Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Har dere prøvd at far gir flaske? Vet at noen babyer nektet å ta flaske fra mor i begynnelsen fordi de vil heller ha puppen.

Glemte å svare deg jeg. Både far og mormor har prøvd å gi. Ingen suksess det heller. Vi jobber stadig med flaske og smokk, men hun bare nekter. Må du være så staaaa ditt lille troll :rodmer: Skravla med en mor i barnehagen og hun sa at jenta hennes ikke tok smokk før hun var 7,5 Mnd. Jadda, takk for motivasjonen liksom :hoho:

Skulle bare ønske hun tok flaska hvertfall. Smokken er ikke såå viktig. Jeg vil bare avlastes LITT en gang i blant...... Men om hun ikke tar den så er jo ammingen kun for en periode. Etterhvert vil hun jo begynne med mer og mer fast føde så da blir jo ikke ammingen så intens :)

#######

Åh, jeg har så sinnsykt dårlig samvittighet... :( Jeg skulle hente vippestolen til A fordi hun gråt så og jeg orket ikke å bære på henne mer. Idet jeg bøyer meg ned for å ta den opp så skalla jeg hodet hennes inni benken. Hun ble såå lei seg :( :( Det gikk heldigvis fort over og hun fikk ikke en skramme, men jeg fikk så vondt i hjertet mitt. Nå sover hun søtt og godt ved siden av meg i sofaen og jeg bar bare lyst til å ta henne opp og kose og kysse henne og si unnskyld 1000millioner ganger. Herlighet..man kan jo bli helt tussete av være mamma :fnise:

I dag har A og jeg vært på storhandling etter at vi leverte L i barnehagen, så nå er skap, skuffer, kjøl og frys fylt opp igjen. Handla et tonn med bleier også :fnise:

Jeg har også rukket å støvsuge og tørke støv i hele huset. Nå sitter jeg med en kaffekopp og lurer på om jeg skal trille for å hente L i barnehagen eller ikke. Egentlig frister det ikke pga været. Grått og stusselig... Men jeg hadde absolutt hatt godt av det... vi får se.

Å redusere godterispisingen og ikke spise så mye som før har allerede gitt resultater. 3 kg er blitt borte på et par uker. Hadde jeg bare trent litt så hadde det sikkert hjulpet på, men det er jo SÅ kjett :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å au!! Hadde brystbetennelse jeg og, rett før jeg slutta å amme. Håper du blir kvitt det fort :hug:

Huff det at du slo A sitt hode i benken minner meg og når jeg klemte nakken til S i en smekke med klemmeknapp, vi gråt og hylte i kor! :(

Oj så effektiv! Sover A mye på dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autch.. Brystbetennelse høres vondt ut :( Håper den gir seg fort sånn at du slipper antibiotika!

Uff.. er så utrolig vondt når man ufrivillig klarer å skade disse små. Er jo så utrolig vondt i mammahjertet.

En gang jeg sku kle på mini ble jeg så irritert på han. Han er EKSTREMT urolig når han skal kles på, og har vært sånn siden han var 6-7 mnd. Endte med at han lå på magen og prøvde å stikke av. Da tar jeg tak i beinet hans og dro han mot meg for å få på dressen.(IKKE så voldsomt!!) Da svikta armene hans sånn at han deisa med ansiktet i gulvet. Og begynte å blø fra munnen. Hadde fått et bittelite kutt på innsiden av leppa. Men fyttigrisen så vondt det var. Følte meg ikke akkurat som "mother of the year" for å si det sånn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det ikke bare er meg som vimser med ungen min!

Formen er helt elendig :( Har ligget i hele dag. Snakket med legevakta i efta og fikk resept på antibiotika. kjære rakk akkurat apoteket før det stengte, men guess what?! De var utsolgt! :(

Fikk senere vite at man kan få det på legevakta så synes d var dårlig at at apoteket ikke sa noe om det...(hvis de visste det da...)..

Makan til uflaks uansett! Får hutre og fryse meg igjennom natten og overleve på paracet.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da :( Har dere ikke søndagsåpent apotek?

Når jeg var på legevakta forrige helg og fikk antibiotikakur så fikk jeg 6 piller av legevakta. Som skulle holde for natta, morran og midt på dagen innen apoteket åpna.

