Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]

ara

Anbefalte innlegg

Fiiine magen :hjerte:

Magen er litt mindre denne gangen? Veldig spennende altså! :jepp:

Hva med å kjøpe helt hvite krus og male på selv? L kan sikkert hjelpe til å dekorere litt. :)

Takk :hjerte:

Den er mindre denne gangen ja. Møtte ei på senteret i dag som fikk helt sjokk når jeg sa jeg bare hadde igjen en uke..

Jo, kan male på selv, men jeg ser etter enkle løsninger nå;) Men absolutt mer sjarmerende og personlig med hjemmelaget så får vurdere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Ahaha, jeg må bare le litt av meg selv altså. Fikk kjenne skikkelig på gravidhormonene igjen i stad. Kjære var på butikken og jeg fikk såå lyst på sjokolade, så sendte melding og ba om dette. Jeg satt og frydet og gledet meg til å fråtse i sjokolade, men til min stooore fortvilelse hadde kjære kjøpt FRUKTNØTT!! Og jeg som hverken liker FRUKT eller NØTTER i sjokolade. Og tro du meg, det VET han! Jeg ble oppriktig lei meg og sint og jeg ville så gjerne filleriste han :grine:

Etter at jeg fikk furtet litt så gikk det over og nå må jeg bare le av det...

At det går an! :hoho:

Kakaoen, nå ligger du meget tynt an til å få rett i gjettinga di. Jeg håper ikke du har rett nå lenger for da blir det virkelig styrtfødsel!! Vi får vente til en annen dag nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

Tenkte både kjønn og fødselsdato.

Termin er 8.desember.

Selv tror jeg baby er en lillebror :babygutt: og at han kommer den 9. desember ;)

Miss Dior :babyjente:26.november

Kakaoen :babygutt: 29.november

Dorey :babygutt: 1.desember

Nuttapia :babygutt: 1.desember

Yesterday :babyjente: 5.desember

Pjusk :babyjente: 6.desember

Angel-A :babygutt: 8.desember

Frufly :babygutt: 10.desember

Haley :babyjente: 13.desember

Miss Dior og Kakaoen kan ta seg en bolle. Deres intuisjon er ikke til å stole på.

Neste ut på lista er Dorey og Nuttapia! Måtte du ha litt mer magefølelse enn de to forrige her :fnise:

Men det er liksom ikke de store tegnene på at ting skal skje...Men så er det også 8 dager igjen til termin..Tickeren juger littegrann...

I dag skal jeg på Julemarked nede i byen. Blir nok koselig. Kanskje jeg greier å gå på meg litt rier :fnise: L skal være med så tipper vi ikke blir der særlig lenge, da han ikke har tålmodighet til å sitte i vogna særlig lenge og jeg ikke har ork til å løpe etter han over alt :daane:

Hvis noen har middagstips for dagen så taes det imot med takk! Vi hadde taco i går..

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det helt enkelt i dag. Vi skal ha Foccacia med kylling og salat. Laget det for noen helger siden så vi hadde rester i fryseren.
Biff med ovnsbakte poteter,hjemmelaget hamburger, kylling i pita med salat, lasagne eller Mousaka. De jeg kommer på i farten.

Ha det kos på julemarked :hjerte: Du får kjøpe noe godt L kan spise mens han sitter i vogna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knis, disse gravidhormonene. :fnise: Jeg ser for meg hele situasjonen! :ler: Men, helt ærlig hadde det vært småkjipt i en "ikke-gravid-situasjon" også, så det er litt unnskyldt. ;)

Ja, er're no rier på gang?

Julemarked i Lillehammer, det må jo være idyll på høyt nivå! :tree: Har julestemningen kommet snikende ila dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det helt enkelt i dag. Vi skal ha Foccacia med kylling og salat. Laget det for noen helger siden så vi hadde rester i fryseren.

Biff med ovnsbakte poteter,hjemmelaget hamburger, kylling i pita med salat, lasagne eller Mousaka. De jeg kommer på i farten.

Ha det kos på julemarked :hjerte: Du får kjøpe noe godt L kan spise mens han sitter i vogna ;)

Fikk middag hos svigers, så slapp å tenke noe mer på det :) Men takk for tips!

L koste seg faktisk lenge før han ble utålmodig, så det var godt. Trengte ikke å bestikke han med noe ;)

Pokker heller at jeg kunne bomme på gjettinga!! Blir vel ei jente også nå da :hoho:

Håper du har en fin helg :klemmer:

Haha, det skal du se :ler:

Helgen er fin. Gleder meg til i morgen for da kommer mor og far på besøk en tur. Før det skal vi bake pepperkaker. Så da blir det sertvert sammen med gløgg når de kommer. Skikkelig start på 1.advent :) Ja, jeg er et skikkelig jule-hue og gleder meg over advent og jul som et lite barn :fnise:

Knis, disse gravidhormonene. :fnise: Jeg ser for meg hele situasjonen! :ler: Men, helt ærlig hadde det vært småkjipt i en "ikke-gravid-situasjon" også, så det er litt unnskyldt. ;)

Ja, er're no rier på gang?

Julemarked i Lillehammer, det må jo være idyll på høyt nivå! :tree: Har julestemningen kommet snikende ila dagen?

Hehe, rart at man kan miste kontrollen på følelsene og hvor lett lei og sint man kan bli :fnise:

0 rier! Bare kraftige kynnere, men det er ikke noe nytt. Jeg føler meg i toppform også! Magen er jo i veien selvsagt, men jeg føler jeg faktisk kunne løpt maraton selv om jeg ikke hadde kommet langt om jeg hadde prøvd :ler:

Julestemningen har kommet litt altså :rodmer: Og jeg har ordna adventsstake og satt fram en julelastebil med 24 skuffer som L har fått av besteforeldrene sine :) Kommer til å fylle de med litt sånn småsnacks, men ikke så mye søtsaker.. Litt tørket frukt og rosiner og sånn, også noen med litt kjeks da :) Men hadde det vært opp til meg så hadde jeg ikke hatt kalender for han i år..Neste år er han stor nok og skjønner litt mer, men dette her er jo ikke noe han egentlig har glede av. Men ettersom han fikk den så får jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjempekoselig med jul og juleforberedelser :) Jeg får sende mannen på loftet i morra for å hente julepynten ;)

Vi skal på nissefest imorra, så blir vel litt stemning der også :)

Skjønner godt at du ikke ser poenget med adventskalender til L i år. Noen har spurt meg om jeg har laga til mini, og jeg må bare le :hoho: Kepasa?? Hvorfor skal jeg det, svarer jeg :P

Han får kanskje til neste år, men er jo ikke noe hast føler jeg.

Har dere fått snø der oppe i Lillyhammer?? Her regner det.. Typisk sørlandsvinter er i anmarsj. Regn og fuktig på dagen, og så fryser det til is på kvelden = livsfarlig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo kjempekoselig med jul og juleforberedelser :) Jeg får sende mannen på loftet i morra for å hente julepynten ;)

Vi skal på nissefest imorra, så blir vel litt stemning der også :)

Skjønner godt at du ikke ser poenget med adventskalender til L i år. Noen har spurt meg om jeg har laga til mini, og jeg må bare le :hoho: Kepasa?? Hvorfor skal jeg det, svarer jeg :P

Han får kanskje til neste år, men er jo ikke noe hast føler jeg.

Har dere fått snø der oppe i Lillyhammer?? Her regner det.. Typisk sørlandsvinter er i anmarsj. Regn og fuktig på dagen, og så fryser det til is på kvelden = livsfarlig!!!!

Så koselig med nissefest!! :)

0 snø her enda, men er kaldt så det er ganske hvitt av frost rundt omkring. Det kommer kanskje aldri mye snø hos dere eller? Jeg har enda ikke opplevd å ikke ha snø på julaften *Bank i bordet* ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss Dior og Kakaoen kan ta seg en bolle. Deres intuisjon er ikke til å stole på.

Neste ut på lista er Dorey og Nuttapia! Måtte du ha litt mer magefølelse enn de to forrige her :fnise:

Men det er liksom ikke de store tegnene på at ting skal skje...Men så er det også 8 dager igjen til termin..Tickeren juger littegrann...

I dag skal jeg på Julemarked nede i byen. Blir nok koselig. Kanskje jeg greier å gå på meg litt rier :fnise: L skal være med så tipper vi ikke blir der særlig lenge, da han ikke har tålmodighet til å sitte i vogna særlig lenge og jeg ikke har ork til å løpe etter han over alt :daane:

Hvis noen har middagstips for dagen så taes det imot med takk! Vi hadde taco i går..

Jeg suger på denne gjettinga! Har alltid gjetta en måned feil! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med nissefest!! :)

0 snø her enda, men er kaldt så det er ganske hvitt av frost rundt omkring. Det kommer kanskje aldri mye snø hos dere eller? Jeg har enda ikke opplevd å ikke ha snø på julaften *Bank i bordet* ....

Så koselig med frost. Synes det er skikkelig fint med frost på trærene :)

Vi har hatt MASSE snø de siste par årene. Såpass at vi har slitt med å finne en plass å måke det bort på :P På plenen i fjor så var det like mye snø som jeg er høy (lav) :fnise: Her i sør er det på en måte alt eller ingenting. Og når vi får "alt" så blir det jo et evig kaos fordi "alle" har tydeligvis glemt hvordan man kjører på snøføre :fnise:

Håper vi får hvit jul i år. Det hører til synes jeg!! Da jeg var liten var vi alltid hos bestemor og akte i den bratte bakken deres sammen med søskenbarna mine. Savner den idyllen jeg :rodmer: Merker at jeg gleder meg til mini blir større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen oppdatering i dag? :popcorn:

......fordi vi har vært opptatt med pepperkakebaking og besøk av mine foreldre :nigo:

Nå har jeg 5 timer på meg til å få ut ungen hvis Dorey og Nutta skal ha rett i sin gjetting... Dårlige odds nå :fnise: Men man skal selvsagt aldri si aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Ja, kjempekoselig. L synes det var gøy å bake også. Han spiste en del deig da, men han kjevla ivrig med den lille kjevla si og banket løs med mini-slikkepotten :ler:

Mor og far kom klokka 13.00 og var her helt til 18.30. Utrolig koselig. Vi koste oss med gløgg og pepperkaker. Og til middag spiste vi medisterkaker og julepølse med poterer, lefse og rødkål som tilbehør. Suupergodt. Så vi har hatt en skikkelig juledag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkakebaking er så utrolig koselig. :) Skal prøve å få ordnet med en deig ila kort tid jeg og, fra skrætsj. :ler: Er mange år siden jeg lagde selv, så må prøve å finne en god oppskrift. Noen oppskrifter på lur? :)

Har et veldig bra bakesett som W fikk i julegave i fjor, gleder meg til at han skal ta det i bruk.

Julekalender har vi ikke her heller. Eller, vi fikk en familegavekalender av farmora til samboer, altså oldemora til W. Han skjønner ikke noe særlig av det enda, så ser egentlig ikke helt vitsen. Men herlighet, ser jo mange i min gruppe på fb tar heeelt av med kalendere.

Vi må ha snø til jul, det er et must! :)

Så hyggelig med besøk. :) Godt å høre at du koser deg. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...