Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]

ara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk i lige måde!! :)

Stakkars lille gutten min. Føler han aldri blir frisk :( Øyekatarren er fortsatt "aggressiv" og i dag har han høy feber og er skikkelig slapping. Stakkars liten. Får så utrolig vondt av han. Også er jeg redd for lungebetennelse..leste symptomer på NHI.no i stad og L har mange av de. Får se an til i morgen men om formen er like laber da så drar vi på legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i lige måde!! :)

Stakkars lille gutten min. Føler han aldri blir frisk :( Øyekatarren er fortsatt "aggressiv" og i dag har han høy feber og er skikkelig slapping. Stakkars liten. Får så utrolig vondt av han. Også er jeg redd for lungebetennelse..leste symptomer på NHI.no i stad og L har mange av de. Får se an til i morgen men om formen er like laber da så drar vi på legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakkar lille L :( Håper han blir bedre over natta sånn at dere slipper å tilbringe søndagen på legevakta :klemmer: Er vel sånn det er når de nettopp har begynt i barnehagen. Ser selv for meg at lillegutt kommer til å være syk hele 2014 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke øyekatarr veldig smittsomt? Når jeg jobbet i hjemmetjenesten og skulle til ei eldre dame med øyekatarr fikk jeg beskjed om å bruke hansker hele tiden og uansett sprite hendene godt etterpå. Har aldri hatt det selv.

Har hatt mange symptomer på lungebetennelse selv et par ganger men det har aldri vært det. Håper han blir frisk over natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dakkar lille L :( Håper han blir bedre over natta sånn at dere slipper å tilbringe søndagen på legevakta :klemmer: Er vel sånn det er når de nettopp har begynt i barnehagen. Ser selv for meg at lillegutt kommer til å være syk hele 2014 :(

Er ikke øyekatarr veldig smittsomt? Når jeg jobbet i hjemmetjenesten og skulle til ei eldre dame med øyekatarr fikk jeg beskjed om å bruke hansker hele tiden og uansett sprite hendene godt etterpå. Har aldri hatt det selv.

Har hatt mange symptomer på lungebetennelse selv et par ganger men det har aldri vært det. Håper han blir frisk over natta ;)

Uff ja, han har vært litt bedre i dag i alle fall. Er nok ikke lungebetennelse. Men om øynene ikke er bedre i morra så ringer jeg legen, for så lang tid skal det ikke ta!

Øyekatarr er kjempesmittsomt, men ikke etter at behandling er startet :) Jeg har hatt det èn gang før. Ikke noe godt. Øynene kjennes tørre og såre og det verker og er vondt.

*****************************************************'

Kjære er laaaangt unna i dag for å hente bil sammen med naboen. Naboen som skal ha bilen ;) Jeg trodde L og jeg måtte underholde oss selv i dag, men jammen kom ikke mine foreldre på besøk en tur! Utrolig koselig, og lillemann elsker dem så han var overlykkelig :):hjerte:

Pappa lagde sandkasse til han :hoppendeglad: L er helt i sin egen verden når han leker i sandkassa. Han synes det er så gøy! Så jeg håper kjære kan skaffe sand allerede i morgen slik at vi får brukt den mest mulig før det blir for kaldt eller snøen kommer :)

Nå er L i seng og jeg har inntatt sofaen. Er såå trøtt, men jeg vil se Åndenes makt! Spørs om jeg orker å sitte oppe såpass lenge...

Ny uke og nye muligheter i morgen ;) Jeg har 2 ting jeg MÅ og ellers skal jeg bare slappe av. Det ene er et møte med NAV fordi jeg er arbeidsledig, og det andre er fysioterapi-time :)

God søndag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandkasse er stas ;) Snill pappa du har!

Jeg skal og se Åndenes makt, og Alt for Norge først :) Dagens ÅM skal være ganske skummel trur jeg! :hakeslepp: Håper vi får sove etterpå :fnise:

Lykke til med NAV og fysioen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at L er på bedringens veg. Ikke gøy når de små er syke. Lurt å dra til legen om øynene ikke er bedre i morgen. Hørres ikke godt ut.

Så gøy med sandkasse :hoppendeglad:

Håper L får lekt masse i den før frosten kommer ;)

Ha en fin Søndag! :) Kjenner det blur tidlig kveld her ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandkasse er stas ;) Snill pappa du har!

Jeg skal og se Åndenes makt, og Alt for Norge først :) Dagens ÅM skal være ganske skummel trur jeg! :hakeslepp: Håper vi får sove etterpå :fnise:

Lykke til med NAV og fysioen :)

Godt at L er på bedringens veg. Ikke gøy når de små er syke. Lurt å dra til legen om øynene ikke er bedre i morgen. Hørres ikke godt ut.

Så gøy med sandkasse :hoppendeglad:

Håper L får lekt masse i den før frosten kommer ;)

Ha en fin Søndag! :) Kjenner det blur tidlig kveld her ja :P

Pappa er kjempesnill!! :) Har også sett Alt for Norge. Det er så utrolig koselig :) Men jammen må jeg kaste inn håndkle...Jeg er såå trøtt..dessuten er ikke kjære hjemme så jeg er litt redd for å se ÅM :fnise: Pysa! hehe...

Ja, nå har L vært syk lenge nok, stakkars. Så får det bli en slutt på dette snart!

God natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L var i barnehagen igjen i dag og godt var det for jeg var helt utslitt. I tilegg kom en forkjølelse snikende i natt, så jeg har ikke gjort annet enn å sove etter at jeg leverte L. Det var godt men kjenner jeg fortsatt er skikkelig shabby og bare Fødeavdelingen er ferdig tror jeg at jeg skal finne senga.

NAV-møte i morgen klokka 8. Tar nesten 1 time å kjøre dit så L må i barnehagen klokka sju. Det vil si at vi må stå opp seks. Æsj... Skulle ønske kjære begynte litt senere på jobb enn han gjør slik at an kunne levert noen ganger. Han står jo opp 5 hver morgen. GJESP! :sleeping:

Har ikke så mye på hjertet i dag egentlig.

So long, people! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ara :klemmer:

Hvordan er formen til L? Kjedelig når de små er syke.. Her har vi hatt det gående i 1-2 uker nå, heldigvis snart over.

Så snill pappaen din er som lager sandkasse til L! :jepp: Heldige L! Jeg ønsker meg sandkasse til W også, men det må nok stå på vent til vi har flyttet. ;)

Hvordan er formen ellers? Herlighet, nå er det ikke lenge igjen. Tenk så koselig det blir. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får en god natt :hjerte: Og lykke til på Nav møte imorra. Kjenner jeg ikke er et gram misunnelig en gang :fnise: Nav her i byen skulle man tro var opphavet til Nav serien til Alte Antonsen som gikk på TvNorge :P Jeg fikk jo faktisk "kjeft" av han som skulle hjelpe meg fordi jeg hadde fylt ut sykemeldingskjemaet feil, og for at jeg ikke hadde fått arb.giver til å gjøre det for meg. Første gang jeg var sykemeldt, så jeg hadde jo ikke peiling på den papirmølja :P

Bra L er bedre i formen. Håper du får sove litt på dagen imorra siden du må stå opp "før faula fiså" som vi sier her i sør :fnise:

God bedring med forkjølelsen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk det bra hos NAV? Og hvordan har L det? :)

Ja, gikk bra på NAV. Var et info-møte og jeg lærte ikke akkurat noe nytt for å si det sånn. Var ferdig på ca 30 min så følte egentlig det hele var bortkastet. Får håpe de andre som var der hadde litt mer nytte av det :)

Alt bra med L nå :hjerte: Snørr og øyeverk er borte og han begynner å bli mer og mer den livlige og morsomme gutten vi pleier å ha her :rodmer:

Denne hadde jeg på hjernen da jeg "hang" på Nav :fnise:

Advarsel, sånn humor har jeg faktisk :P

http://www.youtube.com/watch?v=HokRec7A5Mw

Godt det er flere med min humor her da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: har ennå ikke våknet så ler og ler, selv om jeg har sett den før. Er ikke guttas største fan men den der er veldig bra! ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gikk bra på NAV. Var et info-møte og jeg lærte ikke akkurat noe nytt for å si det sånn. Var ferdig på ca 30 min så følte egentlig det hele var bortkastet. Får håpe de andre som var der hadde litt mer nytte av det :)

Alt bra med L nå :hjerte: Snørr og øyeverk er borte og han begynner å bli mer og mer den livlige og morsomme gutten vi pleier å ha her :rodmer:

Godt det er flere med min humor her da :ler:

Kjipt å kaste bort tid sånn! Men supert at gutten din er frisk :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidstatus :gravid:

På vei:

30+0 :strix:

Igjen til termin:

10 små uker igjen!

Kjønn:

Aner ikke!! :babysmokk:

Utålmodig?:

Nei. Det går veldig fint foreløpig og jeg nyter dagene med nurket inni magen!

Har hodet ned:

Hos legen i uke 28 var hodet ned, men babyen har fortsatt plass til å flytte på seg så er ikke sikkert den kommer til å ligge sånn helt fram til fødsel. Jeg kjenner i alle fall at det sparker opp mot ribbeina så tipper h*n ligger med hodet ned enda..

Aktivitet i magen:

Baby er veldig aktiv og hele magen min hopper rundt. Jeg blir nesten litt brydd hvis jeg er et sted med mange folk. Ser ut som den prøver å bryte seg ut av magen :fnise:

Navn:

Vi jobber stadig med navn. Er litt uenige, noe jeg var klar over skulle skje, for vi sleit med veldig ulik navnesmak da vi skulle velge navn til storebror også.

Vektøkning:

Har gått opp 8-9 kg til nå. Helt ok.

Vann i kroppen:

Ikke store menger.. Hender jeg kjenner det litt i beina og hendene. Men absolutt ikke plagsomt.

Humør:

Er nok litt hormonell, men folk holder ut med meg så da kan det ikke være så ille ;)

Barnerom:

I begynnelsen skal babyen sove hos oss, så har ikke stresset veldig mye med rom. Og ettersom vi ikke vet kjønnet så vil jeg ikke innrede/dekorere rommet helt nøytralt, så venter med gardiner og den slags til babyen er her. Rommet er nå i alle fall der og ganske klart til bruk :) Har en kommode der da som jeg etterhvert skal fylle med nyvasket babytøy. Venter noen uker til.

Utstyr:

Her får den lille arve det meste etter storebror. Det eneste nye vi har denne gangen er vugge til stua :)

Strekkmerker:

Har ikke fått noen flere siden forrrige svangerskap. Håper jeg slipper det. Men kommer de så kommer de og jeg får ikke gjort noe med det.

Magen:

Vokser og gror og ligger litt over kurven på helsekortet. Spent på om dette blir en gigantbaby :fnise:

Melk i brystene:

Har ikke antydning til hverken melk eller annen væske...

Tanker om fødsel:

Har vel som alle andre tanker om at jeg håper den blir fin og at det ikke oppstår komplikasjoner.

Håper det går like bra som sist og at jeg kan få bruke badekar og kanskje til og med føde i vannet. Dette skal jeg snakke med JM om på kontroll 1.oktober.

Kosthold:

Prøver å spise variert og sunt. Går bra noen ganger og andre ganger ikke! Men er ganske bevisst i matveien og velger sunne og magre produkter, samt at jeg spiser forskjellig frukt.Tar også Multivitaminer og Omega-3.

Søtsuget er litt ukontrollert og jeg kan ofte slenge i meg en sjokolade, bake et eller annet og ellers lage meg kakao eller noe for å dempe suget. Prøver som regel å holde meg unna i ukedagene, men ikke alltid like lett å stå imot!

Neste kontroll:

Er hos jordmor den 1.oktober.

Alt i boks med NAV:

Nei. Jeg mangler bekreftelse på at jeg er gravid. Den skal jeg få av JM på neste kontroll. Så da skal vi sende inn søknad om foreldrepenger.

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...