AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #21 Skrevet 20. juni 2013 Bor på Huseby og stortrives, her er det rolig og stille, nære marka men bare et par minutter til nærmeste bussholdeplass, butikk, treningssenter, legesenter+++ De som sier det er så trasig her er stort sett folk som aldri har vært her.Anonymous poster hash: fbbca...701
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #22 Skrevet 20. juni 2013 Ikke Saupstad, Kattem, Lademoen, Tiller og Charlottenlund/Brundalen iallefall! Hvorfor anbefaler du ikke disse områdene? Anonymous poster hash: 073c1...03c
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #23 Skrevet 20. juni 2013 de besteområdene å bo i trondheim er vell bynesset,leinstrand, bratsberg, må du absolutt bo i Trondheim da, nabokomunne er også ganske fine å bo i for småbarn, har selv familie i Klæbu som elsker å bo der.Anonymous poster hash: 0d910...619 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #24 Skrevet 20. juni 2013 de besteområdene å bo i trondheim er vell bynesset,leinstrand, bratsberg, må du absolutt bo i Trondheim da, nabokomunne er også ganske fine å bo i for småbarn, har selv familie i Klæbu som elsker å bo der.Anonymous poster hash: 0d910...619 Byneset, Leinstrand og Bratsberg er i Trondheim kommune, ja, men de er ganske langt unna selve byen... Hvis man absolutt skal bo på landet er det vel billigere å bo på Melhus eller utover mot Orkanger. Anonymous poster hash: d51d0...c07 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #25 Skrevet 20. juni 2013 Hvorfor anbefaler du ikke disse områdene? Anonymous poster hash: 073c1...03c Mye ungdomsgjenger, mye kommunale boliger, mye narkomane/alkoholikere, innvandrerghetto med folk uten jobb som går på sosialen. Mye hærverk, tagging, slåsskamper etc. Narkotika og knivstikking selv på grunnskoler. Blir litt som å spørre "hvorfor ikke holmlia/tøyen" om Oslo. Anonymous poster hash: d2752...27b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #26 Skrevet 20. juni 2013 Hvorfor anbefaler du ikke disse områdene?Anonymous poster hash: 073c1...03c jeg har nå ofte hørt at folk kaller substad og tiller for gettoområde, om det gjelder de andre områdene vet jeg ikkeAnonymous poster hash: 0d910...619 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #27 Skrevet 20. juni 2013 jeg har nå ofte hørt at folk kaller substad og tiller for gettoområde, om det gjelder de andre områdene vet jeg ikkeAnonymous poster hash: 0d910...619 Tiller (innenfor ringen iallefall) er jo stort sett bebodd av sunne kjernefamiliere. Kan være at noen er skeptiske til det store antallet vietnamesiske båtflyktninger som i sin tid bosatte seg der - men de er en solskinnshistorie innen integrering. Ser det i barnehagen der min sønn går - de deltar på dugnad, prater godt norsk, er sosiale og inkluderende. Har aldri sett på de som "utlendinger" i negativ forstand. Flatåsen og Saupstad derimot. Masse blokker, masse kommunale leiligheter, stor arbeidsledighet etc. Anonymous poster hash: d2752...27b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #28 Skrevet 20. juni 2013 Mye ungdomsgjenger, mye kommunale boliger, mye narkomane/alkoholikere, innvandrerghetto med folk uten jobb som går på sosialen. Mye hærverk, tagging, slåsskamper etc. Narkotika og knivstikking selv på grunnskoler. Blir litt som å spørre "hvorfor ikke holmlia/tøyen" om Oslo. Anonymous poster hash: d2752...27b Jeg vil gjerne vite hva slags dokumentasjon du har på at dette er et stort problem på Saupstad/Kolstad i forhold til andre bydeler? Jeg har bodd flere år på Grønland i Oslo, og det er noe helt annet enn å bo på Saupstad, hvor jeg vokste opp. Det går ikke an å sammenligne en gang.Anonymous poster hash: fbbca...701
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #29 Skrevet 20. juni 2013 Saupstad: Tiller: Flatåsen: Kattem: Anonymous poster hash: d2752...27b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #30 Skrevet 20. juni 2013 Jeg vil gjerne vite hva slags dokumentasjon du har på at dette er et stort problem på Saupstad/Kolstad i forhold til andre bydeler? Jeg har bodd flere år på Grønland i Oslo, og det er noe helt annet enn å bo på Saupstad, hvor jeg vokste opp. Det går ikke an å sammenligne en gang.Anonymous poster hash: fbbca...701 Og en person som flytter inn fra ghettoen i LA vil synes Grønland er rene paradiset i forhold. Hva er poenget ditt? Jeg sammenlignet de verste mest kriminelle og sosialt dårlige områdene i Trondheim med de i Oslo. At Oslo har langt større problemer med denslags enn Trondheim er en selvfølge jeg trodde alle visste. Her i byen kan man fremdeles stort sett gå rundt i sentrum på natta uten å bli voldtatt. Anonymous poster hash: d2752...27b
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #31 Skrevet 20. juni 2013 Jeg vil gjerne vite hva slags dokumentasjon du har på at dette er et stort problem på Saupstad/Kolstad i forhold til andre bydeler? Jeg har bodd flere år på Grønland i Oslo, og det er noe helt annet enn å bo på Saupstad, hvor jeg vokste opp. Det går ikke an å sammenligne en gang.Anonymous poster hash: fbbca...701 bodde selv på substad da jeg fikk min første leilighet, jeg elsket å bo der og det var en flott plass, men mye har skjedd, i dag bor det jo nesten bare utlendinger der og det er mye bråk der, ikke et sted jeg ville latt ungene mine vokse opp på for å si det sånn.Anonymous poster hash: 0d910...619
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #32 Skrevet 20. juni 2013 Og en person som flytter inn fra ghettoen i LA vil synes Grønland er rene paradiset i forhold. Hva er poenget ditt? Jeg sammenlignet de verste mest kriminelle og sosialt dårlige områdene i Trondheim med de i Oslo. At Oslo har langt større problemer med denslags enn Trondheim er en selvfølge jeg trodde alle visste. Her i byen kan man fremdeles stort sett gå rundt i sentrum på natta uten å bli voldtatt. Anonymous poster hash: d2752...27b Du får ha meg unnskyldt, men var det ikke du som nevnte Holmlia og Tøyen?Anonymous poster hash: fbbca...701
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2013 #33 Skrevet 20. juni 2013 Flatåsen:) Bor her selv og stortrives. Fint og "lukket" rolig området hvor det bor mange barnefamiler. Bra busstilbud med buss hvert tiende minutt i rushen, og ikke noe "melkerute" ned til sentrum. Blir frustrert når folk sammenligner Kolstad/Saupstad, Kattem osv med Flatåsen... Da vet de ikke hva de prater om. Jeg har i alle fall ikke det intrykket av at det kryr av narkomane, alkoholikere eller innvandrere her! Jeg hadde ikke hatt noe problem med å latt mine barn vokse opp her.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #34 Skrevet 20. juni 2013 Du får ha meg unnskyldt, men var det ikke du som nevnte Holmlia og Tøyen?Anonymous poster hash: fbbca...701 Ja? Jeg anbefaler deg å lære å lese og deretter forstå hva som er skrevet. Jeg ga deg en veldig god forklaring på hva som var poenget mitt. Jeg sammenlignet det værste området i Trondheim med det værste området i Oslo. Skjønner du nå? Forsåvidt leser jeg nå på en rapport som viser at Trondheim bystyre ser på Saupstad/Kolstad som det største problemområdet sosialt sett i byen. Det jobber en gruppe forskere med dette blant annet - ikke at jeg har troen på at de får fixet noe. Anonymous poster hash: d2752...27b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #35 Skrevet 20. juni 2013 Ja? Jeg anbefaler deg å lære å lese og deretter forstå hva som er skrevet. Jeg ga deg en veldig god forklaring på hva som var poenget mitt. Jeg sammenlignet det værste området i Trondheim med det værste området i Oslo. Skjønner du nå? Forsåvidt leser jeg nå på en rapport som viser at Trondheim bystyre ser på Saupstad/Kolstad som det største problemområdet sosialt sett i byen. Det jobber en gruppe forskere med dette blant annet - ikke at jeg har troen på at de får fixet noe. Anonymous poster hash: d2752...27b Takk for informasjonen. Jeg er ikke selv opprinnelig fra Trondheim, og naiv, som jeg tydeligvis har vært, trodde jeg at Trondheim ikke hadde "problemområder". Husker da jeg flyttet hit fant jeg en hybel på Saupstad, men er nå sjeleglad for at jeg fant en annen boplass nærmere byen. Jeg syns det er fint at det er åpenhet om disse områdene som er sosialt belastet. Anonymous poster hash: 073c1...03c
She_Leiva Skrevet 20. juni 2013 #36 Skrevet 20. juni 2013 Hvorfor anbefaler du ikke disse områdene? Anonymous poster hash: 073c1...03c Som nevnt overfor her, så er det mye ungdoms-gjenger, hærverk, narkotika og gjengkriminalitet på disse plassene. Det er SELVSAGT også bra folk på alle disse plassene, men jeg opplever at disse stedene er meget utsatt for det vi kaller "bråk". Lademoen: MERK, dette er IKKE Lade! Men om du skal til byens virkelige Ghetto, så flytter du til La'mon eller Svartlamoen. Her er det så shabby at det er fascinerende. Hus som er teipet sammen med gaffateip og nedtaggede underganger hvor det samler seg ungdommer som ikke eier skamvett. Jeg har tilbrakt utrolig mye tid på Dora, da min tante hadde leilighet der når jeg var mindre, og ALDRI har jeg noen gang sett en så fresh blanding av anarkister å hiphop-gangstere i skjønn forening noen andre steder i Trondheim. Ble vel sett på som ett tilholdssted for "byens glade gutter" og endel rønner var bosatt av narkomane som rett og slett omgjorde det til "narkoreir". Var heller ikke langt mellom sprøytespissene og knuste spritflasker på lekeplassen. Flere enn en gang fant vi uteliggere inne på området i barnehagen vi lekte, med både formfett og heroin. Spesielt ille er det ved tog-skinnene. Saupstad: Egentlig ikke den verste plassen, men det er endel innvandrerfamilier der som lager mye bråk. Mye kommunale boliger og masse arbeidsledighet noe som ofte fører til at folk kjeder seg og oppsøker bråk. Jeg husker at jeg som mindre tenkte at jeg synes synd på venninna mi som bodde der fordi der var det så mye søppel også var det "skumle menn" som ropte utenfor blokken hele natten. Kattem: Her gjelder egentlig det samme som Saupstad. Kattem forbinder jeg med store barnefamilier pakket inn i en liten leilighet der ingen voksne tar på seg voksen-rollen i huset. Barn som spiser rå nudler til middag HVER dag fordi foreldrene ikke har tid til å lage middag. (Uff, det er ikke overalt det er slik, men nå kan jeg bare basere ting på mine egne erfaringer.) Dette førte ofte til at disse barna havnet i bråk både på grunn av tyverier, hærverk og narko. Charlottenlund og brundalen har jeg skrevet om i ett tidligere innlegg og Tiller kommer under her! OBS! Dette er MIN mening om disse plassene og TS spurte om hvor enkelt mente det var best og flytte Jeg kjenner både bra og ikke fullt så bra mennesker fra alle disse plassene, så det er ikke ment som noen generalisering eller nedrakking av de menneskene som er oppvokst/bor der. Mye ungdomsgjenger, mye kommunale boliger, mye narkomane/alkoholikere, innvandrerghetto med folk uten jobb som går på sosialen. Mye hærverk, tagging, slåsskamper etc. Narkotika og knivstikking selv på grunnskoler. Blir litt som å spørre "hvorfor ikke holmlia/tøyen" om Oslo. Anonymous poster hash: d2752...27b Akkurat, og siden TS spurte etter plasser hvor det vil være fint å bo med barn, så anbefaler man ikke sidde plassene til henne. Klart hun kan flytte dit og synes det er kjempebra der, men det er fortsatt ikke noe JEG vil anbefale en småbarnsfamilie. jeg har nå ofte hørt at folk kaller substad og tiller for gettoområde, om det gjelder de andre områdene vet jeg ikkeAnonymous poster hash: 0d910...619 Det er ikke helt Ghetto, men jeg har opplevd at det er endel innvandrere der og endel bråk også. Man må huske at det ikke er så langt unna City Syd, så det samles mennesker der fra hele byen, noe som også kanskje gjør at det er ekstra mange "rakkere" der, men om man går for utkanten av Tiller f.eks, så er det mange fine eneboliger med flotte småbarnsfamilier. Husker selv den tiden da jeg var "kul mini-gangster", da var det Kattem/Saupstad og Tiller vi trakk til for å få eldre personer til å kjøpe røyk og øl til oss og ikke minst for å skaffe oss det vi ville ha av andre "rusmidler". Var på den tiden vi tilba Sørsia Gerilja og Fremmed Rase. YO! Tiller (innenfor ringen iallefall) er jo stort sett bebodd av sunne kjernefamiliere. Kan være at noen er skeptiske til det store antallet vietnamesiske båtflyktninger som i sin tid bosatte seg der - men de er en solskinnshistorie innen integrering. Ser det i barnehagen der min sønn går - de deltar på dugnad, prater godt norsk, er sosiale og inkluderende. Har aldri sett på de som "utlendinger" i negativ forstand. Flatåsen og Saupstad derimot. Masse blokker, masse kommunale leiligheter, stor arbeidsledighet etc. Anonymous poster hash: d2752...27b Jeg er enig i det du sier om både Saupstad og deler av Tiller, men jeg deler ikke ditt syn på Flatåsen. Det er vel egentlig på Flatåsen de fleste respektable menneskene jeg kjenner holder til. Masse fine og "rimelige" rekkehus som holder grei standard, samtidig som at det er nærme City Syd uten å slippe alt styret. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #37 Skrevet 20. juni 2013 Trondheim så svært alså, ser for meg Nidarosdomen med en håndfull gårder rundt i laftet tømmer. Anonymous poster hash: 8fe96...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #38 Skrevet 21. juni 2013 Trondheim så svært alså, ser for meg Nidarosdomen med en håndfull gårder rundt i laftet tømmer.Anonymous poster hash: 8fe96...9f8 Jepp, alle 180 000 bor i kjerka og noen gårder Anonymous poster hash: d2752...27b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #39 Skrevet 21. juni 2013 She_Leiva: Har du egentlig vært i Trondheim i det siste? Anonymous poster hash: 40f30...772
She_Leiva Skrevet 21. juni 2013 #40 Skrevet 21. juni 2013 She_Leiva: Har du egentlig vært i Trondheim i det siste? Anonymous poster hash: 40f30...772 Tja, med tanke på at jeg bor på Byåsen og har bodd i byen i alle mine 21år så vil jeg si at jeg har vert her både titt og ofte ja... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå