Gjest vilma2000 Skrevet 2. mai 2013 #61 Skrevet 2. mai 2013 Akkurat... Er det frekt å ikke skjønne at når du sa ja, så mente du nei.. Ser ikke helt den. Ikke lett være forelder hele tiden. Ungen min får både oppdragelse og alt det andre hjemme, men gjør/sier likevel ting innimellom som får meg til å skjemmes. Det betyr ikke at hun er et forferdelig barn og jeg en drittdårlig mor. Men skjønner jo at folk blir sure når hun spør dem om de har baby i magen, eller sier at de har skitne tenner. Men hun er tre år, og skjønner ikke bedre. Så når jeg ser på deg og smiler unnskyldende, så mener jeg "Sorry!" Ikke : "er hun ikke bedårende?!" Selv om du antagelig hater meg nok til å anta det siste... 1. Det er frekt å si høyt "hvis du spør damen pent kan dere sikkert bytte plass" for det setter meg i en vanskelig situasjon hvor det blir JEG som er frekk hvis jeg sier nei 2. Veldig frekt å spørre meg SURT om vi kan bytte plass. Hun må jo forstå at på en flytur til Florida er det best å sitte på vindusplassen og at dette var mitt sete, ikke hennes sønn sitt. Når det er sagt så var det min feil at det ble sånn siden jeg sa ja. Og som jeg skrev så har dette irritert meg mye i ettertid. 27
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2013 #62 Skrevet 2. mai 2013 Synes mange foreldre synes synd på ungene sine for alt. Det er liksom ikke måte på hvor stakkars barnet det er for alle mulige småting. Anonym poster: 0ab75838d791c787f71fc45d557b7767 4
Gjest Reza08 Skrevet 2. mai 2013 #63 Skrevet 2. mai 2013 Fantastisk tråd, har barn selv, og ser at jeg nok har syndet på et par av områdene, men samtidig har jeg som flere påpeker innsett at min mini er skjønnest for meg, ikke nødvendigvis alle andre Det som irriterer meg med foreldre er de som lar ungene sine sparke i setet foran seg, være seg på fly, buss eller hva det nå er. Beina skal NED. Signerer denne. Jeg irriterer meg også grenseløst over folk som sparker/har beina oppi setene. Hvis jeg på f.eks kino eller hockeykamp, og noen driver å sparker inni mitt eller andres seter, blir jeg irritert. Lager unødvendig støy, og dessuten blir setene møkkete. Veldig koselig for de som skal ha tribunevask etterpå. Husker at jeg så en film, og når jeg skal ta brusen min, ser jeg plutselig en svett fot rett ved siden av meg. Var ikke så koselig at det gjorde noe. Lo godt en gang da to jentunger sparket i setene på en fotballmatch, og en kar ved siden av sa høyrøstet i fra. "JENTER!!!! Pleier dere å sitte slik til hjemme?" Jentene svarte selvfølgelig nei, og da sa mannen "Nei, da skal dere ikke sitte slik her heller." Godt sagt. En annen ting er som skrevet at folk har beina oppi setene. Dette skjer omtrent hver gang jeg tar bussen. De sitter med møkkete sko langt oppi setene, og driter ut underlaget. Et stort og synlig lag med møkk blir igjen etter de som sitter til slik. Utrolig kjekt for de som kommer etter. En gang ga bussjåføren klar beskjed over høytaleren om at alle som hadde beina i setene skulle ta de ned umiddelbart. I tillegg klusser de til seteryggene med diverse kødd, og ramponerer enkelte av setene. Dette er noe alle burde lære barna sine til å ikke gjøre. Man bør ta hensyn til andre i slike tilfeller.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #64 Skrevet 3. mai 2013 Ei venninne har en tendens til å ringe meg opp, men i stedet for å komme til poenget med opprigningen blir jeg sittende og høre på at hun gir beskjeder/diskuterer eller samtaler med barna. En og annen setning kan hun komme med innimellom før det er enda en avbrytelse. Skal hun spørre om vi skal møtes neste dag får jeg gjerne høre hun snakker med to barn samtidig "du skulle pusse tenner. Nå har jeg sagt det to ganger. La være å skru av lyset. Nei du må skrive inn passord. Inn på forrige side. Dumme data. Jo, inn på badet. Er du inne på rett side? Se her, skriv...... Jeg sa PUSS TENNA!" Osv. Leeeeeenge, før hun spør om jeg vil komme til byen etter jobb i morgen. Kjenner meg igjen i venninnen din. Situasjonen kan feks være at noe så fantastisk som "fred og idyll har senket seg over heimen" og har kanskje vart i hele 15 minutter. Ungene er opptatt med hver sine ting og man ser et håp om å kunne ta seg 5 minutter, sette seg med en kaffekopp og kanskje ta en telefon til en venninne man ikke har hatt tid og overskudd til å prate med på en måned. Så ringer du, men i det hun tar telefonen er idyllen over. Da blir det i samme leia som du er inne på. Heldigvis er nå de fleste venninnene mine i samme leia, så ingen blir snurt om venninnepraten blir en smule amputert. Anonym poster: d064387628571925cd6848c0a2f92ea4
Gjest Marmot Skrevet 3. mai 2013 #65 Skrevet 3. mai 2013 De gangene jeg ringer noen mens jeg tror sønnen er opptatt med noe annet, og han viser seg å ikke være det, får han pent vente til jeg er ferdig i telefonen. Ingen skade skjedd om han venter fem minutter med å pusse tennene eller hva han nå hadde fått beskjed om, men jeg skjønner at det er veldig irriterende om noen skal sitte og høre på gnålet mitt i 5-10 minutter før de får snakke med meg. I verste fall legger jeg på og ringer opp igjen når han har lagt seg. 10
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #66 Skrevet 3. mai 2013 De gangene jeg ringer noen mens jeg tror sønnen er opptatt med noe annet, og han viser seg å ikke være det, får han pent vente til jeg er ferdig i telefonen. Ingen skade skjedd om han venter fem minutter med å pusse tennene eller hva han nå hadde fått beskjed om, men jeg skjønner at det er veldig irriterende om noen skal sitte og høre på gnålet mitt i 5-10 minutter før de får snakke med meg. I verste fall legger jeg på og ringer opp igjen når han har lagt seg. Så flink forelder du er. Anonym poster: d064387628571925cd6848c0a2f92ea4 9
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2013 #67 Skrevet 3. mai 2013 Signerer denne. Jeg irriterer meg også grenseløst over folk som sparker/har beina oppi setene. Hvis jeg på f.eks kino eller hockeykamp, og noen driver å sparker inni mitt eller andres seter, blir jeg irritert. Lager unødvendig støy, og dessuten blir setene møkkete. Veldig koselig for de som skal ha tribunevask etterpå. Husker at jeg så en film, og når jeg skal ta brusen min, ser jeg plutselig en svett fot rett ved siden av meg. Var ikke så koselig at det gjorde noe. Lo godt en gang da to jentunger sparket i setene på en fotballmatch, og en kar ved siden av sa høyrøstet i fra. "JENTER!!!! Pleier dere å sitte slik til hjemme?" Jentene svarte selvfølgelig nei, og da sa mannen "Nei, da skal dere ikke sitte slik her heller." Godt sagt. En annen ting er som skrevet at folk har beina oppi setene. Dette skjer omtrent hver gang jeg tar bussen. De sitter med møkkete sko langt oppi setene, og driter ut underlaget. Et stort og synlig lag med møkk blir igjen etter de som sitter til slik. Utrolig kjekt for de som kommer etter. En gang ga bussjåføren klar beskjed over høytaleren om at alle som hadde beina i setene skulle ta de ned umiddelbart. I tillegg klusser de til seteryggene med diverse kødd, og ramponerer enkelte av setene. Dette er noe alle burde lære barna sine til å ikke gjøre. Man bør ta hensyn til andre i slike tilfeller. Jeg har nesten umerkelig blitt til en sånn mann som kjefter på barn/ungdommer som sparker i setene foran seg eller sitter med beina oppi setene på bussen. Føler meg litt gammel når jeg gjør det, men det må jo til. Personlig føler jeg at samfunnet må ta litt ansvar for alle barn, spesielt de som foreldrene åpenbart ikke oppdrar ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #68 Skrevet 3. mai 2013 Så når jeg ser på deg og smiler unnskyldende, så mener jeg "Sorry!" Ikke : "er hun ikke bedårende?!" Selv om du antagelig hater meg nok til å anta det siste... Hvis du faktisk smiler unnskyldende OG i tillegg koster på deg å si sorry, så hater vi deg straks mye mindre enn hvis du bare smiler Anonym poster: be95591069333489623877a574809764 8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #69 Skrevet 3. mai 2013 Jeg har nesten umerkelig blitt til en sånn mann som kjefter på barn/ungdommer som sparker i setene foran seg eller sitter med beina oppi setene på bussen. Føler meg litt gammel når jeg gjør det, men det må jo til. Personlig føler jeg at samfunnet må ta litt ansvar for alle barn, spesielt de som foreldrene åpenbart ikke oppdrar ordentlig. Dude, det der gjør jeg også, og jeg er 16. En gang snørte jeg sammen lissene til personen med beina i ansiktet mitt på kino også. Hevnen er søt. For øvrig: Foreldre som faens ikke reagerer når kjøttklumpen deres henger seg i beina på vanlige folk. NEI, jeg synes ikke det er sjarmerende med sikkel på buksa mi, takk... Anonym poster: 2efef4075285dc64449171a148620761 10
Gjest Trollmor Skrevet 3. mai 2013 #70 Skrevet 3. mai 2013 Er forelder selv med barnehage/skolebarn. Jeg irriterer meg grønn over foreldre som ikke irettesetter barna i offentlige forsamlinger, som feks ulike former for forestillinger. Barna får liv til å løpe overalt, skrike, klatre ol. Foreldre som snakker gjennom barna sine. Foreldre/mødre som snakker om babyting/bleier/amming i sosiale settingen hvor folk flest ikke er interessert. Når jeg er uten barn foretrekker jeg å hå voksensamtaler. Jeg er ikke så interessert i detaljer om bæsjing, spising ol. Foreldre som ikke er konsekvente, men stadig truer med ulike sanksjoner uten å gjennomføre. Og du lurer på hvorfor barna ikke lyer? Foreldre som ikke følger opp barna sine, men skylder på alle andre; skole, lærere, fotballtreneren. Foreldre som synes det er greit at vi alltid er de som henter og bringer deres barn. Det verste er at de ikke spør, men bare regner med det. Hvis de selv henter tar de ikke med vårt barn, men kommer gjerne med bilen full.
Adhara Skrevet 3. mai 2013 #71 Skrevet 3. mai 2013 Foreldre som synes det er veeeldig viktig å diskutere søvnen til barnet sitt Foreldre som gir små barn alt for mye avgjørelser. Av og til må dere bare ta en sjefsavgjørelse. Foreldre som synes SÅÅ synd på lillegullegullet fordi hun/han har et lite utslett eller lignende. Kommer nok på mer også!! Gaaaad
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #72 Skrevet 3. mai 2013 Foreldre som er altfor stolte av barna sine og som snakker gjennom dem,via dem, for å vise det så ofte de har mulighet til det, for såå ha rosen iretur fra oss , gjerne mangedobbelt opp.. Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #73 Skrevet 3. mai 2013 Foreldre som er altfor stolte av barna sine og som snakker gjennom dem,via dem, for å vise det så ofte de har mulighet til det, for såå ha rosen iretur fra oss , gjerne mangedobbelt opp.. Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6 Ehm.. høh? Skjønte ingenting av det du skrev. Vedder på du plussa deg selv også Anonym poster: 83e40ef996167167191047078ee3f662 3
Gjest Sirah Skrevet 3. mai 2013 #74 Skrevet 3. mai 2013 Foreldre som lar ungene sine oppføre seg som snørrunger uten å i det hele tatt PRØVE å løse situasjonen, men bare overser. DET irriterer meg. Barn er barn, og man kan ikke forvente at de oppfører seg bestandig. Jeg kan tåle en del skrik og skrål fra barn så lenge jeg ser at foreldrene PRØVER å gjøre noe med situasjonen. Når de derimot bare overser og lar poden kjøre sitt eget løp.....
Hjarte Skrevet 3. mai 2013 #75 Skrevet 3. mai 2013 Foreldre som overvurdere talentet til barnet sitt. Jeg synes ikke det er bra musikk når barnet bare hamrer løs på instrumentet, og ikke vet jeg hva jeg skal si når det er ferdig heller. "Øhm, det var jo interessant" :-P 3
Gjest Novacane Skrevet 3. mai 2013 #76 Skrevet 3. mai 2013 Jobbet i cafe før og det mest irriterende er når foreldre setter barna sine opp på disken, haloo? Vi serverer mat her? Jobber nå i en barnebutikk og det er utrolig hvordan enkelte foreldre bare setter fra seg barna i sine i butikken, som om vi er en slags barnehage. Før de bare stikker. Så skal barna liksom leke med tingene i butikken, noe som resulterer i mye bråk, leker overalt, og vi ansatte som prøver å lokalisere foreldrene. Det værste er de som blir sure fordi vi ikke passer på barna deres-.- 13
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2013 #77 Skrevet 4. mai 2013 Foreldre til introverte barn som alltid skal overkompensere i de fleste settinger Både anstrengende og slitsomt, hva med å slappe av og ta barna for det de er. Synes ufattelig synd på barn som blir overkjørt av slike sterke autoriteter. Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6 7
awesome. Skrevet 4. mai 2013 #78 Skrevet 4. mai 2013 Foreldre som ikke har kontroll på hvor ungen deres befinner seg når de handler. Kom et lite barn bort til meg med tårer i øynene fordi han hadde mistet mammaen sin. Når jeg finner mamma, ser hun i tillegg stygt på meg. Ja, jeg stjal ungen din og tok den med meg.. Har blitt nevnt før, men foreldre som lar ungene sine trykke koden på bankkortet. Først bruker de 5 minutter på å hviske koden til ungen, før ungen bruker 5 minutter på å trykke på de rette knappene. Herregud, skal faktisk handle jeg også før stengetid. 10
Djungelvrål Skrevet 4. mai 2013 #79 Skrevet 4. mai 2013 En gang vi fløy hjem fra syden var det 2 søsken bak meg i 4-5 års aldreren. De satt å lekte og dunket/sparket konstant i stolryggen. Etter en stund snudde jeg meg og sa med blid stemme: Hei, kan dere være så snill å ikke sparke i stolryggen? Jeg hørte faren mumle ett eller annen men fikk ikke med meg hva. Samboeren hørte det. Han sa: Det må hu vel tåle! 13
The Kitten Skrevet 4. mai 2013 #80 Skrevet 4. mai 2013 Hvis jeg går på butikken eller er på et arrangement hvor jeg helst vil høre hva som blir sagt og se hva som skjer, så er det jævlig irriterende med unger som løper rundt og raserer halve stedet, og i tillegg skriker som faen. Da blir det vanskelig å beholde konsentrasjonen. At foreldrene da ikke tar tak i situasjonen, er ekstremt irriterende. Nettopp! Det er foreldrene jeg blir irritert/forbanna på også. For barn har foreldre som skal oppdra dem og lære dem folkeskikk. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå