Gå til innhold

Sex gjør at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kvinne vet at hun bare kan gå ut på byen samme dag og få seg noe. Mannen må ut og jobbe hardt. Dette gjør at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold.

Dette er sånn omtrentlig det dagens diskusjon med venninnegjengen endte opp med å konkludere meg. Har vi et poeng?

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

Det der kan vel stemme hvis man kun er i forhold for å få sex. Håper da folk for det meste legger litt mer i det ;)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nei.

Menn er mye mer komplisert konstruert, både på kort sikt og i det lange løp, enn at det holder å 'by' på sex for å holde en mann 'under kontroll', - om det er dette dere har lagt i begrepet 'overtaket i et forhold'.

Helt initielt kan det ofte se ut slik som dere har konkludert, men det er kun på meget kort sikt og betyr under ingen omstendigheter at ikke ordene 'easy come, easy go' er gjeldende.

Edit: Hvorfor må noen 'ha overtaket' ? Er det ikke mye bedre å sammen ha både styringen og kontrollen over egen tilværelse ?

Endret av Lille-pus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne vet at hun bare kan gå ut på byen samme dag og få seg noe. Mannen må ut og jobbe hardt. Dette gjør at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold.

Dette er sånn omtrentlig det dagens diskusjon med venninnegjengen endte opp med å konkludere meg. Har vi et poeng?

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Jeg er synsk og ser at du er en gutt som gir inntrykk av å være det motsatte.

...og nei, du er poengløs i din konklusjon.

Anonym poster: d19b8a621bf6c3c325d4305f12ab290e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er enkle vesener.

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eller, for å utdype det litt bedre da:

Flere av mine venninner går på byen for å få seg noe, men ender som oftest opp skuffa.

Og når det gjelder sex i et fast forhold (slik jeg tolket det når det står at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold), så har jeg aldri, og kommer aldri til å benytte meg av sex-nekt eller dra sex inn i en diskusjon for å få overtaket. Nå kan jeg ikke snakke for andre, men i mitt forhold er i hvert fall sexen rimelig "likestilt", hvis du kan kalle den det, der begge tar initiativ, og begge er like gira på det.

Jeg kan forstå dem som ikke vil ha sex med kjæresten sin hvis de synes at han/hun har vært en drittsekk, men jeg synes det er på trynet hvis sex skal gå så langt som til å gi noen overtaket i forholdet.

Endret av Gamerfrue
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av mine venninner går på byen for å få seg noe, men ender som oftest opp skuffa.

Det er veldig lett å få seg noe, så dette høres ikke helt sant ut.

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en venninnegjeng, Jegern Puahate?

Men jeg trodde alle jenter hatet lave, feite, skallede menn som er under 7 på skalaen. Gjelder det ikke i vennerelasjoner?

Anonym poster: 3ea56b0a908594b8a1e29a63e5c701b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en venninnegjeng, Jegern Puahate?

Men jeg trodde alle jenter hatet lave, feite, skallede menn som er under 7 på skalaen. Gjelder det ikke i vennerelasjoner?

Anonym poster: 3ea56b0a908594b8a1e29a63e5c701b6

Kjeft a ;)

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss er det katten som bestemmer :kjefte:

Det er nok ganske riktig at jeg kunne gått ut på byen og garantert fått meg noe, men det finnes ingen garanti for at jeg hadde fått noe bra. Snarere tvert imot. Å finne en kåt mann er ikke vanskelig. Å finne en som det faktisk er verdt å ha sex med er hakket vanskeligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være fryktelig slitsomt og gå rundt og tenke slik. Jeg er glad jeg ikke har det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Jeg er ganske så enig jeg med TS jeg....Det er jo ofte sånn at om dama sier nei en kveld, så blir det ingen sex, men dersom hun våkner midt på natta mens mannen sover, og hun dulter borti han og sier at "heeey- kom igjen a :lur: " så tilsier mine erfaringer at det skal mye til for at han sier nei.

At en fyr sier at han ikke vil/orker å ha sex når dama byr seg frem er en sjeldenhet....

Mens mannen...? Joda, han får bare godta det både her og både der...

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest extra

En kvinne vet at hun bare kan gå ut på byen samme dag og få seg noe. Mannen må ut og jobbe hardt. Dette gjør at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold.

Dette er sånn omtrentlig det dagens diskusjon med venninnegjengen endte opp med å konkludere meg. Har vi et poeng?

Anonym poster: f16e0362f16470c32ca9b8139c0ca699

Det finnes menn med moralen i orden som ikke gidder å finne seg i slikt. Disse finner seg som regel voksne kvinner som ikke har slik tankegang. Feminismen/Ottar har gjort mye rart med kvinner i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Om resonnementet ditt skulle hatt noe for seg måtte du kanskje snudd på det:

"Ønsket om sex gjør at Mannen alltid vil ha overtaket i et forhold".

For en kvinne, som en mann, er eksklusivitet - altså det å vite at mannen ikke ville gå til en annen kvinne om han så fikk muligheten - et sterkt kriterium for et forhold. Så sterkt at dersom hun tror han ville gjort det om han fikk sjansen, så dør forholdet fra hennes side.

Da er det ikke tilgangen på sex som er avgjørende, men innstillingen til sex utenfor forholdet. En som holder seg trofast fordi han vil - ja. En som "holder" seg trofast fordi han ikke har "draget", og som ville tatt muligheten om den bød seg - nei.

Innstillingen til sex utenfor forholdet sitter de begge på, hver på sin side. Ergo er maktbalansen temmelig lik.

Om vi da ser bort fra majoriteten av KG-mennene, som jo mener at menn både er mer virile enn kvinner og har behov for sex med andre. I så fall er det han som har overtaket, idet han bare ved å være villig til sex med andre (om han fikk muligheten) har brutt en viktig del av den grunnleggende tilliten i forholdet.

Endret av Flair
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Menn er mye mer komplisert konstruert, både på kort sikt og i det lange løp, enn at det holder å 'by' på sex for å holde en mann 'under kontroll', - om det er dette dere har lagt i begrepet 'overtaket i et forhold'.

(…)

Edit: Hvorfor må noen 'ha overtaket' ? Er det ikke mye bedre å sammen ha både styringen og kontrollen over egen tilværelse ?

Her skulle jeg gjerne gitt noen flere plusser, men jeg skjønner godt grunnen til at det ikke går. Veldig bra, Lille-pus! Vi er ikke så enkle som noen skal ha det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest JakeGreen

En kvinne vet at hun bare kan gå ut på byen samme dag og få seg noe. Mannen må ut og jobbe hardt. Dette gjør at kvinnen alltid vil ha overtaket i et forhold.

Dette er sånn omtrentlig det dagens diskusjon med venninnegjengen endte opp med å konkludere meg. Har vi et poeng?

Overtaket i et forhold? Høres ut som om det er et maktspill.

Jeg snakker kanskje ikke for menn flest, men jeg tror du sterkt overdriver betydningen av sex i et forhold, men også din evne til å få akkurat det du vil ha, noe som ikke alltid er like enkelt.

Unnskyld språkbruken, men det finnes tre milliarder fitter på denne jorden og de kjennes stort sett like ut. I den grad en kvinne har eller får noe makt over meg, så har det i hvert fall ingenting med det hun har mellom beina å gjøre.

Prøv igjen.

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så enig jeg med TS jeg....Det er jo ofte sånn at om dama sier nei en kveld, så blir det ingen sex, men dersom hun våkner midt på natta mens mannen sover, og hun dulter borti han og sier at "heeey- kom igjen a :lur: " så tilsier mine erfaringer at det skal mye til for at han sier nei.

At en fyr sier at han ikke vil/orker å ha sex når dama byr seg frem er en sjeldenhet....

Mens mannen...? Joda, han får bare godta det både her og både der...

I min verden blir det ingen sex uansett hvem som sier et oppriktig nei.

Anonym poster: b221a797c315ea2fe1e0313541bd001e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Å gjøre et forhold til et maktspill er bare for dumt. Hvis man absolutt skal snakke om hvem som evt har et overtak er det vel den som har minst følelser. Jo mer man elsker noen, jo mer sårbar er man og man har mer å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys. Det virker tvert i mot som at det i dag nesten er kvinnen som klager over lite sex.

Fortsatt er det vel slik at det er mannen i forholdet som i gjennomsnitt har den soleklart beste økonomien, så på DET området er det vel mannen som har makta.....

Anonym poster: 0b5d43e1703c51942909b9ea2a2fef91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...