Gå til innhold

Irriterende ting foreldre gjør

Fremhevede innlegg

Skrevet

Problemet er at de kjøper så jævlig store barnevogner. Jeg er sikker på at jeg kunne funnet opp en barnevogn som bare krevde 1/3 av gulvplassen.

Det som er ekstra "festlig" med sånt, er at det har blitt uhyre populært for flerbarnsforeldre å kjøpe tvillingvogn. Selv om det i grunnen bare er den minste som trenger å sitte i vogn. De/den eldre er som regel minst fem år og kan pent gå selv.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som mener ungene deres skal ha spesialbehandling, fordi de har ADHD, er høysensitive og gudene vet hva. Dette er helst også de foreldrene hvis unger bare er dårlig oppdratt og bortskjemt til de grader. NEI, ungen din får ikke gå hjem etter første skoletime fordi hen har en flis i fingeren, herregud. Å tolerere slik er ikke å tilrettelegge for høysensitive, men for fremtidige NAV-klienter.

Og selvsagt de som mener ungene er så fantastisk talentfulle/reflekterte/kloke/intelligente/observante/kreative/you name it. I noen tilfeller stemmer det, men i de aller fleste er de faktisk bare helt vanlige unger... for ja, det er normalt at unger farger månen grønn og gir den vinger, nemlig.

Anonym poster: 2efef4075285dc64449171a148620761

• Liker 15
Gjest Reza08
Skrevet

Hvis jeg går på butikken eller er på et arrangement hvor jeg helst vil høre hva som blir sagt og se hva som skjer, så er det jævlig irriterende med unger som løper rundt og raserer halve stedet, og i tillegg skriker som faen. Da blir det vanskelig å beholde konsentrasjonen. At foreldrene da ikke tar tak i situasjonen, er ekstremt irriterende.

AnonymBruker
Skrevet

Man har aldri rett! Uansett hvor gammel man blir er det alltid foreldrene som har rett. Det er noe som irriterer meg så inni granskauen!

Anonym poster: e35abccae74eaf8a06b614acde7ef5cd

• Liker 5
Skrevet

Når foreldre kommer inn i denne tråden for å forsvare seg/bli sur. Bah.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Når foreldre kommer inn i denne tråden for å forsvare seg/bli sur. Bah.

Haha :fnise:

Anonym poster: e35abccae74eaf8a06b614acde7ef5cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Halvparten av folk i denne tråden har ikke barn selv. Jeg gleder meg til dere får drittunger som er hypersensitive og raserer flyet på vei til syden!!!

Anonym poster: e4ba21434c3b4535c644e9c3cb6f2a20

• Liker 9
Skrevet

Jeg tar heis hver dag på jobben, og hvertfall en gang i uken skal "lille Leander/Ole/Mathias" være så flink å trykke på heisknappene. "Han har nesten lært seg å telle skjønner du!" Fra første etasje ender vi gjerne opp med å stoppe innom for eksempel -1(P), 3, 5 og 6 før jeg endelig får kommet meg ut i sjuende...

Men han er jo så skjønn kan du tru.

• Liker 19
Skrevet

Halvparten av folk i denne tråden har ikke barn selv. Jeg gleder meg til dere får drittunger som er hypersensitive og raserer flyet på vei til syden!!!

Anonym poster: e4ba21434c3b4535c644e9c3cb6f2a20

Eller kanskje vi faktisk har barn, og ikke ville godtatt slik oppførsel i første omgang? At vi har skjønt at selv om våre egne barn er våre øyenstener, så er de ikke det i andres øyne? At våre barn skal oppdras til å ta hensyn til andre rundt seg og sine omgivelser generelt?

• Liker 29
Skrevet

Fantastisk tråd, har barn selv, og ser at jeg nok har syndet på et par av områdene, men samtidig har jeg som flere påpeker innsett at min mini er skjønnest for meg, ikke nødvendigvis alle andre :fnise:

Det som irriterer meg med foreldre er de som lar ungene sine sparke i setet foran seg, være seg på fly, buss eller hva det nå er. Beina skal NED.

• Liker 8
Skrevet

Nå er ikke dette jobbsammenheng, men jeg hater når foreldre lar ungene springe i vill fart mot hunder for å klappe. Greit nok, min hund har aldri bitt, men noen unger er så voldsomme, springer bort, hyler "KAN JEG KLAPPE!!??", å suger tak i pelsen før man får svart.. Den dagen en unge får lov av foreldre å gjøre sånt mot en skvetten hund..

Eller hester for den sakens skyld, enkelte foreldre som bare slipper barna sine løs i stallen, de vimser hit og dit, 3 cm fra hestenes ben, hyler og skriker.. Kjenner jeg får helt hjertet i halsen enkelte ganger, skjønner ikke at foreldrene ikke gjør det.

• Liker 19
Gjest gjest
Skrevet

Hehe, lite barn ved rullebanen, men kanskje noen ved bagasjebåndet, men de er ikke verre enn alle pensjonister, fnisete tenåringer og andre som står klin inntil...

Opplevde en gang at et lite barn som lekte ved rullebanen klarte å klatre opp på båndet. Faren fulgte ikke med på ungen, og oppdaget ikke dette før barnet var på vei gjennom "luken" til bakrommet. Skal si det ble full panikk og mye roping og skriking da ungen forsvant. I følge faren var dette selvsagt flyplasspersonalets feil :vetikke:

Skrevet

La oss ikke la denne tråden bli nok en tråd om hvor fæle unger er da....En krig mellom folk med og uten barn.

Denne tråden er om foreldrene, ikke barna.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg er forelder selv, og har hatt småbarn. Likevel irriterer jeg meg grønn over barnevogner. Greit at man har behov for det, men en kan da i det minste PRØVE å sette vogna til side sånn at folk kan komme forbi. Var en episode på matbutikken for litt siden, der to mødre gikk sammen, og sperret gangene ved å sette barnevognene VED SIDEN av hverandre. ARGH!!! Plagsomt nok, så ligger det jo et lite uskyldig liv inni de der vognene, så man kan ikke bare demonstrativt dytte dem vekk heller.

Endret av LillaFrosk
  • Liker 4
Skrevet

Barnevognmafiaen er vel et kapittel for seg selv.

Evt. burde vært et eget diskusjonsforum :fnise:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Barnevognmafiaen er vel et kapittel for seg selv.

Evt. burde vært et eget diskusjonsforum :fnise:

Ja, Bridezillaene har jo alt sitt. Og det ene følger ofte det andre. :laugh:

Anonym poster: be95591069333489623877a574809764

• Liker 2
Skrevet

Foreldre som lar barn leke på rullebanen burde bli meldt til barnevernet, spør du meg... ;)

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde en gang at et lite barn som lekte ved rullebanen klarte å klatre opp på båndet. Faren fulgte ikke med på ungen, og oppdaget ikke dette før barnet var på vei gjennom "luken" til bakrommet. Skal si det ble full panikk og mye roping og skriking da ungen forsvant. I følge faren var dette selvsagt flyplasspersonalets feil :vetikke:

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA, forsvant ungen gjennom luken?! Fy faen, hahahahahahahahahaahahahaahahahahahahha :skratte:

Anonym poster: 2efef4075285dc64449171a148620761

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Unger som vræler i forretningene. Fy f.... sier jeg!

Anonym poster: c1dab58ce25e2eb3089f207cf2b7d4b6

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

På fly til USA: jeg klarer ikke å sove sittende med mindre jeg lener hodet inntil noe. Hadde derfor forhåndsbestilt vindusplass. Da vi satte oss fikk jeg en mor ved siden av meg med en kid på 4-5 år. Jeg satte meg til rette og lente hodet til vinduet. Så sier gutten: "mammaaa jeg VIIILLL sitte ved vinduet!!! Kan damen flytte seg??!!". Jeg latet som jeg ikke hørte han og lukket øynene. Så sier moren: "hvis du spør damen pent så kan dere sikkert bytte sete". WHAT??? Ehhh nei!!!! Jeg latet fortsatt som jeg ikke hørte noe, men da prikket hun meg på skulderen og sier surt: "kan du bytte sete med sønnen min, han vil se ut av vinduet?". Jeg ble så sur innenvendig, men klarte ikke å si noe annet enn: "ja selvfølgelig". FY FADER!!! Angret hele veien til Florida og blir sint på meg selv hver gang jeg tenker på det.

Akkurat... Er det frekt å ikke skjønne at når du sa ja, så mente du nei.. Ser ikke helt den.

Ikke lett være forelder hele tiden. Ungen min får både oppdragelse og alt det andre hjemme, men gjør/sier likevel ting innimellom som får meg til å skjemmes. Det betyr ikke at hun er et forferdelig barn og jeg en drittdårlig mor. Men skjønner jo at folk blir sure når hun spør dem om de har baby i magen, eller sier at de har skitne tenner. Men hun er tre år, og skjønner ikke bedre. Så når jeg ser på deg og smiler unnskyldende, så mener jeg "Sorry!" Ikke : "er hun ikke bedårende?!" Selv om du antagelig hater meg nok til å anta det siste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...