Gå til innhold

Big bang theory og How i met your mother er sååå kjedelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk skal få synes det er morsomt med den big bang theory greia, men jeg ser det virkelig ikke...

ts :)

Anonym poster: dccb363f1448bf926d7a1d914f059a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: du er ikke alene. Jeg har prøvd å se begge programmene og liker ingen av dem. Tror ikke jeg vet om noen mindre morsomme serier enn nettopp disse to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at TBBT er morsomt, selv om jeg må si at jeg synes at det har tapt seg siden de første sesongene. Men komiserier med latterspor er og blir litt teit. Komedien bør kunne stå på egne bein, jeg trenger ikke bli fortalt når jeg skal le.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

TBBT synes jeg er veldig morsomt, det har tapt seg bittelitt, men det dukker fortsatt opp episoder som er rent gull. HIMYM var jeg veldig glad i i begynnelsen, de første 2-3 sesongene tror jeg, etter det så gikk det bare nedover, og nå gidder jeg ikke en gang å se de nye episodene, det har blir helt elendig. Bare fyll-episoder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: du er ikke alene. Jeg har prøvd å se begge programmene og liker ingen av dem. Tror ikke jeg vet om noen mindre morsomme serier enn nettopp disse to.

Rart hvor forskjellig vi kan se på det?? Eksen min elska det big bang greiene, han så på det så ofte. Så jeg har sett noen episoder, men synes faktisk bare det er slitsomt og jeg sovnet som regel fra det.

Anonym poster: dccb363f1448bf926d7a1d914f059a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på enkelte folk.

The Big Bang Theory er ekstremt morsom.

En av de få, vil jeg si. Og sikkert den eneste serien som har hatt nobelprisvinnere i teoretisk fysikk på rollelista. Stephen Hawking har deltatt flere ganger. Og halve castet fra Star Trek. I egenskap av å være castet til Star Trek. Jeg blir ikke det minste forbausa hvis Jonathan Frakes eller Patrick Stewart dukker opp.

Å, og Alice Krige, som spilte Borg-dronning i First Contact. Hun var ganske heit i den rollen, på en litt forstyrrende måte. Jeg kan godt se for meg gutta få problemer med å plassere blikket. Selv Sheldon. Jeg mener, hun FORFØRTE jo faktisk kommandør Data.

ÅÅÅH! Ja, da MÅ jo serien bare være helt fantastisk! Tenk, han og HAN har vært med, å jaa!! En nobelprisvinner er med, det er tegn på stor humor, altså!

Anonym poster: 39ad23f4a74ec105a057aa90d09d9269

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snoken-

Vel det kan ikke bli verre enn Alle elsker Raymond og Kongen av Queens når det kommer til komiserier.

Endret av Snoken-
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker begge, og jeg er snart 50....

Kanskje "How I met your mother" er hakket bedre (morsommere) enn "The Big Bang Theory", men det kommer an på dagsformen ;-)

Hater imidlertid intens "My wife and kids" (vet at det ikke var tema, men måtte bare få det ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist
Vel det kan ikke blir verre enn. Alle elsker Raymond og Kongen av Queens når det kommer til komiserier.

Jeg liker disse også..... :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på enkelte folk.

The Big Bang Theory er ekstremt morsom.

En av de få, vil jeg si. Og sikkert den eneste serien som har hatt nobelprisvinnere i teoretisk fysikk på rollelista. Stephen Hawking har deltatt flere ganger. Og halve castet fra Star Trek. I egenskap av å være castet til Star Trek. Jeg blir ikke det minste forbausa hvis Jonathan Frakes eller Patrick Stewart dukker opp.

Å, og Alice Krige, som spilte Borg-dronning i First Contact. Hun var ganske heit i den rollen, på en litt forstyrrende måte. Jeg kan godt se for meg gutta få problemer med å plassere blikket. Selv Sheldon. Jeg mener, hun FORFØRTE jo faktisk kommandør Data.

Og jeg forstår ikke helt dette forsvaret ditt for The Big Bang Theory. Jeg setter Stephen Hawkins svært høyt som fysiker, for all del, men hvordan hans blotte tilstedeværelse skal virke som noen betydelig kvalitetshevende ressurs i en komiserie som først og fremst har til hensikt å være jysla morsom, ser jeg ikke.

Problemet med The Big Bang Theory (og How I Met Your Mother, og resten av de nyere amerikanske sitcom'ene), er replikkene og dialogoppbyggelsen. Det er billig, forutsigbart og flyter ikke. Skuespillerne tar tydelige pauser for å slippe til lattermaskinen, og poengene blir dratt ut og overdrevne til det komplett unaturlige - enda et typisk amerikansk trekk, publikum skal liksom mates med teskje for at man skal være helt sikker på at de har oppfattet alt. For ikke å snakke om at det ligger en hinne av tamhet over det hele - selv poengene som skal være "på kanten" er kjedsommelig broddløse, ingenting må være for provoserende, for skittent, for nakent eller for ulovlig. Det er en grunn til at alle europeiske serier blir spilt inn i amerikansk versjon før de legges ut for det amerikanske markedet.

Jeg har ikke én eneste gang opplevd å bli genuint overrasket over en replikk i noen av disse seriene, det samme resirkuleres om og om igjen. Det er måte på hvor mange ganger det er morsomt å høre "i can't make it to the party, there is a Conway's Game of Life documentary marathon on tonight.. OMG, we really ARE supergeeky!" et cetera et cetera. Billig og uinspirerende. Gjeeesp, moving on.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig misliker jeg de aller fleste komiserier som går. Det kan jo forklare litt at jeg foretrekker gamle Friends, King of Queens, American dad, Familiy guy og Simpsons, kanskje jeg er i den helt andre enden av skalaen =)

Når det er sagt så liker jeg Alyson Hannigan og han som spiller typen hennes hver for seg, de er flinke i filmene jeg har sett de i.

ts

Anonym poster: dccb363f1448bf926d7a1d914f059a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du sier, TS?! :O

TBBT er jo kjempemorsomt! Har sett sesong 1-3 maange ganger, og har også sett sesong 4 og 5. Venter bare på at sesong 6 skal komme ut :danse:

Anonym poster: b271b587711c7d21333eee563f0c2a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som liker feks big bang theory, kan dere fortelle mer om hva dere liker med serien, hva får dere til å le, er det personlighetene, replikkene?

Personlig synes jeg Sheldon, som jeg vet mange elsker, blir superslitsom å se på. =)

ts

Anonym poster: dccb363f1448bf926d7a1d914f059a5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok aldri orket å leve med en Sheldon i hus, så jeg skjønner hva du mener med slitsom, men synes han er en bra karakter.

Flere av karakterene er noe litt uten om det vanlige, i forhold til hva slags folk jeg tilbringer dagene med.

De er jo supernerder, hvor flere mangler en og annen sosial antenne, og det skaper morsomme settinger. De dummer seg jo ut en del, og ikke alltid skjønner de det selv engang. Serien er mye morsommere hvis man faktisk begynner fra første episode i sesong 1, slik at man blir kjent med karakterene.

Så det som får meg til å le er en kombinasjon av karakterene, situasjoner de utsettes for og replikkene de kommer med.

Anonym poster: b271b587711c7d21333eee563f0c2a3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes How I met your mother kan være ganske underholdende, men the Big Bang Theory må være en av de kjedeligste seriene som finnes! Kommer helt ærlig ikke på en mindre morsom serie i skrivende stund. Hele serien er bare så.. blæh. Jeg forstår ikke hvorfor den har blitt så populær!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke helt dette forsvaret ditt for The Big Bang Theory. Jeg setter Stephen Hawkins svært høyt som fysiker, for all del, men hvordan hans blotte tilstedeværelse skal virke som noen betydelig kvalitetshevende ressurs i en komiserie som først og fremst har til hensikt å være jysla morsom, ser jeg ikke.

Problemet med The Big Bang Theory (og How I Met Your Mother, og resten av de nyere amerikanske sitcom'ene), er replikkene og dialogoppbyggelsen. Det er billig, forutsigbart og flyter ikke. Skuespillerne tar tydelige pauser for å slippe til lattermaskinen, og poengene blir dratt ut og overdrevne til det komplett unaturlige - enda et typisk amerikansk trekk, publikum skal liksom mates med teskje for at man skal være helt sikker på at de har oppfattet alt. For ikke å snakke om at det ligger en hinne av tamhet over det hele - selv poengene som skal være "på kanten" er kjedsommelig broddløse, ingenting må være for provoserende, for skittent, for nakent eller for ulovlig. Det er en grunn til at alle europeiske serier blir spilt inn i amerikansk versjon før de legges ut for det amerikanske markedet.

Jeg har ikke én eneste gang opplevd å bli genuint overrasket over en replikk i noen av disse seriene, det samme resirkuleres om og om igjen. Det er måte på hvor mange ganger det er morsomt å høre "i can't make it to the party, there is a Conway's Game of Life documentary marathon on tonight.. OMG, we really ARE supergeeky!" et cetera et cetera. Billig og uinspirerende. Gjeeesp, moving on.

God tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule
Elsker de seriene, men jeg synes de kan gi seg snart :) spesielt how i met your mother har tapt seg en del. Etter sesong 5 ble det litt kjedelig, sesongene før var mye mye bedre. Smak og behag :)

Sesong 9 blir den siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete serie og tullinger i serien, som ikke klarer seg i livet, men heller satser på ei så teit serie.

Anonym poster: 824dee26398162278ec85f798ca8fc42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete serie og tullinger i serien, som ikke klarer seg i livet, men heller satser på ei så teit serie. Anonym poster: 824dee26398162278ec85f798ca8fc42

Den skjønte jeg ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...