Gjest Fru_Hestehov Skrevet 21. juli 2013 #81 Del Skrevet 21. juli 2013 Sommer og sol! Jeg er i sola, så i skyggen, så i sola før jeg igjen gir opp og finner skyggen. Sa jeg varmt? Nå har jeg vel gitt opp solinga, på med singlet og utmed markise og parasoll. Godt i skyggen. Ellers føler jeg at dagen har handlet om mat og drikke. Sett i kokebøker, drukket masse vann og noe saft. Spist knekkebrød, vannmelon og jordbær. Stjal en liten sjokoladebit også. Sommer er i grunn herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru_Hestehov Skrevet 22. juli 2013 #82 Del Skrevet 22. juli 2013 Kaffe på verandaen idag, min daglige dose. Alt rukket 6km tur, igår orket jeg ikke i varmen, men idag fant jeg ut at jeg skulle starte med den. Merker jeg er litt bekymret for vekta, men må vel bare spise fornuftig og bevege meg det jeg klarer. Ellers er det 22.juli, for to år siden kom søsteren på besøk med nyheten om bombe i Oslo og resten av dagen satt vi foran tven og lurte på hva som hadde skjedd. Ingen av mine ble rammet, men det var jo så ufattelig og uvirkelig allikevel. Og jeg felte noen tårer for de som mistet sine og jeg føler med de idag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 22. juli 2013 #83 Del Skrevet 22. juli 2013 Så flink du er! Her ligger jeg i senga og slapper av mens T sover dupp Trøttheten har tatt meg med storm de siste dagene så da benytter jeg den muligheten jeg har til å slappe av I sist svangerskap brydde jeg meg overhode ikke om vekta, noe som førte til at jeg gikk opp like mye de første 12 ukene som de siste 23 Denne gangen tenker jeg litt mer over hva jeg stapper i meg og ikke minst det å skulle spise sundt og være litt aktiv. Aktiviteten kommer igrunn av seg selv med en liten aktiv 1.5 åring i huset Hvordan er formen nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru_Hestehov Skrevet 22. juli 2013 #84 Del Skrevet 22. juli 2013 Formen er ok, litt akutt trøtt idag, vurderte å sove, men litt vannmelon og en lollipop gjorde at jeg kviknet til. Ellers skyldes nok min vektbekymring at jeg allerede veier mer enn nok, litt spent på møtene med lege og jordmor. Men får fokusere på et ok kosthold og mosjon, har googlet litt styrkeprogram for gravide nå, trent en del styrke før, men vært slapp noen måneder. Så må ta meg litt i nakken for merker stor forskjell på blant annet ryggen av det og da jeg skal bære litt ekstra fremover må jeg være klar. Litt i feriemodus om dagen så kostholdet idag har vært bla Lollipop og popcorn, ellers masse vann, eplejuice, kaffe, vannmelon, knekkebrød, pitabrød med mozzarella og serranoskinke (stekt så jeg kanspise det) og restegryte til middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litchi Skrevet 25. juli 2013 #85 Del Skrevet 25. juli 2013 Gratulerer med lille hestehovfrøet i magen! Ble en forsinket gratulasjon siden jeg har vært for oppslukt av det fine været til å sitte inne med pc, men da var det desto hyggeligere å komme inn hit og lese så gode nyheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ravgull Skrevet 26. juli 2013 #86 Del Skrevet 26. juli 2013 Nå skal jeg være kjempeforsiktig, siden jeg er på den større siden selv, og ikke være ufin.. jeg vet ikke om du er 2 kilo for mye eller 20, men legen min snakket om at graviditet ikke trenger å føre til vektøkning hos større jenter (jeg er midt på 90-tallet og bør være 30 kilo mindre) fordi vi kan la barnet tære på oss, og ikke trenger å gå opp i vekt i svangerskapet, bare vi passer på å spise nok, og få i oss alt vi skal ha, så mente han at fokus på sunt kosthold og "vektkontroll" er bra for overvektige gravide. Jeg var kjempenervøs for at jeg skulle bli så stor at det ville være helt demotiverende å kjempe mot overvekten etter en graviditet. Du kjenner nok at det letter litt etter samtale med lege og jordmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru_Hestehov Skrevet 28. juli 2013 #87 Del Skrevet 28. juli 2013 Takk for gratulasjonen Litchi. Og takk for innspill Ravgull, jeg er nok ganske samme vekt som deg, kanskje noen kilo mer for du har jo vært kjempeflink til å gå ned i det siste. Tror målet mitt er å holde denne vekten, men ikke få panikk om jeg går opp så lenge jeg vet at jeg spiser ok og rører litt på meg. Får bare være åpen med legene, men litt panikk har jeg. Dessuten er jeg i ganske ok form selv om jeg veier litt, elsker lange turer og bevegelse. Men akkurat nå om dagen er det å røre seg ikke bare bare, er jo så trøtt etter en lang dag, men jeg sitter jo ikke akkurat rolig i soafen om dagen. Regner med at støvsuging, rydding, handleturer også teller som aktivitet når man er litt eller skal jeg si veldig trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru_Hestehov Skrevet 28. juli 2013 #88 Del Skrevet 28. juli 2013 Ny dagbok for de som vil følge meg: Graviditetsdagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 28. juli 2013 #89 Del Skrevet 28. juli 2013 Du vet at du kan be en moderator om å flytte denne dagboka til graviditetsdagbøkene? Bare å spørre inne på Ris og ros Så slipper du å ha to mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru_Hestehov Skrevet 29. juli 2013 #90 Del Skrevet 29. juli 2013 Doh, følte for å starte på nytt. Blir ikke altfor mye info liggende om noen skulle kjenne meg igjen, litt paranoid ja... Så kan hende denne blir slettet etterhvert. Men håper du dukket opp i den nye også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 29. juli 2013 #91 Del Skrevet 29. juli 2013 Ah, da skal jeg komme meg inn i den andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå