AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Hei, i morgen skal jeg ha en samtale med en dyretolk for å snakke med hunden min om problemer vi opplever (seperasjonsangst) jeg og sambo er suuuper skeptisk og lurer på om noen har erfaringer med dyretolk? Og har noen noen tips om spørsmål vi kan stille? Hva ville du spurt ditt dyr om? Og vi ønsker å stille kontrollspørsmål uten at det skal virke for åpenlyst. Anonym poster: 4b055ac729b5ef294b185a6e83501460
Gjest Gaea Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Det er ganske enkelt å skjønne at dyretolk er litt tullete om man leser det folk faktisk har lagt ut av samtaler. De bommer så og si alltid på alt som faktisk er litt spesifikt - som at dyret har vondt en plass, dårlig erfaring med et eller annet (som ikke absolutt alle dyr kan ha hatt), og så videre. Det de ''treffer på'' er som regel at dyret er så utrolig glad i eieren sin, så utrolig glad i å være ute, så utrolig glad i vennene sine av samme art. Selvsagt er det en skikkelig egoboost for dyreeiere å høre at dyret har det så fantastisk hos dem, så de er jo strålende fornøyde (og overser alt dyretolken har bommet på, som er sånn ca alt som ikke kan sies om alle dyr). Først og fremst - pass på at du ikke har skrevet noe om hunden på internett som kan søkes opp. Kontrollspørsmål kan være hva som helst; et eksempel er å spørre om hvordan hunden trives hos dere (type; har du slått deg til ro enda, lille venn?) som om dere nettopp har fått den, mens dere i virkeligheten har hatt den i flere år siden den var valp. Om dyretolken begynner å bable i vei om alt den har opplevd hos forrige eier, mens dere i virkeligheten fikk den da den var åtte uker, beviser det at det er tull. Men som sagt, kontrollspørsmål kan være så og si hva som helst, bare ikke ''trives du hos oss?'' og lignende. Endret 21. mai 2013 av Gaea
Perelandra Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Dyretolk via telepati er bare tull. Jeg kan forstå at det virker spennende, men jeg tror ikke at et dyr kan formidle noe via tankeoverføring. Det beste man kan gjøre for et dyr er å bli godt kjent med det, og skaffe kunnskap om den dyrearten man har. På den måten blir det lettere å se om dyret et sykt eller har endret adferd. Dyr formidler mye via kroppspråk, adferd og lyder, det er bare om å gjøre at menneskene forstår det. Dyretolking bygger også i stor grad på et alternativ livssyn, blant annet med healing, tro på reinkarnasjon og at man kan kommunisere med døde. Edit: Det er godt mulig at dyretolkene har god kunnskap om dyreadferd og dermed også kan lese en del ut i fra hvordan dyret oppfører seg når det er hos tolken. Kanskje dyretolker også er flinkere enn mange dyreeiere til å se om dyret har sykdommer eller plager. Uansett vil en veterinær vite mer om sykdommer og dyrehelse enn tolkene. Endret 21. mai 2013 av Perelandra 11
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Dyretolken kommer ikke til å være i nærheten av dyret så hun kan ikke se kroppsspråk eller kjenne på dyret på noen som helst måte. Jeg er også skeptisk men det blir uansett spennende. Anonym poster: 4b055ac729b5ef294b185a6e83501460
Aomame Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Huff, folk tar betalt for de merkeligste ting. Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne for å si hvor dumt jeg synes "telepatisk" dyretolking er. Så jeg legger bare igjen denne: http://tjomlid.com/2013/02/12/dyretolker-feiler-spektakulaert-atter-en-gang/ 11
Perelandra Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Hvis dyretolken ikke skal møte dyret, men bare se et bilde, blir jeg enda mer skeptisk. 4
Gjest WendyClear Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Du er skeptisk, men vil alikevel bruke penger på tullet? Jeg kan fortelle deg hvorfor hunden opplever seperasjonsangst gratis; den liker ikke å bli forlatt... Endret 21. mai 2013 av WendyClear 10
Tabris Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Dere bør være obs på tre ting: 1. Om vedkommende forsøker å fiske etter opplysninger, selv de minste og trivielle, som han/hun etterpå kan bruke i en tolkning. Om du f.eks over kaffekoppen nevner at det var travelt på jobb i dag, så kan vedkommende kanskje bruke det til at "hunden vet du har dårlig samvittighet fordi du ofte er sliten etter jobb." 2. Vær obs på om vedkommende sier ting som er generelle. De fleste er svært glade i hunden sin og de fleste har dårlig samvittighet fordi de føler de ikke alltid får gitt hunden sin nok tid. Ingenting av dette er spesifikt nok til at det betyr at vedkommende har truffet på noe som helst. 3. Til slutt: Vær også veldig obs på om tolkningen inkluderer altfor mange menneskeliggjørende trekk av hunden (som eksemplet i punkt en). Jeg har hørt om dyretolker som forteller at "hunden vet den er så heldig som får være hos denne familien". De gjør dyrene nærmest om til synske vismenn, og forteller eierne det de ønsker å høre for å dekke deres dårlige samvittighet. Endret 21. mai 2013 av Tabris 9
kattepus89 Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 Ville faktisk ikke føyset vekk dette bare fordi det virker overnaturlig. Desverre er det VELDIG mange frauds der ute som har lurt folk. Men det finnes seriøse også, som Amelia Kinkade. Det er for lenge siden bevist at mennesker kan stille intensjonene sine inn på samme frekvens som dyrene, og på den måte oppnå kommunikasjon. Litt dårlig formulert kanskje.. Men verden består av mer enn det man kan se 2
kattepus89 Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/QMX4PTKytho" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Tabris Skrevet 21. mai 2013 #13 Skrevet 21. mai 2013 Det er for lenge siden bevist at mennesker kan stille intensjonene sine inn på samme frekvens som dyrene, og på den måte oppnå kommunikasjon. Å, hvilke bevis er det? Har du noen lenker eller dokumentasjon til dette? 10
Gjest WendyClear Skrevet 21. mai 2013 #14 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Ville faktisk ikke føyset vekk dette bare fordi det virker overnaturlig. Desverre er det VELDIG mange frauds der ute som har lurt folk. Men det finnes seriøse også, som Amelia Kinkade. Det er for lenge siden bevist at mennesker kan stille intensjonene sine inn på samme frekvens som dyrene, og på den måte oppnå kommunikasjon. Litt dårlig formulert kanskje.. Men verden består av mer enn det man kan se "Lenge siden bevist" ok, nå er jeg spent. Hvem har bevist dette? edit: du kom meg i forkjøpet Tabris Endret 21. mai 2013 av WendyClear 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #15 Skrevet 21. mai 2013 Dere bør være obs på to ting: 1. Om vedkommende forsøker å fiske etter opplysninger, selv de minste og trivielle, som han/hun etterpå kan bruke i en tolkning. Om du f.eks over kaffekoppen nevner at det var travelt på jobb i dag, så kan vedkommende kanskje bruke det til at "hunden vet du har dårlig samvittighet fordi du ofte er sliten etter jobb." 2. Vær obs på om vedkommende sier ting som er generelle. De fleste er svært glade i hunden sin og de fleste har dårlig samvittighet fordi de føler de ikke alltid får gitt hunden sin nok tid. Ingenting av dette er spesifikt nok til at det betyr at vedkommende har truffet på noe som helst. 3. Til slutt: Vær også veldig obs på om tolkningen inkluderer altfor mange menneskeliggjørende trekk av hunden (som eksemplet i punkt en). Jeg har hørt om dyretolker som forteller at "hunden vet den er så heldig som får være hos denne familien". De gjør dyrene nærmest om til synske vismenn, og forteller eierne det de ønsker å høre for å dekke deres dårlige samvittighet. Jeg er veldig skeptisk til dette som sagt, så jeg tar ikke til takke med generell info som hvem som helst kunne gitt. Jeg vil ha svar på konkrete ting som damen umulig kunne visst. Hunden har blandt annet bodd 2 veldig forskjellige steder så er spennende å finne ut om hun finner ut av det. Og jeg vet veldig godt hvor hunden trivdes best så vi får se om hun finner det ut. Hun vet heller ikke at vi bor med en katt som hunden elsker å bjeffe på. (Ja hunder bjeffer på katter men de pleier ikke å bo sammen) kommer ikke til å nevne katten før han gjør det selv. Skal også spørre om han liker å gå på tur. Hunder liker jo det, men ikke hunden min! Han må jeg draaaaa med meg. (Vår andre hund går det fint med) hun vet heller ikke at vi har 2 hunder og hvem av de som var der først osv. Det er mange ting en fremmed ikke kan finne ut av som burde komme frem. Hun aner heller ikke hvor mange som bor her, og jeg forventer at hun skal kunne svare på det meste hvis hun er ekte. For dette er ting jeg vet at hunden min er opptatt av. Blir veldig spennende!! Anonym poster: 4b055ac729b5ef294b185a6e83501460
Gjest WendyClear Skrevet 21. mai 2013 #16 Skrevet 21. mai 2013 Jeg tenker at dyretolker er de som ikke er gode nok på cold reading til å kunne lese mennesker, da blir det å lese dyrene dems en enklere løsning på grunn av mennesker begrensede innsikt i dyrenes tanker. Hvem kan vel motbevise at hunden min har sagt til meg at han drømmer om et tidligere liv som sommerfugl? Ingen. Men ei heller kan jeg bevise at han drømmer dette, og det er slike bevis vi rasjonelle mennesker velger å støtte oss til. 7
Perelandra Skrevet 23. mai 2013 #17 Skrevet 23. mai 2013 Hvordan gikk det hos dyretolken TS, fikk du noe utbytte av timen? En grunn til at folk synes det er nyttig å snakke med en dyretolk, er kanskje at de blir mer bevisste på dyrets behov. Selv om mye av det tolken sier er generelt, og kan passe for de fleste dyr, kan det jo være at eieren blir mer oppmerksom på dyret i etterkant av samtalen. Dyretolking blir muligens litt som å snakke med en astrolog. Det astrologen sier, kan gjelde for de fleste mennesker, men samtalen fører til større bevisthet på sitt eget liv. For eksempel kan astrologen si "du stresser mye, og familien din ønsker at dere skal ha mer tid sammen". Svært mange vil kjenne seg igjen i dette. Samtalen med astrologen fører da til endringer og man får det bedre i hverdagen.
kattepus89 Skrevet 23. mai 2013 #18 Skrevet 23. mai 2013 "Lenge siden bevist" ok, nå er jeg spent. Hvem har bevist dette? edit: du kom meg i forkjøpet Tabris Så dere linken jeg la ut? Hun forklarer det mye bedre enn jeg kan. At levende vesner består av energi i tillegg til det fysiske legemet finnes det mange gode teorier på, og at man kan projektere sin egen energi, eller få den inn på samme frekvens som et annet levende vesen er jo basen for kommunikasjon med dyr. Hvis man har lest litt om kvantefysikk så vil man forstå det bedre Men jeg mener man skal undersøke ting og lære om ting skikkelig før man sier det er sprøyt. At enkelte mennesker kan kommunisere med dyr er jo common knowledge?? Søk opp Amelia Kinkade og les litt om henne. Hun er veldig flink. Jeg er forsåvidt også spent på hvordan det gikk med TS
Gjest Rosetorne Skrevet 23. mai 2013 #19 Skrevet 23. mai 2013 Dyretolken kommer ikke til å være i nærheten av dyret så hun kan ikke se kroppsspråk eller kjenne på dyret på noen som helst måte. Jeg er også skeptisk men det blir uansett spennende. Anonym poster: 4b055ac729b5ef294b185a6e83501460 Da hadde jeg i hvert fall vært skeptisk...
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #20 Skrevet 23. mai 2013 :skratte: Er det seriøst noen som tror på dette? Anonym poster: 46a790e85879641e39185c268514a26b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå