Gå til innhold

Var på "date", hun forventet at jeg skulle betale - jeg stakk.


tom1986

Anbefalte innlegg

Gjest Diane

Direkte ufint av denne dama å bare forvente at TS skulle spandere alt når det var hun som inviterte ham på date. Den som inviterer, spanderer - enkel og grei regel. Skjønner at TS ble irritert, men å stikke av er i overkant dramatisk. Jaja, vi får håpe at hun har lært til neste date. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er et fan av å vise alle mine dårlige sider så tidlig som mulig. Da vet hun kanskje hva hun går til.

Ja, men hvis du liker jenta så blir det til at du oppfører deg likevel. Når guarden har falt, så kommer skjeletttene ramlende ut av skapet. Ingen menn promper på første date, selv om de er liberale ellers. Ei heller lar fotballidioten i seg synes best. Man demper de mindre tiltalende sidene. Likedan som at man gjerne er forskjellige versjoner av seg selv på jobb og hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Ja, men hvis du liker jenta så blir det til at du oppfører deg likevel. Når guarden har falt, så kommer skjeletttene ramlende ut av skapet. Ingen menn promper på første date, selv om de er liberale ellers. Ei heller lar fotballidioten i seg synes best. Man demper de mindre tiltalende sidene. Likedan som at man gjerne er forskjellige versjoner av seg selv på jobb og hjemme.

Om du tror at mennesker ikke har verre sider enn at man promper eller er en sportsidiot, så sier det nok om livserfaringen og poengene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror at mennesker ikke har verre sider enn at man promper eller er en sportsidiot, så sier det nok om livserfaringen og poengene dine.

Jeg liker å tro at de med alvorlige feil sjaltes ut før noe dating begynner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg liker å tro at de med alvorlige feil sjaltes ut før noe dating begynner.

Det at man har dårlige sider er ikke ensbetydende med alvorlig feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte trist at det voldsomme fokuset på likestilling er i ferd med å viske ut kjønnsforskjellene. Skjønner ærlig talt ikke hva som er galt at en mann spanderer middag på en kvinne. Kvinner liker å bli vartet opp, det ligger i deres natur. Men vi skal på død og liv være så jævla likestilte at vi ikke kan godta dette.....

Og dette har ingenting med den virkelig likestillingen, dvs. at man ikke skal diskriminere pga kjønn, dvs. lønn, arbeid, etc. Men forskjellene på mann og kvinne vil alltid være der, enten man vil eller ikke.

Kjenner jeg blir litt lei meg pga dette.

Anonym poster: 9b86a64ba09e3645a43b254f74845125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er direkte trist at det voldsomme fokuset på likestilling er i ferd med å viske ut kjønnsforskjellene. Skjønner ærlig talt ikke hva som er galt at en mann spanderer middag på en kvinne. Kvinner liker å bli vartet opp, det ligger i deres natur. Men vi skal på død og liv være så jævla likestilte at vi ikke kan godta dette.....

Og dette har ingenting med den virkelig likestillingen, dvs. at man ikke skal diskriminere pga kjønn, dvs. lønn, arbeid, etc. Men forskjellene på mann og kvinne vil alltid være der, enten man vil eller ikke.

Kjenner jeg blir litt lei meg pga dette.

Anonym poster: 9b86a64ba09e3645a43b254f74845125

Anonym poster: 9b86a64ba09e3645a43b254f74845125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Men forskjellene på mann og kvinne vil alltid være der, enten man vil eller ikke.

Det handler jo litt om at vi ikke er interessert i å bli utnyttet økonomisk fordi dere vil ha gratis middag. Når det kommer til denne likestillingen du snakker om. Nå har jo damer faktisk penger til å betale for seg, så hvorfor skal ikke dere gjøre det?

Kjenner jeg blir litt lei meg pga dette.

Det er kjipt å ikke få gratis middag og jeg forstår faktisk delen om at du vil bli vartet opp, men jeg som student i alle fall tar forhåndsregler fordi jeg ikke har råd til å kaste penger rundt meg, og så er det slik at noen vet å utnytte andre. Så enkelt er det.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler jo litt om at vi ikke er interessert i å bli utnyttet økonomisk fordi dere vil ha gratis middag. Når det kommer til denne likestillingen du snakker om. Nå har jo damer faktisk penger til å betale for seg, så hvorfor skal ikke dere gjøre det?

Det er kjipt å ikke få gratis middag og jeg forstår faktisk delen om at du vil bli vartet opp, men jeg som student i alle fall tar forhåndsregler fordi jeg ikke har råd til å kaste penger rundt meg, og så er det slik at noen vet å utnytte andre. Så enkelt er det.

Kanskje du skal la være å date hvis du ikke har råd. Som sagt før, dating handler om oppvarting og omtanke og vise interesse begge veier. En date trenger ikke koste mye penger, du kan ta med en jente til et nydelig utkikkspunkt, ha med en god nistepakke og en flaske vin... Det er tanken som teller. "Pay up, be-atch" er ikke særlig sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man har dårlige sider er ikke ensbetydende med alvorlig feil.

Jeg tenkte på alvorlige feil som i voldsmann, psykopat, morder osv. Eksemplene jeg ga over er selvfølgelig ikke uttømmende, de var, ja, eksempler. Vanskelig å diskutere med deg når du ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en date, uansett hvem som inviterer eller ikke inviterer, så drar jeg automatisk fram lommeboken og sier enten høflig at jeg vil betale for meg selv eller spandere hele greia, er slik jeg er. Alt ettersom. Spandere daten middagen / drinken ol / så spanderer jeg hvertfall en eller flere runder etterpå vist jeg får muligheten til det. Rettferdig skal være rettferdig. Men ja det er koselig og bli spandert på, men er like koselig og spandere på i retur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg må bare si noe her:

Det at menn betaler kommer jo fra tiden hvor damene ikke jobbet i det hele tatt. Nå er det selvsagt at dersom man ber ut noen på date, så spanderer man, men ville bare poengtere at det med å spandere har absolutt mye å gjøre med likestilling.

Enig med deg. Da blir det litt oftere menn som spanderer, siden det er menn som tar initiativ i vår kultur fremdeles. Men å invitere folk med ut, for så å la de betale selv, det er bondefangeri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det handler jo litt om at vi ikke er interessert i å bli utnyttet økonomisk fordi dere vil ha gratis middag. Når det kommer til denne likestillingen du snakker om. Nå har jo damer faktisk penger til å betale for seg, så hvorfor skal ikke dere gjøre det?

Det er kjipt å ikke få gratis middag og jeg forstår faktisk delen om at du vil bli vartet opp, men jeg som student i alle fall tar forhåndsregler fordi jeg ikke har råd til å kaste penger rundt meg, og så er det slik at noen vet å utnytte andre. Så enkelt er det.

Utnytte andre for å få en gratis middag? Sånn kan det også sies...

Jeg synes du skal holde deg borte fra dating hvis du er så dårlig stilt at du ikke har råd til å spandere noen hundrelapper på dama du tar med ut. Går ut fra at du ikke er ute med massevis av damer i løpet av året, så noen enorme beløp er det ikke dette handler om.

Etter hvert som dere er mer sammen vil dette jevne seg ut. Hun inviterer kanskje deg hjem på middag, dere kommer til enighet om hvordan dere gjør det økonomisk ettersom dere blir bedre kjent med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skal la være å date hvis du ikke har råd.

Jeg synes du skal holde deg borte fra dating hvis du er så dårlig stilt at du ikke har råd til å spandere noen hundrelapper på dama du tar med ut.

Jeg har en følelse av at denne oppfordringen gjelder kun for menn.

Anonym poster: 11edf11a41d3edcb31b18c9b3f55360f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at denne oppfordringen gjelder kun for menn.

Anonym poster: 11edf11a41d3edcb31b18c9b3f55360f

Er man student, så finner man måter som ikke koster så mye!! Man trenger ikke dra på dyr restaurant da. Damer skjønner at hvis date'n er student så blir det lavbudsjett. Damer som er studenter kjører også lavbudsjett på hår, klær, sko osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man student, så finner man måter som ikke koster så mye!! Man trenger ikke dra på dyr restaurant da. Damer skjønner at hvis date'n er student så blir det lavbudsjett. Damer som er studenter kjører også lavbudsjett på hår, klær, sko osv.

Stakkars mann som må reise ut med deg på date...

Anonym poster: d1d5d7ecd0e24c58efd9f57d02122804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars mann som må reise ut med deg på date...

Anonym poster: d1d5d7ecd0e24c58efd9f57d02122804

Hvorfor sier du det? Jeg har hår som ikke trenger fancy klipp for å være fint. Ellers skjønte jeg ikke hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Kanskje du skal la være å date hvis du ikke har råd.

Hvis du tror at det ikke går ann å gjøre ting som ikke koster penger, så mangler du kreativitet.

Som sagt før, dating handler om oppvarting og omtanke og vise interesse begge veier. En date trenger ikke koste mye penger, du kan ta med en jente til et nydelig utkikkspunkt, ha med en god nistepakke og en flaske vin... Det er tanken som teller. "Pay up, be-atch" er ikke særlig sjarmerende.

Damene jeg velger å gå ut med lever i nuet, altså 2013, og ikke på 1900 tallet. De tilbyr å dele regningen :) Når jeg vet det så er det fritt fram for å spandere fra min side.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror at det ikke går ann å gjøre ting som ikke koster penger, så mangler du kreativitet.

Damene jeg velger å gå ut med lever i nuet, altså 2013, og ikke på 1900 tallet. De tilbyr å dele regningen :)

Jeg syns jeg husker at du tidligere i tråden sa du skulle på en førstedate, og at du hadde planer om å spandere, fordi hun virket som en bra jente, som ikke forventet å blir spandert på. (eller noe lignende).

Det bygger litt under tankegangen; er en gutt virkelig interessert, vil han ønske å spandere på første date.

(det kan være jeg husker feil, i tilfelle beklager jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

For meg handler det om lyst versus forventning.

Jeg spanderer ofte fordi jeg har lyst å spandere, det gjelder date, venner, kjæreste osv.

Men jeg synes det blir feil når det FORVENTES at jeg skal spandere. Ingen skal forvente at noen skal spandere, det er så langt unna romantikk, osv som du kan komme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...