La Guapa Skrevet 21. juni 2013 #41 Skrevet 21. juni 2013 Flatåsen Genialt planlagt bydel med gangveier over alt. Trafikken holdes utenfor boområdene, og barna går gjerne til og fra skolen fra 1. klasse. Variert bebyggelse, en del blokker og eneboliger, men mest store og praktiske rekkehus. Fine tun der små og store barn er ute sammen. Trygt og godt. Bra oppvekstmiljø. Nær marka med flotte turmuligheter både sommer og vinter, flere gode barnehager, bra fritidstilbud i nærmiljøet. Nær svømme- og idrettshall, flere matbutikker i området. City Syd og alle de andre butikkene på Tiller er i rimelig nærhet. Flatåsen er full av folk som har vokst opp her, og som søker tilbake fordi det er flott å bo her. Jeg er innflytter, men jeg er hjertens enig. Barna mine stortrives, og jeg er glad vi bor her. Signerer! Vi bor på Flatåsen på 6 året og stortrives. Trivelige naboer og et fantastisk sted å vokse opp Jeg kan sykle til jobb i Trondheim sentrum og plukke kantareller på vei hjem <3 Vi har en 17- åring , en på 9 og en på 5 Vi bor i rekkehus og kan ikke tenke oss å flytte <3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #42 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har alltid syntes Bakklandet ser så idyllisk ut; er ikke det noe sted for barn? Har ikke vært nevnt i det hele tatt. Anonymous poster hash: dbc93...6d0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #43 Skrevet 21. juni 2013 Jeg ville ikke bodd på Bakklandet med barn, i hvert fall. Til tross for sitt dårlige rykte, trivdes vi veldig godt i Romolslia da vi bodde i Trondheim. Stille og rolig, nært busstopp/barnehage/barneskole/butikk, stor fotballbane, flere lekeplasser osv. Ville ikke bodd på Saupstad eller Kattem, men synes Tiller (rekkehusområdene o.l.) og Ranheim (ikke ved fabrikkene) var trivelige områder. Anonymous poster hash: 138bb...8a1 1
Guybrush Skrevet 21. juni 2013 #44 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har alltid syntes Bakklandet ser så idyllisk ut; er ikke det noe sted for barn? Har ikke vært nevnt i det hele tatt.Anonymous poster hash: dbc93...6d0 Bakklandet er DYRT og består av masse fredede bittesmå trehus samt bryggehus. Hele området var slum som skulle rives og kun studenter bodde det frem til slutten a, 90 tallet. Studentene førte til flere cafeer og utesteder i området og vips begynte ting å pusses opp og rike middelaldrende flyttet inn og presset opp prisene noe sykt med penger fra villasalg. Det er trangt, ingen lekeplasser, masse studenter og rike folk i 40+ uten familier som ikke liker bråk, gatene er trange, parkeringsplasser få og hage er sjelden kost. For folk uten unger som liker gammel sjarm, masse liv og tetthet til byen uten bil er det genialt 1
La Guapa Skrevet 23. juni 2013 #45 Skrevet 23. juni 2013 Tiller (innenfor ringen iallefall) er jo stort sett bebodd av sunne kjernefamiliere. Kan være at noen er skeptiske til det store antallet vietnamesiske båtflyktninger som i sin tid bosatte seg der - men de er en solskinnshistorie innen integrering. Ser det i barnehagen der min sønn går - de deltar på dugnad, prater godt norsk, er sosiale og inkluderende. Har aldri sett på de som "utlendinger" i negativ forstand. Flatåsen og Saupstad derimot. Masse blokker, masse kommunale leiligheter, stor arbeidsledighet etc. Anonymous poster hash: d2752...27b Hei. Må bare svare på denne. Vi bor på Flatåsen, i den delen som består av rekkehus. Jeg lurer på hvordan du kan si at det er stor arbeidsledighet her og mange kommunale leiligheter ? Ettersom jeg jobber i Trondheim kommune vet jeg at kun to av disse rekkehusene er kommunale, og i dem bor det barnefamilier. Det er veldig hyggelige familier som jobber, men de har hatt en litt vanskelig start. Ellers ligger rekkehusene her på 3 millioner, så jeg lurer litt på hvordan noen som er arbeidsledig kan komme seg inn på boligmarkedet her på Flatåsen uten inntekt ?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2013 #46 Skrevet 23. juni 2013 Har prisene steget mye på rekkehus på flatåsen de siste fem årene?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #47 Skrevet 23. juni 2013 Hei. Må bare svare på denne. Vi bor på Flatåsen, i den delen som består av rekkehus. Jeg lurer på hvordan du kan si at det er stor arbeidsledighet her og mange kommunale leiligheter ? Ettersom jeg jobber i Trondheim kommune vet jeg at kun to av disse rekkehusene er kommunale, og i dem bor det barnefamilier. Det er veldig hyggelige familier som jobber, men de har hatt en litt vanskelig start. Ellers ligger rekkehusene her på 3 millioner, så jeg lurer litt på hvordan noen som er arbeidsledig kan komme seg inn på boligmarkedet her på Flatåsen uten inntekt ? Jeg sitter i bystyret og har rapportene fra politiet samt de kriseløsningene Trondheim kommune jobbet med som følge av problemene i disse områdene. Du er kanskje ikke klar over at utbyggere er pliktig til å stille til disposisjon en viss prosentandel boliger til kommunale leietakere. kommunale boliger er ikke det samme som at kommunen eier boligen men at det er folk plassert der og betalt av kommunen som følge av sosiale hjelpetiltak. Anonymous poster hash: d2752...27b 1
La Guapa Skrevet 24. juni 2013 #48 Skrevet 24. juni 2013 Har prisene steget mye på rekkehus på flatåsen de siste fem årene? Ja. Enormt. Vi betalte 1,750 for seks år siden. Nå går samme leiligheter for over 3 mill.
La Guapa Skrevet 24. juni 2013 #49 Skrevet 24. juni 2013 Bakklandet er DYRT og består av masse fredede bittesmå trehus samt bryggehus. Hele området var slum som skulle rives og kun studenter bodde det frem til slutten a, 90 tallet. Studentene førte til flere cafeer og utesteder i området og vips begynte ting å pusses opp og rike middelaldrende flyttet inn og presset opp prisene noe sykt med penger fra villasalg. Det er trangt, ingen lekeplasser, masse studenter og rike folk i 40+ uten familier som ikke liker bråk, gatene er trange, parkeringsplasser få og hage er sjelden kost. For folk uten unger som liker gammel sjarm, masse liv og tetthet til byen uten bil er det genialt Bakklandet er fint det, men ikke med barn. Nærmeste tilholdssted for ungdommen blir da Trondheim sentrum- ikke å anbefale :/
La Guapa Skrevet 24. juni 2013 #50 Skrevet 24. juni 2013 Jeg sitter i bystyret og har rapportene fra politiet samt de kriseløsningene Trondheim kommune jobbet med som følge av problemene i disse områdene. Du er kanskje ikke klar over at utbyggere er pliktig til å stille til disposisjon en viss prosentandel boliger til kommunale leietakere. kommunale boliger er ikke det samme som at kommunen eier boligen men at det er folk plassert der og betalt av kommunen som følge av sosiale hjelpetiltak.Anonymous poster hash: d2752...27b Jeg ser hva du skriver.... Vi har virkelig ikke registrert noe som helst av det du beskrev i ditt forrige innlegg...Har inntrykk av at alle gjør det de kan for å skape et trivelig og trygt bomiljø her. Folk er da på jobb om dagene, har jeg inntrykk av.
Guybrush Skrevet 24. juni 2013 #51 Skrevet 24. juni 2013 Bakklandet er fint det, men ikke med barn. Nærmeste tilholdssted for ungdommen blir da Trondheim sentrum- ikke å anbefale :/ Absolutt, området var jo en gang kjent for å huse byens eldre jomfruer som det så fint het
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2013 #52 Skrevet 24. juni 2013 har det virkelig steget så mye? Hvordan har utviklingen vært det siste året? Ja. Enormt. Vi betalte 1,750 for seks år siden. Nå går samme leiligheter for over 3 mill.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #53 Skrevet 24. juni 2013 @Leiva: det at du omtaler La'mon som trondhjems største ghetto sier sitt om din seriøsitet for meg som har bodd her i byen over ti år mer enn deg. Anonymous poster hash: 40f30...772
She_Leiva Skrevet 24. juni 2013 #54 Skrevet 24. juni 2013 @Leiva: det at du omtaler La'mon som trondhjems største ghetto sier sitt om din seriøsitet for meg som har bodd her i byen over ti år mer enn deg. Anonymous poster hash: 40f30...772 Har du noen bedre forslag da? Jeg sier at dette er ut ifra mine egen opplevelser. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #55 Skrevet 25. juni 2013 @Leiva: det at du omtaler La'mon som trondhjems største ghetto sier sitt om din seriøsitet for meg som har bodd her i byen over ti år mer enn deg.Anonymous poster hash: 40f30...772 Det er ingen ghetto på Svartlamoen. Trondheims "ghetto" finner du på sørsiden. Koldstad, Kattem osv. Slike typer finner du på Svartlamoen, tatt virkelig på kornet: Her er en typisk Svartlamoen kvinne. Ikke parodi denne gangen, men fra en boligrepotasje:http://www.adressa.no/nyheter/article1540896.eceAnonymous poster hash: 83595...781 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #56 Skrevet 25. juni 2013 Her er linken til en typisk fyr man finner på Svartlamoen: Anonymous poster hash: 83595...781
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2013 #57 Skrevet 25. juni 2013 Blomsterbyen (mellom Berg og Nardo) hvor vi bor er perfekt for barnefamilier som vil bo sentralt. For oss er i allefall nærhet til byen viktigere enn nærhet til marka. Gangavstand til sentrum var et must for meg. Området består stort sett av tomannsboliger (vertikaldelt, ikke horisontaldelt som mange er på Tyholt). Da vi lette etter bolig, var det Blomsterbyen, Berg/Singsaker, Tyholt, Rosenborg og Persaunet som var aktuelle steder. Sentralt/øst i byen, familieboliger med hager. I gamle, etablerte boligstrøk, der man ikke har blokkbebyggelse. For oss som er offentlig ansatt blir det tomannsboligene som er aktuelle, eneboligene i dette området er alt for dyre.Anonymous poster hash: 998ee...105 1
super-s Skrevet 25. juni 2013 #58 Skrevet 25. juni 2013 Lade og Moholt! Er jo flere steder, men disse er de jeg vet at er bra plasser å bo med barn!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2013 #59 Skrevet 25. juni 2013 Hvor leter man når man ønsker nærhet til marka framfor nærhet til byen da? Ønsker ikke å være avhengig av bil. Buss er fint. Hvordan tror dere boligprisene blir framover ?
kvinne28 Skrevet 25. juni 2013 #60 Skrevet 25. juni 2013 jeg er fra Trondheim og jeg anbefaler Moholt her skjer det ingenting kriminalitet, kanskje en bil som karasjer i ny og ne,,steinan,jakobsli/charlottenlund vikåsen er det også meget lavt kriminellt miljø. Flatåsen,tiller saupstad heimdal ville jeg nok revurdert og byåsen har jeg ikke noe kjennskap til annet enn at det er dyrt å kjøpe der. lykke til med boligjakten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå