AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Hvor i Trondheim er det fint å bo med små barn? Skal kanskje flytte dit og er ikke kjent.... Anonymous poster hash: 4fed2...609
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Saupstad? Not so much!!! Byåsen, Lade, Ranheim, Jakobsli.
She_Leiva Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Ikke Saupstad, Kattem, Lademoen, Tiller og Charlottenlund/Brundalen iallefall! Nå skriver ikke TS noe om hvor gamle barna/barnet er, men jeg vil si Byåsen, Flatåsen, Tyholt, Sjetnemarka, Markaplassen og Ranheim er fine plasser for barn om man ikke er så nøye på å bo i sentrum. Jakobsli er ett fint boligområde, men man må fortsatt til Charlottenlund for skole og det anbefaler jeg IKKE!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Kan dere si hvorfor dere ikke anbefaler diverse steder? Anonymous poster hash: e0131...502
kulu-kulu Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Nidarvoll , Risvollan , Nardo,Jakobsli,Charlottenlund, Ranheim , Lade osv. Ville absolutt flyttet innen østbyen , til nød Heimdal eller Byåsen . Men det er jo billigere å kjøpe f.eks på Saupstad,Kattem og det området der
kulu-kulu Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Ikke Saupstad, Kattem, Lademoen, Tiller og Charlottenlund/Brundalen iallefall! Nå skriver ikke TS noe om hvor gamle barna/barnet er, men jeg vil si Byåsen, Flatåsen, Tyholt, Sjetnemarka, Markaplassen og Ranheim er fine plasser for barn om man ikke er så nøye på å bo i sentrum. Jakobsli er ett fint boligområde, men man må fortsatt til Charlottenlund for skole og det anbefaler jeg IKKE! Hvorfor anbefaler du ikke charlottenlund skole? Barneskole eller ungdomsskole du tenker på ?
She_Leiva Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Begge deler... Helt ubrukelige lærere, 40 elever per klasse, mye kriminalitet blant ungdommene, dårlig miljø. Eneste positive er vel at skolen er relativt ny og veldig fin å se på. Snakker av erfaring.
Surriball Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Den østre delen av byen er veldig barnevennlig og fin. Reppe, Vikåsen, Jakobsli, Ranheim, Risvollan. Byåsen er også bra.
laura82 Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Hvor i Trondheim er det fint å bo med små barn? Skal kanskje flytte dit og er ikke kjent.... Anonymous poster hash: 4fed2...609 Mye fint rundt Moholt, Risvollan, Steinan, Charloottenlund, Dragoll, Sverresborg, Byåsen, Flatåsen,Jakobsli, Jonsvatnet. I det hele tatt mange fine områder i Trondheim. Generelt lurt å styre unna områder med mye blokkbebyggelse - som i byer flest. 2
kulu-kulu Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Begge deler... Helt ubrukelige lærere, 40 elever per klasse, mye kriminalitet blant ungdommene, dårlig miljø. Eneste positive er vel at skolen er relativt ny og veldig fin å se på. Snakker av erfaring. Har selv gått på Charlottenlund ungdskole,begynner å bli noen år siden nå da men. Har ikke samme erfaring som deg der,men jeg har hørt at for en tid tilbake var det litt som du beskriver. Men det siste jeg har hørt, er at det har bedret seg betraktelig Men såklart , man skal ikke tro alt man hører , og folk har forskjellig oppfattning av ting
She_Leiva Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Begynner å bli noen år siden her også, men jeg sitter fortsatt igjen med et dårlig inntrykk av hele plassen. Det vet jeg av flere som også gjør, men klart, kanskje jeg bare var uheldig med tidspunktet jeg var der på? Håper det har bedret seg, for jeg har en lillesøster som skal innskrives der til høsten...
She_Leiva Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 Nardo er ikke nevnt enda, men det er en fin plass!
Gjest Flatåsen Skrevet 20. juni 2013 #16 Skrevet 20. juni 2013 Flatåsen Genialt planlagt bydel med gangveier over alt. Trafikken holdes utenfor boområdene, og barna går gjerne til og fra skolen fra 1. klasse. Variert bebyggelse, en del blokker og eneboliger, men mest store og praktiske rekkehus. Fine tun der små og store barn er ute sammen. Trygt og godt. Bra oppvekstmiljø. Nær marka med flotte turmuligheter både sommer og vinter, flere gode barnehager, bra fritidstilbud i nærmiljøet. Nær svømme- og idrettshall, flere matbutikker i området. City Syd og alle de andre butikkene på Tiller er i rimelig nærhet. Flatåsen er full av folk som har vokst opp her, og som søker tilbake fordi det er flott å bo her. Jeg er innflytter, men jeg er hjertens enig. Barna mine stortrives, og jeg er glad vi bor her.
en'krone Skrevet 20. juni 2013 #17 Skrevet 20. juni 2013 moholt er bra partysted. anbefales Stikk! Hun ba om et familievennlig sted og forøvrig er de en uting det at det kommer en rekke partylystne hybelinnstilte folk til byen slik at det kun utvikles studentboliger og privat utleie som gjør at det er boligmangel i byen og en by i kraftig forfall. Moholt er inget partysted, det er et familiested, og man er temmelig lei av rølp som flytter inn og rasserer den fineste delen av byen simpelt enn fordi det er mer sentrumnært og hakket billigere enn byåsen-området. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #18 Skrevet 20. juni 2013 Bor selv på Lade og synes det er genialt. Har små barn og det kryr av småbarnsfamilier rundt oss. Mange barnehager, kort vei til turområde, grøntområder, by og buss. Helt perfekt! Anonymous poster hash: 87e7b...aa3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2013 #19 Skrevet 20. juni 2013 Stikk! Hun ba om et familievennlig sted og forøvrig er de en uting det at det kommer en rekke partylystne hybelinnstilte folk til byen slik at det kun utvikles studentboliger og privat utleie som gjør at det er boligmangel i byen og en by i kraftig forfall. Moholt er inget partysted, det er et familiested, og man er temmelig lei av rølp som flytter inn og rasserer den fineste delen av byen simpelt enn fordi det er mer sentrumnært og hakket billigere enn byåsen-området. Jupp det er selvsagt 20årige studenter som kommer og tvinger de som eier bolig på moholt til å leie ut til dem. Og de forbaskede pengene de drar med seg dit også? Makan!! Se hvordan de forhindret at det stygge bakklandet ble jevnet med jorden! Slik vil vi ikke ha! Nei når man ser hvor mye flottere det er på Flatåsen, Saupstad og Heimdal hvor frisk og rask lokal ungdom får holde på i fred med knivstikking av dekk og sunne slagsmål i helgene ser man jo hva moholtfolka går glipp av. Heldige folk som slipper studenter. Newsflash! Det er kontrollerende politikere som ikke åpner for nybygging samt gjør boliger mye dyrere å bygge som er årsak i den vanvittige prisøkningen. Skjerp deg!Anonymous poster hash: d2752...27b 5
Guybrush Skrevet 20. juni 2013 #20 Skrevet 20. juni 2013 Selsbakk. Villastrøk med hovedsakelig eneboliger og mye store hager. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå