Gå til innhold

Har du opplevd rare situasjoner når du forteller om ditt yrke/ hva du studerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg sier jeg jobber i Nordsjøen får jeg først et drøss med: Å, du har fri hele tiden, og har sykt bra betalt for ikke å gjøre noe. Folk mener det er skandaløst hvor bra vi har det, hvor godt vi tjener og ikke minst at vi har ferie hele året.

Når jeg svarer med at; ja det er bare til å søke seg ut. Får jeg svar som, jeg kunne aldri tenke meg å være vekke fra familien så lenge om gangen. Og så går man jo glipp av mye annet som påske, jul, bursdager, konfirmasjoner, barnedåper, bryllup, podens fotballkamp , enkelte begravelser og slikt. Kunne ikke tenke meg jobben din selv om jeg fikk slengt den etter meg. Hadde ikke tatt helikoptervelten, heller ikke satt meg i et helikopter. Vil hvertfall ikke jobbe oppå en tikkende bombe, et ettertraktet terrormål etc...

Anonymous poster hash: c70ee...51a

Samboeren min jobber på plattform også.

Folks oppfatning er at han sitter på ræv hele tiden når han er på jobb, fråtser i førsteklasses mat og tjener fett!

For det første er han på 12 timers vakter, hvor han har mye ansvar og arbeider mye. Han har overtid så og si hver dag, så gjennomsnitts dagen hans er på 14-15 timer. Det er overtiden han tjener godt på!

Han må være våken og på hele tiden han er på vakt og det kreves mye av han. Skulle bare mangle at han fikk lønn for strevet.

For det andre er maten på den plattformen han er på ikke særlig god!

Han møter sjalusi fra bla. familiemedlemmer, de kommer med kommentarer på at "ja nå har du jo vært ute å satt på ræv i 2 uker, da er du vel klar for å gjøre litt her hjemme. " Noe i den dur..

Synes mange av kommentarene er frekke og unødvendige. Særlig etter han har vært to uker på natt og er utslitt.

Anonymous poster hash: d9651...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer lektor i engelsk. Får ofte høre at jeg er heldig som får lese mye skjønnlitteratur og at jeg bare "fjaser" bort tiden med å lese skjønnlitteratur. Bare synd jeg bare liker ca 5 % av skjønnlitteraturen vi leser. Får også høre at folk haaaater grammatikk og at jeg må være språk-nazi, selv om jeg sier at jeg dreier meg mot litteratur og har kun obligatoriske språkfag.

Jeg får heldigvis mest positive reaksjoner på at jeg skal bli lærer, f.eks. at det er et veldig viktig yrke og at man behøver "sånne som meg" i skolen. Det siste er vel ikke udelt positivt for lærere, men positivt for meg.



Anonymous poster hash: b12b2...8da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Stort sett ikke så mye rare situasjoner. Men standarden er:

Hvor jobber du?

I en dyrebutikk :)
Åja, liker du dyr da?

Nei, jeg jobber i dyrebutikk fordi jeg hater dyr og dreper marsvin på fritiden.. :sarkasme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ikke så mye rare situasjoner. Men standarden er:

Hvor jobber du?

I en dyrebutikk :)

Åja, liker du dyr da?

Nei, jeg jobber i dyrebutikk fordi jeg hater dyr og dreper marsvin på fritiden.. :sarkasme:

Når jeg forklarer at jeg jobber i dyrebutikk, tror folk at jeg kan fjerndiagnostisere dyrene deres og si om de trenger en tur til dyrlegen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig tråd!

Jeg er flyvertinne og får stort sett to reaksjoner.

"Wow, så kult!" Tilhørende stjerner i øynene.

"Coffe,tea, or me?" Tilhørende høy latter av en som tro h*n har kommet på en veldig orginal vits..

Ellers er det mange som blir overrasket når de hører om alll nødtreningen vi har vært igjennom og er igjennom hvert eneste år :) Trives veldig godt i jobben min heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Jeg jobber som lærer på ungdomsskole og dette er den aller vanligste kommentaren

.- Hæ?!? Hvordan orker du?

Og når jeg sier at jeg elsker jobben min.

- Å herregud, jeg forstår ikke at det finnes sånne mennesker. Som gidder å holde ut med de drittungene.

Hva svarer man på sånn da?



Anonymous poster hash: 5a324...e49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...