Dårlig info av apoteket!! Man blir da ikke utsolgt for antibiotika? Du får dope deg ned og pakke deg inn i ull. Håper du får en god natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å au!! Hadde brystbetennelse jeg og, rett før jeg slutta å amme. Håper du blir kvitt det fort :hug:

Huff det at du slo A sitt hode i benken minner meg og når jeg klemte nakken til S i en smekke med klemmeknapp, vi gråt og hylte i kor! :(

Oj så effektiv! Sover A mye på dagen? :)

A sover så veldig forskjellig fra dag til dag. Som regel har hun bare korte dupper.. sover 10-15 min også er hun våken et par timer før hun sover igjen i 10-15min.Det hender hun slår til å sover 3 timer i strekk, men det skjer ikke ofte. Helt ulik storebror som sov mange timer i strekk hver gang han sov.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da :( Har dere ikke søndagsåpent apotek?

Når jeg var på legevakta forrige helg og fikk antibiotikakur så fikk jeg 6 piller av legevakta. Som skulle holde for natta, morran og midt på dagen innen apoteket åpna.

Dårlig info av apoteket!! Man blir da ikke utsolgt for antibiotika? Du får dope deg ned og pakke deg inn i ull. Håper du får en god natt :klemmer:

Æsj da :( Har dere ikke søndagsåpent apotek?

Når jeg var på legevakta forrige helg og fikk antibiotikakur så fikk jeg 6 piller av legevakta. Som skulle holde for natta, morran og midt på dagen innen apoteket åpna.

Dårlig info av apoteket!! Man blir da ikke utsolgt for antibiotika? Du får dope deg ned og pakke deg inn i ull. Håper du får en god natt :klemmer:

Takk :) Formen var allerede mye bedre i går. Selsagt litt slapp men jeg orket i det minste å stå opp. Fikk antibiotika på legevakta i går også har jeg vært og henta mer på apoteket i dag. Har vondt i hodet og puppen, men formen er stigende så det er bra. Har til og med allerede forberedt middagen; kyllingsalat. Nam!

Prøve å slappe av mest mulig før L skal hentes i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har ikke sovet 3 timer i strekk på dagtid siden i fjor, så på dagtid får jeg aldri gjort noe som tar litt tid.

Håper du blir helt bra fort :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som spør, Kakaoen. Formen er flott :nigo: Gikk fort over og det er jeg veldig glad for. Endelig ferdig med antibiotika-kuren også. Reagerer litt på det med litt dårlig mage og sånn. A har også vært litt ekstra trøblete disse dagene. Men nå er vi ferdige, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettervirkningene av antibiotika er noe møkk!! Kjenner på de selv etter dette streptokokk helvette :( Aaahh.. kom nå på at jeg skulle vært innom apoteket i dag ja. føkk :glare:

Men er godt å høre at det gikk over så fort :)

Hvordan er dagene med to små i hus? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettervirkningene av antibiotika er noe møkk!! Kjenner på de selv etter dette streptokokk helvette :( Aaahh.. kom nå på at jeg skulle vært innom apoteket i dag ja. føkk :glare:

Men er godt å høre at det gikk over så fort :)

Hvordan er dagene med to små i hus? :)

Dagene begynner virkelig å gå seg til nå. Så tilværelsen med 2 små er egentlig helt fantastisk. Slitsomt men fantastisk.

A ble 3 måneder i går :strix: og hun begyhner virkelig å bli god nå. Jeg har helt ærlig hatt litt problemer med å knytte meg til henne for hun har vært så vanskelig å bli kjent med. Har nok mye med magetrøbbelet hennes å gjøre. Men nå som magen er betydelig bedre så er liksom alt bedre. Og hun kan leke ganske lenge med babygymen eller ligge på magen på matta og kose seg. Så det er utrolig deilig at jeg slipper å bære på henne hele tiden :) I tilegg har jeg også lært når hun begynner å bli trøtt og har fått litt rutiner på sovingen hennes. Har bestemt meg for å legge henne ut nå framover. De har så godt av den friske luften. L har alltid sovet ute og han sov mye bedre da enn de få gangene han måtte sove inne.

Jeg er virkelig så glad i og stolt av ungene mine. Barn er virkelig mitt kall i livet altså. Å være mamma er jo bare helt suuupert, selv om man til tider kunne tenke seg å slenge ungen veggimellom :fnise: Jeg gleder meg veldig over livet mitt. Eneste som er noe dritt er mannen i huset. Jeg føler ikke at han deler gleden med meg. For han er det bare slit får jeg inntrykk av :( Dessuten sitter han bare der med den teite mobilen sin og spiller, rett foran L. Og L prøver flittig å få kontakt fordi han vil vise han noe, men han enser han nesten ikke. Da blir jeg litt lei meg og får en vond klump inni meg. Jeg sier liksom "SE DA PAPPA!" hvis han ikke reagerer.

Er det bare jeg som liksom er sååå forelska og engasjert i det ungen holder på med? Er det er mannesyndrom å ikke være like entusiastisk så fort ungen sier eller gjør noe nytt? Eller er min gubbe en dustegubbe?

Jaja, her er det bare grått og snør, men i dag SKAL A og jeg trille til barnehagen og hente L. Ca 1 km hver vei. Bare oppover til men da bare nedover hjem igjen :) Må ut å få litt luft nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du har det bra med de to små :) Godt å høre at du nyter det så godt du kan. Jeg ser for meg bare slit med to tette, så er derfor jeg ikke klarer å begynne på nummer 2 enda :sjenert:

Er ikke noe stas med tilknytningsproblemer. Men er jo ekstremt vanlig. Tok MANGE måneder før jeg kjente det gode tilknytningen med mini. Desverre.. Men når den først kommer så blir den jo for alltid :)

Utesoving liker vi :tommel: Ihvertfall så lenge man ikke har noen bråkehunder som naboer. Det har vi :(

Har du alltid vært veldig glad i barn? Type andre sine barn også? Jeg må innrømme at jeg synes barn er ok. Elsker min egen, er veldig glad i tanteungene mine, barna vil venninner er ok.. Og resten er noen snørrunger :hoho:

Gubben min er fader mæ like mongo som din!!! Jeg blir så irritert på han. At han ikke klarer å legge fra seg telefonen frem til ungen er lagt. Er jo tross alt ikke sååå mange timene det er snakk om fra han kommer hjem fra jobb til mini er lagt!! Vurderer å innføre mobilforbud!! For ungene merker jo at man prioriterer telefonen fremfor dem. Men så hender det jo at jeg sitter litt på den selv om jeg endelig får en pause..

Gubbene VÅRE er dustegubber!!! Kanskje din har en liten pappabarseldepresjon? Siden han føler alt bare er slit?? :(

Ble det labbings (labbings = gåtur på sørlandsk :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd :hoppe: Lurer på hvordan hun ser ut!

Kan skjønne det med tilknyttningen, hadde S grått mye så hadde jeg sikkert og slitt litt med det. Det overskygger liksom alt annet. Så bra at det er bedre ;) Er det helt bra nå? Magene bleier å bli bedre ved 3 mnd :) Jeg må bli flinkere til å gå tur med S, for han sover maks 30 min i vogna utenfor når den er parkert.

Er og stolt av S :hjertesmil: Skal dere ha flere barn?

Min gubbe er ikke like håpløs men det blir noe iPad el mobil foran S ja,men han bidrar en del syns jeg. Selv om jeg helt klart gjør mest også når han er hjemme. F.eks hver kveld er det jeg som gir S grøt og legger han. Men våkner han eller sutrer før han sovner så kan samboer gå inn og sjekke. Heldigvis, hadde blitt gal om han da bare ville sitte med mobilen. Er din håpløs da og? Men trur nok at mannfolk absolutt har mindre farsfølelse enn vi har morsfølelse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3 mnd! :strix:

Godt å se du trives i mammarollen til to små. :hjerte:

Kan forstå at det har vært litt vanskelig å knytte seg til henne, i hvert fall når ting var litt "enklere" med L. Vips så er magetrøbbel fortid og dere kan bare kose, kose og atter kose. :) Benytt deg at soving ute, herlighet det er noe jeg savner her! Har vært 2 uker i Trondheim nå og W fikk sove ute hver eneste dag. Herlighet så godt han hadde av det, er stor forskjell. Dessuten så sovnet W nesten før vi rakk å trille på vogna, inne så bruker vi myyye lengre tid.

Kjedelig at du føler det slik.. :( Dessverre er det mange menn som sliter med dette når de er små, men tar det igjen for fullt når de blir litt mer selvstendige og kan være med på litt mer "voksne" ting.. Har dere snakket om det? I så fall, hva er det han sier? Er ikke lange tiden de er våkne etter jobb før de skal legges, så da bør det ikke være så vanskelig å legge mobilen fra seg mens de er våkne. Har han hatt pappapermisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at du har det bra med de to små :) Godt å høre at du nyter det så godt du kan. Jeg ser for meg bare slit med to tette, så er derfor jeg ikke klarer å begynne på nummer 2 enda :sjenert:

Er ikke noe stas med tilknytningsproblemer. Men er jo ekstremt vanlig. Tok MANGE måneder før jeg kjente det gode tilknytningen med mini. Desverre.. Men når den først kommer så blir den jo for alltid :)

Utesoving liker vi :tommel: Ihvertfall så lenge man ikke har noen bråkehunder som naboer. Det har vi :(

Har du alltid vært veldig glad i barn? Type andre sine barn også? Jeg må innrømme at jeg synes barn er ok. Elsker min egen, er veldig glad i tanteungene mine, barna vil venninner er ok.. Og resten er noen snørrunger :hoho:

Gubben min er fader mæ like mongo som din!!! Jeg blir så irritert på han. At han ikke klarer å legge fra seg telefonen frem til ungen er lagt. Er jo tross alt ikke sååå mange timene det er snakk om fra han kommer hjem fra jobb til mini er lagt!! Vurderer å innføre mobilforbud!! For ungene merker jo at man prioriterer telefonen fremfor dem. Men så hender det jo at jeg sitter litt på den selv om jeg endelig får en pause..

Gubbene VÅRE er dustegubber!!! Kanskje din har en liten pappabarseldepresjon? Siden han føler alt bare er slit?? :(

Ble det labbings (labbings = gåtur på sørlandsk :fnise: )

Godt å høre at ikke bare jeg har hatt tilknytningsproblemer. Man føler seg jo nesten som en dårlig forelder av å ikke få et så sterkt bånd med en gang man får babyen i armene. Sånn var det med L. Jeg var betatt ved første møte :rodmer:

Barn ja..hmm. Jeg er veldig glad i tantebarna mine. Men bortsett fra det så er ikke andres barn særlig kule eller interessante... Mine nærmeste venninners barn er helt greie da.. :P Men jeg forguder mine egne. De er jo helt klart de flinkeste og fineste på denne jordkloden! :hjerte::fnise:

Herlighet for noen mannfolk vi har da!! :@ Mobilforbud høres ikke dumt ut egentlig. Man kan ha på lyd slik at man er tilgjengelig om telefonen ringer, men ellers lar man den ligge. Jeg er ikke alltid like flink selv, men begrenser meg mye når jeg har barna. Sjekker kanskje face og Instagram og svarer på meldinger, men det er som regel mens jeg ammer. Jeg sørger uansett for å svare og være engasjert hvis L snakker/kommer bort til meg.

Så utrolig irriterende at gubben ikke enser han engang! Bløærggghh!!

Ja, vi gikk tur i går. Heeeerlig :) Har gått i dag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd :hoppe: Lurer på hvordan hun ser ut!

Kan skjønne det med tilknyttningen, hadde S grått mye så hadde jeg sikkert og slitt litt med det. Det overskygger liksom alt annet. Så bra at det er bedre ;) Er det helt bra nå? Magene bleier å bli bedre ved 3 mnd :) Jeg må bli flinkere til å gå tur med S, for han sover maks 30 min i vogna utenfor når den er parkert.

Er og stolt av S :hjertesmil: Skal dere ha flere barn?

Min gubbe er ikke like håpløs men det blir noe iPad el mobil foran S ja,men han bidrar en del syns jeg. Selv om jeg helt klart gjør mest også når han er hjemme. F.eks hver kveld er det jeg som gir S grøt og legger han. Men våkner han eller sutrer før han sovner så kan samboer gå inn og sjekke. Heldigvis, hadde blitt gal om han da bare ville sitte med mobilen. Er din håpløs da og? Men trur nok at mannfolk absolutt har mindre farsfølelse enn vi har morsfølelse :(

Ja, hun er veldig bra nå! *bank i bordet* Håper det fortsetter sånn :) Hun er veldig mye våken da. Sover korte lurer. Håper hun sover litt lenger etterhvert. Rekker bare å sette på en klesvask og kanskje få 10 minutter for meg selv før hun våkner igjen. Heldigvis trenger hun ikke underholdning hele tiden. Bare hun får være i nærheten av meg så går det bra.

Joda, han går å ser til L noen ganger. Men han lar L skrike unødvendig lenge noen ganger og det orker ikke jeg å høre på. Så da blir det til at jeg går isteden.

Synd det der med så forskjellig mors/fars-følelse... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd :hoppe: Lurer på hvordan hun ser ut!

Kan skjønne det med tilknyttningen, hadde S grått mye så hadde jeg sikkert og slitt litt med det. Det overskygger liksom alt annet. Så bra at det er bedre ;) Er det helt bra nå? Magene bleier å bli bedre ved 3 mnd :) Jeg må bli flinkere til å gå tur med S, for han sover maks 30 min i vogna utenfor når den er parkert.

Er og stolt av S :hjertesmil: Skal dere ha flere barn?

Min gubbe er ikke like håpløs men det blir noe iPad el mobil foran S ja,men han bidrar en del syns jeg. Selv om jeg helt klart gjør mest også når han er hjemme. F.eks hver kveld er det jeg som gir S grøt og legger han. Men våkner han eller sutrer før han sovner så kan samboer gå inn og sjekke. Heldigvis, hadde blitt gal om han da bare ville sitte med mobilen. Er din håpløs da og? Men trur nok at mannfolk absolutt har mindre farsfølelse enn vi har morsfølelse :(

Ja, hun er veldig bra nå! *bank i bordet* Håper det fortsetter sånn :) Hun er veldig mye våken da. Sover korte lurer. Håper hun sover litt lenger etterhvert. Rekker bare å sette på en klesvask og kanskje få 10 minutter for meg selv før hun våkner igjen. Heldigvis trenger hun ikke underholdning hele tiden. Bare hun får være i nærheten av meg så går det bra.

Joda, han går å ser til L noen ganger. Men han lar L skrike unødvendig lenge noen ganger og det orker ikke jeg å høre på. Så da blir det til at jeg går isteden.

Synd det der med så forskjellig mors/fars-følelse... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3 mnd! :strix:

Godt å se du trives i mammarollen til to små. :hjerte:

Kan forstå at det har vært litt vanskelig å knytte seg til henne, i hvert fall når ting var litt "enklere" med L. Vips så er magetrøbbel fortid og dere kan bare kose, kose og atter kose. :) Benytt deg at soving ute, herlighet det er noe jeg savner her! Har vært 2 uker i Trondheim nå og W fikk sove ute hver eneste dag. Herlighet så godt han hadde av det, er stor forskjell. Dessuten så sovnet W nesten før vi rakk å trille på vogna, inne så bruker vi myyye lengre tid.

Kjedelig at du føler det slik.. :( Dessverre er det mange menn som sliter med dette når de er små, men tar det igjen for fullt når de blir litt mer selvstendige og kan være med på litt mer "voksne" ting.. Har dere snakket om det? I så fall, hva er det han sier? Er ikke lange tiden de er våkne etter jobb før de skal legges, så da bør det ikke være så vanskelig å legge mobilen fra seg mens de er våkne. Har han hatt pappapermisjon?

Utesoving er gull :)

Håper du har rett ang dette med farsrolle/følelse. De fleste menn er jo ikke sånn "dillete" og glade i små babyer, men

L er jo blitt såpass stor og oppegående T NOE burde jo være litt interessant med den ungen... Men ikke vet jeg.

Har ikke tatt det opp med samboer for det er liksom litt skjørt tema.. At han liksom ikke bryr seg om sønnen sin... Men jeg burde sikkert snakke med han..

Ja han hadde pappaperm med L. 3 mnd i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...