Harlekin Skrevet 21. mai 2013 #21 Skrevet 21. mai 2013 Måten mange her på KG omtaler abort er unødvendig dramatisk. «Ikke drep barnet ditt» er en gjenganger i kommentarfeltet når noen er gravide og det synes jeg er veldig unødvendig. Det er et anlegg til et barn, ikke et nyfødt spedbarn. Jeg er ikke enig. Jeg synes mange tar alt for lett på abort, og jeg synes faktisk man bør reflektere over hva man gjør når man tar abort. Jeg er altså ikke mot abort generelt, jeg er for selvbestemt abort, men likevel er det en alvorlig sak der man må tenke seg om. Og det kan jo diskuteres hva som taes bort. Jeg ville selv aldri tatt abort annet enn i nødstilfelle, for meg er barnet mitt og levende fra det dannes i mangen min. 5
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #22 Skrevet 21. mai 2013 Er faktisk mye sant i det Interia sier. Det er ikke dramatisk med abort. Drama queener er det nok av her. Det er faktisk lovlig med abort i Norge. Jeg synes vi skal bruke det.
Inertia Skrevet 21. mai 2013 #23 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Jeg er ikke enig. Jeg synes mange tar alt for lett på abort, og jeg synes faktisk man bør reflektere over hva man gjør når man tar abort. Jeg er altså ikke mot abort generelt, jeg er for selvbestemt abort, men likevel er det en alvorlig sak der man må tenke seg om. Og det kan jo diskuteres hva som taes bort. Jeg ville selv aldri tatt abort annet enn i nødstilfelle, for meg er barnet mitt og levende fra det dannes i mangen min. Selv om man ikke skal ta lett på abort synes jeg det er feil å skrive om abort på en sånn måte, både mtp den som har bestemt seg for abort og den som er i ferd med å ta en avgjørelse. For meg handler det om respekt for andre mennesker. Endret 21. mai 2013 av Inertia 1
Harlekin Skrevet 21. mai 2013 #24 Skrevet 21. mai 2013 Er faktisk mye sant i det Interia sier. Det er ikke dramatisk med abort. Drama queener er det nok av her. Det er faktisk lovlig med abort i Norge. Jeg synes vi skal bruke det. For meg er abort dramatisk. Ja, det er lovlig, men det betyr ikke at muligheten til abort bør misbrukes. Selv om man ikke skal ta lett på abort synes jeg det er feil å skrive om abort på en sånn måte, både mtp den som har bestemt seg for abort og den som er i ferd med å ta en avgjørelse. For meg handler det om respekt for andre mennesker. Respekt bør gå begge veier. Man skal ha respekt for at noen vil ta abort, men man skal også respektere at noen ikke vil ta abort, og jeg synes det står respekt av en som velger å beholde. Jeg er enig at fraseringer som "ikke drep barnet ditt" er i overkant, og selv ville jeg aldri ha snakket på den måten, men abort er likevel både feil og dramatisk for meg. 7
Inertia Skrevet 21. mai 2013 #25 Skrevet 21. mai 2013 For meg er abort dramatisk. Ja, det er lovlig, men det betyr ikke at muligheten til abort bør misbrukes. Respekt bør gå begge veier. Man skal ha respekt for at noen vil ta abort, men man skal også respektere at noen ikke vil ta abort, og jeg synes det står respekt av en som velger å beholde. Jeg er enig at fraseringer som "ikke drep barnet ditt" er i overkant, og selv ville jeg aldri ha snakket på den måten, men abort er likevel både feil og dramatisk for meg. Jepp, og det er ikke følelsene rundt det å ta abort jeg har problemer med, alle får mene hva de vil, men å ordlegge seg på en slik måte er barnslig og respektløst.
Gjest Marsvinet Skrevet 21. mai 2013 #26 Skrevet 21. mai 2013 Du må nok bare akseptere situasjonen sånn som den er. Jeg ser ikke hva som er urettferdig med dette, da du var frivillig med på det selv? Så lenge du ikke ble voldtatt, så er dette din egen skyld. Du får ta en farskapstest, og hvis den kommer tilbake positiv så må du akseptere situasjonen og ta ansvar.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #27 Skrevet 21. mai 2013 Du må nok bare akseptere situasjonen sånn som den er. Jeg ser ikke hva som er urettferdig med dette, da du var frivillig med på det selv? Så lenge du ikke ble voldtatt, så er dette din egen skyld. Du får ta en farskapstest, og hvis den kommer tilbake positiv så må du akseptere situasjonen og ta ansvar. Hvem tar ansvar når en føler en er urettferdig behandlet eller lurt? Gjør du det selv? Tviler på at mange gjør det. Klart det finnes dotter som tar ansvar når en er blir behandlet slik. Men de er noen skikkelige tøfler. Samfunnet legger opp til at mennesker skal ta ansvar når de er blittt lurt her. Hva med andre situasjoner. Dreper en noen uten og mene det kan en bli frikjent. Men puler en mann en dame og hun blir gravid selv om det ikke var meningen lir han ALLTID dømt. Altså lovverket her er så skjevt og urettferdig at det strider mot alles fornuftige sanser bortsett fra feministens.
Anciol Skrevet 21. mai 2013 #29 Skrevet 21. mai 2013 Ikke kom i stikken , dekk til pikken;) Gummien må sitte om du får fitte! 8
Hjarte Skrevet 21. mai 2013 #30 Skrevet 21. mai 2013 Ikke kom i stikken , dekk til pikken;) Gummien må sitte om du får fitte! Kloke ord
Kontormus Skrevet 21. mai 2013 #31 Skrevet 21. mai 2013 Etter å ha skummet tråder her og der forstår jeg at menn mener de er fra naturens side programmert til å jakte "fitter", noe kvinner må forstå og faktisk leve med. Og så skjer det av og til, at kvinnene blir gravide (noe som også er et av naturens verk), men DA, da skal mennene ha et valg om hva et annet menneske skal gjøre med kroppen sin. Dere sutremenn (og faktisk noen nek av noen kvinnfolk som jatter med for stryke de med hårene), er dere egentlig så mye bedre enn de feministene dere klager over? For hvis det var opp til dere så skulle dere ha rett til sex når dere ville, og med hvem dere ville. Og mulige svangerskap skulle være opp til dere og vurdere. Hører dere ikke at det dere sier at kvinner skal være fullstendig under menns kontroll? Og hvor rettferdig er DET? 5
sjøhest Skrevet 21. mai 2013 #32 Skrevet 21. mai 2013 Problemet her er jo at folk blir gravide med randoms, sånn at samarbeid og ansvar for ungen blir vanskelig. Stakkars unger.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #33 Skrevet 21. mai 2013 Når noen sier de bruker prevensjon burde man kunne stole på dem. Mener jeg, da. Og i det nevnte tilfellet har de ikke hatt sex i årevis, slik at det kan spekuleres i et prevensjonen sviktet. Noen måneder bare, i tillegg er kvinnen 43 år. Det lukter av det hele og ikke i kvinnens favør. Anonym poster: 42387d30a3b184be5228d74393b99027
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #34 Skrevet 21. mai 2013 Ts er et år yngre enn sønnen min. Jeg har i mange år innprentet han viktigheten av å bruke kondom som beskyttelse mot uønsket graviditet og kjønnssykdommer. Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes jenter som ikke hadde tatt det så hardt om de skulle bli gravid og da er det viktig å bruke beskyttelse om gutten ikke vil bli pappa i svært ung alder. Jeg viste sønnen min denne tråden og lignende tråder der gutten føler seg lurt av dama som da er blitt gravid. Han skjønner ikke at guttene tør å gamble slik med eget liv kun for et øyeblikks nytelse. I vennegjengen hans er det etterhvert blitt flere unge mødre og uvennskap pga kjærestene som føler at jenta har lurt dem trill rundt. En av jentene hadde standhaftig påstått at om uhellet var ute og hun ble gravid kom hun til å ta abort fortere enn noen rakk å si "bløtkake". (??) Hun ble gravid og når hun sto midt opp i det med begge bena ble abort plutselig noe hun virkelig måtte innse ikke var så selvsagt likevel. Hun ble da også en ung mor. Hun klarte ikke avbryte svangerskapet. Sønnen min har en jente. De er ikke kjærester men de "koser" seg sammen. Hun er like redd for å bli gravid som han er å for bli far og begge bruker prevensjon. Ingen av dem vil la et barn komme i veien for deres fremtidsplaner. Hun skal bli lege og han advokat. De er inneforstått med at uhell kan skje på tross av beskyttelse og begge er klare på at det da blir en abort. Her er kvinnen 43 år og han er 22. Selv om hun er mye eldre burde ikke det hindre han i å bruke hodet. Om kvinnen lurte han eller ikke er ikke greit å vite men denne historien og andre tilsvarende burde understreke viktigheten av å beskytte seg med kondom. Anonym poster: e300e3a13bdc09ad6541708d9f16ae56 6
Hjarte Skrevet 21. mai 2013 #35 Skrevet 21. mai 2013 Når noen sier de bruker prevensjon burde man kunne stole på dem. Mener jeg, da. Og i det nevnte tilfellet har de ikke hatt sex i årevis, slik at det kan spekuleres i et prevensjonen sviktet. Noen måneder bare, i tillegg er kvinnen 43 år. Det lukter av det hele og ikke i kvinnens favør. Anonym poster: 42387d30a3b184be5228d74393b99027 Prevensjon kan svikte selv om man ikke har hatt sex lenge, det er nok at det svikter en gang det for at man kan bli gravid. Jeg trodde dette var noe alle lærte på skolen.
Gjest LykkeTil Skrevet 21. mai 2013 #36 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har tidligere tatt abort, men etter å ha fått barn selv kunne jeg aldri ha gjort det igjen. Jeg vet hvor mye glede (og arbeid) det er med ett barn. Det er noe helt spesielt som ord ikke kan beskrive. Hvordan dama ble gravid (om hun da er det??) er helt irrelevant her synes jeg. Det er nok av damer som går på prevansjon som alikevel blir gravid. Eneste måten å helt utelukke svangerskap på er avholdenhet Nei, du må ikke skrive under noe som helst. Men som du sier, så vil du kreve DNA-test. Den er helt fair. Om du ikke vil vedkjenne deg farskapet så kan Nav kreve DNA-test av deg dersom mor oppgir deg som far. Dersom det viser seg at du er faren, så er underholdningspliktig overfor barnet. Barnet vil også være din arving. Barnet har også krav på samvær med deg, men om du setter deg på bakbeina på det området kan man ikke gjøre noe med det heller.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #37 Skrevet 21. mai 2013 Lag livet skikkelig surt for henne TS. Snakk med barna hennes og heng henne ut som en pervers kjerring som knuller yngre gutter. Si at hun betalte deg for sex. Ja, rett og slett lag livet så surt for henne at hun til slutt tar abort. Anonym poster: 530f5d6391b7d96db51e9ead2fc59f43 1
Kontormus Skrevet 21. mai 2013 #38 Skrevet 21. mai 2013 Det må være opp til hver enkelt mann om de velger å stole på kvinnen de har sex med eller ta sjangser til tross for at de vet at prevensjon ikke er 100%. Har de tatt et valg, har de tatt et valg selv om det skulle vise seg å være en dårlig avgjørelse. Da blir det latterlig å skylde på systemet og alle andre. 2
Hjarte Skrevet 21. mai 2013 #39 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Lag livet skikkelig surt for henne TS. Snakk med barna hennes og heng henne ut som en pervers kjerring som knuller yngre gutter. Si at hun betalte deg for sex. Ja, rett og slett lag livet så surt for henne at hun til slutt tar abort. Anonym poster: 530f5d6391b7d96db51e9ead2fc59f43 Fy faen så ekkel du er Endret 21. mai 2013 av Hjarte 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #40 Skrevet 21. mai 2013 Etter å ha skummet tråder her og der forstår jeg at menn mener de er fra naturens side programmert til å jakte "fitter", noe kvinner må forstå og faktisk leve med. Og så skjer det av og til, at kvinnene blir gravide (noe som også er et av naturens verk), men DA, da skal mennene ha et valg om hva et annet menneske skal gjøre med kroppen sin. Dere sutremenn (og faktisk noen nek av noen kvinnfolk som jatter med for stryke de med hårene), er dere egentlig så mye bedre enn de feministene dere klager over? For hvis det var opp til dere så skulle dere ha rett til sex når dere ville, og med hvem dere ville. Og mulige svangerskap skulle være opp til dere og vurdere. Hører dere ikke at det dere sier at kvinner skal være fullstendig under menns kontroll? Og hvor rettferdig er DET? TS skriver han ikke har vært så mye med jenter før, så vet ikke helt hvor du får alt det der fra. Klarer dessverre ikke ta innlegget ditt så seriøst, og litt usikker på hvor du vil med det. Er jo bare proppa med "navnekalling" på de som har andre meninger enn deg/ hvor fæle mennesker de er Anonym poster: 7f307535490a635aa16dbf190938090b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå