Gå til innhold

Kvinner er mer utro enn menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har sannsynligvis hatt en dårlig opplevelse med en utro kvinne, og har nå fått det for seg at alle er sånn. Håper han møter en bra og snill kvinne snart :)

Anonym poster: dea773178b820694dbf9041efdaa28f5

Jepp! Jeg var nr 2. uten å vite det. :)

Anonym poster: 895b3e596c45747d0985f9c35e34c556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kvinner mer kyniske og kalde? Det har jeg aldri hørt før. Trodde virkelig det var omvendt. Har alltid fått høre at kvinner er så følsomme, om ikke overfølsomme.

Anonym poster: dea773178b820694dbf9041efdaa28f5

Å være følsom betyr ikke nødvendigvis at en er mer empatisk og rettferdig, tvert imot! Jeg kjenner mange "følsomme" (ikke bare kvinner, noen menn også) mennesker som har veldig sterke følelser for seg selv og sine behov. De kan bli skikkelig sure om de ikke får det som de vill, setter sine behov over alt annet og er de jeg kjenner som har vært utro. Bortsjemte, drama-queens kaller jeg dem. De er så vandt med å la følelsene sine styre livet sitt, "Hvorfor skal JEG nekte meg selv noe som JEG har lyst på ?, "Ja men detter er jo det JEG vil..." er en typisk tankegang som står sentralt i deres livsyn.

Ja det er statistisk sett mer vanlig at kvinner er utro, det går det ikke ann å argumentere mot. Det er kansje ikke noen stor overaskelse med tanke på at kvinner mye lettere enn menn kan få tilfeldig sex. Svake mennesker, enten det er menn eller kvinner vil alltid følge sine lyster framfor det som er rett. Uansett, som artikkelen sier så blir utroskap mer og mer utbredt, og mer og mer "ok" i den form at flere og flere tillgir det (og dermed syntes det er greit). Det enese du og jeg kan gjøre for å stoppe denne trenden er å kjøre en nulltolleranse ovenfor utroskap. Dump hore(bukke)n som var utro mot deg og sett et eksempel om at vi ikke tollererer slikt. Varsl dine kollegaer, venner eller familie om du vet at noen er utro mot dem slik at de har sjans til å dumpe dem. Det finnes ingen unskylding for utroskap, så hvorfor later folk som om det er greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor folk "tilgir" utroskap kan man bare lure på.

Kan selvfølgelig være fordi de ikke er noe bedre selv. Og da er det jo forståelig.

Men ellers er jeg for å informere partner om konsekvensene av utroskap på forhånd. Det vil virke forebyggende, tenker jeg.

Det blir mye på samme måte som at folk er informerte om hva som er ulovlig i samfunnet og hva straffen kommer til å bli.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mer følsomme i den forstand at de synes mer synd på seg selv.

Anonym poster: 3133b457753ffba41dc6af9ea76f2de1

Hvorfor er da sykepleier og assistent innen helse og omsorg en typisk damejobb, mens arbeid med metall og trær er typisk mannejobb?

Anonym poster: a6a65f8a8a79d1aad58472d655f9c159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på linken. Be my Gest.

Anonym poster: 895b3e596c45747d0985f9c35e34c556

Men vi trenger flere kilder for å tro at kvinner er mer utro enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart. Jeg mener å ha lest motsatt. Kan man ta en undersøkelse gjort på 1000 personer seriøst?

Nei, de er ikke representativt for en hel befolkning.

Man skulle tro journalister er notorisk utro og vil rettferdiggjøre sine egne ugjerninger, og få oss til å tro at det blir mer og mer vanlig å tilgi utroskap. Prøver de å gjøre utroskap legitimt? Hva er det de vil oppnå med sin propaganda? De er med på å ruinere den ekte kjærligheten. Og synet på kvinner. Nå har kravene og forventningene fra kvinner blitt nærmest uholdbare for mange menn, noe som resulterer i at flere menn faller utenfor samfunnets normer.

Stiller kvinner egentlig så høye krav til menn? Det er vel bare medieskapt det også, men samfunnet vårt velger den veien å gå - dit kjærligheten ruster.

Media lærer oss om hvor fattige folk er i Afrika og hvor fælt det det står til der nede, etc. Det er jo ikke virkeligheten. Det er propaganda i øst og vest. Jeg vil ikke tro på alt det media serverer oss og hvordan de vinkler saker. Jeg vil ikke tro at et så høyt antall kvinner er utro. Da svinner troen og håpet om den kjærligheten jeg søker.

TS

Anonym poster: 895b3e596c45747d0985f9c35e34c556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Nei, de er ikke representativt for en hel befolkning.

Man skulle tro journalister er notorisk utro og vil rettferdiggjøre sine egne ugjerninger, og få oss til å tro at det blir mer og mer vanlig å tilgi utroskap. Prøver de å gjøre utroskap legitimt? Hva er det de vil oppnå med sin propaganda? De er med på å ruinere den ekte kjærligheten. Og synet på kvinner. Nå har kravene og forventningene fra kvinner blitt nærmest uholdbare for mange menn, noe som resulterer i at flere menn faller utenfor samfunnets normer.

Stiller kvinner egentlig så høye krav til menn? Det er vel bare medieskapt det også, men samfunnet vårt velger den veien å gå - dit kjærligheten ruster.

Media lærer oss om hvor fattige folk er i Afrika og hvor fælt det det står til der nede, etc. Det er jo ikke virkeligheten. Det er propaganda i øst og vest. Jeg vil ikke tro på alt det media serverer oss og hvordan de vinkler saker. Jeg vil ikke tro at et så høyt antall kvinner er utro. Da svinner troen og håpet om den kjærligheten jeg søker.

TS

Anonym poster: 895b3e596c45747d0985f9c35e34c556

Mediene er fulle av dritt, og de gir ett falskt bilde av virkeligheten. Journalistene og avisene har egentlig mer makt enn noen andre i verden, da de i stor grad kan påvirke menneskers holdninger til politikere, folkegrupper og handlinger. Vi blir utsatt for propaganda hvær dag uten å være klar over det selv. Det er sykt hvor mye man kan påvirke en befolkning ved å blåse opp en type informasjon og undergrave en annen, eller som de har gjort her, laget en test som skal finne de svarene som journalistene ønsker seg (som regel de svarene som lager mest skandale), for så å ordlegge seg på en måte slik at dette blir fremstilt som fakta.

Sorry at jeg høres ut som en paranoid konspirasjonsteoretiker nå, men dette er det jeg mener om moderne medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er mye flinkere å skjule utroskap en menn.

Anonym poster: b90622061f37f455d3eb1d536e0ecd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mediene er fulle av dritt, og de gir ett falskt bilde av virkeligheten. Journalistene og avisene har egentlig mer makt enn noen andre i verden, da de i stor grad kan påvirke menneskers holdninger til politikere, folkegrupper og handlinger. Vi blir utsatt for propaganda hvær dag uten å være klar over det selv. Det er sykt hvor mye man kan påvirke en befolkning ved å blåse opp en type informasjon og undergrave en annen, eller som de har gjort her, laget en test som skal finne de svarene som journalistene ønsker seg (som regel de svarene som lager mest skandale), for så å ordlegge seg på en måte slik at dette blir fremstilt som fakta.

Sorry at jeg høres ut som en paranoid konspirasjonsteoretiker nå, men dette er det jeg mener om moderne medier.

Media får oss til å bli usikre og tro på det de viser oss. De gir oss ikke et helhetlig bilde av verden slik den egentlig er. Synes du er reflektert og tenker selvstendig. Jeg strøk noe jeg skulle skrive i forrige innlegg for og ikke bli tatt for å komme med konspirasjonsteorier. Det var noe med hvordan vi i de senere årene i stor grad har begynt å se verden slik USA liker å fremstille den.

Jeg har heldigvis fortsatt stor tro på at det finnes mange trofaste kvinner, fler enn det media vil ha oss til tro. Man får bare tenke positivt å la vær å sluke alt vi hører. Det er mange kvinner her inne på KG som mister helt troen på menn og det er litt synd, da det er mange trofaste menn. Og jeg kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen noen kvinner her har på menn. Men det er forståelig når noen har blitt utsatt for utroskap, om det er kvinner eller menn.

Jeg vil heller bli slått og ranet enn å bli utsatt for utroskap. Så ille er det for meg.

Kvinner er mye flinkere å skjule utroskap en menn.

Anonym poster: b90622061f37f455d3eb1d536e0ecd4b

Ja, menn skryter mer.

Anonym poster: 895b3e596c45747d0985f9c35e34c556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder nok den yngre generasjon kvinner (15-25), som har en helt annen moral og selvfølelse enn tidligere generasjoner. Yngre kvinner er langt mer selvopptatte, egoistiske og kravstore enn tidligere generasjoners kvinner. Det er "meg meg meg" hele tiden. Jeg mener fremveksten av sosiale medier kombinert med økonomisk frihet har virkelig sluppet løs kvinners indre natur.

Det store paradokset er at disse kvinnene har et enormt oppblåst selvbilde, men samtidig håpløs lav selvtillit. Noe som gjør de til de perfekte offer for drittsekker som vet å trykke på rette knappene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunen

Dette gjelder nok den yngre generasjon kvinner (15-25), som har en helt annen moral og selvfølelse enn tidligere generasjoner. Yngre kvinner er langt mer selvopptatte, egoistiske og kravstore enn tidligere generasjoners kvinner. Det er "meg meg meg" hele tiden. Jeg mener fremveksten av sosiale medier kombinert med økonomisk frihet har virkelig sluppet løs kvinners indre natur.

Det store paradokset er at disse kvinnene har et enormt oppblåst selvbilde, men samtidig håpløs lav selvtillit. Noe som gjør de til de perfekte offer for drittsekker som vet å trykke på rette knappene. ;)

Enig med helheten i innlegget ditt, men hvorfor henge deg på bemerkningsslegningen om menn som vet å utnytte dem? Vet mange menn inbiller seg at å være enig i kvinners ansvarsfraskrivelse og skyldutdeling mot menn påvirker kvinnene til å gjøre de samme feilene igjen og igjen og igjen, men det er helt unødvendig da de bare er sånn av natur i utgangspunktet. Referer heller til de såkalte "drittsekkene" som ekte menn, som vi fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det er desverre slik at du må ploge deg igjennom en del drit før du finner en fin dame som er snill. Om du går badboy tiltrekker du deg ikke de snille jentene, men de usikre og de som er bad selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette gjelder nok den yngre generasjon kvinner (15-25), som har en helt annen moral og selvfølelse enn tidligere generasjoner. Yngre kvinner er langt mer selvopptatte, egoistiske og kravstore enn tidligere generasjoners kvinner. Det er "meg meg meg" hele tiden. Jeg mener fremveksten av sosiale medier kombinert med økonomisk frihet har virkelig sluppet løs kvinners indre natur.

Det store paradokset er at disse kvinnene har et enormt oppblåst selvbilde, men samtidig håpløs lav selvtillit. Noe som gjør de til de perfekte offer for drittsekker som vet å trykke på rette knappene. ;)

Hvis det er noen trøst så har allerede "utviklingen" gått så langt at dette gjelder for kvinner over 40 år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

Hvis det er noen trøst så har allerede "utviklingen" gått så langt at dette gjelder for kvinner over 40 år også.

Hvordan ligger det an utenfor våre landegrenser da ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger det an utenfor våre landegrenser da ? :D

Har nok gått den veien høna sparker i hele den vestlige verden er jeg redd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...