Blod Skrevet 18. mai 2013 #121 Skrevet 18. mai 2013 Det er jo noe du kan spørre partneren om på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #122 Skrevet 18. mai 2013 Tråden synes basert på en vrangforestilling om at søvn er en slags bevisstløshet. Verken rettslig eller medisinsk er søvn regnet som bevisstløshet. Anonym poster: 91e3d71aa2959d38682d79588e4cd230 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #123 Skrevet 18. mai 2013 Tråden synes basert på en vrangforestilling om at søvn er en slags bevisstløshet. Verken rettslig eller medisinsk er søvn regnet som bevisstløshet. Anonym poster: 91e3d71aa2959d38682d79588e4cd230 Nei, det er et spørsmål om man har sex med noen som sover, ikke en semantisk diskusjon. Anonym poster: c292b6eee6f1b08d26bcaa05d763093a
Eleutheria Skrevet 19. mai 2013 #124 Skrevet 19. mai 2013 La oss for diskusjonens skyld anta at jeg hadde vært i et forhold med en mann, ikke en kvinne ... Jeg og min partner har vært ute på skikkelig grisefylla. Vi tar en taxi hjem i firetiden og er stormkåte, så vi begynner å holde på. Jeg får en orgasme først, og snur meg over på alle fire/magen for å bli tatt bakfra - men fordi jeg har fått en orgasme er jeg ganske fjern og blir brått veldig trøtt, og sovner der jeg ligger mens han peiser på. Jeg fortsetter å småstønne i søvne, og han ser ikke ansiktet mitt, og han er også ganske god og full. Først etter at han er ferdig registrerer han at jeg sover, og han vet ikke når jeg sovnet. Dagen derpå har han litt dårlig samvittighet for at jeg ikke fikk med meg "finalen hans", og vil gjøre det godt igjen. Mens jeg fortsatt sover smyger han seg ned under dyna og begynner å slikke meg, noe jeg våkner av ganske fort. Når jeg er helt våken smyger han seg opp for å penetrere meg, og vi har en runde morgensex før vi står opp. Har jeg i denne situasjonen blitt utsatt for to overgrep? Etter min mening: Nei. I et forhold mellom to voksne mennesker skaper man selv sine egne regler, og hvis begge to er klar over hvor den andres grenser går og man kommuniserer godt er det veldig mye som kan være lov uten at det blir oppfattet som overgrep. Personlig tenner jeg VELDIG på tanken på å bli "utnyttet", så i riktig situasjon og med riktig person ville jeg nok blitt kåt som et uvær hvis jeg hadde blitt vekket av sex men selv om jeg i utgangspunktet liker tanken MÅ sånt avklares på forhånd! Hvis jeg hadde hatt en ganske fersk pulekompis som hadde vekket meg med pikken godt plassert mellom beina mine hadde jeg nok sagt klart fra til ham at sånt skal avklares på forhånd, rett og slett fordi jeg ikke liker tanken på at noen tar seg til rette med kroppen min uten at det er eksplisitt avklart at det er greit. Hadde noen gjort det uten å avklare på forhånd hadde tilliten min til vedkommende fått seg en alvorlig knekk! Som utgangspunkt er det aldri - ALDRI - greit å ha sex med noen som sover, eller som er ruset, eller bevisstløs. Absolutt ALDRI. Hvis noen sovner underveis skal man avbryte, og det er heller ikke greit å beføle eller begynne å ha sex med en person som sover. Det er i utgangspunktet heller aldri greit å slå, sparke, kvele eller på annen måte bruke fysisk makt for å påføre noen smerte, binde fast for å hindre motstand osv. - med mindre annet er avtalt på forhånd, og da kun innenfor de rammer man har avtalt er OK. Er man i et forhold er det ikke greit å beføle, kline med eller ha sex med andre mennesker enn partner, med mindre annet er avtalt på forhånd, og da kun i de situasjonene hvor det er avtalt at det er greit. Det er så individuelt hva mennesker liker, hva mennesker tenner på osv. at man aldri vil kunne sette en endelig grense for hva som er greit og ikke greit. Man skal alltid gå ut fra at noe ikke er greit, men hvis man har snakket om og avklart andre regler seg i mellom: Kjør på! Jenter som liker å bli vekket av at kjæresten kjører en stiv pikk inn i dem er ikke nødvendigvis jenter som ikke har respekt for seg selv, og gutter som tenner på tanken på å vekke kjæresten med å kjøre pikken i henne er ikke nødvendigvis gutter som ikke har respekt for jenter. Jeg vet godt hvor mine egne grenser går, hva jeg aksepterer og fra hvem, og jeg forventer ikke at mine regler passer for alle. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #125 Skrevet 19. mai 2013 Syns det er helt greit dersom det er avtalt på forhånd. Kona har gitt meg lov og syns sikkert det er deilig å våkne av at jeg har sex med henne. Helt greit dersom hun hadde gjort tilsvarende med meg når jeg sov. Sex skal alltid være samtykkende, uansett setting. Anonym poster: 8bd8b469a48808a26538d1508e66a065
dobri123 Skrevet 19. mai 2013 #126 Skrevet 19. mai 2013 Syntes slike ting bør være klart på forhånd. Sover jeg kan min samboer knulle på meg. Jeg våkner uansett og jeg har sagt det er greit. Uansett gjorde vi dette klart på forhånd
Trude.lutt Skrevet 19. mai 2013 #127 Skrevet 19. mai 2013 Forstår virkelig ikke hva menn får av å ha sex med en som sover. Stadig vekk er det jo menn som klager over at dama bare ligger der som en potetsekk........ Får vel ikke så mye samspill med en som sover? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå