Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Jepp, tror jeg kan melde meg ut her, tydelig at det er en sa jeg opplever.. :( lykke til videre alle sammen :)

Uff så leit :(

Håper det går bra med dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, tror jeg kan melde meg ut her, tydelig at det er en sa jeg opplever.. :( lykke til videre alle sammen :)

Å nei, så leit dette var. Har opplevd det selv en gang. Klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv effekt av graviditeten: Jeg har fått helt avsmak på godteri. Kjøpte smash idag, beste sjokoladen av alle, men klarte vel bare å spise 50 gram før jeg ble så kvalm at jeg måtte stoppe. Var ikke godt heller. Også jeg som ELSKER sjokolade!

Det samme opplever jeg! Og det er jo helt greit på en måte. Beste jeg får nå om dagen er kjøleskapskaldt pink lady eple delt i skiver med litt vanilje kesam på. :spise:

Det var trist å høre :( Håper en ny spire er på plass ganske kjapt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0 i dag og første dag med oppkast om morgenen! Skal på ultralyd om noen dager

Ikke noe særlig med oppkast, men ultralyd blor spennende da! Tenk å få se et bankende hjerte. Vært kvalm lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe særlig med oppkast, men ultralyd blor spennende da! Tenk å få se et bankende hjerte. Vært kvalm lenge?

Var kvalm rundt den tiden jeg testet positivt. Etter det ga det seg, men kom tilbake mot slutten av uke 5 begynnelsen av uke 6. Kunne selvsagt vært mye verre enn det er, men er litt slitsomt å være så pass mye kvalm som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kvalm rundt den tiden jeg testet positivt. Etter det ga det seg, men kom tilbake mot slutten av uke 5 begynnelsen av uke 6. Kunne selvsagt vært mye verre enn det er, men er litt slitsomt å være så pass mye kvalm som jeg er.

Æsj da, jeg som trodde faren for å få svangerskapskvalme var over når jeg er "så langt" som 5+5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff da så trist. :hug::(

Vet det er en mager trøst, men kanskje det var noe galt, og det var naturens måte å fikse det på? Det var vertfal en trøst for meg når jeg mistet i april.

Håper du tar godt vare på deg selv i denne tiden og at en ny frisk spire klorer seg fast om kort kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så trist å høre. :sad: Håper du kommer til hektene så fort som mulig! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig leit, blomst12! Sender deg en klem :)

12 uker idag, og 30% av graviditeten er fullført ifølge svangerskapsappen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som blir helt desperate etter mat innimellom? Veklser mellom kvalme, dårlig matlyst og akutt behov for mat. Ikke så lett å bli enig med seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre som blir helt desperate etter mat innimellom? Veklser mellom kvalme, dårlig matlyst og akutt behov for mat. Ikke så lett å bli enig med seg selv...

Nei, kan ikke akkurat si det. Har generelt ikke så lyst på mat for tiden. Er ikke kvalm, men har en svaak følelse av ubehag om jeg kjenner etter. Jeg spiser selvfølgelig som vanlig, men det er INGEN TING som frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag, 11+4 etter siste mens, ble foreløpig satt frem til 12+2.

Det var stas! Alt var fint med lille, og jeg ble superlettet! Hadde psyket meg litt ned på forhånd og var forberedt på litt av hvert, men heldigvis så alt bare fint ut. :rodmer:

Jordmoren pekte på kjønnet h*ns på et tidspunkt og sa at "det så nå ut som en gutt, da, men jeg har bomma mange ganger før", så guttefølelsen min ble bare sterkere av det. Mannen, der i mot, er fortsatt overbevist om jente. :)

Nå er jeg i kjempefin form, bortsett fra at jeg fortsatt er trøtt og alt begynner å kjenne de første antydningene til bekkensmerter. Null kvalme, og den verste "jeg er så sulten at jeg tror jeg DØR!"-sulten er også, gudskjelov,borte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt så fint ut. Og så godt å bli satt frem såpass mye da. Plutselig i andre trimester du nå da? :)

Mannen har skikkelig guttefølelse, jeg har ingen følelse ennå :) Haha, han klappet meg på magen i stad og sa "ja, du har fått litt mage". Eneste gangen det er greit å si noe sånn altså :fnise: Men den er blitt litt større, selv om det er mest oppblåsthet. Tror jeg.... Nå er hvertfall formen kjempebra, er ikke trøtt eller forkjøla lenger, så i dag har jeg endelig gjort husarbeid. Noen uker siden sist tror jeg...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å lese om positive UL.. :rodmer: Gleder meg bare ennå mer til vi skal avgårde om ca 3 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste jeg får nå om dagen er kjøleskapskaldt pink lady eple delt i skiver med litt vanilje kesam på. :spise:

Åh, kalde pink lady er helt fantastisk! Må ha det, bare må ha det! :fnise: Funker veldig bra å dyppe i blåbæryoghurt også. Husker jeg spiste i bøtter og spann av det sist også :)

Oh yes.... Kjempefestlig! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt så fint ut. Og så godt å bli satt frem såpass mye da. Plutselig i andre trimester du nå da? :)

Mannen har skikkelig guttefølelse, jeg har ingen følelse ennå :) Haha, han klappet meg på magen i stad og sa "ja, du har fått litt mage". Eneste gangen det er greit å si noe sånn altså :fnise: Men den er blitt litt større, selv om det er mest oppblåsthet. Tror jeg.... Nå er hvertfall formen kjempebra, er ikke trøtt eller forkjøla lenger, så i dag har jeg endelig gjort husarbeid. Noen uker siden sist tror jeg...... :)

Ja, hopper frem noen dager der,og over i et nytt trimester. Tar det jeg kan få jeg! ;)

Hehe, ikke mange andre ganger enn nå de slipper unna med å si noe sånt, nei. Husker mannen min sa det veldig tidlig sist, når det definitivt ikke var en babymage han klappa på. Da ble jeg faktisk litt fornærma. :fnise:

Åh, kalde pink lady er helt fantastisk! Må ha det, bare må ha det! :fnise: Funker veldig bra å dyppe i blåbæryoghurt også. Husker jeg spiste i bøtter og spann av det sist også :)

Ah, pink lady-epler har jeg hatt dilla på begge gangene også. Så friske og gode! Får sur/syrlig-craving når jeg er gravid. Er så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...