Mann 42 Skrevet 3. november 2014 #101 Del Skrevet 3. november 2014 (endret) Det er ikke alltid evolusjonen er perfekt da. Ihvertfall ikke om man ser litt estetisk på det. Den kan kreasjonistene tygge litt på.... http://www.iflscience.com/plants-and-animals/heres-what-it-looks-when-evolution-gets-weird Anonymous poster hash: 295d9...3b8 Evolusjonen fører til former som fungerer og kan overleve. Estetikk har ikke noe med saken å gjøre. Men det var en artig link. Endret 3. november 2014 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. november 2014 #102 Del Skrevet 7. november 2014 Dere er skikkelige nerder altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rights Skrevet 7. november 2014 #103 Del Skrevet 7. november 2014 Herlig tråd 👍 Og god fredags underholdning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 9. november 2014 #104 Del Skrevet 9. november 2014 Interessant å lese om reptiler. Ante ikke at de ikke hadde fri vilje, det høres helt merkelig ut. Jeg har egentlig ikke visst noe om reptiler. Relatert til smarte kråker: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 10. november 2014 #105 Del Skrevet 10. november 2014 Mennesket og sjimpansene har en felles stamfar som levde for mellom fem og åtte millioner år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #106 Del Skrevet 11. november 2014 Spør en spekkhogger om det. Eller en spermasetthval. Eller en delfin. Liten vits å spørre, pga at verken spekkhoggeren, delfinen eller spermasetthvalen kan svare. Det er mange millioner år med evolusjon før dette kan skje. Om det noensinne kan skje. Anonymous poster hash: addee...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #107 Del Skrevet 11. november 2014 Liten vits å spørre, pga at verken spekkhoggeren, delfinen eller spermasetthvalen kan svare. Det er mange millioner år med evolusjon før dette kan skje. Om det noensinne kan skje. Anonymous poster hash: addee...8e6 Det er det vi har paleontologer til. "Om" evolusjon har skjedd er noe bare legfolk og gærninger tenker. Anonymous poster hash: 295d9...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 11. november 2014 #108 Del Skrevet 11. november 2014 Mennesket og sjimpansene har en felles stamfar som levde for mellom fem og åtte millioner år siden. Og vi er nærmere beslektet sjimpanser enn sjimpanser er til gorillaer. så selv om gorillar og sjimpanser ligner mer på hverandre på overflaten, er sjimpanser mer mennesker enn de er gorillar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 11. november 2014 #109 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) Liten vits å spørre, pga at verken spekkhoggeren, delfinen eller spermasetthvalen kan svare. Det er mange millioner år med evolusjon før dette kan skje. Om det noensinne kan skje. Anonymous poster hash: addee...8e6 Jeg mente ikke at den som mente at hvaler ikke er kjøttetere, skulle sette seg i vannkanten og forsøke å snakke orca. Jeg refererte til tre kjente kjøttetende hvaler. Spekkhoggere er i særstilling. Spekkhoggere eter alt, inkludert andre hvaler og andre spekkhoggere. Det engelske navnet "killer whale" er visstnok en feilaktig oversettelse fra spansk eller portugisisk av et navn som betyr "som dreper hvaler". Mao, den burde vært kalt "whale killer whale". Og mye tyder forøvrig på at hvalene ville vært fullt ut i stand til å svare, men vedkommende ville ikke være i stand til å forstå det. Men det er mer en språkbarriere enn noe annet. De er smarte. Endret 11. november 2014 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dude91 Skrevet 11. november 2014 #110 Del Skrevet 11. november 2014 Stilig sammendrag https://www.youtube.com/watch?v=CvrmZLGWfFs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 11. november 2014 #111 Del Skrevet 11. november 2014 I Argentina, i perioden fra 2005 til 2009, har arkeologer og forskere gravd fram skjelettet etter en dinosaur som var 26 meter lang fra hale til snute,og skal ha veid 65 tonn. Skjelettet er levninger etter det som kan være verdens største landdyr noensinne funnet. Dinosauren, som har fått navnet Dreadnoughtus Schrani, levde for rundt 77 millioner år siden, og skal med sine 65 tonn ha vært tyngre enn et Boeing 737-fly. 70 %av skjelettet ble funnet i relativt god forfatnin, noe som gir forskerne en unik mulighet til å lære mer om anatomien og den evolusjonære historien til et av de største dyrene som noensinne er funnet. Også et mindre eksemplar av samme art ble funnet. Funnet har imididlertid ikke blitt publisert før nå. Man har gravd fram rundt 100 ben av skjelettet, der blant annet nesten hele den 10 meter lange halen, en tann, og en klo var intakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 12. november 2014 #112 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg har bare litt greie på evolusjon ift mennesket, og lite når det gjelder andre dyr. Her er i alle fall en ålreit TED Talk: http://www.ted.com/talks/juan_enriquez_will_our_kids_be_a_different_species#t-69285 Interessant fact at vi antagelig levde samtidig med så mange andre menneskeraser. Jeg visste at vi i alle fall levde med én annen, men ante ikke at det var så mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 12. november 2014 #113 Del Skrevet 12. november 2014 Jeg har bare litt greie på evolusjon ift mennesket, og lite når det gjelder andre dyr. Her er i alle fall en ålreit TED Talk:http://www.ted.com/talks/juan_enriquez_will_our_kids_be_a_different_species#t-69285 Interessant fact at vi antagelig levde samtidig med så mange andre menneskeraser. Jeg visste at vi i alle fall levde med én annen, men ante ikke at det var så mange. Mennesket er en insect art. Arten homo erectus, vandret ut av Afrika, I resten av verden ble denne arten til flere nye blant annet homo neandertales. Mens homo erectus I africa ble til homo sapiens. Når homo sapiens kom seg ut av Afrika møtte de på neandertalerne. Som så blandet seg. Neandertalerne og oss kom fra samme art, men vi kom fra gruppa som ble i Afrika neandertalerne fra gruppa som dro ut av afrika. Noe som gjør oss og neandertalere til søster arter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 13. november 2014 #114 Del Skrevet 13. november 2014 Mennesket og sjimpansene har en felles stamfar som levde for mellom fem og åtte millioner år siden. Jeg husker jeg lo godt når jeg leste om den sosiale omgangen hos bonobo chimpz. Damene roer ned mennene med å ha sex med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minesveiper Skrevet 13. november 2014 #115 Del Skrevet 13. november 2014 Mennesket er en insect art. Arten homo erectus, vandret ut av Afrika, I resten av verden ble denne arten til flere nye blant annet homo neandertales. Mens homo erectus I africa ble til homo sapiens. Når homo sapiens kom seg ut av Afrika møtte de på neandertalerne. Som så blandet seg. Neandertalerne og oss kom fra samme art, men vi kom fra gruppa som ble i Afrika neandertalerne fra gruppa som dro ut av afrika. Noe som gjør oss og neandertalere til søster arter Tror det var en tredje art også, en dvergart men jeg husker ikke hva den het. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 13. november 2014 #116 Del Skrevet 13. november 2014 Tror det var en tredje art også, en dvergart men jeg husker ikke hva den het. Ja homo florensis, også utviklet seg fra homo erectus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. november 2014 #117 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg husker jeg lo godt når jeg leste om den sosiale omgangen hos bonobo chimpz. Damene roer ned mennene med å ha sex med dem Everything's better with sex! De bruker sex til å roe ned det meste, etter hva jeg forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. november 2014 #118 Del Skrevet 14. november 2014 Ja homo florensis, også utviklet seg fra homo erectus. Var det de som ble kalt "hobbiter" rent uformelt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 14. november 2014 #119 Del Skrevet 14. november 2014 Jeg husker jeg lo godt når jeg leste om den sosiale omgangen hos bonobo chimpz. Damene roer ned mennene med å ha sex med dem Det der syns jeg homo sapiens burde innført, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #120 Del Skrevet 14. november 2014 Det der syns jeg homo sapiens burde innført, også. Med tanke på at vi er 7 milliarder nå, kanskje vi gjorde nettopp det? Anonymous poster hash: 295d9...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå