Gjest Angela_ Skrevet 15. mai 2013 #281 Del Skrevet 15. mai 2013 Det har jeg da aldri sagt. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Du skrev sikkert svaret til en annen, men hvorfor drar du frem at hun har gitt ut kokebok som en "grunn" til at hun burde kunne uttale seg hvis du ikke refererer til henne som en slags ekspert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ilvyn Skrevet 15. mai 2013 #282 Del Skrevet 15. mai 2013 1) Mettet fett er frarådet av myndighetene pga. lipidhypotesen som sier at mettet fett gir hjerte og karsykdommer. Hypotesen har blitt motbevist flere ganger, og mannen som sto bak den, Ancel Keys, jukset frem resultatene sine. 2) Observasjonsstudier av tradisjonelle folkeslag med meget god helse gjort av Weston Price i 1930-årene avslørte at felles for alle disse folkseslagene med god helse var blant annet et stort inntak av mettet fett. 3) Det finnes en haug med uavhengig forskning som viser at mettet fett slettes ikke er den store stygge ulven som det blir tatt for være, men tvert i mot helsebringende. Så barna til fotballfrue vil nok heller vokse opp til å bli sunne å sterke. Høyfettkosthold er mer naturlig for mennesker å spise enn høykarbokosthold fylt med masse planteoljer. Grunnen til at jeg bryr meg er at jeg har opplevd effekten av mettet fett på egen kropp. Etter å ha levd 21 år på fiberrikt og magert høykarbokosthold, hvor jeg bare ble sykere og sykere med utmattelsesproblemer og magesmerter så er jeg frisk i dag, ett år etter at jeg begynte å spise høyfett. Å spise høyfett er kontroversielt fordi det er det motsatte av det myndighetene råder oss til, men det funker, og det finnes forskning som støtter det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #283 Del Skrevet 15. mai 2013 Disse lavkarbobloggene har som regel ikke tusenvis av lesere helt ned i 10-års alderen. (Hvordan trykker man på "svar" med iphone?!?) Nei, men hun kommer i media og folk trykker seg inn for å se hva hun mener om ting. Mange blir nok ikke lesere men noen, jeg kjenner damer på 40+ som leser bloggen for sensasjonens skyld. Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. mai 2013 #284 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja den var det men det var for det meste grunnet mye hardere liv og sykdom. Tror de flesta av oss hadde greid oss utmerket uten hvitt mel, sukker og poteter. Jeg kuttet kraftig ned i noen mnd og har aldri følt meg kvikkere...... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #285 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja den var det men det var for det meste grunnet mye hardere liv og sykdom. Tror de flesta av oss hadde greid oss utmerket uten hvitt mel, sukker og poteter. Jeg kuttet kraftig ned i noen mnd og har aldri følt meg kvikkere...... Det du og mange andre ikke tenker på er at lavkarbo er så nytt at man ikke har langsiktige forskningsresultater eller prognoser for hva det gjør med kroppen. Det har blitt forsket meget lite på dette feltet. Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #286 Del Skrevet 15. mai 2013 Disse lavkarbobloggene har som regel ikke tusenvis av lesere helt ned i 10-års alderen. (Hvordan trykker man på "svar" med iphone?!?) Nei, men de er likevel åpne for alle. Hvorfor skal ikke fotballfrue kunne ha en hverdagsblogg på lik linje som alle andre? Hvorfor skal hun måtte lyve om hva hun spiser? Jeg synes denne tråden er så dobbeltmoralsk (er selvfølgelig ikke de samme personene som skriver); på den ene siden spiser hun for lite (selv om ingen her inne vet hvor mye/lite hun faktisk spiser), men på den andre siden spiser hun for mye fett. Enten så kommer hun ikke til å overleve fordi hun sulter seg selv, eller så er det det at hun kommer til å ha en helt forferdelig kropp om 20 år fordi hun spiser for "usunt". Jeg skjønner ikke. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #287 Del Skrevet 15. mai 2013 Du skrev sikkert svaret til en annen, men hvorfor drar du frem at hun har gitt ut kokebok som en "grunn" til at hun burde kunne uttale seg hvis du ikke refererer til henne som en slags ekspert? Debatten var rundt om hun burde ha "lov" til å legge ut LCHF-oppskrifter, og da brukte jeg det som argument for at hun er interessert i mat. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela_ Skrevet 15. mai 2013 #288 Del Skrevet 15. mai 2013 1) Mettet fett er frarådet av myndighetene pga. lipidhypotesen som sier at mettet fett gir hjerte og karsykdommer. Hypotesen har blitt motbevist flere ganger, og mannen som sto bak den, Ancel Keys, jukset frem resultatene sine. 2) Observasjonsstudier av tradisjonelle folkeslag med meget god helse gjort av Weston Price i 1930-årene avslørte at felles for alle disse folkseslagene med god helse var blant annet et stort inntak av mettet fett. 3) Det finnes en haug med uavhengig forskning som viser at mettet fett slettes ikke er den store stygge ulven som det blir tatt for være, men tvert i mot helsebringende. Så barna til fotballfrue vil nok heller vokse opp til å bli sunne å sterke. Høyfettkosthold er mer naturlig for mennesker å spise enn høykarbokosthold fylt med masse planteoljer. Grunnen til at jeg bryr meg er at jeg har opplevd effekten av mettet fett på egen kropp. Etter å ha levd 21 år på fiberrikt og magert høykarbokosthold, hvor jeg bare ble sykere og sykere med utmattelsesproblemer og magesmerter så er jeg frisk i dag, ett år etter at jeg begynte å spise høyfett. Å spise høyfett er kontroversielt fordi det er det motsatte av det myndighetene råder oss til, men det funker, og det finnes forskning som støtter det. For all del, dersom de ønsker å gå imot helsemyndighetenes anbefalinger og flere andre troverdige kilder/forskeres resultater, så dem om det. Jeg mener at det forskningsgrunnlaget som foreligger er altfor sprikende og svakt til at det kan rettferdiggjøre å sette barn på lavkarbodiett. At voksne mennesker som har mulighet til å ta egne valg gjør det er en sak, de gjør det på egen risiko (jada, vet noen mener at det ikke er noen risiko, men som sagt: ekspertene strides). 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ilvyn Skrevet 15. mai 2013 #289 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, og levealderen var lavere før selvfølgelig av flere grunner, men;) Anonym poster: 07aaa49fb57733fe6a4b345a2a6d682d Det er mange grunner til økt levealder enn kostholdet, der barnedødelighet og sanitære forhold er blant de viktigste. Ikke rart folk dauer når de driter og drikker av det samme vannet, slik som det var i mange europeiske byer før moderne tid. En annen ting er at jeg har vanskelig for å forestille meg hvordan vi kan være så sikre på levealder langt tilbake. Fødsel og død ble kanskje notert i kirkebøker, men da har vi fortsatt hele tiden før kristningen av Norge igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nejve Skrevet 15. mai 2013 #290 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Nei, men de er likevel åpne for alle. Hvorfor skal ikke fotballfrue kunne ha en hverdagsblogg på lik linje som alle andre? Hvorfor skal hun måtte lyve om hva hun spiser? Jeg synes denne tråden er så dobbeltmoralsk (er selvfølgelig ikke de samme personene som skriver); på den ene siden spiser hun for lite (selv om ingen her inne vet hvor mye/lite hun faktisk spiser), men på den andre siden spiser hun for mye fett. Enten så kommer hun ikke til å overleve fordi hun sulter seg selv, eller så er det det at hun kommer til å ha en helt forferdelig kropp om 20 år fordi hun spiser for "usunt". Jeg skjønner ikke. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Jeg er enig med deg, men jeg synes generelt at det er problematisk at så mange bloggere legger ut bilder av hva de spiser. Nå blir det selvfølgelig noe annet med rene oppskrifts-blogger, og det kan jo argumenteres for at Carolines blogg delvis er det også, men det et noe med måten hun skriver på.. Hvordan hun alltid må poengtere at hun spiste seg stappmett og nærmes trillet bortover, gjerne under et bilde av en knøttliten middagsporsjon. Endret 15. mai 2013 av nejve 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ilvyn Skrevet 15. mai 2013 #291 Del Skrevet 15. mai 2013 For all del, dersom de ønsker å gå imot helsemyndighetenes anbefalinger og flere andre troverdige kilder/forskeres resultater, så dem om det. Jeg mener at det forskningsgrunnlaget som foreligger er altfor sprikende og svakt til at det kan rettferdiggjøre å sette barn på lavkarbodiett. At voksne mennesker som har mulighet til å ta egne valg gjør det er en sak, de gjør det på egen risiko (jada, vet noen mener at det ikke er noen risiko, men som sagt: ekspertene strides). Har du studert hele forskningsgrunnlaget? Fikk du med deg at jeg skrev at den grunnleggende hypotesen bak det helsemyndighetene er motbevist? Hvilket vil si at all den troverdige forskningen du snakker om er bygd på et ikke-eksisterende grunnlag En morsom forklaring på det hele: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melina* Skrevet 15. mai 2013 #292 Del Skrevet 15. mai 2013 Hun må da få lov til det på lik linje som f. eks rene LCHF-blogger med oppskrifter. Hun har jo faktisk gitt ut en kokebok. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Debatten var rundt om hun burde ha "lov" til å legge ut LCHF-oppskrifter, og da brukte jeg det som argument for at hun er interessert i mat. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Nei, men de er likevel åpne for alle. Hvorfor skal ikke fotballfrue kunne ha en hverdagsblogg på lik linje som alle andre? Hvorfor skal hun måtte lyve om hva hun spiser? Jeg synes denne tråden er så dobbeltmoralsk (er selvfølgelig ikke de samme personene som skriver); på den ene siden spiser hun for lite (selv om ingen her inne vet hvor mye/lite hun faktisk spiser), men på den andre siden spiser hun for mye fett. Enten så kommer hun ikke til å overleve fordi hun sulter seg selv, eller så er det det at hun kommer til å ha en helt forferdelig kropp om 20 år fordi hun spiser for "usunt". Jeg skjønner ikke. Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Av ren nysgjerrighet, dere som påstår at folk ikke vet hvor mye FF spiser, selvfølgelig gjør ingen det. Men som flere her inne påpeker liker hun å legge ut om hvor mye hun spiser og å poste bilder av porsjonene hun og mannen forsyner seg med. Det er mulig at dette ikke reflekterer virkeligheten, men da synes jeg nesten det er enda verre, hvis hun forsøker å fremstille det som at hun spiser veldig lite, men i realiteten spiser mye mer. Mange jenter inspireres jo av trenings- og kostholdsregimet hennes, det skryter FF av selv, og dersom kommentatorerene er reelle kan vi stadig se eksempler på så tilfelle i kommentarfeltet. Jeg skjønner ikke heeelt hvorfor du mener det er dobbeltmoralsk at folk mener at hun spiser for mye fett, og at de mener at hun spiser for lite. Det er fullt mulig å spise for mye av noe uten å spise mye mat til sammen i løpet av en dag. Folk reagerer vel på at lavkarbo av den type FF legger opp til, inneholder mye fett. Det er en grunn til at dette er et tema som er omstridt, og det vil nok alltid være meninger rundt det. Mitt personlige synspunkt er at det i dag finnes for lite forskning som rettferdiggjør livsstilen på en måte som gjør at jeg hadde ønsket å adoptere den. Hva gjelder FF og hennes omtale av lavkarbo så må hun gjerne snakke om det så mye hun måtte ønske, men det nevje vil frem til er vel at FF og mannen ikke nødvendigvis gjør kostholdet mindre omstridt ved å uttale seg så bastant som de gjør. Mange av svarene LK gir vitner om mangel på refleksjon, selvinnsikt og kildebruk, ganske tragisk når han faktisk studerer ernæring. Nå er det vel også slik at FF ikke postet mange matretter på bloggen før hun laget oppskriftsboken. Jeg hadde nok også funnet interesse for matlaging hvis jeg fikk utgi bok. Hun poster bilder av noen hverdagsretter, men ikke mer enn folk flest, synes jeg. De fleste matbildene hun viser til når hun henviser til oppskrifter og lignende er jo hentet fra oppskriftsboken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #293 Del Skrevet 15. mai 2013 Har du studert hele forskningsgrunnlaget? Fikk du med deg at jeg skrev at den grunnleggende hypotesen bak det helsemyndighetene er motbevist? Hvilket vil si at all den troverdige forskningen du snakker om er bygd på et ikke-eksisterende grunnlag En morsom forklaring på det hele: Det du viser til er meget omstridt, du burde forstå såpass Anonym poster: ab913ff8dff6327b407e4f63918365ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #294 Del Skrevet 15. mai 2013 Melina: Grunnen til at jeg sier det er fordi hun kanskje poster ett eller færre "måltidsinnlegg" om dagen, og da er det umulig for oss å vite hva hun spiser de resterende timene av dagen. Jeg er bare litt kritisk til måten mange her inne tror de kjenner Caroline og vet hva hun driver med dagen lang. Når det er jeg sagt så er jeg enig med den personen som skrev at det er kritikkverdig at hun gjerne poster bilde av små porsjoner (jeg synes dog ikke det er såå mange små porsjoner på bloggen hennes, spesielt ikke middagsoppskriftene?). Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melina* Skrevet 15. mai 2013 #295 Del Skrevet 15. mai 2013 Melina: Grunnen til at jeg sier det er fordi hun kanskje poster ett eller færre "måltidsinnlegg" om dagen, og da er det umulig for oss å vite hva hun spiser de resterende timene av dagen. Jeg er bare litt kritisk til måten mange her inne tror de kjenner Caroline og vet hva hun driver med dagen lang. Når det er jeg sagt så er jeg enig med den personen som skrev at det er kritikkverdig at hun gjerne poster bilde av små porsjoner (jeg synes dog ikke det er såå mange små porsjoner på bloggen hennes, spesielt ikke middagsoppskriftene?). Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d Det er jeg selvfølgelig enig med deg i, men jeg vil tro at mange som kommenterer denne tråden (beklager hvis jeg skjærer alle over en kam nå) bruker mye tid på bloggen, og jeg så jo selv, da jeg leste bloggen i en periode at hun veldig ofte skrev om måltidene sine. Ikke alle på en dag, selvfølgelig, men vi får dokumentert både hoved-og mellommåltider om man ser det i et perspektiv. Når jeg kritiserer porsjonene er det ikke fordi de er så små i seg selv (de er nok i minste laget, vil jeg si), men for en som er såpass aktiv og trener så mye som hun gir uttrykk for at hun gjør, synes jeg dette ser lite ut. Selv om FF er en søt jente, er det ikke til å stikke under en stol at hun objektivt sett er undervektig, så enten spiser hun for lite, eller så trener hun for mye sammenlignet med matinntaket. Selvfølgelig bra å holde seg i form, men jeg synes det er trist at FF ikke forstår at hennes regime er spesielt sunt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annsme89 Skrevet 15. mai 2013 #296 Del Skrevet 15. mai 2013 Gravidrykter måtte jo komme før eller siden.. Typisk FF og unnlate å svare - kun for å få andre til å spekulere. Håper nesten hun er gravid, og ikke tar en Heidi Montag (hevde man er gravid og gå rundt med pute under genseren, for så å innrømme at det bare var tull og fanteri). Det hadde vært utrolig stusselig og sørgelig i såfall. Å spille gravidkortet kun for å skape blest om seg selv måtte jo bare skje til slutt - vitner bare om hvor lite bloggen hennes fenger i disse dager.. Er det et siste desperat forsøk å komme seg til 1. plassen? Sirkus eriksen t r i l l e r videre.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #297 Del Skrevet 15. mai 2013 Gravidrykter måtte jo komme før eller siden.. Typisk FF og unnlate å svare - kun for å få andre til å spekulere. Håper nesten hun er gravid, og ikke tar en Heidi Montag (hevde man er gravid og gå rundt med pute under genseren, for så å innrømme at det bare var tull og fanteri). Det hadde vært utrolig stusselig og sørgelig i såfall. Å spille gravidkortet kun for å skape blest om seg selv måtte jo bare skje til slutt - vitner bare om hvor lite bloggen hennes fenger i disse dager.. Er det et siste desperat forsøk å komme seg til 1. plassen? Sirkus eriksen t r i l l e r videre.. Sirkus eriksen Anonym poster: ab913ff8dff6327b407e4f63918365ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #298 Del Skrevet 16. mai 2013 Gravidrykter måtte jo komme før eller siden.. Typisk FF og unnlate å svare - kun for å få andre til å spekulere. Håper nesten hun er gravid, og ikke tar en Heidi Montag (hevde man er gravid og gå rundt med pute under genseren, for så å innrømme at det bare var tull og fanteri). Det hadde vært utrolig stusselig og sørgelig i såfall. Å spille gravidkortet kun for å skape blest om seg selv måtte jo bare skje til slutt - vitner bare om hvor lite bloggen hennes fenger i disse dager.. Er det et siste desperat forsøk å komme seg til 1. plassen? Sirkus eriksen t r i l l e r videre.. Vet du hva, det må være lov til å ikke svare på spørsmål om gravditet altså. Hvor mange tror du ikke det er som unnlater å svare på det eller lyver? Og at du trekker inn Heidi Montag er bare usakelig.. Du skriver: Håper nesten hun er gravid, og ikke tar en Heidi Montag - med denne setningen så sier du egentlig; Enten så er hun gravid eller så gjør hun noe så stusselig som Heidi Montag gjorde. Du måtte liksom trekke inn noen andres galskap for å prøve å kunne speile den over på FF bare for å sette henne i ett dårlig lys? Anonym poster: 6d5438d9b22506553a9c4a13c4f62616 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #299 Del Skrevet 16. mai 2013 Klart CBE er gravid, men hun vil sikkert vente med å si noe om det til hun er forbi 12 uker. Så forventer en kunngjøring i juli Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 16. mai 2013 #300 Del Skrevet 16. mai 2013 . Å ha fokus på et bestemt kosthold, kan sende dårlige signaler til et barn. Blir spennende å se hva som skjer i barnehagen når mor kommer med egen nistepakke. I en barnehage blir man servert brød og det er ikke populært at et barn skal spise egen mat. En ting er når barnet har allergier, men utover det skal barnet spise det, det blir servert. Hvordan hadde det gått når alle barn hadde hatt sin egen diett? Eller barnebursdager. NO cake for you! En ting at det er forsket på voksne og lavkarbo, men på barn? Er de virkelig så egosentriske, så burde de ikke få barn. Det med treningen er jo ikke noe bedre. For svært mange er det ikke normalt å løpe 10 km per dag.Begynner til holdningene og hvordan han uttrykker dem at nei, føler ikke han er et godt forbilde på flere områder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg