump på min høyre side under navlen i dag tidlig. Det kjentes veldig babyaktig ut. Jeg trodde det bare var tarmene mine, men fikk vite i dag at livmoren min er over navlen, så kanskje det var det likevel? Klumpen var på størrelse med et stort egg. Heldig du Maman som allerede kjenner liv. Uke 13 var tidlig!! Selv om du er 2.gangs gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 27. august 2013 #286 Del Skrevet 27. august 2013 Ja enig i at det veldig tidlig, og var usikker i starten men de siste par dagene har det vært tydelige bittesmå spark:) måtte google det, og det skjer visst at noen kjenner det allerede i uke 13. Har også framovervendt livmor, kanskje det gjør det enklere å kjenne? Ikke vet jeg:) Kanskje du kjente babyen ja? Jeg har ikke kjent noe lignende, men den er jo inni der så da er det jo ikke så rart om man kjenner den når man ligger riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 27. august 2013 #287 Del Skrevet 27. august 2013 Så koselig at du kjenner babyen, Maman. Gleder meg til det, kjenner jeg er utålmodig. Tida kan liksom ikke gå fort nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 27. august 2013 #288 Del Skrevet 27. august 2013 Så koselig at du kjenner babyen, Maman. Gleder meg til det, kjenner jeg er utålmodig. Tida kan liksom ikke gå fort nok Signerer den. Også gleder jeg meg til å gå rundt i babybutikker og kjøpe alt vi trenger, gleder meg til å innrede barnerommet, og til å få mage Den kommende pappaen gav etter og kjøpte den første bamsen i går, enda jeg bare er 6+0. Men det er jo så koselig. Når tenker dere å begynne på forberedelsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 27. august 2013 #289 Del Skrevet 27. august 2013 Tror ikke vi kommer til å begynne med så mye før etter UL. Må rydde ut av rommet som skal bli barnerom før vi får gjort noe, for det er blitt brukt som oppussingslager i et år. Det skulle jeg vel gjort for lenge siden når jeg tenker meg om Så oktober en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 27. august 2013 #290 Del Skrevet 27. august 2013 Vi og har en del som må gjøres før rommet kan begynnes på... Holder på å pusse opp på loftet as we speek, det skal bli kontor/mitt hobbyrom, og så skal kontoret bli minis rom. Men det er MYE som må gjøres ennå. Blir nok malt etter UL når vi vet kjønn. Jeg er ikke rosa-jente i utgangspunktet men skulle det nå være ei frøken i magen så kan det jo hende rommet blir litt rosa Jeg er igang med å strikke til den lille. Gleder meg til å se igjennom klærne fra 2 åringen, men det tar jeg nok ikke før etter UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 28. august 2013 #291 Del Skrevet 28. august 2013 Da var det min tur til å se et bankende hjerte på ultralyd i dag. Helt utrolig! Ble satt frem litt, så det betyr at jeg i dag er 7+5. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 28. august 2013 #292 Del Skrevet 28. august 2013 Da var det min tur til å se et bankende hjerte på ultralyd i dag. Helt utrolig! Ble satt frem litt, så det betyr at jeg i dag er 7+5. Så koselig Gleder oss til det er vår tur. Har legetime om en uke, og da skal jeg få henvisning til ultralyd pga spotting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 28. august 2013 #293 Del Skrevet 28. august 2013 Da var det min tur til å se et bankende hjerte på ultralyd i dag. Helt utrolig! Ble satt frem litt, så det betyr at jeg i dag er 7+5. Koselig Det ble litt mer virkelig nå, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 28. august 2013 #294 Del Skrevet 28. august 2013 Skulle ønske vi hadde et rom vi kunne fikse skikkelig opp Vi leier bare, så vi kan ikke kjøre på med maling og diverse. Rommet er ganske fint, men innredningen kommer nok til å bli noget edruelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 28. august 2013 #295 Del Skrevet 28. august 2013 Koselig Det ble litt mer virkelig nå, sant? Ja, både virkelig og uvirkelig på samme tid. Synes det er veldig rart å tenke på at det er et levende vesen som vokser inni meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 29. august 2013 #296 Del Skrevet 29. august 2013 Så koselig saltnpepa Jeg (mannen må være hjemme å passe nr 1) skal på UL på mandag!!! Gleder meg og gruer meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampeline Skrevet 29. august 2013 #297 Del Skrevet 29. august 2013 Så koselig med disse UL-oppdateringene :-) Alle dere som er på ultralyd i disse dager - er det privat, selvbetalt UL eller får dere det gjennom fastlegen/jordmor? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 29. august 2013 #298 Del Skrevet 29. august 2013 Vi skal på privat på Lillehammer.. Koster visstnok 500kr, vi betaler selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 29. august 2013 #299 Del Skrevet 29. august 2013 Vi hadde privat. Kostet 1300 kr. Aaaaaaltfor dyrt egentlig, men var deilig å få en bekreftelse på at det var noe der. I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll og fortalt pappa og farmor at jeg er gravid. Oooog er 12 uker i dag Fikk forresten ennå en ny termin i dag da. 13. mars. Så da kan jeg vel bare velge mellom 13., 15. og 18.? Jo, og i den ene boka jeg fikk ble termin 12. mars. Og det var en bok fra babyverden, der har jeg fått 15. mars før. Værsågod, bli gæærn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 30. august 2013 #300 Del Skrevet 30. august 2013 Siden man sjelden føder på termin ville jeg tatt utgangspunkt i den midterste datoen inntill videre. Du vil sikkert få ennå en ny dato på ordinær ul. Og det er jo den du skal forholde deg til. Men uansett så kommer jo ikke ungen ut før h*n er klar til det! Om det så er 14 dager på overtid eller 3 uker før termin! Hurra for 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå