Gå til innhold

Kanskje far.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, teknisk sett ikke. Men da er det et lite menneske som trenger andre menneskers bistand for å overleve.

Takk da ble det innrømt. Mulig Harlekin skjønner nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet (endret)

Innrømmet? Det er jo ikke fosteret i magen mor bestemmer over, men sin egen kropp og retten til å nekte å gjennomgå et medisinsk inngrep hun ikke ønsker. Indirekte altså fosteret også.

Endret av Marmot
Skrevet

Takk da ble det innrømt. Mulig Harlekin skjønner nå.

Jeg tror Harlekin skjønner.

Men regelverket er ikke lagt for å beskytte kvinnene, det bør heller ikke endres for å beskytte mennene. Regelverket skal i størst mulig utstrekning beskytte barna, og sikre at de får verdige oppvekstvilkår.

Skrevet

Harlekin skjønner utmerket ;)

Skrevet

Orker ikke tanken på å leve mer..........etter dette.

jeg er tilbøyelig til å være enig med at det er urettferdig, men hvor ille kan det være? Livet ditt er overhodet ikke over bare pga et barn!!Ta det som en mann, ikke som ei kjerring!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
. Hva om jeg ikke vil være noe far eller skrive på noe farskap, ingen kan tvinge meg til og skrive på noe. Kan vel bli rettsak ovs.mot meg vil jeg tro. Men ser vel på det slik at livet har blitt ødelagt om hun ikke ombestemmer seg å ta abort. Orker ikke tanken på å leve mer..........etter dette.

Jeg leser ikke hele denne lange tråden men svarer som mann til mann iht innlegget her.

Vil du virkelig være en mann som kjemper mot det å være far for sitt barn ? Har du ikke litt æresfølesle ovenfor deg selv og ansvarsfølelse ovenfor et barn som kanskje er ditt ?

Dette handler ikke om hva du vil eller ikke vil. Er det du som er pappa til barnet så er du det. Det gjenstår å se.Veldig lurt med farskapstest når den tid kommer. I mellomtiden så strammer du deg selv opp og legger fra deg "katastrofetenkninig" og "offer" rollen. Ta det som en mann og ikke sutre over at livet er ødelagt. Man kan faktisk bli gravid når man har sex.

Du kan kun være pappa på to måter, enten som en skikkelig pappa, eller som en kjip en....

Hilsen pappa til 2 :)

Anonym poster: 75bef496e06c8606bbee4b544dcd4f0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HEHE for et fjas !!!

(Når barnet forlater mors kropp tilhører det ikke henne lenger?)

(Jeg vil påstår at det er en viss forskjell på sperm og et nyfødt barn)

Anonym poster: e300e3a13bdc09ad6541708d9f16ae56

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig at mange menn føler det som TS. når dette hender.

Mange med meg mener også at menn burde bestemme om fosteret skulle beholdes. Slik det er i Norge i dag er det feil i tilfeller som hos TS.

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig at mange menn føler det som TS. når dette hender.

Mange med meg mener også at menn burde bestemme om fosteret skulle beholdes. Slik det er i Norge i dag er det feil i tilfeller som hos TS.

Så du mener det er helt greit at damer må tvinges gjennom en abort? Sjarmerende :ironi:

Skrevet

Så du mener det er helt greit at damer må tvinges gjennom en abort? Sjarmerende :ironi:

Ja, og spesielt fordi enkelte menn mener de har rett til ubeskyttet sex. Det henger jo ikke på greip!

Gjest Gjest
Skrevet

Sex er ikke i dag ensbetydende med barn. Når en har sex og ikke plan om barn må mannen kunne kreve abort. Det er en tråd her der en kvinne på 29 år ønsker bli mor uten mann. Hun tenker bruke noen venner fot og bli gravid. Dette er veldig greit for henne slik lovverket er i Norge i dag. Hun har alle rettigheter. Jeg ser dette i denne sammenhengen. Burde ikke mannen her kunne fratre. Nei det er ikke lov i følge lovverket selv med avvtaler. Lovverket er også her UTGÅTT på dato. Jeg forsøker si at lovverket også er UTGÅTT der en blir far uten samtykke.

Gjest Rani Sandaker
Skrevet

Vet du hva, slik dramatisk retorikk er unødvendig.

Man tar ikke et liv i den forstand, man avbryter et svangerskap.

Anonym poster: 42387d30a3b184be5228d74393b99027

Gjest Gjest
Skrevet

Tar ikke liv?! Et svangerskap er starten på et liv.

Skrevet

Sex er ikke i dag ensbetydende med barn. Når en har sex og ikke plan om barn må mannen kunne kreve abort. Det er en tråd her der en kvinne på 29 år ønsker bli mor uten mann. Hun tenker bruke noen venner fot og bli gravid. Dette er veldig greit for henne slik lovverket er i Norge i dag. Hun har alle rettigheter. Jeg ser dette i denne sammenhengen. Burde ikke mannen her kunne fratre. Nei det er ikke lov i følge lovverket selv med avvtaler. Lovverket er også her UTGÅTT på dato. Jeg forsøker si at lovverket også er UTGÅTT der en blir far uten samtykke.

Sex trenger ikke resultere i barn, MEN det er ikke den parten som IKKE skal stille kroppen til disposisjon for inngrep som skal ta den avgjørelsen!!

Gjør de tingene som er nødvendig med deres egne kropper hvis dere skal sikre dere mot uønsket farskap. Er det så mye å forlange egentlig?

Gjest Gjest tomat
Skrevet

Denne tråden var oppe for noen år siden. Makan til kjedelig liv noen har som fantaserer om slikt drama at de lager en tråd om det! Merkelig! Ta deg en tur på fjellet!

Skrevet

Du hadde sex, du gjorde noen gravide. Nå får du være mann å stille opp for noe annet er bare for dumt. Neste gang har du lært! Hun gjør forresten hva hun vil når det angår å beholde eller ikke. Det er nok ikke ditt valg uansett hva du mener. ErEr du moden nok til at du kan ha sex er du moden nok til å ta konsekvensene.

Gjest Gjest
Skrevet

Mye enkel tankegang her. Hvorfor ikke endre lover som omhandler dette temaet på

Skrevet

Mye enkel tankegang her. Hvorfor ikke endre lover som omhandler dette temaet på

Nei, det er ikke enkel tankegang. Det er fullstendig logisk. Og det ville vært brudd på grunnleggende menneskerettigheter.

Hvordan kan du seriøst mene at andre enn den det gjelder skal bestemme om noen skal ta abort og utsette seg for mulige komplikasjoner og psykiske påkjenninger? Det vil jeg gjerne ha svar på!

Om jeg tenker som deg ville jeg hevde at kvinner faktisk kan bestemme at menn steriliserer seg fordi kan man angre på senere. Noen ganger....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst.. hvorfor skal mannens NEI veie mer enn kvinnens JA?

I tillegg er det jo hennes kropp, hvorfor skal noen andre bestemme over den? Hvis du blir syk vil du jo selv gjerne bestemme hva som skal skje med din egen kropp, ikke sant?

Anonym poster: 95d8c75737ef0b0b3bf7fd6083b41f69

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke enkel tankegang. Det er fullstendig logisk. Og det ville vært brudd på grunnleggende menneskerettigheter.

Hvordan kan du seriøst mene at andre enn den det gjelder skal bestemme om noen skal ta abort og utsette seg for mulige komplikasjoner og psykiske påkjenninger? Det vil jeg gjerne ha svar på!

Om jeg tenker som deg ville jeg hevde at kvinner faktisk kan bestemme at menn steriliserer seg fordi kan man angre på senere. Noen ganger....

Jeg føler at de som mener at kvinner bør ta abort på grunn av at mannen ikke vil bli pappa mangler fullstendig empati, og jeg er usikker på hvor mye de er villige til å forstå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...