Gå til innhold

Engel, fra prøving til lille Daniel kom til verden!

Engel

Anbefalte innlegg

Bare en kort tur innom, har sittet og jobbet et par timer. Måtte være hjemme med Daniel i dag pga full runde med spying hele natta og mye av dagen. Stakkars liten... Men dermed ble det ikke så mye jobbing på meg i dag, så jeg måtte ta inn litt for å ikke komme helt på hælene her... Men er døsliten av søvnmangel (sov 2-3 timer i natt) og har hatt meg en runde på doen selv i kveld, så nå skal jeg legge meg. Håper Daniel sover greit i natt, uten mer oppkast i det minste. Han har omtrent ikke spist i dag heller, og det meste av drikke kom opp igjen... får virkelig håpe han er bedre i morgen! Ingen av oss har egentlig tid til å være hjemme nå heller... Uff. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring til Daniel og deg :klem:

Omgangssyken pleier å gå over etter 2 dager så jeg håper dere føler dere mye bedre imorgen.

Begynn med noe lett å spise når dere føler for litt mat, f eks ris. Magen holder lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Siam og Cappocino! :klem: Nå er jeg sånn smått på vei på beina igjen, mens mannen ligger strøken, og Daniel er fortsatt elendig... Men det virker som oppkastingen hans også roer seg nå, så da er bare problemet å få han til å spise... Han er så sinnsykt slapp, og i kveld hadde han feber også.

Det er så lenge siden jeg har hatt omgangssyken at jeg hadde glemt hvor dårlig man blir... Dere skulle sett meg når jeg lå på kne på do og gråtkvalt ringte mannen for å få han til å komme hjem i går... Da sto jeg knapt på beina, og var ikke i stand til å ta meg av en syk gutt i tillegg.

Nei, får håpe vi slipper mer oppkast nå, og at Daniel begyner å spise litt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24+4

I dag har jeg vært på kontroll på sykehuset igjen. Og denne gangen fant de ikke noe rart med morkaka. Både den og lillebror var i tipp topp form! :) Det var deilig. Så nå kan jeg slappe av og slutte å bekymre meg! Og forhåpentligvis slipper jeg flere turer på sykehuset før fødselen! :)

Er ellers alene hjemme med Daniel. Mannen måtte nemlig steppe inn for sjefen sin på ei messe, og er i Gøteborg. Litt stress med levering og henting hos dagmamma i tillegg til jobb. I morgen kunne heldigvis svigermor hente Daniel, da skal vi nemlig intervjue en som kanskje skal bli "assistenten" min på jobb! :sjarmor: Dvs han blir vikar også da... Han begynner å jobbe 1. februar i tilfelle, og jeg går ut i prmisjon 16. februar... Under 3 mnd til det! hjelp som tida flyr!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hmm.. hvor langt er jeg på vei nå da? Kommet helt ut av tellinga her... må være 26+5 eller deromkring....

Her går det i hundre om dagen. Mye jobbing, og vi er i full gang med oppussing i nyhuset. Bekkenet mitt streika etter en helg med oppussing, så mannen har gitt meg jobbeforbud og satt meg til å være barnevakt... Koselig det, men jeg skulle nå gjerne gjort litt i huset jeg også da. Men bekkenet er litt bedre. så til helga har jeg ikke tenkt å sitte å se på at andre jobber! Vel, må nok ta det litt rolig da. Skal på julebord med jobben min på lørdag kveld, Og på mandag morgen reiser jeg til Riga, hvor det så går i ett med møter, julebord og møter igjen, til jeg reiser hjem på tirsdag kveld. Så da bør helst bekkenet holde... Og på fredagen er det julebord for jobben til mannen, på Lifjell, med overnatting og full pakke. Blir nok kos, men litt slitsomt er jeg redd...

Var forresten på kontroll hos legen på fredag, alt var tipp topp, bare litt eggehvite i urinen. Har lagt på meg 3 kg mindre hittil dette svangerskapet, veier faktisk hele 5 kg mindre nå enn på samme tid med Daniel. Og det er jeg i grunnen glad for, syns det ble veldig mange kg sistgang... Daniel var med på kontrollen, for legen skulle sjekke ørene hans etter forrige runde med ørebetennelse. Ingen betennelse nå, men fortsatt væske i mellomørene. Så vi avtalte at han skulle bli med på neste kontroll også, og om ikke alt er borte da så blir det ny runde hos ørespesialist... Håper vi slipper det. Han var så blid og snill da, legen ble veldig imponert! :hjerter_rundt: Mammas godgutt!!

