Gå til innhold

Greit å knulle noen som sover?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Loven er der for å beskytte de som virkelig har blitt voldtatt. Ikke for å åpne for at alle kan beskylde hvem som helst for voldtekt.

De som mener de har blir voldtatt får anmelde da. Så får de som ikke mener at de er blitt voldtatt fortsette livene sine uten noen skade skjedd.

Tror dere virkelig at voldtekstproblematikken blir bedre av at vi setter inn kjærestene og samboerne våre for teknikaliteter?

Anonym poster: 3b95e6d7219d3460d9ec35cf3a368b3e

Det er da ikke det jeg reagerer på, jeg reagerer på alle som svarer at det er helt greit å knulle videre på dama om hun sovner. Det er holdningene til dette som overrasker meg noe vanvittig.

Det skjønner du også om du tenker deg litt om.

Anonym poster: c292b6eee6f1b08d26bcaa05d763093a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Cheeky Kunt
Skrevet

Feil. Jeg henviser til min nylige post.

"En annen ting loven sier (som ikke er ok), er at et "NEI!" ikke definerer voldtekt. Om jenta hadde våknet og sagt at hun ikke vil ha sex med han mer (at hun heller vil sove eller noe), hadde det ikke vært voldtekt før det kommer vold i bildet. DET er lovens mening, ikke min..."

Jeg mener det skal være nok å nekte sex med ord, men det mener dessverre ikke loven... :/

Du skjønner deg ikke på jus tydeligvis. Det er fordi uten straff er loven meningsløs. Det er som å si at "det er forbudt å stjele, men det får ingen konsekvenser om du gjør det". Det er først når betingelsene for straff er oppfylt at en kan dømmes etter loven.

Anonym poster: 2b8ddf07d17ad5829c2af50a8b679650

Den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen

På hvilke måte sier denne definisjonen at det trengs voldbruk når det er snakk om bevisstløse personer, eller personer som ikke kan eller tør å gjøre motstand?

• Liker 2
Gjest Morteno
Skrevet (endret)

Blir litt provosert av TS sin oppførsel her.

Uansett, hele TS sin argumentasjon bygger på at jenta er bevisstløs. Hvorfor har ingen pekt ut at det å være bevisstløs ikke er det samme som å sove?

En bevisstløs person kan som oftest ikke respondere på høye lyder eller å bli tatt på. En bevisstløs person kan ikke hoste eller gjespe. Det kan en som sover.

Beklager TS men det du sier er verdt absolutt nada. Jeg er HELT sikker på at du kommer til å forkaste dette og komme med enda et mer usaklig motargument, med tanke på din innlegg historikk, men tenkte det var uansett greit å få dette ut.

Så. Jeg venter i spenning. Sjokker meg med et fascinerende og gjennomtenkt innlegg. Ber deg om å holde deg unna "Det er det samme", eller lignende. Du må slutte å få deg selv til å virke enda dummere.

Utdrag fra Wikipedia for å få deg til å virke enda dummere hvis du skulle nevne det eller på en eller annen måte prøve å forsvare din idioti:

" Loss of consciousness must not be confused with altered states of consciousness, such asdelirium (when the person is confused and only partially responsive to the environment), normal sleep, hypnosis, and other altered states in which the person responds to stimuli."

Endret av Morteno
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Man er bevisstløs når man sover.

AnonymBruker
Skrevet

Og du, kutt ut å prøv å hersk ved å kalle meg dum gjentatte ganger. Du driter kun ut deg selv.

Gjest Morteno
Skrevet

Og du, kutt ut å prøv å hersk ved å kalle meg dum gjentatte ganger. Du driter kun ut deg selv.

Bevisstløshet er ikke det samme som å sove. Hvis du faktisk tror det så er du en idiot, faktisk.

Så du ikke det jeg skrev fra Wikipedia? Du er velkommen til å google det.

Slutt å vær så ignorant. Det er absolutt ikke det samme.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bevisstløshet er ikke det samme som å sove. Hvis du faktisk tror det så er du en idiot, faktisk.

Igjen, kutt ut å prøve å herske på denne måten.

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg stave for deg hva som står i loven?

bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen

Så om man sover eller har ruset seg til bevisstløshet er det samme.

• Liker 2
Gjest Morteno
Skrevet

Igjen, kutt ut å prøve å herske på denne måten.

Du unngår argumentet mitt.

En person som sover kan nyse, gjespe og hoste. Det kan ikke en som er bevisstløs. En person som sover vil våkne av høye lyder, det vil ikke en som er bevisstløs.

Kan du komme med et argument til hvordan du da kan mene at det fremdeles er det samme? Har du forsøkt å google det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du unngår argumentet mitt.

En person som sover kan nyse, gjespe og hoste. Det kan ikke en som er bevisstløs. En person som sover vil våkne av høye lyder, det vil ikke en som er bevisstløs.

Kan du komme med et argument til hvordan du da kan mene at det fremdeles er det samme? Har du forsøkt å google det?

Jeg postet nettopp et svar til, kan godt gjenta det:

bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen

Så om man sover eller har ruset seg til bevisstløshet er det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke det jeg reagerer på, jeg reagerer på alle som svarer at det er helt greit å knulle videre på dama om hun sovner. Det er holdningene til dette som overrasker meg noe vanvittig.

Det skjønner du også om du tenker deg litt om.

Hvorfor overrasker det deg at folk svarer at de ikke har blitt voldtatt om de sovner mens de har sex med noen de elsker og er glad i? Greier du ikke å sette deg inn i den situasjonen selv? Jeg stoler fullt og helt på min samboer. Ergo så føler jeg ikke meg voldtatt om han skulle fortsette akten selv om jeg sovner. Det er ingenting som er mer herlig enn å ha nærhet med ham. At du skal gjøre det til noe stygt bare fordi du ikke greier å sette deg inn i hva den jenta i den andre tråden føler eller hva vi andre føler eller hvordan samspillet er i våre forhold,synes jeg er merkelig.

Verden er ikke svarthvit og selv om loven er skrevet sånn og sånn, så er den faktisk åpen for tolkning. Slik er det alltid i rettsaker også. Det er jo derfor vi har noen som avgjør skyldspørsmål.

Jeg mener faktisk at det er de som blir utsatt for en slik situasjon som har rett til å bestemme om de er blitt voldtatt eller ikke. Ikke en masse folk som skal synse noe om en situasjon de ikke har opplevd selv.

Jeg mener at jeg ikke er blitt voldtatt om dette skulle skje meg. Men om en annen jente ikke synes det er akseptabelt, så er det opp til henne å bestemme, Vi bestemmer alle over vår egen kropp og sinn. Man kan ikke fortelle noen at de er blitt voldtatt om de ikke føler seg voldtatt. Og man kan ikke fortelle noen at de ikke er blitt voldtatt om de føler seg voldtatt. Blir helt feil at noen som ikke kjenner vedkommende skal sitte å fortelle dem hva de skal føle.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hvorfor overrasker det deg at folk svarer at de ikke har blitt voldtatt om de sovner mens de har sex med noen de elsker og er glad i? Greier du ikke å sette deg inn i den situasjonen selv?

Jeg spør om det er konsensus for at det er greit å pule på folk som sover og i den forbindelse, når noen argumenterer med at det ikke er voldtekt, så nevner jeg hva loven sier.

Prøv å skill litt mellom ting.

Endret av Niennas
AnonymBruker
Skrevet

Greier du ikke å sette deg inn i den situasjonen selv?

Jo, jeg våknet en gang da jeg var ung av at kjæresten min pulte på meg. Jeg snakket selvsagt aldri med ham igjen etter den hendelsen. Hadde det vært nå ville jeg anmeldt, for å markere, ikke fordi jeg tror han ville blitt straffet.

Gjest Morteno
Skrevet (endret)

Jeg spør om det er konsensus for at det er greit å pule på folk som sover og i den forbindelse, når noen argumenterer med at det ikke er voldtekt, så nevner jeg hva loven sier.

Hvis de argumenter med at det ikke er voldtekt så vil jo det si at de synes det er greit. I følge loven så er det ulovlig da de ikke har muligheten til å si nei.

Endret av Niennas
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de argumenter med at det ikke er voldtekt så vil jo det si at de synes det er greit. I følge loven så er det ulovlig da de ikke har muligheten til å si nei.

Som sagt gjentatte ganger nå, jeg sier ikke at folk skal føle seg som ofre. Jeg lurer bare på om dette er noe folk flest synes er greit.

Gjest Morteno
Skrevet

Som sagt gjentatte ganger nå, jeg sier ikke at folk skal føle seg som ofre. Jeg lurer bare på om dette er noe folk flest synes er greit.

Tror ikke du burde bruke kvinneguiden til å finne meningen til "folk flest". Folk på kvinneguiden pleier å ha litt merkelige holdninger.

Uansett. Personlig synes jeg det er greit dersom man er enige på forhånd og/eller har pratet om det. Har gjort det på dama mi et par ganger og hun har gjort det på meg.

Hadde det derimot vært en one night stand eller noe sånt så hadde det vært noe annet.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Og jeg sier igjen. Loven er laget for å beskytte de som er blitt voldtatt. Ikke for å bure inne de som har like oppfatninger av hva samtykkende sex er. Skal vi bure inne folk som bedriver BDSM og playrape også da? For der kan det også oppstå situasjoner som andre mener er definert som voldtekt i lovens forstand.

Endret av Niennas
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du burde bruke kvinneguiden til å finne meningen til "folk flest". Folk på kvinneguiden pleier å ha litt merkelige holdninger.

Uansett. Personlig synes jeg det er greit dersom man er enige på forhånd og/eller har pratet om det. Har gjort det på dama mi et par ganger og hun har gjort det på meg.

Hadde det derimot vært en one night stand eller noe sånt så hadde det vært noe annet.

Ja, enig. Hva folk blir enige om er en ting, men du kan da ikke mene at det er ok så lenge man er i et forhold? Forutsetter da at man aldri har diskutert saken og at dama (eller mannen) sovner, peiser man da på med god samvittighet?

AnonymBruker
Skrevet

Men da skulle du ikke ha tatt det innlegget i den andre tråden som utgangspunkt for denne tråden. Du skrev til den jenta at det var ekkelt og at hun og andre som ikke hadde problemer med posten hennes burde skamme seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men da skulle du ikke ha tatt det innlegget i den andre tråden som utgangspunkt for denne tråden. Du skrev til den jenta at det var ekkelt og at hun og andre som ikke hadde problemer med posten hennes burde skamme seg.

Ja, jeg synes det er ekkelt. Når man poster om slikt i et diskusjonsforum kan det komme kommentarer man ikke liker.

Jeg skrev at den som forsvarer voldtekt burde skamme seg. PRØV å hold deg saklig nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...