Gå til innhold

Når er det greit å se Ronja Røverdatter?


Batteri

Anbefalte innlegg

Hvis 2-åringen ser Ronja Røverdatter "stadig vekk" så ser han kanskje litt vel mye på film/tv??

Anonym poster: 5cf31a79e6a962929fbe049e0293ce31

Det er vel strengt tatt opp til moren å bedømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel bare 18-års grense som er absolutt på filmer, er det ikke? Så om en 5-åring ser en "7-års film" eller en 12-åring ser en "15-års film" er det verken galt eller ille, så lenge en ser an barnet som skal se filmen.

Jeg var nok en 5-6 år da jeg først så Ronja Røverdatter, men det var ikke før en stund etterpå at jeg faktisk skjønte alt hva filmen var om. Så joda, jeg kunne fint se den, men fikk bedre utbytte av den når jeg ble eldre.

Anonym poster: 9f71ba89416c61a2b61f91ef1bbb720c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ikke for det, jeg fikk se mange 18-års filmer jeg, det er tross alt bare på kino man kan kontrollere det. Og igjen, det er noe man bør se an med barnet det gjelder.)

Anonym poster: 9f71ba89416c61a2b61f91ef1bbb720c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dianna

Når det står 7 år på filmen da skal man ikke se filmen når man er 5 sånn er det bare!

kansje du ikke syntest det var skummelt,men du forstod nok ikke inholdet som en 7 åring gjør.

hvorfor skal dere se film med høyer aldersgrense. er det greit å la 12 åringen se 18 års filmer barne fordi du ikke syntest det var skummelt da du var 12? hor er dere henn???

Ærlig talt, sett deg inn i ting før du begynner å rakke ned på folk. Som en annen bruker sier, aldersgrense 7 år betyr anbefalt aldersgrense. For det andre kan man være ned til 4 år hvis man ser episodene sammen med foresatte/andre voksne. Jeg så episodene sammen med mamma de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersgrense på filmer er da ingen lov, det er bare anbefalt aldersgrense.

Da jeg var 6 år fikk jeg filmen Titanic av mormoren min, den har 15 års aldersgrense på. Jeg så den sammen med mamma og storesøstera mi med en gang. Ja tenk det da! Med naken scener, sex scene, skyting, blod og død. Begynn å klikk. Aldri tatt skade av det, det var og er fremdeles min yndlingsdilm :) og ja, jeg skjønte det aller meste også :)

Har aldri brydd oss noe særlig om aldersgrense på film. Selvfølgelig kommer det an på filmen da, ville ikke satt meg ned med min 5 år gamle unge og sett på The grudge likson. Men ronja røverdatter? Den er da ikke så galen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her så gutten den i bhg når han var 4 år;-) var foreldrekaffe og da bruker de ha kino for barna så henter foreldrene barna der når de kommer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes den var ganske skummel som liten... barn er forskjellige, så tror du må se an ditt eget barn litt, hvor redd de pleier å bli for ting:) Jeg var feks kjempepysete for sånt:P Se den iallfall sammen med dem så dere kan slå av hvis det blir skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...