Gå til innhold

Date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såklart date er mye lettere, ettersom det er mye kortere. Innlegget mitt var forøvrig ikke til forsvar for herken det ene eller det andre.

Jeg synes at man i størst mulig grad skal forsøke å begrense engelskpåvirkningen, ja. Ikke fordi det er noe galt i at norsk får inn ord fra andre språk, det synes jeg tvert imot er positivt, sånn i det store og hele. Men den massive påvirkningen fra engelsk som pågår akkurat nå, synes jeg er altfor voldsom, og jeg synes derfor at skolen og andre som har litt "makt" over andres språkbruk skal være aktive i å motarbeide denne trenden.

Allikevel, såklart, noen ord vil da komme inn i språket, og det er selvfølgelig helt greit. Og for meg er det helt greit at date er et av disse. Jeg synes forresten at stavemåten skal fornorskes, sånn at det blir mer i tråd med norske staveregler, tilsvarende det svenskene har gjort.

Anonym poster: 289bcf34acaeb922b72b5eab8313ac8a

Absolutt enig i det du skriver, også det siste. Det er bare at jeg går ut i fra at alle anonyme som skriver på dette forumet er superkonservative purister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...