Gå til innhold

Sex gjør at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fail, dette høres ut som noe en bitter vennegjeng har kommet på. En bitter venninnegjeng ville tvertimot kommet frem til at menn sitter på makta, fordi de legger mindre følelser i forholdet, og da er kvinnen den sårbare. Slutt å lat som om dere er kvinner, det er alt for lett å gjennomskue.

Anonym poster: f44d84882f1c92ea22677c0b8869fd25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Såkalt fittemakt funker kun på kort sikt, men da kan det funke - helt klart.

Problemet er bare at kvinner flest har et rimelig heavy behov for å forplikte seg, binde seg og holde på både mann og etterkommere, da funker fittemakta motsatt.

Ergo - det påståtte overtaket er altså ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss er det katten som bestemmer :kjefte:

Det er nok ganske riktig at jeg kunne gått ut på byen og garantert fått meg noe, men det finnes ingen garanti for at jeg hadde fått noe bra. Snarere tvert imot. Å finne en kåt mann er ikke vanskelig. Å finne en som det faktisk er verdt å ha sex med er hakket vanskeligere.

Amen til det. Tror ikke det ville ha vært noe problem for en mann å på seg noe på byen heller, bare han ville senket kravene litt. Men de fleste vil jo ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så enig jeg med TS jeg....Det er jo ofte sånn at om dama sier nei en kveld, så blir det ingen sex, men dersom hun våkner midt på natta mens mannen sover, og hun dulter borti han og sier at "heeey- kom igjen a :lur: " så tilsier mine erfaringer at det skal mye til for at han sier nei.

At en fyr sier at han ikke vil/orker å ha sex når dama byr seg frem er en sjeldenhet....

Mens mannen...? Joda, han får bare godta det både her og både der...

I wish!

Det er faktisk ikke alltid sånn at mannen er den som har mest lyst i forholdet.

Anonym poster: 4ac254feb4820e320c109c826f29229a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Forrige innlegget mitt var basert på perspektivet til en mann, men jeg har en kamerat som er i et forhold hvor han er undertrykt til de grader. Selv om han forsørger begge to og er den som burde hatt all reell makt, så er nok sannheten ikke særlig langt fra åpningsinnlegget.

Han har aldri likt seg ute på byen og har aldri hatt særlig hell med damer, i hvert fall ikke de han ikke må betale for, mens hun på sin side har hatt over 100 partnere (noe han stolt har fortalt) og er en veteran på byens ulike kjøttmarked. Med en sexlyst som tilsvarer ti vanlige menn og visshet om hvor vanskelig han har for å få seg noe, så stemmer det nok bra at hun har makten i forholdet. Han ser nok på seg selv som veldig heldig av en eller annen absurd grunn, noe som gjør at han tolererer omtrent alt.

Men for de fleste av kameratene mine og meg inkludert, så stemmer nok ikke åpningsinnlegget. Jeg vet om flere av mine kamerater som har rimelig bra kontroll på damene sine for å si det på den måten. Og det er selvsagt slik det skal og burde være.

:)

Endret av JakeGreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

..........

Men for de fleste av kameratene mine og meg inkludert, så stemmer nok ikke åpningsinnlegget. Jeg vet om flere av mine kamerater som har rimelig bra kontroll på damene sine for å si det på den måten. Og det er selvsagt slik det skal og burde være.

:)

Jeg tar den ikke helt den der med å 'ha kontroll på damen sin'.

Vil ikke disse damene være med kameratene dine ? Er det derfor de må holdes 'kontroll på' ?

Eller er de umyndige ? Eller hva er det som gjør at det defineres som nødvendig å holde kontroll på noen ?

Stoler man ikke på ? Kan man ikke stole på ? - og hvis så... hvorfor blir man da ?

Og hvorfor er det 'slik det skal være' at dine kamerater må holde kontroll på damene sine ?

Velger de feil damer ?

Jeg mistet tråden her jeg nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi ikke heller bare avlive disse lettvinte stereotypiene en gang for alle? Jeg ville i alle fall ikke være i et forhold der jeg følte meg underlegen eller kontrollert av en herskesyk makker. Og jeg ville heller ikke være i et forhold der rollene ble byttet om.

Kategorisering etter kjønn er egentlig helt håpløst i de fleste sammenhenger. Man blir nesten alltid generalisert inn i en bås som overhode ikke passer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JakeGreen

Vil ikke disse damene være med kameratene dine? Er det derfor de må holdes 'kontroll på' ?

Det er nettopp det de vil og det fordi kameratene mine ser sin egen verdi og ikke lar seg affisere av tåpelige forsøk på småpikespill og manipulasjon av typen som ble skissert i åpningsinnlegget.

Den andre kameraten min ser ikke selv sin egen verdi og hvor bra han er. Derfor aksepterer han alt i det forholdet han er, nettopp fordi han er den "heldige" i forholdet.

Men ikke ta meg så seriøst. Jeg sa det like mye for å provosere eldre kvinner på nettforum. Og det fungerte tydeligvis.

:)

Endret av JakeGreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Sånn fungerer ikke vårt forhold i hvert fall. Ingen av oss bruker sex for å oppnå noe, og kan aldri tenke meg at dette er vanlig i seriøse forhold med voksne mennesker involvert.

Og nei, hvis vi ikke har sex sammen så kan ikke jeg bare å på byen å få meg noe. Enten har vi sex med hverandre eller så har vi ikke sex i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så enig jeg med TS jeg....Det er jo ofte sånn at om dama sier nei en kveld, så blir det ingen sex, men dersom hun våkner midt på natta mens mannen sover, og hun dulter borti han og sier at "heeey- kom igjen a :lur: " så tilsier mine erfaringer at det skal mye til for at han sier nei.

At en fyr sier at han ikke vil/orker å ha sex når dama byr seg frem er en sjeldenhet....

Mens mannen...? Joda, han får bare godta det både her og både der...

Ikke nok med det,men hvis kvinnen blir avvist går hun til KG for å spørre om det er noe galt med han!

Personlig så tror jeg ikke at sånne "hvem har makten nå" i forholdet - spill ikke varer i lengden. Kanskje det er jeg som er naiv,men jeg spiller ingen spill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Snow

Menn er enkle vesener.

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Jepp vi er nøyaktig like enkle som dere kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er nettopp det de vil og det fordi kameratene mine ser sin egen verdi og ikke lar seg affisere av tåpelige forsøk på småpikespill og manipulasjon av typen som ble skissert i åpningsinnlegget.

Den andre kameraten min ser ikke selv sin egen verdi og hvor bra han er. Derfor aksepterer han alt i det forholdet han er, nettopp fordi han er den "heldige" i forholdet.

Men ikke ta meg så seriøst. Jeg sa det like mye for å provosere eldre kvinner på nettforum. Og det fungerte tydeligvis.

:)

:Hehe:

Du vet... det er år og dag siden vi eldre damene lekte med smågutta, så vi husker ikke slike hanekylling-leker lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I wish!

Det er faktisk ikke alltid sånn at mannen er den som har mest lyst i forholdet.

Anonym poster: 4ac254feb4820e320c109c826f29229a

Dette er også et veldig bra kommentar.

Det er ofte ubalanse i forhold, enten den er seksuell ,økonomisk eller alt annet.

Den som sitter på "vinnerkortet"(feks lavere sexlyst,større økonomi osv) kan alltid bruke det mot partneren sin,enten det er mann eller kvinne og det gjelder ikke bare sex nei.

Manipulering er ikke et positivt egenskap..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...