Gjest .-L-. Skrevet 29. mai 2013 #81 Skrevet 29. mai 2013 (endret) Hva mener du? At du ikke liker forsiktig eller manglende utstråling, eller liker du damer med "naughty" utstråling? Sistnevnte er totalt turn off for meg, selv om mange jenter liker det. En som er sjenert, utstråler ikke den selvsikkerheten og den gode energien jeg synes er attraktiv. En som er innadvent gjør det. Det å være sjenert er ifølge definisjonen jeg linket til bundet opp med frykt og usikkerhet. En som er innadvent er betenkt og stille, og er bare ikke så interresert i å snakke med folk. Jeg har en kamerat som er innadvent, og han har en sykt god utstråling når han er i vennegjengen, alle liker han. Med nye folk er bare ikke interessert og da utstråler ikke han samme positive energi. Han har absolutt 0 interesse for å snakke med nye folk. Endret 29. mai 2013 av .-L-.
Komatsu123 Skrevet 29. mai 2013 #82 Skrevet 29. mai 2013 Det trenger da ikke å være noen motsetning mellom å være sjenert og å tulle og å svare på gøyale og positive måter? Jeg er selv sjenert, og han jeg holder på med nå tuller og tøyser jeg masse med. Vi har rett og slett så god kjemi at alt faller seg sånn naturlig. Og sånn har det vært siden første møte mellom oss. Det er også lurt å ikke glemme at sjenanse kommer i nyanser som det meste annet. Alt fra å være veldig taus og komme med enstavelsesord til de som er relativt mye varmere i trøya enn som så.
Gjest Katten. Skrevet 29. mai 2013 #83 Skrevet 29. mai 2013 Kort sagt: Ja, en jente vil være mer attraktiv om hun er selvsikker enn om hun ikke er det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #84 Skrevet 29. mai 2013 Jeg er litt overraska over at det nesten ikke er noen i denne tråden som blir sjarmert av sjenerte jenter. Selv er jeg kvinne, men synes en sjenert gutt/mann kan være veldig sjarmerende. Det uttrykker en slags uskyld og litt sårbarhet. Og jeg kan falle pladask, når jeg ser at det er ekte. For eksempel at jeg går forbi en mann på gata, og han blir tydelig flakkende i blikket når han ser på meg, ser litt usikker og forhåpningfull ut på en gang. Da får jeg bare lyst å stoppe ham (men gjør det jo ikke). Anonym poster: 8a7004f2bd88b4eb1eee558696f25ded
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #85 Skrevet 29. mai 2013 Da får jeg bare lyst å stoppe ham (men gjør det jo ikke). Anonym poster: 8a7004f2bd88b4eb1eee558696f25ded Så slemt... Anonym poster: c95af934bff97bd20a23ab080179e101
Steinar40 Skrevet 30. mai 2013 #86 Skrevet 30. mai 2013 Jeg er litt overraska over at det nesten ikke er noen i denne tråden som blir sjarmert av sjenerte jenter. Selv er jeg kvinne, men synes en sjenert gutt/mann kan være veldig sjarmerende. Det uttrykker en slags uskyld og litt sårbarhet. Og jeg kan falle pladask, når jeg ser at det er ekte. For eksempel at jeg går forbi en mann på gata, og han blir tydelig flakkende i blikket når han ser på meg, ser litt usikker og forhåpningfull ut på en gang. Da får jeg bare lyst å stoppe ham (men gjør det jo ikke). Anonym poster: 8a7004f2bd88b4eb1eee558696f25ded Det som passer best er at den andre parten er noe mer utadvendt enn den som er mer sjenert og/eller introvert. MEN her er det en fin balanse. Blir det for stor forskjell så skaper det bare problemer.
Gjest .-L-. Skrevet 30. mai 2013 #87 Skrevet 30. mai 2013 (endret) Det trenger da ikke å være noen motsetning mellom å være sjenert og å tulle og å svare på gøyale og positive måter? Kanskje ikke, men jeg har enda til gode å oppleve det fra en jente som er sjenert. Jeg er selv sjenert, og han jeg holder på med nå tuller og tøyser jeg masse med. Vi har rett og slett så god kjemi at alt faller seg sånn naturlig. Og sånn har det vært siden første møte mellom oss. Det er også lurt å ikke glemme at sjenanse kommer i nyanser som det meste annet. Alt fra å være veldig taus og komme med enstavelsesord til de som er relativt mye varmere i trøya enn som så. Jeg tolker egentlig deg som mer innadvent da, og ikke sjenert. Siden sjenerthet er forbundet med frykt osv. Noe annet man kan poengtere er at sjenerthet gjerne kan være situasjonsbetinget. Altså, jeg er ikke sjenert som person egentlig, men i noen situasjoner er jeg sjenert da jeg blir stresset, føler litt angst osv. Dog, jeg kjenner meg selv så godt nå at jeg vet at dersom jeg bare presser meg igjennom det såforsvinner de følelsene ganske fort etterpå. Endret 30. mai 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2013 #88 Skrevet 30. mai 2013 Kanskje ikke, men jeg har enda til gode å oppleve det fra en jente som er sjenert. Kanskje du ikke gir dem sjangsen. Folk som tar veldig mye plass (sier ikke at det nødvendigvis gjelder deg) er ofte mye vanskeligere å forholde seg til for sjenerte mennesker. Anonym poster: 396716a28bc501f3db8d3cd60c750423 1
Gjest .-L-. Skrevet 30. mai 2013 #89 Skrevet 30. mai 2013 (endret) Kanskje du ikke gir dem sjangsen. Folk som tar veldig mye plass (sier ikke at det nødvendigvis gjelder deg) er ofte mye vanskeligere å forholde seg til for sjenerte mennesker. Anonym poster: 396716a28bc501f3db8d3cd60c750423 Det er nok sant. Jeg husker veldig godt når han ene kompisen min fikk god kjemi med en sjenert en. Jeg tenkte da, hmm.. Kanskje det kommer hvis man bare bruker litt tid med de? Jeg fikk ikke noe gøy kjemi med hun Jeg er en ganske selvbevisst person. Jeg vet veldig godt når jeg tar mye plass^^ Det handler egentlig mest om å vite når det er greit, og når man bør være stille. Hvilken atferd som passer er veldig situasjonsbestemt, egentlig. Endret 30. mai 2013 av .-L-.
Serpica Skrevet 31. mai 2013 #90 Skrevet 31. mai 2013 http://www.lovepanky.com/women/dating-men-tips-for-women/do-guys-like-shy-girls
robert90 Skrevet 1. juni 2013 #91 Skrevet 1. juni 2013 Så menn, er det slik at dere finner sjenerte jenter som mindre attraktive? Jeg vet at det er subjektivt og man kan ikke generalisere, men la oss si at denne jente har en alright utseende, hyggelig, søt, men litt sjenert og stille av seg. Det er mulig å holde en samtale med henne og hun svarer med fullstendige setninger og ikke bare ''ja'' og ''nei'', complete turn-off? Opplever at gutter ikke er så interesserte i meg. Lurer på om det har med det at jeg er sjenert og stille. Anonym poster: e170e894418c33071166b42750720f60 sjenerte jenter med et søtt smil er det beste. jeg opplever at det er mye lettere å komme i kontakt med dem enn divajenter, som krever at du har noe virkelig bra å komme med ellers kan du bare glemme det liksom men igjen så må det ikke være så sjenert at det ikke går an å komunisere med
Komatsu123 Skrevet 1. juni 2013 #92 Skrevet 1. juni 2013 Kanskje ikke, men jeg har enda til gode å oppleve det fra en jente som er sjenert. Jeg tolker egentlig deg som mer innadvent da, og ikke sjenert. Siden sjenerthet er forbundet med frykt osv. Noe annet man kan poengtere er at sjenerthet gjerne kan være situasjonsbetinget. Altså, jeg er ikke sjenert som person egentlig, men i noen situasjoner er jeg sjenert da jeg blir stresset, føler litt angst osv. Dog, jeg kjenner meg selv så godt nå at jeg vet at dersom jeg bare presser meg igjennom det såforsvinner de følelsene ganske fort etterpå. Jeg er både sjenert og innadvendt. Men mer sjenert i noen situasjoner enn i andre, og personlig kjemi med den andre personen har veldig mye å si for hvor sjenert jeg er med vedkommende. Jeg er ikke så veldig sjenert med han jeg har noe på gang med nå, men jeg som person er fortsatt generelt sjenert. Men det skal også nevnes at jeg var såpass sjenert med ham at til tross for at vi tøyset og lo og koste oss masse under de første møtene så turte jeg ikke å være den som tok initiativ til de første kysssene eller den første bevisste kroppskontakten.
Ines1 Skrevet 2. juni 2013 #93 Skrevet 2. juni 2013 En sjenert jente har en historie hun snart vil fortelle, og den bør gutten vente på. I
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå