Gå til innhold

Sykemeldt kollega på hagesenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag tidlig var jeg på hagesenteret for å handle inn fkere planter til hagen. Der då jeg ingen ringere enn min sykemeldte kollega som smilte og lo og handlet masse busker og planter. Hun er sykemeldt for tiden, fra en kontorjobb. Kjenner jeg blir så irritert, hun så absolutt ikke syk ut, og når vi har såpass mye å gjøre i hennes fravær er det irriterende å se henne i full vigør på byens hagesenter. Det klarer hun, men lette kontoroppgaver går visst ikke! Burde jeg fortelle dette til sjefen? Er jo tydelig at hun burde vært på jobb så frisk som hun virket!

Anonymous poster hash: ef311...602

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du aner da ingenting om hennes helsetilstand!

Så sant hun ikke er sykemeldt for omgangssyke/influensa ol så har hun godt av å komme seg ut litt.

Sykemeldt betyr ikke automatisk sengeliggende.



Anonymous poster hash: 494de...402
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jobben din å reise på hagesenter og handle planter til hagen? Høres koselig ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man er sykemeldt med eksempelvis senebetennelse, angst, depresjon, spiseproblemer, ryggproblemer, whatever - så kan man ikke bevege seg ute?

Kan hende hun handler inn planter nettopp for å gjøre hverdagen hjemme lysere - noe å gjøre som tar tankene bort fra sykdom?

Skulle tro disse trådene var troll, så dumme kan virkelig ikke folk bli.



Anonymous poster hash: 2b049...7e8
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man er sykemeldt med eksempelvis senebetennelse, angst, depresjon, spiseproblemer, ryggproblemer, whatever - så kan man ikke bevege seg ute?

Kan hende hun handler inn planter nettopp for å gjøre hverdagen hjemme lysere - noe å gjøre som tar tankene bort fra sykdom?

Skulle tro disse trådene var troll, så dumme kan virkelig ikke folk bli.

Anonymous poster hash: 2b049...7e8

Er absolutt ikke noe troll! Men blir irritert over at enkelte bare går og sykemelder seg. Vi jobber ikke på noe aldershjem så det er ikke tungt arbeid. Hadde sikkert fint gått an å jobbe litt. Når hun går på hadesenter kan hun også jobbe litt.

Anonymous poster hash: ef311...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt sykemeldte familiemedlemmer, fordi de har slitt psykisk. Det betyr ikke at de må sitte innenfor husets fire vegger i flere måneder. Tvert imot. Da blir tilstanden heller verre nemlig.



Anonymous poster hash: 578fb...d89
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jobben din å reise på hagesenter og handle planter til hagen? Høres koselig ut.

Absolutt ikke, i dag er min planlagte avspaseringsdag som var avtalt for ukevis siden, etter en hel ettermiddag med overtid! I går måtte jeg på toppen jobbe 4 timer etter arbeidstid for å få unna hennes oppgaver! Ganske irriterende å se henne handle planter da!

TS

Anonymous poster hash: ef311...602

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, i dag er min planlagte avspaseringsdag som var avtalt for ukevis siden, etter en hel ettermiddag med overtid! I går måtte jeg på toppen jobbe 4 timer etter arbeidstid for å få unna hennes oppgaver! Ganske irriterende å se henne handle planter da!

TS

Anonymous poster hash: ef311...602

Med mindre jobben deres er å reise på dette hagesenteret og handle planter, ser jeg ikke helt hva kollegaens evne til å gjøre dette har med jobben å gjøre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke noe troll! Men blir irritert over at enkelte bare går og sykemelder seg. Vi jobber ikke på noe aldershjem så det er ikke tungt arbeid. Hadde sikkert fint gått an å jobbe litt. Når hun går på hadesenter kan hun også jobbe litt.

Anonymous poster hash: ef311...602

Empatiløse, bedrevitende kjerring.

Så lenge man ikke ligger syk grunnet influensa eller omgangssyke, så har man bare godt av å komme seg litt ut når man er sykemeldt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hadde du vært en god kollega, så hadde du stikkert bort til henne og hilst og sett hvordan hun faktisk hadde det. Man trenger ikke å se ut som en narkis for å være sykemeldt, mange sliter psykisk også uten at man ser det utenfra.

Jeg antar dere ikke har god kontakt på jobben heller, og skjønner hvorfor hun velger det i så fall.



Anonymous poster hash: 4da06...c7f
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du ingenting med. For alt du vet kan hun være sykemeldt pga noe du ikke kan se, f.eks psykisk sykdom. Det kan også være sykdom som nødvendigvis ikke gjør deg sengeliggende, men ikke i stand til å gå på jobb. Det ER stor forskjell å være på jobb og gi 100% av seg selv, og det å kikke på planter som antagelig krever lite.

Den gang jeg ble sykemeldt fordi jeg mistet x-antall venner på Utøya (jeg slet ganske mye, og hadde det vondt, jeg satt i grunn hele tiden og gråt, jeg hadde ikke sjangs til å gjøre jobben min), fikk jeg streng beskjed av legen om å komme meg ut og gjøre ting som faktisk gjorde meg glad. Min sjef var forøvrig HELT enig. Det førte blant annet til at vi reiste til Dyreparken for å kose oss. Det at jeg fikk prioritere meg og pleie mine sår gjorde at jeg kom raskere ut i arbeid. Men hadde jeg sittet hjemme og sett i veggen hadde jeg blitt gal. Jeg hadde rett og slett bare blitt enda mer sårbar og hatt enda mer vondt.

I stedet for å irritere deg over hva andre gjør så bør du kanskje heller tenke på deg og dine egne holdninger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke noe troll! Men blir irritert over at enkelte bare går og sykemelder seg. Vi jobber ikke på noe aldershjem så det er ikke tungt arbeid. Hadde sikkert fint gått an å jobbe litt. Når hun går på hadesenter kan hun også jobbe litt.

Anonymous poster hash: ef311...602

Psykisk sykdom ser man ikke! Hun kan ha masse problemer som du ikke ser. Hun kan være døende av kreft for alt du vet, uten at det vises på utsiden!

Det er mange andre grunner enn influensa som gjør at folk sykemelder seg. Skal de låse seg inne for alltid av den grunn?

F.eks. ved psykisk sykdom har folk gjerne godt av å komme seg ut. Kanskje hun har "mannet seg opp" i 3 dager for den turen til hagesenteret. Hva vet du?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du ingenting med. For alt du vet kan hun være sykemeldt pga noe du ikke kan se, f.eks psykisk sykdom. Det kan også være sykdom som nødvendigvis ikke gjør deg sengeliggende, men ikke i stand til å gå på jobb. Det ER stor forskjell å være på jobb og gi 100% av seg selv, og det å kikke på planter som antagelig krever lite.

Den gang jeg ble sykemeldt fordi jeg mistet x-antall venner på Utøya (jeg slet ganske mye, og hadde det vondt, jeg satt i grunn hele tiden og gråt, jeg hadde ikke sjangs til å gjøre jobben min), fikk jeg streng beskjed av legen om å komme meg ut og gjøre ting som faktisk gjorde meg glad. Min sjef var forøvrig HELT enig. Det førte blant annet til at vi reiste til Dyreparken for å kose oss. Det at jeg fikk prioritere meg og pleie mine sår gjorde at jeg kom raskere ut i arbeid. Men hadde jeg sittet hjemme og sett i veggen hadde jeg blitt gal. Jeg hadde rett og slett bare blitt enda mer sårbar og hatt enda mer vondt.

I stedet for å irritere deg over hva andre gjør så bør du kanskje heller tenke på deg og dine egne holdninger.

Mvh Yvonne :heiajente:

Psykisk sykdom burde ikke være noe hinder for å jobbe litt. Virker som om dere ikke vil lese at jeg skriver "jobbe litt" ? Uansett vet ingen hvorfor hun er sykemeldt, kan godt være hun har løyet til legen. Er visst ikke vanskelig å lyve til seg 3-4 uker. Og når jeg så henne så hun akkurat ut som vanlig. Å da mener jeg det må være mulig å jobbe et par timer or dag istedet for å ha "ferie" og tid til ting hun ellers måtte gjort på kveldstid.

TS

Anonymous poster hash: ef311...602

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykisk sykdom burde ikke være noe hinder for å jobbe litt. Virker som om dere ikke vil lese at jeg skriver "jobbe litt" ? Uansett vet ingen hvorfor hun er sykemeldt, kan godt være hun har løyet til legen. Er visst ikke vanskelig å lyve til seg 3-4 uker. Og når jeg så henne så hun akkurat ut som vanlig. Å da mener jeg det må være mulig å jobbe et par timer or dag istedet for å ha "ferie" og tid til ting hun ellers måtte gjort på kveldstid.

TS

Anonymous poster hash: ef311...602

Hvis du er så misunnelig på kollegaen din Ts, så hvorfor ikke stikke til legen og "lyve" deg til ei sykemelding du også????

Med mindre du er utdannet innen psykisk helsearbeid, så har du ingen rett til å uttale deg om at de som er psykisk syk fint kan jobbe noen timer. Du viser totalt mangel på forståelse og medmenneskelighet.

Har selv ei venninne som nettopp har fått diagnose depresjon, sosial angst og panikkangst, og hun er sykemeldt. Nettopp startet opp med medisiner. Hun kan du kanskje møte på butikken, eller et hagesenter, men det du ikke vet er at hun har jobbet hardt med seg selv for å faktisk klare det. Hver gang hun klarer å gjennomføre noe sånt, så er det en seier for henne.

Jeg synes synd i deg som er så sneversynt og så lite empatisk.

Anonymous poster hash: f57c9...3de

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk sykdom burde ikke være noe hinder for å jobbe litt. Virker som om dere ikke vil lese at jeg skriver "jobbe litt" ? Uansett vet ingen hvorfor hun er sykemeldt, kan godt være hun har løyet til legen. Er visst ikke vanskelig å lyve til seg 3-4 uker. Og når jeg så henne så hun akkurat ut som vanlig. Å da mener jeg det må være mulig å jobbe et par timer or dag istedet for å ha "ferie" og tid til ting hun ellers måtte gjort på kveldstid.

TS

Anonymous poster hash: ef311...602

Men hvis man bare skal jobbe litt kreves det fremdeles, som regel ihvertfall, at man gir sitt beste, og det kan være hun faktisk ikke er i stand til det. Sånn er det bare. Legen har sykemeldt henne, og hva du mener om dette er i grunn irrelevant, og spesielt så lenge du ikke kjenner til detaljene. For min del, da jeg opplevde det jeg gjorde, så var det helt umulig å bare "jobbe litt", fordi jobbing faktisk krever mye av en person, uavhengig av hvorvidt man da jobber 2 timer i uka eller 37,5 timer.

Jeg synes du er smålig, og håper virkelig ikke at du opplever det samme selv, da ville du nemlig ha møtt deg selv i døra både to og tre ganger.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sorry, jeg er tom for trollgodis! Så tett som du fremstår her kan du vel ikke være?



Anonymous poster hash: 9dc6a...de0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er absolutt ikke noe troll! Men blir irritert over at enkelte bare går og sykemelder seg. Vi jobber ikke på noe aldershjem så det er ikke tungt arbeid. Hadde sikkert fint gått an å jobbe litt. Når hun går på hadesenter kan hun også jobbe litt.

Anonymous poster hash: ef311...602

Kanskje hun er sykemeldt for å komme seg litt bort fra slike personer som deg.

Anonymous poster hash: 07699...8bf

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Så lenge du ikke vet hvorfor hun ble sykemeldt, så har du heller ingen grunn til å legge deg opp i hvorfor hun var på hagesenteret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke du er seriøs TS. Så empatiløs og lite respekt for andres helse og velvære kan det ikke være mulig å ha. Jeg skal ikke gjenta alt som er skrevet over her, men jeg er virkelig glad jeg ikke har noen slike som deg som kolega!!!!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...