Nei, nå må jeg i grunnen jobbe litt... Altfor mye å gjøre på jobb. Men jeg trives! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj har ikke fått med meg at det var noe galt med morkaken, men det høres ut som det går bra! :klem:

Lillegutt må holde magen en gooood stund til ja!

Stakkar Daniel som har vondt i ørene, snuppa vår er også veldig forkjølet nå og var på legebesøk igår. Også vann i mellomørene men har bare fått saltvannsoppløsning til å sprøyte nesen med. Hun virker mye bedre idag så jeg håper det slipper i løpet av morgendagen.

Så gøy med oppussing men pass på nå så du ikke tar deg helt ut!

La mannen og de andre jobbe i stedet. Det er du bare tjent best med ;) Selv om jeg vet det er vanskelig å la være!! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cappichino!

Vanskelig å holde seg unna oppussingen ja. Men jeg har jo masse annet som må gjøres også, lage julekort og kjøpe gaver feks. Men på lørdag har jeg tenkt å hjelpe til litt igjen! Får heller ta det litt mer med ro, ta litt pauser. Både jeg og Daniel skal en tur til frisøren i nabohuset for juleklipp, så det blir ikke jobbing hele dagen uansett.

Er litt desperat om dagen, for jeg får ikke kontakt med serveren som bildene våre ligger på hjemme... Håper mannen kan fikse det i ettermiddag før han drar, ellers blir jeg aldri ferdig med julekortet... Og nå ringte fotografen og sa fra at 2 forstørrelser vi har bestilt av Daniel er klare også! Gaver fra Daniel til farmor og mormor! :sjarmor: Lurer på om jeg skal prøve å ta fri fra jobb litt tidligere i morgen og ta en shopperunde før mann og barn kommer hjem... Hente bilder og kjøpe litt småtteri jeg mangler på noen gaver....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tid til å skrive her, så mye som jeg har å gjøre på jobb, men jeg må bare ha en pause.... Sliten! Har akkurat vært 2 dager i Riga på jobb, slitsomt men spennende. Fikke ikke sett eller gjort noe annet enn å jobbe desverre.

Har snakket med NAV Trygd i dag, og fått litt info om de nye reglene. Heldigvis ser det ut til at vi kan ta ut permisjonen på den måten vi ønsker, med å dele opp pappapermen, og kanskje litt andre småtilpasninger... Vurderer også om jeg skal prøve å jobbe 20% under permisjonen... I allefall i perioder. Hadde vært deilig med litt mer inntekt. Jeg kan jobbe hjemmefra. Jeg kommer nok uansett til å få en del spørsmål fra jobben, og da kan jeg jo like gjerne få betalt for det! Sjefen var i allefall positiv til det. Så er spørsmålet om jeg orker da... Men egentlig gruer jeg meg nesten litt til å gå ut i permisjon nå, og det hadde vært veldig greit å holde kontakten med jobben gjennom permisjonen... Vi får se.

28 uker i morgen. 12 uker igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

30+1

Nå har jaggu meg tida flydd! Under 10 uker til terminen nå. De siste 2 ukene har vært preget av sykdom. Både jeg og Daniel ble dundrende forkjølet, Daniel med betennelse i begge ørene igjen selvfølgelig... Øyekatarr har vi også, og hoste... Ble sykmeldt 4 dager i forrige uke, jeg var helt på felgen og sto knapt på beina... Ble litt bedre sånn at vi fikk reist opp til familien og feiret jul der, men det ble slitsomt siden jeg og Daniel hanglet. Først nå begynner Daniel å bli bedre for hosten, og jeg er fortsatt ganske sylta. Jeg som burde jobbet litt i jula også har ikke orket å gjøre noen ting.

Nå har avløpsledningen fra huset vi leier frosset, sannsynligvis et sted under bygget som brant i høst. Veldig festelig! De har ikke klart å få åpnet den enda, så det spørs om vi må låne leiligheten til svigers i helga, de reiser på hytta for å feire nyttår der. Søren at vi ble forsinket med nyhuset, skulle egentlig vært på plass der nå. Men med så mye jobbing og sykdom har ikke det vært mulig å gjennomføre. Satser på innflytting til neste helg om vi er heldige...

Var forresten til fysio med bekkenet den 18. desember. Og hun syns ikke det var rart jeg har vondt til tider... Ble kommandert til å møte opp på bassengtrening minst en gang i uka nå fra første uka i januar, og om jeg blir verre så blir det behandling i tillegg. Hvordan jeg nå skal få tid til sånt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker igjen!Gurimalla som tiden har flydd.... syns ikke det selv på meg, men på andre syns jeg den flyr avgårde!!!

Uff ikke noe særlig med sykdom da! Håper formen er bedre og at dere er friske til det nye året ringer inn!

Mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel hadde plutselig feber i 39,4 i går kveld, og tar seg litt til høyre øre. Så vi er visst ikke ferdige med sykdom enda nei... :tristbla: Heldigvis har han ikke feber nå. Blir innedag på oss i dag, mannen er i nyhuset og jobber som vanlig. Han må jo bare prøve å få gjort mest mulig stakkar! Selv skal jeg prøve å få ryddet litt her og støvsugd, akkurat nå ser det ganske jæv..... ut her. PÅ kjøkkenet ligger pinnekjøtt til utvanning, det blir årets nyttårsmeny. Vi blir bare hjemme alene her vi 3 i år. Like greit det med tanke på sykdom og styr.

Et riktig godt nyttår til alle som måtte komme til å snuble innom her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter på en kollega som jeg måå snakke med nå...

30+5 i dag, tida flyr! Fikk en gladnyhet i dag, sjefen har sannsynligvis funnet en som kan avlaste meg litt nå i januar og februar. Har jobb for minst 2 fulltidstillinger her nå... Så det var deilig! Ble så lettet at jeg nesten begynte å grine. Ulempen er at vedkommende sitter i Sverige, så da må jeg kanskje dit et par dager i neste uke, men det kan jeg leve med.

Ellers: Til helga flytter vi!! Er ikke ferdig i nyhuset, men det som gjenstår er bare litt maling og listing og småplukk. Det kan tas etter hvert.

Har forresten glemt å fortelle at storebror omsider har fått barnehageplass!! Vi begynner med tilvenning i slutten av januar, og så blir det full plass fra 1. februar! Kommer vel ikke til å ha han der riktig fulltid når jeg er i permisjon, men i ukene før jeg går ut må vi ha det.

Nei, må jobbe her...

Endret av Engel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en "assistent" og flytting til helgen!!

Så spennende! Endelig får dere kommet dere i orden i deres nye hjem :)

Og gjøre istand til lillebror kommer....

Bare 9 uker igjen eller noe sånt? Hjelp som tiden flyr!

Håper formen til Daniel er bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bla litt i dagboka og sjekke hvordan formen min var på denne tiden under forrige graviditet. Har nemlig hatt noe sinnsykt med kynnere i kveld, vonde! Ikke hjalp det å legge seg ned heller. Heldigvis har det roet seg litt nå.

Så hvis bare lillebror kunne roe seg litt også, og slutte å prøve å sparke hull på magen, så kan det hende jeg kan få gjort litt her. Skal liksom pakke...

Ble litt overrasket når jeg leste, for det virker faktisk som jeg slet verre med bekkenet forrige gang... :forvirret: Det er jo bra. Men heller vondt i bekkenet enn sånne kynnere altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Cappochino og *Emma*! :klem:

Jepp, har forlatt 20-årene i dag. Er ikke helt sikker på hva jeg syns om det... Hmm... Er ikke du også januarbarn da, Cappochino??

I dag har jag hatt min første treningsrunde i bassenget. Det var veldig deilig! :) Utrolig deilig å kunne bevege seg litt skikkelig uten at det gjør vondt noe sted! Håper jeg kan få til å gå to ganger i uken, men spørs om jeg får til det akkurat nå, travelt på jobben, og det går et par timer av arbeidstida hver gang jeg er der. Så håper jeg at bekkenet blir litt bedre også! Eller musklene rundt i alle fall, selve bekkenløsningen kan man jo ikke gjøre noe med.

Vurderer forresten sterkt å kontakte akupunktør til uka, både for å høre om de kan gjøre noe med Daniels ørebetennelser, og for modningsakupunktur for meg, når den tid kommer. Har nå lest flere steder at det kan forkorte åpningstiden, og det frister! 2 døgn med rier er ganske tøft... Må få permisjonen på plass og sende søknad om foreldrepenger også, mye som må ordnes nå, tida flyr! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...