Gå til innhold

Trondheim

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bakklandet er DYRT og består av masse fredede bittesmå trehus samt bryggehus. Hele området var slum som skulle rives og kun studenter bodde det frem til slutten a, 90 tallet. Studentene førte til flere cafeer og utesteder i området og vips begynte ting å pusses opp og rike middelaldrende flyttet inn og presset opp prisene noe sykt med penger fra villasalg.

Det er trangt, ingen lekeplasser, masse studenter og rike folk i 40+ uten familier som ikke liker bråk, gatene er trange, parkeringsplasser få og hage er sjelden kost.

For folk uten unger som liker gammel sjarm, masse liv og tetthet til byen uten bil er det genialt

WORD. De jeg kjenner som bor der, betaler altfor mye i forhold til hvordan standarden på leilighetene er. Da tenker jeg kanskje spesielt på isolasjon og rørsystem og slike ting.

Scenarioet du beskriver her er jo symptomatisk for mange områder og byer, og får meg til å lure på om jeg noensinne kommer til å ha råd til å kjøpe meg et sted å bo :D Eller i verste fall... må flytte hjem til hjemstedet mitt, grøss.

For å prøve å bidra litt til tråden, kan jeg si at jeg har vært i praksis på Vikåsen (lærerstudent), og at det virket som et flott sted, både for små og litt eldre barn. Pene hus, stille, akkurat passe nærme sentrum og skoler som ikke er for store. Ei venninne av meg som er student hadde råd til en leilighet på Vikåsen. så prisene kan ikke være avskrekkende heller, uten at jeg vet mer enn det.

Forresten: I forrige praksisperiode fikk vi høre at Charlottenlund skole hadde hatt et dårlig rykte tidligere, men at det visstnok var blitt veldig bra der de seneste årene. Så du som hadde en lillesøster som skulle begynne der, tror jeg kan slappe av :) Medstudentene mine som var på Charlottenlund hadde heller ingenting negativt å si om skolen, så det kan være noe i det!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyttet FRA Byåsen til Flatåsen pga mye mer barnevennlig her. Kunne ikke bodd på et bedre sted. Lekeplasser overalt, og oppegående og fantastiske naboer.

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet FRA Byåsen til Flatåsen pga mye mer barnevennlig her. Kunne ikke bodd på et bedre sted. Lekeplasser overalt, og oppegående og fantastiske naboer.

Hm... men hvordan kan vi tro på dette, når du kaller deg slumkim? :fnise:

Anonymous poster hash: 998ee...105

• Liker 1
Gjest Gjest
Gjest Gjest
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tar opp denne tråden igjen. Hvor er det fint for barn å bo i Trondheim? Og hvor er det fint å bo med barn om jeg jobber omkring lade - nedre charlottenlund?

Anonymous poster hash: ffcb4...f87
Skrevet

Tar opp denne tråden igjen. Hvor er det fint for barn å bo i Trondheim? Og hvor er det fint å bo med barn om jeg jobber omkring lade - nedre charlottenlund?

Jeg anser jo Lade som et bra strøk i seg selv - men det er jo små lommer der også som er "bedre" og "dårligere" enn andre. Av gode områder rent generelt vil jeg trekke frem Jakobsli, Lundåsen, Steinan, Othilienborg, Vestlia, Stokkan, Singsaker, Strindheim, Sjetnemarka, Ugla, Sverresborg, Fagerlia.

Skrevet

Flatåsen er genialt med tanke på hvordan det området er bygd opp, men ungdomsskolen suger og ungdommen der er ikke alle tiders... Jeg snakker av erfaring.

Ellers er jeg oppvokst på Singsaker, og områdene rundt Tyholt og Strindheim er fint å vokse opp i. Sentralt og du har mange videregående skoler som regnes som nærskoler (plusspoeng for å komme inn, og gjelder for 5 skoler om jeg ikke tar feil) i tillegg til søte og hyggelige barneskoler og barnehager.

Nå har Persaunet blitt litt ghetto pga. de kommunale leilighetene, men det går fortsatt an å bo der også selv om det er et stykke til nærmeste skole.

Liker også Lade og Jakobsli/Charlottenlund veldig godt. Og Byåsen, selv om det er stooort, og man blir helt lost.

AnonymBruker
Skrevet

hørt mye posetivt om saupstad og flatåsen

hahaahahha hvor har du hørt det? jeg vokste opp på den siden, mye dårlige utlendinger (ikke alle er dårlige, men de som er dårlige) mye narkotika og vold. Samme hvilken hudfarge de har.

Byåsen er et koselig sted, eller Tiller.

Ila er sentralt og koselig også. Med ilaparken rett rundt hjørnet.

Jeg synes Bakklandet er et koselig sted, drømmen er å flytte dit. Men trur ikke det er så barnevennlig... har ikke sett noen lekeplasser der ihvertfall.

Flatåsen, Saupstad og Kolstad hadde jeg holdt meg langt unna.

Om du absolutt skal på den siden så er Heimdal tingen, eller Nyveilia. Det er litt skjermet fra alt tullet som er på de øvrige plassene, det er gang avstand til barneskole og ungdomskole.

Anonymous poster hash: ec58b...323

AnonymBruker
Skrevet

Flatåsen er genialt med tanke på hvordan det området er bygd opp, men ungdomsskolen suger og ungdommen der er ikke alle tiders... Jeg snakker av erfaring.

Ellers er jeg oppvokst på Singsaker, og områdene rundt Tyholt og Strindheim er fint å vokse opp i. Sentralt og du har mange videregående skoler som regnes som nærskoler (plusspoeng for å komme inn, og gjelder for 5 skoler om jeg ikke tar feil) i tillegg til søte og hyggelige barneskoler og barnehager.

Nå har Persaunet blitt litt ghetto pga. de kommunale leilighetene, men det går fortsatt an å bo der også selv om det er et stykke til nærmeste skole.

Liker også Lade og Jakobsli/Charlottenlund veldig godt. Og Byåsen, selv om det er stooort, og man blir helt lost.

Så enig! Jeg gikk på Huseby selv. Noe mer møkk miljø enn det skal man lete lenge etter. Narkotika var på vei opp på den tiden, og har hørt fra flere at det er enda verre nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bodd på Bakklandet med barn, i hvert fall.

Til tross for sitt dårlige rykte, trivdes vi veldig godt i Romolslia da vi bodde i Trondheim. Stille og rolig, nært busstopp/barnehage/barneskole/butikk, stor fotballbane, flere lekeplasser osv. Ville ikke bodd på Saupstad eller Kattem, men synes Tiller (rekkehusområdene o.l.) og Ranheim (ikke ved fabrikkene) var trivelige områder.

Anonymous poster hash: 138bb...8a1

Jeg bodde i Romolslia i 20 år. Vokste opp der, og bedre plass enn det skal man lete lenge etter. Det er stort, men ikke for stort. Det er barneskole og barnehage der, man kan velge å gå på ungdomskolen i byen, huseby eller Selsbakk.

Det eneste negative som har skjedd på Romolslia var en blotter som gikk rundt i skogen, hyggelig fyr helt til han dro ned buksen :fnise: og så klart, Lommemannen. Jeg gikk på lommemannen sekunder etter at han forgrep seg på en ung gutt i Romoslia. Der hvor det eneste overvåkningsvideo ble tatt av han. Men ellers så er det et fredelig sted med mange lekeplasser, fotballbaner og ute muligheter. Man kan velge å bo i rekkehus eller blokk.

Skrevet

hahaahahha hvor har du hørt det? jeg vokste opp på den siden, mye dårlige utlendinger (ikke alle er dårlige, men de som er dårlige) mye narkotika og vold. Samme hvilken hudfarge de har.

Flatåsen, Saupstad og Kolstad hadde jeg holdt meg langt unna.

Om du absolutt skal på den siden så er Heimdal tingen, eller Nyveilia. Det er litt skjermet fra alt tullet som er på de øvrige plassene, det er gang avstand til barneskole og ungdomskole.

Enig. De gangene jeg har vært på Saupstad har jeg alltid støtt på rare folk, og man hører alle andre språk unntatt norsk når man tar seg en tur på butikken der.

Gikk en liten stund på Flatåsen skole. Ble mobbet av utlendinger for å være halvt norsk. Lol.

Har nå fått høre at mine medelever på den skolen har vært med på litt av hvert av politidrama og narkotika.

AnonymBruker
Skrevet

Enig. De gangene jeg har vært på Saupstad har jeg alltid støtt på rare folk, og man hører alle andre språk unntatt norsk når man tar seg en tur på butikken der.

Gikk en liten stund på Flatåsen skole. Ble mobbet av utlendinger for å være halvt norsk. Lol.

Har nå fått høre at mine medelever på den skolen har vært med på litt av hvert av politidrama og narkotika.

Det er så sykt dårlig miljø der at det er latterlig. Hvordan folk kan si at det er barnevennlig skjønner jeg ikke. De må jo rydde bort ølbokser og brukte sprøyter på barnehagen! Det er ikke barnevennlig i mine øyne.

Jeg kjenner flere som ble utsatt av blindvold på vei hjem fra Kolstad området. Vi bodde i Romolslia som er like ved.

Da jeg var yngre så fikk vi ikke lov til å dra alene hjem fra Kolstad pga det. Ble forfulgt halvveis hjem av mystiske menn flere ganger, ble alltid møtt av en voksen på halvveien.

Det minst skumle med veien hjem var blotteren i firebladskogen :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nedre ch.lund er meget høyt priset, dyre boliger grunnet flott beliggenhet. Ressurssterke familier flytter dit. Sammenlignes med ytre deler av Lade (mot fjorden). På nedre ch.lund slipper man å bekymre seg for at Østmarka psykiatriske ligger like ved, noe man må leve med på Lade.

Anonymous poster hash: c4b7f...97f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser jo Lade som et bra strøk i seg selv - men det er jo små lommer der også som er "bedre" og "dårligere" enn andre. Av gode områder rent generelt vil jeg trekke frem Jakobsli, Lundåsen, Steinan, Othilienborg, Vestlia, Stokkan, Singsaker, Strindheim, Sjetnemarka, Ugla, Sverresborg, Fagerlia.

Ugla? Med bakgrunn i hva? I en viss omkrets i det området er vel Havstein betraktelig bedre.

Anonymous poster hash: 097a7...c5a

AnonymBruker
Skrevet

Nedre ch.lund er meget høyt priset, dyre boliger grunnet flott beliggenhet. Ressurssterke familier flytter dit. Sammenlignes med ytre deler av Lade (mot fjorden). På nedre ch.lund slipper man å bekymre seg for at Østmarka psykiatriske ligger like ved, noe man må leve med på Lade.

Anonymous poster hash: c4b7f...97f

Vokste opp på Lade og bekymret meg aldri for psykiatrien der. Hadde også venner som bodde i tjenesteboligene rett ved. Ville bekymret meg enda mindre nå mtp at medisinering, terapi og kontroll er mye bedre. Kunne god aldri tenkt meg å flytte tilbake, for meg er Lade veldig stille og kjedellig, men det er kanskje det barnefamilier liker? I tillegg er områdene ved fjorden overfylt på finværsdager, Ladestien har ødelagt mye der. Det, og alle butikkene gjør at det er mye trafikk i området.

Anonymous poster hash: c3a3d...9ce

AnonymBruker
Skrevet

Det er så sykt dårlig miljø der at det er latterlig. Hvordan folk kan si at det er barnevennlig skjønner jeg ikke. De må jo rydde bort ølbokser og brukte sprøyter på barnehagen! Det er ikke barnevennlig i mine øyne.

Jeg kjenner flere som ble utsatt av blindvold på vei hjem fra Kolstad området. Vi bodde i Romolslia som er like ved.

Da jeg var yngre så fikk vi ikke lov til å dra alene hjem fra Kolstad pga det. Ble forfulgt halvveis hjem av mystiske menn flere ganger, ble alltid møtt av en voksen på halvveien.

Det minst skumle med veien hjem var blotteren i firebladskogen :fnise:

Oisann, vi tenker på å flytte tilbake til Trondheim og har vurdert Flatåsen. Er skolen dårlig der?

Hvilke skoler er bra? Vi tenekr helst å bo på Byåsen et sted, men vurderer andre områder.

Anonymous poster hash: 7e3ca...603

AnonymBruker
Skrevet

Øya :hjerte:

Anonymous poster hash: 339bd...85e
  • Liker 1
Skrevet

Bakklandet er fint det, men ikke med barn. Nærmeste tilholdssted for ungdommen blir da Trondheim sentrum- ikke å anbefale :/

Vi bodde i to år på Bakklandet, med en 8-åring. Stortrivdes både vi voksne og jentungen :) Hadde både hage og parkeringsplass.

• Liker 1
Skrevet

Oisann, vi tenker på å flytte tilbake til Trondheim og har vurdert Flatåsen. Er skolen dårlig der?

Hvilke skoler er bra? Vi tenekr helst å bo på Byåsen et sted, men vurderer andre områder.

Anonymous poster hash: 7e3ca...603

JA, skolen er elendig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...