AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1061 Skrevet 3. juni 2015 Er litt seint å temme de dragene nå vil jeg tro Anonymous poster hash: c8a90...c8b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2015 #1062 Skrevet 3. juni 2015 Er litt seint å temme de dragene nå vil jeg tro Nei, egentlig ikke. Handler vel mer om å finne rytterne. Og to av dragene mangler dette så langt i og med at Drogon og Dany hører sammen. Og beklager dobbeltpost. Anonymous poster hash: c8a90...c8b
Mann 42 Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #1063 Skrevet 3. juni 2015 Er litt seint å temme de dragene nå vil jeg tro Det dreier seg ikke om å temme dem, men om å finne en måte å dominere dem på. Og det finnes! Spoileralert! Jeg vet ikke helt om TV-serien har tenkt å ta det med, men uansett: En av onklene til Theon Greyjoy er en pirat litt utenom det vanlige. Han slår seg ikke til ro med ordinær plyndring. Neida, han drar på eventyr. Og i den foreløpig siste boka jeg har lest, kommer det frem at han har dradd til gamle Valyria, landet som gikk under i en ikke nærmere beskrevet apokalyptisk hendelse før de siste gjenlevende valyrierne invaderte Westeros og erobret alle de syv kongedømmene med dragene sine. Og han har vendt tilbake med et magisk horn. Han sier at iflg legenden vil den som blåser i hornet, få kontroll over drager. MEN det er ikke for hvem som helst. Det fremgår også av legenden. Fordi denne onkelen forstår seg på å la en verdiløs menig teste vannet før han selv hopper uti, lot han en av mannskapet blåse i hornet. Og denne fyren brant opp, INNENFRA. Ikke hadde de noen drage å teste det ut på, heller. Men hornet er altså helt klart magisk, og han har ingen grunn til å tvile på resten av historien. Og han har hørt at det finnes en gjenlevende Targaryen som har slått seg opp som dronning i Mereen, OG har drager, og han planlegger å reise dit for å gi henne et tilbud. Hun kan få blåse i hornet, hvis hun også vil spille litt klarinett for ham, og kanskje ligge øverst etterpå? Mao, gjøre ham til konge. Greyjoys og alle de andre Iron Islands-piratene er en utrolig kjip gjeng, som man bare får en instinktiv avsky for, jo bedre kjent man blir med dem, så det var ingen fornøyelse å lese om akkurat dem. Men iallfall, han har satt seil for Mereen i bøkene. Men TV-serien har droppet andre wanne be drageryttere. Og jeg håper virkelig at om denne fyren kommer til Mereen i sesong 6, så blir det et barmhjertig kort møte som ender med lunsj. For dragene. For han var virkelig en kødd av dimensjoner.
wizardunicorn Skrevet 3. juni 2015 #1064 Skrevet 3. juni 2015 Men var det bare meg som reagerte på alderen til Tommen, og det at ekteskapet mellom han og Margery ble consummated (hva det nå en er på norsk). I bøkene lekte Tommen med katten sin og Cersei var sterkt misfornøyd med at Tyrellene ønsket at de skulle dele seng på brullypsnatten org fikk Jamie til å passe på at det ikke skjedde..
Mann 42 Skrevet 3. juni 2015 Forfatter #1065 Skrevet 3. juni 2015 Men var det bare meg som reagerte på alderen til Tommen, og det at ekteskapet mellom han og Margery ble consummated (hva det nå en er på norsk). I bøkene lekte Tommen med katten sin og Cersei var sterkt misfornøyd med at Tyrellene ønsket at de skulle dele seng på brullypsnatten org fikk Jamie til å passe på at det ikke skjedde.. Det heter å fullbyrde ekteskapet, og i gamle dager var det faktisk et kriterium for at ekteskapet skulle være gyldig. Et ufullbyrdet ekteskap kunne oppheves, og det var en av de få legitime grunnene til skillsmisse. Og der ligger vel også grunnen til at Tyrells ville at de skulle dele seng. Og årsaken til Cerseis motstand, også, tenker jeg. Aldersspørsmålet: Tommen er bare et barn i bøkene, og leker med kattene sine (Favoritten hans heter "Ser Pounce") men hvis man skal unngå å bytte ut skuespillerne annenhver sesong for å kompensere for at de kommer i puberteten, så får vi bare late som om Tommen er tenåring.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1066 Skrevet 4. juni 2015 Er det også grunnen til at Bolton-bastarden kunne gifte seg med Sansa (i tv-serien, altså)? At hun og Tyrions ekteskap ikke var fullbyrdet? Jeg synes det er så merkelig at ingen snakket noe om at Sansa allerede faktisk var gift... Anonymous poster hash: 696bd...63d
Anciol Skrevet 4. juni 2015 #1067 Skrevet 4. juni 2015 Håper Stannis kverker Boltons:) Stannis virker som den mest normale i GoT! Egentlig var det Stannis som skulle ta tronen etter sin bror Robert, men den innavlede Joffrey fikk den! Robb Stark var en idiot deluxe, hadde han vært smart så hadde han giftet seg med Frey jenta og tatt Jeyne Westerling som konkubine:)
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2015 #1068 Skrevet 4. juni 2015 Håper Stannis kverker Boltons:) Du kan ikke ha fulgt særlig godt med på hva som har skjedd tidligere i historien om du faktisk tror Stannis vil kverke Boltons! Jeg nevner i fleng: Ned Stark, The red wedding, The red viper.. Anonymous poster hash: bfa70...fdf
Cuntzilla Skrevet 4. juni 2015 #1069 Skrevet 4. juni 2015 Nei, egentlig ikke. Handler vel mer om å finne rytterne. Og to av dragene mangler dette så langt i og med at Drogon og Dany hører sammen. Og beklager dobbeltpost. Anonymous poster hash: c8a90...c8b Jeg har hele tiden sett for meg at de ikke nødvendigvis skal ri dragene, men være dem. Tenker mest på Bran, som åpenbart er en veldig dyktig warg, og siden det har blitt lagt så mye vekt på den spådommen om at han aldri vil gå igjen, men han vil fly. Det er jo også tegn på at Jon Snow er en warg, så et alternativ kunne vært Jon og Bran som to drager og Daenerys som rytter på den tredje. Jon Snow kan det skje så mye rart med da, men Bran må jo bare være en av dragene. Det er jo ikke så veldig stort om den treøyde kråka/gamle gubben i treet mente at han kom til å fly fordi han kunne låne kroppen til en undulat eller noe. Jeg tror også dragene blir viktigst i kampen mot white walkers og at det er det som er litt den store "finalen" i serien, ikke kampen mellom Stannis og Daenerys e.l. 2
wizardunicorn Skrevet 4. juni 2015 #1070 Skrevet 4. juni 2015 Er det også grunnen til at Bolton-bastarden kunne gifte seg med Sansa (i tv-serien, altså)? At hun og Tyrions ekteskap ikke var fullbyrdet? Jeg synes det er så merkelig at ingen snakket noe om at Sansa allerede faktisk var gift... Anonymous poster hash: 696bd...63d Om et ekteskap ikke er fullbyrdet er det ikke "ekte" i den forstand at kvinnen skal være jomfru når hun blir gift. Hadde det vært allmennkunnskap at deres ekteskap ikke var fullbyrdet, hadde man ikke tenkt på Sansa som gift. Og det faktum at Tyrion er forsvunnet og dermed ikke har veldig mye mulighet til å verken fullbyrde ekteskapet eller si noe på det. Slik jeg husker ble det sagt noe om det mellom Littlefinger og Roose Bolton, der ingen bryr seg om ekteskapet mellom Sansa og Tyrion fordi det ikke var "ekte". Så ja det var grunnen, og det at Bolton ikke hadde brydd seg uansett om Sansa var jomfru eller ikke..
Gjest Haaploes Skrevet 4. juni 2015 #1071 Skrevet 4. juni 2015 Mulig dette allerde har vært nevnt, men jeg er så gira - den siste episoden heter Mother's Mercy! Jeg vet at det kan ha noe med Dany å gjøre, jeg vet at det kan ha noe med Cersei å gjøre, men jeg håper - HÅPERHÅPERHÅPER - at det har noe med en viss Lady of Winterfell å gjøre. Kanskje?
Atrix Skrevet 4. juni 2015 #1072 Skrevet 4. juni 2015 Mulig dette allerde har vært nevnt, men jeg er så gira - den siste episoden heter Mother's Mercy! Jeg vet at det kan ha noe med Dany å gjøre, jeg vet at det kan ha noe med Cersei å gjøre, men jeg håper - HÅPERHÅPERHÅPER - at det har noe med en viss Lady of Winterfell å gjøre. Kanskje? Mothers mercy er det high sparrow sa at syndere som tilstod mottok? Eller betyr det noe annet også?
Gjest Haaploes Skrevet 4. juni 2015 #1073 Skrevet 4. juni 2015 Mothers mercy er det high sparrow sa at syndere som tilstod mottok? Eller betyr det noe annet også? I know. Jeg bare håper på en bisarr dobbelbetydning
KristineS Skrevet 4. juni 2015 #1074 Skrevet 4. juni 2015 (endret) Jeg lurer på om det kanskje betyr at tv-serien går forbi bøkene. Kan henspille på noe fra et av de lanserte kapitlene fra Wow. Lagt i spoiler for dem som ikke vil vite ting som skjer etter Dance with Dragons. Arya "skifter fjes" til ei med navnet Mercy. Endret 4. juni 2015 av KristineS
Atrix Skrevet 4. juni 2015 #1075 Skrevet 4. juni 2015 I know. Jeg bare håper på en bisarr dobbelbetydning Kan jo være noen andre som skal få unngjelde for syndene sine, eller om det betyr noe helt annet også..
Mann 42 Skrevet 4. juni 2015 Forfatter #1076 Skrevet 4. juni 2015 Håper Stannis kverker Boltons:) Stannis virker som den mest normale i GoT! Egentlig var det Stannis som skulle ta tronen etter sin bror Robert, men den innavlede Joffrey fikk den! Robb Stark var en idiot deluxe, hadde han vært smart så hadde han giftet seg med Frey jenta og tatt Jeyne Westerling som konkubine:) Tiltredes. Stark-klanen er jevnt over alt for emosjonelle, noe som skaper enorme problemer for dem, og i de fleste tilfeller får dem drept. Ned Stark skulle hele tida gjøre det rette, slik han så det. Emo. Robb kunne heller ikke tenke med hodet, men lot forelskelse styre seg.
Mann 42 Skrevet 4. juni 2015 Forfatter #1077 Skrevet 4. juni 2015 Jeg har hele tiden sett for meg at de ikke nødvendigvis skal ri dragene, men være dem. Tenker mest på Bran, som åpenbart er en veldig dyktig warg, og siden det har blitt lagt så mye vekt på den spådommen om at han aldri vil gå igjen, men han vil fly. Det er jo også tegn på at Jon Snow er en warg, så et alternativ kunne vært Jon og Bran som to drager og Daenerys som rytter på den tredje. Jon Snow kan det skje så mye rart med da, men Bran må jo bare være en av dragene. Det er jo ikke så veldig stort om den treøyde kråka/gamle gubben i treet mente at han kom til å fly fordi han kunne låne kroppen til en undulat eller noe. Jeg tror også dragene blir viktigst i kampen mot white walkers og at det er det som er litt den store "finalen" i serien, ikke kampen mellom Stannis og Daenerys e.l. Alle Stark-ungene er Waarg. Brandon er den sterkeste, han kan til og med dominere mennesker. Han har iallfall kapret skroget til Hodor flere ganger. Men alle sammen har evnen i større eller mindre grad. I bøkene fortelles det om en episode der Arya mister synet som en del av opplæringen sin. Den gamle mannen i tempelet (erstattet av Jaq'en Hgar i TV-serien) sniker seg innpå henne og gir henne et rapp med stokken for å skjerpe sansene hennes. Hun klarer aldri å unnvike slagene hans, helt til hun en dag ser ham gjennom øynene til en katt. Noe som blir slutten på den delen av opplæringen. Jeg er forøvrig ikke enig i at det ikke er en big deal å kunne overta et hvilket som helst levende vesen, enten det nå er fugler i lufta eller dyr på bakken.
Cuntzilla Skrevet 5. juni 2015 #1078 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Alle Stark-ungene er Waarg. Brandon er den sterkeste, han kan til og med dominere mennesker. Han har iallfall kapret skroget til Hodor flere ganger. Men alle sammen har evnen i større eller mindre grad. I bøkene fortelles det om en episode der Arya mister synet som en del av opplæringen sin. Den gamle mannen i tempelet (erstattet av Jaq'en Hgar i TV-serien) sniker seg innpå henne og gir henne et rapp med stokken for å skjerpe sansene hennes. Hun klarer aldri å unnvike slagene hans, helt til hun en dag ser ham gjennom øynene til en katt. Noe som blir slutten på den delen av opplæringen. Jeg er forøvrig ikke enig i at det ikke er en big deal å kunne overta et hvilket som helst levende vesen, enten det nå er fugler i lufta eller dyr på bakken. Så du tror at det at Bran gjennom boka gjentatte ganger tygger på "you will never walk again, but you will fly" og at de ordene sagt med stor høytidelighet avsluttet en episode i TV-serien kulminerer i at Bran overtar en fugl? Jeg tror de betyr mer. Han har jo allerede overtatt det som skal være vanskeligst, et menneske. Han har strengt tatt gått også, sånn sett. Å fly tror jeg betyr noe mye større. Jeg har aldri sagt at det ikke er en big deal å overta kropper, du misforstår veldig her, jeg sier at jeg tror den store finalen i Brans utvikling er at han skal overta en drage. Det er bare ikke logisk at den O Store Spådommen som henger i lufta i hele Brans historie etter fallet skal gjøre han til en spurv. Det må bety noe mer, eventuelt blir han en treøyd kråke selv eller noe. Men jeg tror drage Endret 5. juni 2015 av Cuntzilla 3
Mann 42 Skrevet 5. juni 2015 Forfatter #1079 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Så du tror at det at Bran gjennom boka gjentatte ganger tygger på "you will never walk again, but you will fly" og at de ordene sagt med stor høytidelighet avsluttet en episode i TV-serien kulminerer i at Bran overtar en fugl? Jeg tror de betyr mer. Han har jo allerede overtatt det som skal være vanskeligst, et menneske. Han har strengt tatt gått også, sånn sett. Å fly tror jeg betyr noe mye større. Jeg har aldri sagt at det ikke er en big deal å overta kropper, du misforstår veldig her, jeg sier at jeg tror den store finalen i Brans utvikling er at han skal overta en drage. Det er bare ikke logisk at den O Store Spådommen som henger i lufta i hele Brans historie etter fallet skal gjøre han til en spurv. Det må bety noe mer, eventuelt blir han en treøyd kråke selv eller noe. Men jeg tror drage Ja, det er akkurat det jeg tror. Mannen som er sammenvokst med treet er en tidligere Targaryen bastard som heter Brynden Rivers. Han var sønn av Aegon IV og hans konkubine Melissa Blackwood. Han var kjent som Lord Bloodraven, og hadde mange betydningsfulle roller i sin tid. Den siste av dem var som Lord Commander av The Black Watch. Han kom dit sammen med "vår" Maester Aemon i 233, men forsvant under en patrulje nord for Muren 30 år senere. Han er ett med gudetrærne, og han kan se hva som foregår over alt der det finnes slike trær. Han kan se bakover i tid gjennom trærne, og han kan også se gjennom øynene til dyr over alt der det finnes slike trær. Han har fulgt Stark-familien i mange år. I historiene om Dunk&Egg er han nevnt mange ganger, oftest i uttrykket "Hvor mange øyne har Lord Bloodraven? Ett tusen. Og ett." Det ryktes at han var synsk (Og han ble "den siste Greenseer") og at han brukte magi for å se ting langt unna og kanskje også i fremtiden. Fiender av Targaryen fryktet ham. Egg vokste opp til å bli Aegon Targaryen, som mange mener er faren til Jon Snow ved hemmelig ekteskap til Lyanna Stark, Eddard Starks søster, mens Dunk, mer formelt Ser Duncan the Tall, reiste med Brynden Rivers og Maester Aegon til Muren som eskorte da de sluttet seg til The Black Watch. Slik jeg ser det, så er det en ganske stor ting å kunne se ting nært og fjernt gjennom andre øyne og overskride tiden selv. Og for en gutt som allerede er lam, så er det kanskie ikke så galt å gjøre det når prisen er at han må vokse sammen med et tre og leve i et hull i bakken de neste par hundre årene eller så. Bran har jo allerede begynt å bli temmelig fiksert på å besette dyrene sine. Han liker bedre å være i kroppen til ulven sin enn i sin egen. Det er visstnok en "yrkesrisiko" for waargs. Noen av dem forlater menneskekroppen fullstendig og blir værende i dyret til deres egen kropp dør av vanskjøtsel og de blir en del av dyret permanent. Endret 5. juni 2015 av Mann 42
KristineS Skrevet 7. juni 2015 #1080 Skrevet 7. juni 2015 (endret) Egg vokste opp til å bli Aegon Targaryen, som mange mener er faren til Jon Snow ved hemmelig ekteskap til Lyanna Stark, Eddard Starks søster. Dette stemmer vel ikke. Aegon var bestefar til Aerys(the mad king) som jeg igjen var far til Rhaegar(og Viserys og Daenerys) som er den som mange tror er far til Jon. Endret 7. juni 2015 av KristineS 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå