Gå til innhold

Ny tråd om fotballfruen Caroline Berg Eriksen

Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er ikke slik at Caroline har blogget hele livet. Hun har tross alt vært student og hatt deltidsjobb som "alle oss andre", så hun er jo klar over hvordan en normal hverdag er. I tillegg forstår jeg ikke hvem dere er, som kan komme med påstander om at hun ikke er rustet for å bli mor. Hun er jo ikke helt evneveik, og hun og LK er mer ressurssterke enn veldig mange andre som får barn!

Anonym poster: ff63be51c24675481bbd88505cf3df14

Jeg er helt enig med deg, i tillegg til at det å drive en blogg og en nettbutikk faktisk er en jobb det også! Ikke at jeg tror det er en så veldig krevende jobb, men det ligger nok mer arbeid bak enn vi kan tenke oss til. Caroline er (på den ene siden) uten tvil heldig som kan leve et slikt liv som hun gjør og tjene penger av å kose seg. På den andre siden er dette sikkert noe som kan bli kjedelig i lengden. Uansett så har jeg tro på at hun kan bli en god mor!

Anonym poster: 049c04ffc573f4de4f96e94e1b61c87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er helt enig med deg, i tillegg til at det å drive en blogg og en nettbutikk faktisk er en jobb det også! Ikke at jeg tror det er en så veldig krevende jobb, men det ligger nok mer arbeid bak enn vi kan tenke oss til. Caroline er (på den ene siden) uten tvil heldig som kan leve et slikt liv som hun gjør og tjene penger av å kose seg. På den andre siden er dette sikkert noe som kan bli kjedelig i lengden. Uansett så har jeg tro på at hun kan bli en god mor!

nettbutikk? Mener du den de la ned fordi den gikk så dårlig? Sikkert kjempestress, de måtte jo tross alt ansette EN person til :)

Anonym poster: e1f9d08c2713f5de15a40e26c4d419d3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

nettbutikk? Mener du den de la ned fordi den gikk så dårlig? Sikkert kjempestress, de måtte jo tross alt ansette EN person til :)

Anonym poster: e1f9d08c2713f5de15a40e26c4d419d3

Jeg ville ikke uttalt meg så mye om ting jeg ikke har peiling på. Jeg har bl.a. en venninne som driver nettbutikk alene, og det er utrolig mye arbeid, fra morgen til kveld.

Nå driver ikke Caroline nettbutikk lenger, men jeg mener at det må gå an å respektere at folk velger å livnære seg på andre måter enn å ha en 8-4 jobb. Yrket "blogger" tror jeg har kommet for å bli, enten vi liker det eller ikke.

Anonym poster: ff63be51c24675481bbd88505cf3df14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ok at CBE lever av bloggingen, jeg er bare spent på om bloggen overlever en baby. Er ikke så sikker på det, skjønner du.

Anonym poster: 01ad5aa014ae3afde683ab5f82684a75

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ok at CBE lever av bloggingen, jeg er bare spent på om bloggen overlever en baby. Er ikke så sikker på det, skjønner du.

Det har du nok litt rett i, eller, å overleve gjør den nok - men å "selge" like bra er det ikke sikkert den gjør. Uansett så kan jo Caroline begynne å blogge som normalt igjen når barnet begynner i barnehage, så da kan jo lesertallene ta seg opp. Og de 1-2 årene før det tjener vel Lars-Kristian nok for to uansett, om jeg ikke tar feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at dere ikke kan diskutere saklig uten å fornærme hverandre. "du er dum", "du er som en barneskoleelev" osv... Greit nok, mange bruker sånne utsagn når de kommer med et poeng, men i denne tråden er fornærmelser og hersketeknikker en sentral del av argumentasjonen... Har tidligere skrevet et rimelig kritisk innlegg om den bloggen, men opplever også at ting har blitt veldig usaklige her. Er det fornuftig å diskutere ting som påvirker andre* og diverse aspekter med bloggen, eller er det bedre å påpeke hver eneste ting som ikke er perfekt med Fruen? Folk kritiserer perfeksjonismen hennes høylytt, men påpeker og latterliggjør alt som ikke er perfekt... Ekkel dobbelmoral som ikke bidrar til en mindre perfeksjonistisk Frue, men derimot forer henne med grunner til hvorfor hun bør fortsette å detaljstyre alt hun gjør. Selv synes jeg at det har gått over til å bli hetsing og uthenging i stor skala, noe som er trist ettersom det er interessant når man kan ha fornuftige diskusjoner rundt det her i utgangspunktet. Hva så om Fruen leser denne tråden? Det er jo en mulighet til å komme med litt konstruktiv feedback og noen motforestillinger til hvordan bloggen er satt opp i dag.

* som å fortelle "ellen97" (min måte å si at de er unge og lettpåvirkelige) at hun bruer xs, eller hvordan bloggen lurer mange lesere til å tro at det er hennes liv som skildres der, og ikke bare de positive utdragene

For å komme litt mer tilbake på sporet... Jeg synes bloggen er veldig repeterende og forutsigbar, og er derfor kun innom en sjelden gang når jeg kommenterer her. Hender at jeg stikker innom forskjellige blogger da jeg er interessert i klær og inspirasjon, men er særdeles sjelden at hun er på den listen. Hvis kommentarene hennes er sitert riktig i denne tråden, virker det litt dobbeltmoralsk eller bare merkelig... Altså at hun stadig snakker om barn og det som hører med, men samtidig virker som om hun får sjokk hver gang noen faktisk lurer på om dette er noe de har tenkt til å sette i gang . Jeg ville aldri spurt noen om de var gravide i utgangspunktet, men dersom de derimot stadig snakker om barn og har stort fokus rundt det, så ville jeg følt det naturlig. Bloggen blir litt personlig av at hun deler sånt, og da er konsekvensen at folk reagerer sånn de føler er naturlig og dynamisk. Vil man ikke ha det sånn, så går det an å gå tilbake på det ved å ikke fokusere åpenlyst på barn hele tiden, men når hun ikke gjør det, så går det over til å bli forvirrende og lite gjennomtenkt, spør du meg.

Er vel dette med mangelen på dynamikk som har fanget min oppmerksomhet. Om hun liker å trene, så er det helt greit for meg, men om man hele tiden skal fortelle om hva man gjør på trening og hvor mye man trener, så er det lurt å være åpen om holdningene rundt det for å få et sunnere fokus på det. Dette gjelder etter min mening enten man er synlig tynn, gjennomsnittlig, atletisk eller hva. Et dynamisk forhold mellom hva som legges ut og hvordan leserene reagerer på det, ville nok bidratt til at innleggene ble mer leservennlige. Det er jo sånn vi lærer oss å tilpasse oss omgivelsene ellers, ved å tolke reaksjoner og tilbakemelding og inkorporere det i hva vi gjør videre... Det krever egentlig ikke mer enn å lese tilbakemeldingene? Kanskje av og til snakke litt om hvorfor man liker å trene mye, for hvis ikke, virker det som om man må feie det under teppet - at man skjuler noe i forhold til hvorfor man trener så mye. Det blir et stort fokus, men man kan gjøre det sunnere med å fortelle litt om hvorfor. Dette har hun klaget over tidligere, men jeg føler det er noe hun legger opp til når hun absolutt skal skrive om hvor mye hun trener hele tiden.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror heller ikke at bloggen overlever en baby, for jeg tror nemlig at Caroline kommer til å endre perspektivet på livet når hun får et barn. Ting som i dag er megaviktig, sånn som perfekt fasade, miniskjørt og posering, blir blekt i forhold til et barn. Derfor tror jeg hun kommer til å slutte å blogge etter noen år, etter en gravis nedtrapping. Enten det, eller så skriver hun ingenting om ungen. :)

Det er ihvertfall det jeg håper, at lavkarbo, nazitreningsregime og kampen om den perfekte fasade vil forsvinne fra livet hennes, til fordel for en mer avslappet og glad familie.

Anonym poster: 6264461e3da2478fbcb8d05617071a68

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror heller ikke at bloggen overlever en baby, for jeg tror nemlig at Caroline kommer til å endre perspektivet på livet når hun får et barn. Ting som i dag er megaviktig, sånn som perfekt fasade, miniskjørt og posering, blir blekt i forhold til et barn. Derfor tror jeg hun kommer til å slutte å blogge etter noen år, etter en gravis nedtrapping. Enten det, eller så skriver hun ingenting om ungen. :)

Det er ihvertfall det jeg håper, at lavkarbo, nazitreningsregime og kampen om den perfekte fasade vil forsvinne fra livet hennes, til fordel for en mer avslappet og glad familie.

Anonym poster: 6264461e3da2478fbcb8d05617071a68

Enig. For CBE hadde det vært veldig sunt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner og personangrep. Om dere ikke ønsker at nok en Fotballfruetråd skal bli stengt foreslår jeg at dere holder dere til reglene. Er det slik at man reagerer på innlegg og vil at vi moderatorer skal ta tak i det er det fint at dere rapporterer dette inn. :)

Spørsmål ift moderering skal enten tas på ris og ros eller på pm til moderator.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med dere, men jeg hadde faktisk ikke lagt ut et bilde på facebook av meg selv, usminket og rett etter at jeg har våknet! I alle fall hadde jeg ikke gjort dette foran 100.000 mennesker. Så at dere synes hun er så forfengelig som må duse det ut, jeg skjønner henne godt jeg.

Noen av dere er bare så frekke, mon tro om livet deres blir så mye bedre av å rakke ned på en annen person. Om hun faktisk hadde lagt ut et helt sminkefritt bilde i dagslys, så hadde dere jo bare funnet enda flere feil med utseendet hennes og elsket det, og det er vel noe hun ikke vil lese om seg selv i denne tråden!

Du vet at hun duser ut ALLE nærbilder av seg selv?? Sminket eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper bare hun får en gutt. Jeg sier ikke noe mer.

Jeg vet hvorfor! Da kan Lars-Erik og gutten spille fotball i hagen :)

Anonym poster: 03fe1ebd26761ae1a112a4e700a0bcc9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet hvorfor! Da kan Lars-Erik og gutten spille fotball i hagen :)

Lars-Kristian*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angela_

Jeg for min del synes det er hårreisende at hun svarte følgende da hun lanserte dagbok/lavkarboken sin:

"I utgangspunktet ønsker vi at barna våre skal gå på lavkarbo." Hun og mannen må gjøre som de vil, det sier jeg ingenting på, men det kan umulig være sunt å sette et barn på den dietten?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela_

Smaken er som baken. Jeg jobber som reportasjeleder i en av landets største regionale aviser og ble ferdig utdannet journalist det samme året som Caroline. Blogging er vel kanskje det mange journalister anser som lavest rangert av samtlige jobber, og selv om vi ser bort fra at hun tjener godt på bloggen, foretrekker jeg å tjene litt mindre og å ha en jobb hvor jeg faktisk publiserer journalistisk innhold. Måten hun blander roller, redaksjonell/ikke redaksjonell omtale og forsvarer produkter hun overhodet ikke har nok kunnskap om er i mine øyne kritikkverdig.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg for min del synes det er hårreisende at hun svarte følgende da hun lanserte dagbok/lavkarboken sin:

"I utgangspunktet ønsker vi at barna våre skal gå på lavkarbo." Hun og mannen må gjøre som de vil, det sier jeg ingenting på, men det kan umulig være sunt å sette et barn på den dietten?

Hun mener sikkert ikke så strengt som å kun fore de med meierismør og bacon. Hun mener kanskje at i stedet for å bake "egne" brød til barna så vil de også få lavkarbobrød (som er minst like godt), kjøtt/fisk og grønnsaker til middag som normalt (bare uten risen og pastaen) osv. Det er faktisk ikke så ille.

(Jeg spiser hverken lavkarbo selv eller har tenkt å gi dette til barna mine, men jeg tror for det om det ikke er så ille som alle skal ha det til)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest nejve

Lavkarbo er helt vanlig mat, men man spiser naturlig fett fremfor fett som er undustrielt framstilt. Man kan uten problem spise pasta, potet, brød og ris på lavkarbo, bare i litt mindre mengder. Så ser ikke helt hvorfor det skal være et problem å gi barn gode, naturlige råvarer og sunt fett :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela_

Lavkarbo er helt vanlig mat, men man spiser naturlig fett fremfor fett som er undustrielt framstilt. Man kan uten problem spise pasta, potet, brød og ris på lavkarbo, bare i litt mindre mengder. Så ser ikke helt hvorfor det skal være et problem å gi barn gode, naturlige råvarer og sunt fett :)

Vel, man skal jo helst ikke få i seg så store mengder mettet fett, da...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lever på en ekstrem LCHF-diett og det er ikke det samme som den lavkarboen som du beskriver. Jeg tror ikke at det er sunt for et barn å leve på en slik diett. Tror heller ikke akkurat at det er sunt å måtte fokusere så mye på diett og kosthold, spesielt ikke for små barn.

Endret av Samaysa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...