Neket Skrevet 17. mai 2013 #181 Skrevet 17. mai 2013 Jeg fersket en mor som løftet ungen sin opp på motorsykkelen min som stod parkert. Jeg trampet bort til henne og lurte på hva faen hun drev med, hun bare glodde dumt på meg. Men da jeg sa det var flaks for henne at ungen ikke hadde brent seg på varm motor, eller sykkelen veltet slik at ungen kom i klem under sykkelen, gikk det visst et lys opp for henne. 13
The Kitten Skrevet 17. mai 2013 #182 Skrevet 17. mai 2013 Jeg fersket en mor som løftet ungen sin opp på motorsykkelen min som stod parkert. Jeg trampet bort til henne og lurte på hva faen hun drev med, hun bare glodde dumt på meg. Men da jeg sa det var flaks for henne at ungen ikke hadde brent seg på varm motor, eller sykkelen veltet slik at ungen kom i klem under sykkelen, gikk det visst et lys opp for henne. Jeg ville spurt henne om hun ville satt ungen inn i en ulåst bil også. 3
Gjest Marmot Skrevet 17. mai 2013 #183 Skrevet 17. mai 2013 Jeg fersket en mor som løftet ungen sin opp på motorsykkelen min som stod parkert. Hva folk får seg til å gjøre altså. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #184 Skrevet 17. mai 2013 De gangene jeg ringer noen mens jeg tror sønnen er opptatt med noe annet, og han viser seg å ikke være det, får han pent vente til jeg er ferdig i telefonen. Ingen skade skjedd om han venter fem minutter med å pusse tennene eller hva han nå hadde fått beskjed om, men jeg skjønner at det er veldig irriterende om noen skal sitte og høre på gnålet mitt i 5-10 minutter før de får snakke med meg. I verste fall legger jeg på og ringer opp igjen når han har lagt seg. Greit nok at han kan vente i 5 min, men hva om han da hyler i disse 5 minuttene? Anonym poster: 1bf67202006ce4e9757e175697887761 1
Gjest Marmot Skrevet 17. mai 2013 #185 Skrevet 17. mai 2013 Da legge jeg på, selvsagt. Det er lite hyling her i heimen, men de gangene det skjer får jeg i hvert fall ikke stopp på det mens jeg prøver å snakke i telefonen samtidig. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2013 #186 Skrevet 17. mai 2013 Jeg er ikke av den typen som bestemmer meg for et navn i lang tid på forhånd . Det er følelsen jeg får når jeg holder mitt nyfødte barn i armene som avgjør hva slags navn det skal bli, nettopp fordi jeg synes at type personlighet og integritet skal være avgjørende for mitt valg. I det øyeblikket jeg holder mitt barn i armene så starter en prosess inntil jeg lander på et valg. Det ville by meg imot å ta navnet til kusinen Martine, ikke fordi hun er ekkel men fordi vi alle er fine og mest av alt UNIKE. For meg hører navn og personlighet definitivt i sammen. Hva du eller andre ville gjort er for meg heller ikke viktig så lenge ingen av mine tenker sånn. Hvor er din manns mening om navnet oppi alt dette? Anonym poster: 1bf67202006ce4e9757e175697887761 8
Gjest Sanne__ Skrevet 17. mai 2013 #187 Skrevet 17. mai 2013 Hvor er din manns mening om navnet oppi alt dette? Anonym poster: 1bf67202006ce4e9757e175697887761 Ettersom jeg kan huske hadde vi temmelig sammenfallende meninger om hva barnet skulle hete. Men ikke heng deg opp i at jeg skrev "jeg." Det viktigste var at VI i fellesskap ble enige om unike navn som fra før ikke" var tatt", fordi integritet er noe vi vektlegger høyt. Men det er oss da.
Calypso Skrevet 17. mai 2013 #188 Skrevet 17. mai 2013 Jeg fersket en mor som løftet ungen sin opp på motorsykkelen min som stod parkert. Jeg trampet bort til henne og lurte på hva faen hun drev med, hun bare glodde dumt på meg. Men da jeg sa det var flaks for henne at ungen ikke hadde brent seg på varm motor, eller sykkelen veltet slik at ungen kom i klem under sykkelen, gikk det visst et lys opp for henne. I alle dager, for et mehe.. 2
Radon Skrevet 18. mai 2013 #189 Skrevet 18. mai 2013 Jeg blir så irritert av foreldre som ikke har noe kontroll på ungene når de er i nærheten av hestene mine. Jeg har veldig snille, barnevennlige hester så det er bare koselig at barn vil klappe dem, men da må de være forsiktige! Det er ikke bare en gang jeg har stått med hjerte i halsen og bedt ungene om å være forsiktig, for selv om hestene er snille så kan jeg ikke garantere at de står rolig når drittungen kryper under magen deres, prøver å klatre i halen og sparker dem i beina. Og har du en sjokoladeplate/kjeks/diverse annet godteri i lommen, spar det heller for hestene mine har ikke godt av det. Spør i det minste før du gir! Verste jeg noen sinne har opplevd var en familie som gikk forbi hestegjerdet og ville mate hestene. Å gi dem gresstuster eller lignende er helt ok, men de var så freidige at de tok at høyet! Det var muggent høy jeg skulle hive siden det er livsfarlig for hestene. Heldigvis var jeg i stallen så jeg fikk løpt bort og spurt om de prøvde å ta livet av hestene. Fikk ikke noen unnskyldning, de bare mumlet at ungene ville se hestene på nært hold og gikk videre. Noen foreldre altså... 2
kaprifolen Skrevet 20. mai 2013 #190 Skrevet 20. mai 2013 Jeg irriterer meg for tiden aller mest over foreldre som - ikke tar med bilstol på ferie, og lar babyen/ungen sitte helt usikret på buss eller i taxi fra flyplas til hotell. - bruker hoppehuske og/eller gåstol, for "det gikk jo bra med X og Y". Ja, men hva med A, B, C og D som har fått ødelagt hoftene sine, eller trengte fysioterapi i flere år for å rette opp feilstillingen i føttene? Det er ikke bra for ungen din, så drit i å bruke det!!!!!!! 1
ViljaH Skrevet 20. mai 2013 #191 Skrevet 20. mai 2013 Jeg irriterer meg for tiden aller mest over foreldre som - ikke tar med bilstol på ferie, og lar babyen/ungen sitte helt usikret på buss eller i taxi fra flyplas til hotell. Dette er for meg et kjempeproblem, vi må få til en forbrukerkampanje for å få flyselskapene til å frakte bilstoler skikkelig (man vet ikke om de får hard behandling om man sender dem, så vet ikke om de er ødelagt og må kastes). For små babyer kan man kjøpe 2-års sete og ta med bilstol ombord, men da misser man spedbarnspris så ikke helt optimal løsning. Jeg ønsker å ta med bilstolene på ferie, uten at det betyr at de må kasseres etterpå! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #192 Skrevet 20. mai 2013 Jeg irriterer meg for tiden aller mest over foreldre som - ikke tar med bilstol på ferie, og lar babyen/ungen sitte helt usikret på buss eller i taxi fra flyplas til hotell. Haha. jeg leste det som "ikke tar med pistol på ferie". En til: Foreldre som lar seg rive med og tar lekene til ungen. Jeg satt her og irriterte meg en halv dag over naboungen som lekte ute hele dagen med en utrolig støyende lekebil med motor. Brrrr, BrRrRrRRRR, BrrrrrRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!! Jeg tenkte, offf, går aldri foreldrene deres lei? Den bilen dukker opp igjen med jevne mellomrom, men sjelden så mange timer i strekk som i går. Og det på en søndag. Så kikker jeg ut vinduet. Ungen er gått lei for lenge siden, den. Det er PAPPA som leker. Anonym poster: be95591069333489623877a574809764 6
oreokake Skrevet 20. mai 2013 #193 Skrevet 20. mai 2013 Dette er for meg et kjempeproblem, vi må få til en forbrukerkampanje for å få flyselskapene til å frakte bilstoler skikkelig (man vet ikke om de får hard behandling om man sender dem, så vet ikke om de er ødelagt og må kastes). For små babyer kan man kjøpe 2-års sete og ta med bilstol ombord, men da misser man spedbarnspris så ikke helt optimal løsning. Jeg ønsker å ta med bilstolene på ferie, uten at det betyr at de må kasseres etterpå! Skjønner godt at det er et problem med store bilstoler, men for litt større barn bør foreldrene ta med en mindre stol/puff/husker ikke ordet i kofferten. Det gjør i alle fall mine foreldre, men nå er min søster 8 år da. Den veier i alle fall ingenting, tar bare plass :-)
ViljaH Skrevet 20. mai 2013 #194 Skrevet 20. mai 2013 Skjønner godt at det er et problem med store bilstoler, men for litt større barn bør foreldrene ta med en mindre stol/puff/husker ikke ordet i kofferten. Det gjør i alle fall mine foreldre, men nå er min søster 8 år da. Den veier i alle fall ingenting, tar bare plass :-) Sånne puter er ikke anbefalt som bilsikring for min på 4 iallefall.
ViljaH Skrevet 20. mai 2013 #195 Skrevet 20. mai 2013 Jeg irriterer meg over min mor som aldri kjøper seg klær. Hun trenger ikke, sier hun, for hun drar aldri noe sted likevel. Når det er snakk om å dra noe sted, kan/vil hun ikke, for hun har ikke noe å ta på seg... Hun har noe fint tøy, fordi jeg blir lei, kjøper til henne, og krever penger for dem. Rett og slett presser på henne nytt tøy. Hun betaler gjerne. 2
oslotur Skrevet 20. mai 2013 #196 Skrevet 20. mai 2013 Husker jeg skulle på kino, så kommer det en dame med 2 barn. Filmen er så klart på engelsk (gudene vet hvorfor hun tok med barna sine på en kino der folk snakket engelsk). Iallefall... Under hele filmen så sitter hun å sier hva menneskene sa. I filmen... Gutt: I like you. Mor på kinoen: "Jeg liker deg" Gutt: Can I meet you later? Mor på kinoen: "Kan jeg møte deg senere? sier han".. Fyyyfaen så irriterende. Hva faen tror hun? Hun oversatte nesten hele filmen. Anonym poster: afaf6d2185233dbb968e50b2a6418faa jeg dødar
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #198 Skrevet 19. juli 2017 På 5/3/2013 den 19.40, Gjest Novacane skrev: Jobbet i cafe før og det mest irriterende er når foreldre setter barna sine opp på disken, haloo? Vi serverer mat her? Jobber nå i en barnebutikk og det er utrolig hvordan enkelte foreldre bare setter fra seg barna i sine i butikken, som om vi er en slags barnehage. Før de bare stikker. Så skal barna liksom leke med tingene i butikken, noe som resulterer i mye bråk, leker overalt, og vi ansatte som prøver å lokalisere foreldrene. Det værste er de som blir sure fordi vi ikke passer på barna deres-.- Hadde vært fristende å si til foreldrene "dette er en butikk. Jeg selger alt jeg har inne, inkludert ungen din om du setter den igjen med varebeholdningen." Jeg jobbet i hotellbar for flere år siden. En dag var det en familie som skulle sjekke inn, og bestemor plantet barnebarnet på ca 6 år på en barkrakk hos meg og bare gikk sin vei. Jeg holdt på å åpne og hverken kunne eller ville være barnevakt. Jeg slang en eske fyrstikker til barnet å tukle med, og fortsatte med mitt ute blandt bordene og bak baren. Det var full klaff - bestemor ankom, så barnebarnet leke med fyrstikkeske og forsto tydelig at her er det ingen som passer på gullet Fyrstikkeske & barn er vel ett av de store NEI blandt eldre mennesker, hehe. Jeg slapp være barneparkering noe mer den uka Anonymkode: 07b0a...494 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå