Gå til innhold

Sjenerte jenter mindre attraktive?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så menn, er det slik at dere finner sjenerte jenter som mindre attraktive? Jeg vet at det er subjektivt og man kan ikke generalisere, men la oss si at denne jente har en alright utseende, hyggelig, søt, men litt sjenert og stille av seg.

Det er mulig å holde en samtale med henne og hun svarer med fullstendige setninger og ikke bare ''ja'' og ''nei'', complete turn-off?

Opplever at gutter ikke er så interesserte i meg. Lurer på om det har med det at jeg er sjenert og stille.

:bond:

Anonym poster: e170e894418c33071166b42750720f60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på fyren. Jeg har flere ganger hatt suksess ved å være den sjenerte i hjørnet, menn har det mye enklere i å ta kontakt med meg på eget initiativ og slipper i deres øyner "mas".

Det artigste var den ene gangen det skjedde på leirtur som 15 åring, vi var 4 jenter som var intressert i samme fyren men han valgte heller meg fordi jeg ikke var klengete (jeg sa vel knapt noe, levde på kroppsspråk). Der fikk jeg min sjenerthetboost som jeg har levd på helt siden. :)

Anonym poster: 106b55023899df235d422b957a38312d

Skrevet

Så menn, er det slik at dere finner sjenerte jenter som mindre attraktive?

Opplever at gutter ikke er så interesserte i meg. Lurer på om det har med det at jeg er sjenert og stille.

Sjenerte jenter kan være like attraktive som utadvendte jenter, for de har jo det samme som andre jenter, men problemet for sjenerte personer er nettopp at de er reserverte, ikke tørr å vise hvem de er og ikke tørr å ta kontakt, og dermed blir det vanskeligere både å legge merke til dem og å komme inn på dem.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er sjenert selv, så det jeg vet ikke helt om du er interessert i min mening… Men jeg sier nei, gitt at du kan vise at du er på noen måte interessert tilbake (ellers blir jeg bare usikker selv), så er det ingenting i veien med det.

Et ekte smil fra en sjenert jente kan bety mye mer enn fra noen som sprudler til alle de snakker med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var før en veldig sjenert person, men fikk fremdeles oppmerksomhet fra guttene. Jeg var aldri den som startet en samtale med folk jeg ikke kjente, og syns alltid det var ubehagelig å snakke med dem. Men om samtalene ble kort der vi var, la de meg til å facebook og begynte å mase om å "se film". Sjenert som jeg var skjedde jo aldri det :P Haha

Nå er jeg svært mye mer utadvent, og merker jeg får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn.

Så, jeg tror ikke det er turn-off med at du er sjenert, men jeg tror mange kanskje syns det er vanskelig og vil ikke virke påtrengende. Du kommer nok til å finne deg mann ved å være slik, men jeg ville anbefalt deg å jobbe litt med det :)

• Liker 3
Gjest .-L-.
Skrevet

Det er vanskeligere å snakke med en som er sjenert. Man vet heller ikke hvor man har henne^^ Hadde en sjenert en som likte meg, og i fylla kom hun bort til meg og sa noe helt merkelig. Hun måtte bli full for å vise interesse :P Det var litt søtt egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært sjenert, og ingen gutter har vist interesse for meg. Jeg tror det er fordi jeg ikke er attraktiv i utgangspunket. Ser jo at mine sjenerte venninner, som er pene, får letter kontakt med gutter.

Anonym poster: f58e6f86230c33748f80bf7a8aeb5ffe

AnonymBruker
Skrevet

Så menn, er det slik at dere finner sjenerte jenter som mindre attraktive? Jeg vet at det er subjektivt og man kan ikke generalisere, men la oss si at denne jente har en alright utseende, hyggelig, søt, men litt sjenert og stille av seg.

Det er mulig å holde en samtale med henne og hun svarer med fullstendige setninger og ikke bare ''ja'' og ''nei'', complete turn-off?

Kan finne noen sjenerte jenter mindre attraktiv, når det ikke blir stort å verken like eller ei.

En må jo by litt på seg selv, for at det skal være noe å bli tiltrukket av da.

Således varierer jo preferansene stort mellom hverandre. Selv liker jeg heller samtaler med jenter som inneholder mer enn korte ja og nei svar. Dog å føre en samtale som kun leder til ja og nei spørsmål, er jo kanskje i seg selv lite produktivt for samtalens skyld. Men igjen, så er jo folk forskjellige på dette området, som alle andre områder.

Anonym poster: e459df829d9fcf8bf181dc41711b6476

Gjest Svampebob1
Skrevet

Det er nok forskjell på oss.. Kanskje du kan være vanskelig å legge merke til for folk flest, men det finnes de av oss som legger merke til litt flere enn de som er center of attention ;-).

Det er normalt sett ikke noe hinder for min del.

Skrevet

Mange sjenert gjemmer seg jo litt mer bort enn de som er mer utadvente. Ikke bare er de stille, men måten de kler seg på og beveger seg på er også sjenert og stille. Mange som gjemmer seg bort i kjedelige farver,ingen smykker, håret rett ned og blikket i bakken, da er det ikke så lett å få oppmerksomhet heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange sjenert gjemmer seg jo litt mer bort enn de som er mer utadvente. Ikke bare er de stille, men måten de kler seg på og beveger seg på er også sjenert og stille. Mange som gjemmer seg bort i kjedelige farver,ingen smykker, håret rett ned og blikket i bakken, da er det ikke så lett å få oppmerksomhet heller.

Jeg kler meg veldig fint og jeg pynter meg til daglig. Ikke for mye da, men jeg liker å se presentabel :) ts

AnonymBruker
Skrevet

Kan finne noen sjenerte jenter mindre attraktiv, når det ikke blir stort å verken like eller ei.

En må jo by litt på seg selv, for at det skal være noe å bli tiltrukket av da.

Således varierer jo preferansene stort mellom hverandre. Selv liker jeg heller samtaler med jenter som inneholder mer enn korte ja og nei svar. Dog å føre en samtale som kun leder til ja og nei spørsmål, er jo kanskje i seg selv lite produktivt for samtalens skyld. Men igjen, så er jo folk forskjellige på dette området, som alle andre områder.

Anonym poster: e459df829d9fcf8bf181dc41711b6476

Det forstår jeg. Noen ganger blir det til at jeg sier ''ja'' og ''nei'', men som oftest klarer jeg å føre en samtale :P Det er bare om mannen jeg snakker med er veeeldig tiltrekkende at jeg blir nervøs og gjemmer meg bort i hjørnet :fnise: Skal prøve å være mer utadvendt. takk for synspunktet ditt! ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok forskjell på oss.. Kanskje du kan være vanskelig å legge merke til for folk flest, men det finnes de av oss som legger merke til litt flere enn de som er center of attention ;-).

Det er normalt sett ikke noe hinder for min del.

Ja, det er mange menn som liker å sosialisere med de utadvendte. På en måte så forstår jeg deres tankegang. Det er jo hyggelig å kunne ha en livlig samtale med en jente, contra å så sammen i stillhet. :P

Skrevet

Jeg er svært sjenert (spesielt når jeg liker noen). Jeg har altid fått mye oppmerksomhet og fått tilbakemelding om at dette er sjarmerende. Men detter er vel smak og behag for gutter/menn.

Gjest Svampebob1
Skrevet

Ja, det er mange menn som liker å sosialisere med de utadvendte. På en måte så forstår jeg deres tankegang. Det er jo hyggelig å kunne ha en livlig samtale med en jente, contra å så sammen i stillhet. :P

Ja, men det er jo bare i starten. For du er vel ikke slik ovenfor venner og familie? ;-)

Så lenge man ikke tar seg tid, så vil man heller ikke vite hva den andre har å by på.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er jo bare i starten. For du er vel ikke slik ovenfor venner og familie? ;-)

Så lenge man ikke tar seg tid, så vil man heller ikke vite hva den andre har å by på.

Nei, det er jeg ikke. Jeg blir litt av en annen person når man blir kjent med meg :) Fortsatt litt sjenert, men mer utadvendt. :P

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Kanskje de føler seg avvist og tror at du er uoppnåelig?

Det største problemet jeg ser for en sjenert jente er nettopp det at hun i ytterste konsekvens ikke tør å vise at hun liker noen eller er interessert og derfor trekker de som er interessert seg vekk. Mange gutter er også sjenerte og strekker seg langt bare for å ta kontakt med en jente. Når hun da ikke viser særlig interesse, så kan de oppleve det som at hun nettopp ikke er interessert.

Tenk litt på det du og prøv å vise litt interesse neste gang, selv om du er livredd. Bruk sosiale medier om nødvendig. Fortell rett ut, "Jeg liker deg". Om ord er skummelt, prøv i det minste å holde litt øyekontakt, smile og le av de dårlige vitsene hans.

Jeg møtte en jente på byen forrige helg som fortalte at jeg ikke måtte regne med at hun var sånn neste dag og at hun var supersjenert når hun var edru. Jeg likte at hun sa det og synes hun var supersøt.

Rent personlig har ikke jeg noen sterke preferanser på dette området når det gjelder kvinner, så sant det ikke er ekstrem og varig sjenanse som ikke går over etter at jeg har sjarmert henne i senk. Har heller ikke noe i mot en jente som ikke har behov for å snakke så mye. Liker å være stille sammen med jenter. Det er ofte den beste tiden.

:)

Endret av JakeGreen
Skrevet

Så, jeg tror ikke det er turn-off med at du er sjenert, men jeg tror mange kanskje syns det er vanskelig og vil ikke virke påtrengende. Du kommer nok til å finne deg mann ved å være slik, men jeg ville anbefalt deg å jobbe litt med det :)

Der sa du det. Jeg for min del blir ofte veldig nysgjerrig på jenter som sier lite. Men dersom sjenertheten vedvarer når jeg forsøker å konversere gir jeg ganske fort opp. Har vært veldig sjenert selv og var ikke alltid like begeistra for at folk ga meg mye oppmerksomhet, så jeg vil ikke være påtrengende på andre.

• Liker 1
Skrevet

jeg sliter med det motsatte, jeg får aldri være i fred.

Skrevet

Jeg tror ikke sjenerte kvinner er mindre attraktive på noen måte, jeg har aldri tenkt slik. Det har nok heller en sammenheng med at sjenerte mennesker ikke tør å vise interesse. Dersom en mann du liker viser interesse for deg, men du er for sjenert til å vise interesse tilbake, så vil han jo tenke at du ikke er interessert og avslutte samtalen. Det gjemmer seg sikkert en flott person bak sjenertheten din, men dersom du ikke lar dem se den flotte personligheten er det vanskelig å holde deres interesse. Håper du klarer å jobbe litt med sjenertheten, synd om den skal begrense deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...