Gå til innhold

Kunne hun ikke spart seg de ordene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan jo snakke med henne og kanskje be henne om å si unnskyld om hun hørtes litt krass ut.. til jenta.

Bestemor sa noe lignende til meg, at nå får jeg ikke julegaver lenger, for hu skulle bare prioritere de aller yngste barna. Hun sa det ganske rett ut, men jeg kjenner jo bestemor og hun har alltid vært kjempesnill og gavmild. Forstår jo at hun ikke orker å kjøpe julegaver til hele slekta.. (Selv om hun alltids ender opp med en liten julegave til meg uansett... )

Hvordan er tante ellers da? Pleier hun å være litt sånn krass i kjeften, så er det jo litt kjedelig. Men var det et engangstilfelle så er det egentlig ikke så farlig. Jenta er 15 år og bør tåle å høre ting på en voksen måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo snakke med henne og kanskje be henne om å si unnskyld om hun hørtes litt krass ut.. til jenta.

Bestemor sa noe lignende til meg, at nå får jeg ikke julegaver lenger, for hu skulle bare prioritere de aller yngste barna. Hun sa det ganske rett ut, men jeg kjenner jo bestemor og hun har alltid vært kjempesnill og gavmild. Forstår jo at hun ikke orker å kjøpe julegaver til hele slekta.. (Selv om hun alltids ender opp med en liten julegave til meg uansett... )

Hvordan er tante ellers da? Pleier hun å være litt sånn krass i kjeften, så er det jo litt kjedelig. Men var det et engangstilfelle så er det egentlig ikke så farlig. Jenta er 15 år og bør tåle å høre ting på en voksen måte:)

Nei dette er ikke voksen måte å si ting på da hadde hun ikke tanten hatt behov for å gjenfortelle og le av det. Og at hun først tvang fram et svar hos jenta få henne til å føle seg så liten og seg selv som noe veldig noe.

Til vanlig? Da går det i hersketeknikker.

Jenta unngår henne mest mulig til daglig og slik har det vært en god del år.

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var meningen jeg skulle hatt hele gjengen opp på middag til søndag, men mister helt lysten.

Ikke bare pga det som skjedde nå men at de i enhver setting evner å få oss til å føle oss så dårlige uten at vi kan vite hvordan vi kan slå tilbake.

Syrlige formuleringer. Småting som blir vridd på til det ugjenkjennelige.

Selvfølelsen vår synker av å være med dem. Trist å holde seg borte fra dem men vi må tenke på oss selv også. :vetikke:

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at noe har kommet i veien og at det ikke passer med besøk likevel.

Det er bedre å kutte kontakten en stund enn å føle seg nedverdiget.

Vet det selv av erfaring. Det er så utrolig slitsomt, man ligger våken om natta og irriterer seg over at man føler seg dum, når det ikke er du som er det..!

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Du kan jo invitere alle unntatt tanten. Og så kan du spørre om hun har husket å kjøpe nok mat siden hun ikke er invitert på middag hos deg i år? :ond:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at noe har kommet i veien og at det ikke passer med besøk likevel.

Det er bedre å kutte kontakten en stund enn å føle seg nedverdiget.

Vet det selv av erfaring. Det er så utrolig slitsomt, man ligger våken om natta og irriterer seg over at man føler seg dum, når det ikke er du som er det..!

:klemmer:

Takk. så godt å høre de ordene fra noen som selv har kjent det på kroppen og vet hvor skoen trykker.

Gang på gang har jeg dratt tilbake, tenkt det kan ikke være så ille vel og blitt såret uten at jeg kunne skjønne hvordan de egentlig gjorde det i formuleringene sine.

Vondt for man bryr seg da også om dem men skjønt hvor viktig det er å skåne seg. men tilbakefall med jevne mellomrom påminner meg. :vetikke:

ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller:

Du: Du liker vel ikke middag du?

Tanten: Jo? / Nei, det er ikke så nøye med middag.

Du: Ja, for du er ikke invitert på middag i år. /Det var bra, for du er ikke invitert på middag i år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Eller:

Du: Du liker vel ikke middag du?

Tanten: Jo? / Nei, det er ikke så nøye med middag.

Du: Ja, for du er ikke invitert på middag i år. /Det var bra, for du er ikke invitert på middag i år.

Mye bedre formulert enn mitt forslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer nok ikke til å forandre seg..., prøv og vær litt hard og avvisende, så får du det i alle fall bedre selv!

Tenk litt sånn; 'faen ta dem!'

Det er dem som har problemer vet du, det er derfor de oppfører seg sånn, de er sikkert misunnelig på dere for ett eller annet. ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller:

Du: Du liker vel ikke middag du?

Tanten: Jo? / Nei, det er ikke så nøye med middag.

Du: Ja, for du er ikke invitert på middag i år. /Det var bra, for du er ikke invitert på middag i år.

Å, den var jævlig bra! :hoho:

:tommelsmil:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo invitere alle unntatt tanten. Og så kan du spørre om hun har husket å kjøpe nok mat siden hun ikke er invitert på middag hos deg i år? :ond:

Vet jeg kunne det, og takk for at du forstår.

Men tenker at om jeg så sier da vil jeg bli trukket inn i virksomheten deres og bli litt som dem,

Jeg kjenner inni meg at DE må virkelig slite som kan herse med folk.

Jeg kjenner behov for å avreagere når jeg har vært med dem.

Kanskje jeg må gå til en psykolog kunne klare å beholde nok distanse. iblant er det jammen meg ikke lett.

Fy å dårlig jeg følte meg når jeg dro derfra, å det var godt å få snakket ut litt nå

Skal ringe dem i morgen og avlyse.

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var god å ha i bakhand :danse:

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk og takk :danse:

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Må du ha så mye med dem å gjøre? Hva med å droppe disse samlingene og heller kose dere uten dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha så mye med dem å gjøre? Hva med å droppe disse samlingene og heller kose dere uten dem?

Tror det ligger latent i meg å være snill.

Min far er syk og da får jeg dårlig samvittighet om jeg ber dem for sjelden. Vanskelig å be bare han.

Skal holde meg litt unna dem nå bare små øyeblikk jeg besøker dem.

vanskelig å balansere for jeg skal ike sitte der lenge før spydighetene skyller inn uten at jeg er istand til å besvare dem.

Trenger nok psykolog som kan hjelpe meg å balansere samt avreagere hos for det er jammen meg endel tanker som kommer opp og jeg ser forskjellen fra da jeg gikk til psykolog pga det samme tidligere og nå uten psykolog.

Hjelper å se mønsteret også kanskje høre psykologen fortelle meg hva som egentlig skjer.

Datteren min har tidligere overhørt dem snakke sammen om at det er jeg som er syk. etter en enkelt episode jeg sprakk og gråt. (Flere har det vel ikke vært siden jeg er litt konfliktsky)

Den ene gangen var det psykologen som fikk meg til å konfrontere min mor med at hun hadde slått meg da jeg var liten. noe hun selvsagt benektet.

Det er følelsen at jeg jeg alltid lager en stor enorm greie utav det som gjør at det er umulig å forsvare seg mot dem . Det er jo så mye at det kunne gå trill rundt om jeg skulle kommentere alle vendingene.

ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha minst mulig med dem å gjøre.

Ja har sluttet å svare når hun maser om å komme hit. I det siste har hun vært pågående, så gikk lei av å finne unnskyldninger.

ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta

Ja har sluttet å svare når hun maser om å komme hit. I det siste har hun vært pågående, så gikk lei av å finne unnskyldninger.

ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Tanten altså,mere besteforeldrene det sto om med den middagen og bestemor er jo full av gift.

Sendte en sms avlyste nå.

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Man velger sine venner. Takk og lov for det når familie man har er så sosialt tilbakestående som dette.

Det er mange måter å si ting på - men i min verden så kjøper man ikke påskeegg til x antall barn og singler ut en som ikke får. Ikke tale om, uansett grunn. Skal man gjøre slik får man i allefall snakke med den personen i ENEROM før man gjør det slik at man er helt 100 % sikker på at man ikke tråkker på noens tær.

Når du avlyser for i morgen synes jeg du skal si hvorfor: du ønsker å tilbringe påsken sammen med folk som utviser helt normal folkeskikk fremfor noen som ønsker - med vilje eller av vanvare - å ha det morsomt på en 15 årings bekostning.

Stor klem til dere begge.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...