Gå til innhold

Blandings"valp": chinchilla og pomeranian. Er det lovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag møtte jeg en tidligere arbeidskollega ute på skogstur med "hunden" sin. Vi begynte å snakke sammen, og jeg spurte hva slags hund hun hadde fått seg (hadde aldri sett noe lignende tidligere). Da forteller hun meg at det er en blanding mellom chinchila: http://fc06.deviantart.net/fs15/i/2006/360/a/1/Chinchilla_Meets_Pomeranian_by_chribob.jpg og pomeranian.

Jeg spurte om hun mente chihuahua, men hun sa klart og tydelig at det var en chinchilla og forklarte meg at hun hadde spesialimportert den fra en svensk familie fra Karlstad som driver med oppdrett av chinchilla-pomeranianvalper. Den så veldig snål ut og var ikke særlig tam. Den hadde den typiske chinchillahalen og ellers gnageransikt, men utenom det hadde den kroppen til en chinchilla. Den orket heller ikke å gå noe særlig, så hun hadde med vogn til den.

Er det virkelig lov å blande dyreraser på den måten? Jeg visste ikke at det var mulig engang. Er helt satt ut. Skulle gjerne ha tatt bilde av den, men hadde dessverre ikke med meg mobil eller kamera. Skal prøve å få tak i et bilde så jeg kan få lagt det i tråden etter hvert.

Har dere hørt om lignende?

Anonym poster: d16db1a60e54f7b91031e323ebf3468a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

* men utenom det hadde den kroppen til en pomeranian

Anonym poster: 9b98441f45d877d48fad06442d287051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har alltid trodd det var genetisk umulig å blande to dyreraser :plystre:.

Hun må ha ment noe annet enn chinchila :fnise:

Endret av estrella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Tror ikke du er seriøs, men til oppklaring: Nei, det er fysisk umulig å krysse en gnager med et rovdyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt seriøs. Hun stod og snakket med meg i over tretti minutter og jeg spurte flere ganger om hun faktisk mente chinchilla og ikke chihuahua. Hun ga seg ikke. Jeg får det ikke til å stemme, for jeg trodde heller ikke at det var mulig, men jeg lurer virkelig på hva det i så fall var en blanding av. Den så VELDIG snål ut.

Anonym poster: 9b98441f45d877d48fad06442d287051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha nei, det var ingen chinchilla- og pomeranianblanding :)

For det første er chinchilla og hunder forskjellige dyrearter, ikke forskjellige dyreraser. For det andre så går det absolutt ikke an å blande chinchilla og hund. Dyrene tilhører jo ikke en gang samme familie. De er begge pattedyr, men der stopper det. Chinchilla tilhører gnagerfamilien, mens hunden er et rovdyr som tilhører hundefamilien, sammen med blant annet ulv og rev.

Så eieren mente nok egentlig chihuahua, men hadde tydeligvis veldig lite peiling på hunder. Ikke høres dette oppdrettet særlig seriøst ut heller. De fleste som blander miniatyrraser gjør det for pengenes del, og kan skremmende lite om arv og genetikk. Valpene selges gjerne for en skyhøy sum også, bare fordi de er så søte og små. Ikke bra.

Endret av Tonje!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Haha den var ny :laugh:

Blir jo som å blande rotte og katt det der. Det hadde vært noe det :skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har hatt chihuahuaer før, så jeg synes det er veldig merkelig at hun blander chinchilla og chihuahua. Det er mulig hun har blitt lurt, da. Kanskje ikke svenskene helt vet hva de holder på med heller? Välkommen til Karlstad chinchilla-pomeranian gård. Haha. ;) Jaja... Hun ga seg i hvert fall ikke, det var en chinchillapomeranian... Det er vel første og siste gang jeg møter på en slik.

Er dere helt sikre på at det ikke er mulig? Kanskje faren var en blanding mellom f.eks. chinchilla og rev, og moren helt pomeranian?

Anonym poster: 9b98441f45d877d48fad06442d287051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Det kan jo være at noen har satt et nytt navn på en fargevariant av pommen? At en spesiell sølvfarge blir kalt chinchilla. Men sølv er vel ikke noen godkjent pommefarge?

Hva slags farge hadde dette vesenet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILDE, BILDE!

Anonym poster: bc5cf512f60dcac22ebb183e7162be5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, rev kan heller ikke parres med hund. Det er kun ulv som kan parres med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det går ikke an, virkelig, det går ikke an.

Det blir som å parre et menneske med en ugle. Blir ikke unger av sånt.

Anonym poster: 02b3e608002304a1087d140a6caa421c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer og mer sikker på at det var en blanding av chinchilla og pomeranian, jeg får ikke noe annet til å stemme. Den var ikke helt grå, men gråbeige. Hadde noen områder som var grå og andre som var beige. Skapningen var tydelig halvt gnager. Løsningen må eventuelt være at mor er halv chincilla og ulv og faren er helt pomeranian eller omvendt... Sykt uansett! Skal prøve å få tak i bilde...

Anonym poster: 9b98441f45d877d48fad06442d287051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv tenkte jeg å parre veps og hoggorm..

Ser for meg hoggorm med vinger, og brodd :ler:

Anonym poster: ca958667a5c25f435df2303e6f7b18b1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer og mer sikker på at det var en blanding av chinchilla og pomeranian, jeg får ikke noe annet til å stemme. Den var ikke helt grå, men gråbeige. Hadde noen områder som var grå og andre som var beige. Skapningen var tydelig halvt gnager. Løsningen må eventuelt være at mor er halv chincilla og ulv og faren er helt pomeranian eller omvendt... Sykt uansett! Skal prøve å få tak i bilde...

Anonym poster: 9b98441f45d877d48fad06442d287051

Mor er ikke halvt chinchilla og ulv. Du må være det snåleste trollet på hele KG.

Anonym poster: 02b3e608002304a1087d140a6caa421c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snål kan du være selv, jeg synes ikke noe om at du kaller meg slikt uten grunn. Det kan faktisk være sårende. Jeg vet ikke, jeg har bare teorier om hvordan det kunne ha gått an! Jeg påstår ikke at moren er halvt chinchilla og ulv, men at det kanskje kan være en mulig løsning. For det VAR en blanding av gnager og hund. Det så jeg jo, pluss at hun aldri ga seg. :)

Anonym poster: 9b98441f45d877d48fad06442d287051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...