Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke folk blinklys?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe som provoserer eg så til de grader så er det idioter som ikke greier og bruke de 2 ekstra sekundene og bruke lysene for og signalisere hvor man vil........................HVORFOR er enkelte så dumme i hodet?

Anonym poster: ef1e06f54f5e325c7ec38116724fa7ae

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er kvinnelige sjåfører - de forventer at mennene skal forstå hvor de vil ut i fra ren tankekraft.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

sikker på at de alle ikke bruker blinklys? det er mange som har blinklys som så vidt vises.

Anonym poster: d8373f68fee28c6a4f792d81c9b426dd

Skrevet

det kan se ut som at dette er dyrt ekstrautstyr på diverse biler. jeg legger merke til at spesielt dyre audier ikke har slikt, feks.

• Liker 9
Skrevet

De som ikke bruker blinklys burde miste lappen.

• Liker 1
Skrevet

sikker på at de alle ikke bruker blinklys? det er mange som har blinklys som så vidt vises.

Anonym poster: d8373f68fee28c6a4f792d81c9b426dd

Ja, veldig mange bruker ikke blinklys eller bruker dem alt for seint. Spesielt i rundkjøringer når de skal av første til høyre.

Skrevet

De fleste er kvinnelige sjåfører - de forventer at mennene skal forstå hvor de vil ut i fra ren tankekraft.

Say whaat? Jeg bruker BESTANDIG blinklys om det så er midt på svarte natta langt uti gokk uten en bil i sikte ;)

• Liker 9
Skrevet

Kan ikke si jeg merker en veldig stor forskjell verken i biltype, alder eller kjønn.

• Liker 8
Skrevet

Jeg bruker alltid blinklys og blir kjempe irritert når folk ikke gjør det.

Skrevet

:fnise:

Du er inne på noe der.

• Liker 1
Gjest Cloud9
Skrevet

Jeg må dessverre si at jeg har, her jeg bor, bitt meg merke i en liten overvekt av kvinner som ikke bruker blinklys. Resten er gubber over 40.

Vanligvis er dette mest synlig i rundkjøringer. I tillegg til at de ikke bruker blinklyset sitter de i mobilen. Hvis de bruker blinklyset brukes det feil. Kjører inn i rundkjøringen og blinker til venstre, men kjører til høyre.

Jeg synes at man ikke har noe å gjøre i en bil hvis man ikke kan bruke blinklyset, for av og til kan det skape farlige situasjoner som går utover andre.

• Liker 1
Skrevet

Blinklys i rundkjøringer, nei det er aaaaaaltfor komplisert for menigmann. Til det trengs det høyere grad. Kan ikke si jeg har lagt merke til hvilke det er som synder mest på punktet, annet enn at det virker til å være sjeldenhetene som faktisk får det til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bitt meg merke i at gubber sliter mest med dette!

Er det lov til å klage over de som ikke blinker inn i rundkjøringen? Det sparer meg faktisk om du gidder å følge loven og blinke hvis du skal til venstre, så slipper jeg å stå og lure på hvor du skal.

Anonym poster: 7745fe65c389ac779f1e95e3c85acde1

• Liker 3
Skrevet

Her jeg bor merker jeg at mannlige ungdommer, og folk i dyre rikmannsbiler er de som svært sjeldent blinker.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er blinklys??

Anonym poster: 7161152971260d2fa0fe1ab84f794717

Skrevet

Irriterer meg grønn spesielt over folk som ikke gir tegn i rundkjøringer. Skal man ut på første så gi tegn til høyre ved innkjøring, skal man ut på siste utkjørsel, helt rundt eller innerst i tofelts så gi tegn til venstre ved innkjøring og blink høyre i det man passerer foranliggende utkjøring.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ikke min erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du se inn i alle bilene foran deg, siden du tydeligvis vet det?

Anonym poster: e3ccecff348b6298d60b79bb7d7e25e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg grønn spesielt over folk som ikke gir tegn i rundkjøringer. Skal man ut på første så gi tegn til høyre ved innkjøring, skal man ut på siste utkjørsel, helt rundt eller innerst i tofelts så gi tegn til venstre ved innkjøring og blink høyre i det man passerer foranliggende utkjøring.

Min kjørelærer sa at man ALDRI skal blinke inn i rundkjøringen, samme hvor man skal. Man blinker seg kun ut av rundkjøringen, og dermed skal det kun blinkes til høyre når man er i en rundkjøring.

Anonym poster: bbebc5dfa022c36723a069324fb18326

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Min kjørelærer sa at man ALDRI skal blinke inn i rundkjøringen, samme hvor man skal. Man blinker seg kun ut av rundkjøringen, og dermed skal det kun blinkes til høyre når man er i en rundkjøring.

Anonym poster: bbebc5dfa022c36723a069324fb18326

Det samme har jeg lært, men jeg fikk mitt førerkort i "steinalderen", da. Rundkjøringer er ikke annerledes i dag enn de var den gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...