Gå til innhold

Noen som kan anbefale en serie til meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her nevner du jo bare mange random serier som ikke passer TS sin beskrivelse i det hele tatt.

Det er prisvinnende seriøse spennings/dramaserier.

Det eneste som er usaklig her er vel at du gidder å kommentere slik du gjorde.

Våknet på feil side idag? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er prisvinnende seriøse spennings/dramaserier.

Det eneste som er usaklig her er vel at du gidder å kommentere slik du gjorde.

Våknet på feil side idag? ;)

Nei, absolutt ikke, tåler du ikke at noen kommenterer innleggene dine eller?

At du synes Six feet under og Band of brothers er spenningsserier i samme gate som Prison Break er jo bare helt latterlig. For all del, du nevnte fantastiske dramaserier som tar seg god tid til å utvikle handlingene sine. Men for noen som spør etter spenningsserier som ligner de nevnte seriene til ts, blir de du nevnte i en helt annen kategori og kan nok virke noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en bra serie de kan anbefale til meg? Liker spenningsserier, som for eksempel The Walking Dead, Prison Break, Falling Skies, Bates Motel, The Killing. Noen som vet av noen lignende serier, eller noen andre gode spenningsserier å anbefale til meg?

Anonymous poster hash: a7b9a...f35

Banshee. Artig konsept, og jeg syns det er ganske spennende og artig å se hvordan personene utvikler seg gjennom serien. Jeg følger den på Cmore, og vet ikke hvor den ellers kan tenkes å gå. Det er laget minst to sesonger, og jeg håper det blir en tredje.

Hovedpersonen er en antihelt, en kriminell som forsøker å skjule seg fra sin fortid, og som gjør det ved å bli sheriff i småbyen Banshee. Dette innfører en spenning mellom hans kriminelle aktiviteter (som han iallfall i starten ikke har gitt opp) og behovet for å opprettholde fasaden som lovmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prisvinnende seriøse spennings/dramaserier.

Det eneste som er usaklig her er vel at du gidder å kommentere slik du gjorde.

Våknet på feil side idag? ;)

"Gidder å kommentere slik du gjorde" og "våknet på feil side idag?" Er dette noe å reagere på? Seriene du ramset opp passer ikke til beskrivelsen til TS i det hele tatt. Slutt å være så hårsår, det er snakk om tv-serier.

Anonymous poster hash: 4cc44...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Twin Peaks! David Lynch på sitt beste.

Anbefaler IKKE pretty little liars. Minner om et dårlig forsøk på å kopiere både gossip girl og Twin Peaks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Banshee. Artig konsept, og jeg syns det er ganske spennende og artig å se hvordan personene utvikler seg gjennom serien. Jeg følger den på Cmore, og vet ikke hvor den ellers kan tenkes å gå. Det er laget minst to sesonger, og jeg håper det blir en tredje.

Hovedpersonen er en antihelt, en kriminell som forsøker å skjule seg fra sin fortid, og som gjør det ved å bli sheriff i småbyen Banshee. Dette innfører en spenning mellom hans kriminelle aktiviteter (som han iallfall i starten ikke har gitt opp) og behovet for å opprettholde fasaden som lovmann.

Ligger på HBO Nordic. Kan også anbefale den! Samboeren min synes justified er enda bedre (jeg er ikke enig...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Dexter (krim)

American Horror Story (overnaturlig spenning)

Homeland (spenning)

Broen (spenning/krim)

(Fringe og Supernatural?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Banshee? Synes den var helt krise, men har bare sett et par episoder. Var det ikke veldig B-filmpreg (serie) over den? Justified er bedre, men synes kanskje ikke den er helt etter TS' kriterier.

Twin Peaks og Carnivale som er nevnt enger opp er bra, men "tyngre" enn de TS nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på HBO Nordic. Kan også anbefale den! Samboeren min synes justified er enda bedre (jeg er ikke enig...).

Jeg liker Justified, også. Men jeg syns antihelt-vinkelen er artig. "Hood" blir jo en stand up guy nærmest mot sin vilje. Ikke for det, også som fullblods kriminell hadde han en viss moralsk integritet. Men det er noe med å leve rollen, som før eller senere kanskje fører til at man blir rollen. Jeg tror ikke man kan etterleve mottoet "Serve and protect" i lengden uten å bli iallfall LITT farget av det.

Men Justified er jo artig, da. Bad ass, men på en hyggelig og høflig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banshee? Synes den var helt krise, men har bare sett et par episoder. Var det ikke veldig B-filmpreg (serie) over den? Justified er bedre, men synes kanskje ikke den er helt etter TS' kriterier.

Twin Peaks og Carnivale som er nevnt enger opp er bra, men "tyngre" enn de TS nevner.

Og dessuten temmelig nedsylta i det overnaturlige. Ikke at jeg ikke likte dem. Jeg fulgte Carnivale sånn halvveis en stund, og da Twin Peaks gikk på norsk TV for evigheter siden, så var hele omgangskretsen min så til de grader hekta at vi ofte så den sammen. Siden ingen av oss ville gjøre noe annet de kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har en bra serie de kan anbefale til meg? Liker spenningsserier, som for eksempel The Walking Dead, Prison Break, Falling Skies, Bates Motel, The Killing. Noen som vet av noen lignende serier, eller noen andre gode spenningsserier å anbefale til meg?

Anonymous poster hash: a7b9a...f35

Vil anbefale deg Dexter, Sons of Anarchy og Sopranos. Fantastiske serier :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg Dexter, Sons of Anarchy og Sopranos. Fantastiske serier :biggrin:

Og selvfølgelig Game of Thrones!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Twin Peaks! David Lynch på sitt beste.

Anbefaler IKKE pretty little liars. Minner om et dårlig forsøk på å kopiere både gossip girl og Twin Peaks.

Twin Peaks er bra! ...tror jeg. Veldig forvirrende serie, men nå har jeg bare sett halve sesong 2 så langt, håper på at ting skal være litt mer logisk når det er slutt (selv om jeg mistenker at jeg kommer til å være et enda større spørsmålstegn, sånn egentlig). :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny serie på Netflix; Orange is the new black

Synd at første sesong består av kun 13 episoder. Med ferie og drittvær ute ble den sett ferdig på én dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Orphan Black på det sterkeste! Jeg så hele 1. sesong på 2 dager eller noe sånt. Veldig spennende og fascinerende. Tatiana Maslany, som spiller hele 7 ulike roller, gjør en utrolig jobb. Må bare ses!

Kan også anbefale The Americans, Hannibal, Broen, Game of Thrones, Dexter, Breaking Bad, Homeland, Vikings, Borgias, Teen Wolf, Vampire Diaries, Being Human UK, Sherlock, Elementary og Luther.

Anonymous poster hash: 91988...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Twin Peaks! David Lynch på sitt beste.

Anbefaler IKKE pretty little liars. Minner om et dårlig forsøk på å kopiere både gossip girl og Twin Peaks.

Enig, Twin Peaks er et must!

-----------------

Anbefaler the X-Files. Selve hovedplottet i serien er utrolig spennende. Dessuten er jo David Duchovny og Gillian Andersson fantastiske sammen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...