Gjest Rosetorne Skrevet 15. mai 2013 #161 Skrevet 15. mai 2013 (endret) Det mest irriterende jeg har opplevd er bl.a noen som skiftet bæsjebleie i flykabinen på vei til Thailand. De ble tilsnakket av en flyvertinne, som ba dem bruke stellerommene som var ved toalettene (stort fly). De samme menneskene presterte å skifte bæsjebleie på bussen på vei til hotellet, og bæsjelukt sprer seg ganske godt rundt i et airconditionanlegg. Stinka jo over hele bussen. Hva er det med sånne folk, sier jeg bare... Endret 15. mai 2013 av Rosetorne 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2013 #162 Skrevet 15. mai 2013 Foreldre som arbeider i helsevesenet og som har lagt seg til en overbærende bedreviterstemme, og når de kommer på hjemmebane, til venner, familie og bekjente klarer de ikke legge rollen sin til side. Sjefstone ala" "NÅ GJØR VI DET SLIK DERE!" Mange gjør selvfølgelig ikke slik og er milde, behagelige mennesketyper i motsetning til disse skrekkeksemplene. Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6 2
The Kitten Skrevet 15. mai 2013 #163 Skrevet 15. mai 2013 Hva pokker får foreldre til å tro det er greit at ungen deres raser i vei på en trehjulssykkel inni butikken? Sykler han rundt inni huset deres også? 2
Rægs Skrevet 15. mai 2013 #164 Skrevet 15. mai 2013 Kan hende jeg har nevnt dette før, men.... I barnebutikken der jeg jobber har vi veldig mange varer fremme som er meningen at barn skal leke med. Men, spesielt barn under to år har en tedens til å sutte på disse lekene, og dette er jo faktisk varer som vi skal selge! Selv om jeg bruker desinfiseringsmiddel og tørker av etterpå, lurer jeg på hvorfor foreldrene deres lar dem holde på sånn? Sutter de også på frukt og grønnsaker man kjøper i butikken eller? 4
Jens Skrevet 15. mai 2013 #165 Skrevet 15. mai 2013 Hva pokker får foreldre til å tro det er greit at ungen deres raser i vei på en trehjulssykkel inni butikken? Sykler han rundt inni huset deres også? Han gjør nok det;-) Våre barn brukte sparkesykkel inne når de var små....
Harlekin Skrevet 15. mai 2013 #166 Skrevet 15. mai 2013 Vår jente har også syklet litt på trehjulssykkel inne. Ser ikke problemet i det.
Tolly Skrevet 15. mai 2013 #167 Skrevet 15. mai 2013 Jeg trodde egentlig tråden handlet om irriterende ting våre foreldre gjør. Det som for tiden irriterer meg mest, er hvis jeg begynner å snakke med dattra mi om noe, så bryter mamma inn og sier ca det samme som meg, mens jeg prater. Jeg: Vil du ha brød? (Til dattra mi) Mamma: må ho spise brød. Få se hvor flink ho er! Aaaahh spise. Skiva godt! Eller Jeg: kom, skal vi kle på og så... Mamma: GÅ UT! Artig å gå ut, må du være flink å kle på. Brrrr kaldt ute. Og så sokka. Mamma ha på sokka. Eller når ungen gråter for ett eller annet. At det er tomt får puffet ris i koppen eller at jeg skal ta på bleie eller noe helt trivielt. Da må jeg jammen forklare hvorfor ungen gråter. "Hvorfor skrik ungen?" Jeg aner vel ikke, det er ingen sak, vel. Men jeg gjetter at det er fordi vi skal kle på. "Jammen det er jo ingenting å gråte for!!!" Nei, jeg VET det!! 5
Tolly Skrevet 15. mai 2013 #168 Skrevet 15. mai 2013 Jeg legger på hvis noen ringer meg (eller jeg ringer dem) og så er det mer enn tre setninger til noen andre i rommet. Ring meg når du vil prate med meg! 1
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2013 #169 Skrevet 15. mai 2013 Jeg synes sånne foreldre som har behov for å forsvare seg i denne tråden er irriterende. I tillegg synes jeg det er helt åndssvakt å la ungene sine fikle på ting man ikke har noen tanker om å kjøpe, hva skjedde med oppdragelse? 'Jeg synes ikke det er noen vits med så mange nei'?? Men det gjør de som jobber i butikken, samt de som faktisk ønsker å kjøpe varen. Du er da fanken ikke hevet over regler, normer, folkeskikk og lover selv om du har fått en unge!
sofie777 Skrevet 15. mai 2013 #170 Skrevet 15. mai 2013 Ang. foreldre som gir sine barn telefonen for at barna skal snakke. Hvis barna snakker på denne måten, blir det rett og slett koselig: 2
The Kitten Skrevet 15. mai 2013 #171 Skrevet 15. mai 2013 Vår jente har også syklet litt på trehjulssykkel inne. Ser ikke problemet i det. Du ser ikke problemet med at en unge raser ukontrollert rundt inne i en butikk? Hvor det er andre kunder og betjening som risikerer å bli nedkjørt? Hvor det er varer de kan rive ned? 14
Harlekin Skrevet 16. mai 2013 #172 Skrevet 16. mai 2013 Jeg synes sånne foreldre som har behov for å forsvare seg i denne tråden er irriterende. I tillegg synes jeg det er helt åndssvakt å la ungene sine fikle på ting man ikke har noen tanker om å kjøpe, hva skjedde med oppdragelse? 'Jeg synes ikke det er noen vits med så mange nei'?? Men det gjør de som jobber i butikken, samt de som faktisk ønsker å kjøpe varen. Du er da fanken ikke hevet over regler, normer, folkeskikk og lover selv om du har fått en unge! Jeg synes det er helt normalt å ta på varer i butikker. Helt normalt. Ikke med skitne fingre, ikke herjete eller ødeleggende. Men helt normalt. Jeg bryr meg ikke om at du synes det er "åndssvakt". Både jeg og barnet mitt har god folkeskikk og oppfører oss fint. Blant annet kaller vi ikke andres meninger for "åndssvake". Du ser ikke problemet med at en unge raser ukontrollert rundt inne i en butikk? Hvor det er andre kunder og betjening som risikerer å bli nedkjørt? Hvor det er varer de kan rive ned? Det skrev jeg ikke. Jeg skrev at jeg ikke ser problemet med at hun sykler på trehjulssykkel hjemme hos oss. I en butikk er det selvsagt en annen sak. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #173 Skrevet 16. mai 2013 Jeg ser mange nevner det å snakke babyspråk til barna. Og hvis et barn faktisk sier noe fornuftig på en voksen måte, så gapskratter de voksne. Anonym poster: be95591069333489623877a574809764 1
The Kitten Skrevet 16. mai 2013 #174 Skrevet 16. mai 2013 Jeg synes det er helt normalt å ta på varer i butikker. Helt normalt. Ikke med skitne fingre, ikke herjete eller ødeleggende. Men helt normalt. Jeg bryr meg ikke om at du synes det er "åndssvakt". Både jeg og barnet mitt har god folkeskikk og oppfører oss fint. Blant annet kaller vi ikke andres meninger for "åndssvake". Det skrev jeg ikke. Jeg skrev at jeg ikke ser problemet med at hun sykler på trehjulssykkel hjemme hos oss. I en butikk er det selvsagt en annen sak. Beklager da misforstod jeg deg. Hva ungene gjør hjemme swr jeg heller ikke problemer med.
Harlekin Skrevet 16. mai 2013 #175 Skrevet 16. mai 2013 Beklager da misforstod jeg deg. Hva ungene gjør hjemme swr jeg heller ikke problemer med. Alt ok. Jeg ville aldri latt mitt barn herje rundt på sykkel i en butikk. Det verste eksempelet jeg så på "herjing" var forøvrig på ToysR'Us, der to voksne menn herjet rundt i butikken i lekebiler. De var mye verre enn ungene. 2
Gjest forbanna Skrevet 16. mai 2013 #176 Skrevet 16. mai 2013 foreldre som lar ungene leke, brøle og hoppe på sofaen i stua mens de har besøk på samme rom. Foreldre som blir sint på meg når jeg ikke tålererer dyremishandling av barna deres, og som lar ungene sparke etter hunden min og syns det er søtt!! Foreldre som lar ungene sine springe rundt hesten og mate med allslags dritt. Som ikke tar hensyn til deres egen hund, og lar ungene henge å bite på ørene til hunden bare fordi at hunden er for snill til å ikke bite. Foreldre som skifter bleia til ungen sin på kjøkkengolvet mens andre faktisk sitter å spiser!! foreldre som vasker bæsjrompa til ungen sin i vasken og lar bæsjbitene flyte igjen!! (jeg skal faktisk vaske trynet mitt der om kvelden) Foreldre som dumper bleia i vanlig søppelbøtte på badet/kjøkken uten å knyte igjen posen og ta den med ut. (sånt blir igjen stinkanes og forpester hele kjøkken/badet.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #177 Skrevet 16. mai 2013 Jeg synes det er helt normalt å ta på varer i butikker. Helt normalt. Ikke med skitne fingre, ikke herjete eller ødeleggende. Men helt normalt. Jeg bryr meg ikke om at du synes det er "åndssvakt". Både jeg og barnet mitt har god folkeskikk og oppfører oss fint. Blant annet kaller vi ikke andres meninger for "åndssvake". Det skrev jeg ikke. Jeg skrev at jeg ikke ser problemet med at hun sykler på trehjulssykkel hjemme hos oss. I en butikk er det selvsagt en annen sak. Men det var vel i butikken som var tematikken? Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6 1
Calypso Skrevet 16. mai 2013 #178 Skrevet 16. mai 2013 foreldre som lar ungene leke, brøle og hoppe på sofaen i stua mens de har besøk på samme rom. Foreldre som blir sint på meg når jeg ikke tålererer dyremishandling av barna deres, og som lar ungene sparke etter hunden min og syns det er søtt!! Foreldre som lar ungene sine springe rundt hesten og mate med allslags dritt. Som ikke tar hensyn til deres egen hund, og lar ungene henge å bite på ørene til hunden bare fordi at hunden er for snill til å ikke bite. Foreldre som skifter bleia til ungen sin på kjøkkengolvet mens andre faktisk sitter å spiser!! foreldre som vasker bæsjrompa til ungen sin i vasken og lar bæsjbitene flyte igjen!! (jeg skal faktisk vaske trynet mitt der om kvelden) Foreldre som dumper bleia i vanlig søppelbøtte på badet/kjøkken uten å knyte igjen posen og ta den med ut. (sånt blir igjen stinkanes og forpester hele kjøkken/badet. Skulle ønske det var mulig å gi deg +, det verste jeg vet er foreldre som lar barna være slem mot dyr, så på Unge mødre (?) en gang hvor foreldrene bare satt og så på at ungen bar en kattunge etter hodet... kvalmt. 4
Harlekin Skrevet 16. mai 2013 #179 Skrevet 16. mai 2013 Men det var vel i butikken som var tematikken? Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6 Nei, for jeg svarte på The Kittens innlegg det det ble spurt om vi lot ungene sykle inne hos oss selv.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2013 #180 Skrevet 16. mai 2013 Ang. foreldre som gir sine barn telefonen for at barna skal snakke. Hvis barna snakker på denne måten, blir det rett og slett koselig: Den var jo ikke særlig søt. Synes den ungen var litt iriterende, og jeg hadde aldri i verden syntes det var koselig hvis jeg ringte en venninne og måtte sitte og høre på det der. Anonym poster: 61a9b3f7b98f2ebd2ca17ad97a382ce3 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå