Gå til innhold

Kunne hun ikke spart seg de ordene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente femten år fått påskeegg av tanten hvert år, forventer altså ikke å få men hun har allikevel valgt å gi.

Så i år:

Tante : "Vet ikke hvordan det er men du liker vel ikke påskeegg lenger du?"

Jenten :" Eh jo...."(uten å forvente å få)

Tante: "Ja for jeg har ikke kjøpt til deg i år og tenker ikke gjøre det."

Jenta . "Ok..."

Jenta står igjen å føler seg dum.

Synes tanten kunne spart seg for den samtalen. Hva mener dere?

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt greit å si det, jeg.

Tanta tror jo kanskje at jenta forventer å få da, siden hun har fått det hvert år. Derfor sier hun det bare rett ut, at det ikke blir noe i år, så jenta slipper å gå og lure eller bli skuffet.

Anonym poster: bb0af51a4d36d18565c13965829755d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke helt ser problemet her...? Tanta sa i fra om at hun ikke hadde kjøpt påskeegg og den femten år gamle jenta tok det hele med fatning, men dog litt brydd? Hvis det ikke skjedde noe mer etterpå, så er det vel ikke noe stort problem, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert tanten sin måte å si på at hun ikke får påskeegg og hun følte vel at hun måtte si det, men hun kunne sagt det på en bedre måte.

Anonym poster: ce88cbbdc266fc41f6b213e983a80ebf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slutter jo ikke å like påskeegg (eller innholdet) når man er 15.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest20

Jeg regner med at hun sa det så du skulle være klar over det selv, hun kan vel ikke vite at du ikke forventer noe? Det er bare en bagatell, virkelig ikke noe å henge seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Beano

Min oppfatning er at 15 åringer i dag føler de er ''for voksne'' for mye og sikkert til å motta påskeegg. Det er kanskje derfor hun spurte deg.

Eller så er hun skikkelig gjerrig og dette var hennes måte å si: Jeg gidder ikke å bruke penger på dette lenger.

Du trenger ikke å føle deg dum hvis du fortsatt liker å motta påskeegg. Du er aldri for gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at alle de mindre barna får. Og det er greit at tanten sier det . Men det er det at hun først formulerer det som et spørsmål til tenåringen , iblant alle de andre og avventer hva tenåringen svarer før alle de andre får mens hun er tilstede.

Kunne hun vel bare sagt iår har jeg ikke kjøpt til deg .

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at samtalen ble gjenfortalt gang på gang etterpå i familien og ledd av med tanten i spissen hører med til historien.

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Og at samtalen ble gjenfortalt gang på gang etterpå i familien og ledd av med tanten i spissen hører med til historien.

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Det skjønner jeg ikke. Det er jo ikke morsomt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og får fortsatt påskeegg både fra mamma, pappa og tante :fnise:

Synes det var dårlig gjort av henne å slutte å gi jeg, og kommentaren var unødvendig. Hva har jenta sagt da?

Anonym poster: d6c0f4a7dfa1f37a10ff7da6b88a8465

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvalmende!

Jeg ville sagt i fra til denne tanten jeg....gjerne foran alle de andre, at det der var uspiselig! Så hadde jeg gått og kjøpt et påskeegg til jenta! Man har følelser selv om man er 15 år

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at samtalen ble gjenfortalt gang på gang etterpå i familien og ledd av med tanten i spissen hører med til historien.

Ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Uff, da er det jo bare trist. :(

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, da er det jo bare trist. :(

Ja. Fikk ikke samlet hele historien i begynnelsen pga jeg kommer rett derfra og ble fortalt alt mens de lo.

Hvordan kan man forsvare seg /sitt barn i noe sånt?

I både ord og tonefall var dette dagens høydare for dem. (mor og bestemor som rotter seg sammen)

Ikke første gang.

Mistenker begge for å være narcisstiske da episodene som er umulig å forsvare seg i er utallige. :vetikke:

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente tante og hennes mor som rotter seg sammen

ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvalmende!

Jeg ville sagt i fra til denne tanten jeg....gjerne foran alle de andre, at det der var uspiselig! Så hadde jeg gått og kjøpt et påskeegg til jenta! Man har følelser selv om man er 15 år

Jeg har kjøpt påskeegg til henne jeg. Men da jeg sa dette ble jeg hele tiden avbrutt for å fortelle om det måpende uttrykket til tenåringen da hun ikke skulle få allikevel.

Hvorfor får alltid disse to meg/oss til å føle oss så dårlig?

ts

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er problemet? Det er vel vanlig å slutte med slike tradisjoner (så sant det ikke er snakk om egne barn) når "barnet" (ungdommen) er i komfirmasjonsalder, og tanten informerte om at hun ikke hadde kjøpt påskeegg til ungdommen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Det er vel vanlig å slutte med slike tradisjoner (så sant det ikke er snakk om egne barn) når "barnet" (ungdommen) er i komfirmasjonsalder, og tanten informerte om at hun ikke hadde kjøpt påskeegg til ungdommen.

Har du lest hele tråden?

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg synes du skal ta det opp med tanten og forklare at ungdommen ble såret av måten dette ble gjort på. La ungdommen høre hva som blir sagt.

Å ydmyke noen slik er jo bare ondskapsfullt, og ungdommen din trenger å se at noen tar hennes parti, selv om tanten kanskje ikke tar det til seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og får fortsatt påskeegg både fra mamma, pappa og tante :fnise:

Synes det var dårlig gjort av henne å slutte å gi jeg, og kommentaren var unødvendig. Hva har jenta sagt da?

Anonym poster: d6c0f4a7dfa1f37a10ff7da6b88a8465 Ingenting men hun ble veldi flau og stille. og det at de oppkonstruerer en hel sak utav det der hun ikke ønsker å befinne seg. Slå stort opp at ja nå har de avslørt at dette hadde nok egentlig jenta regnet med å få, så ble hun så paff da det ikke ble egg allikevel . Le og herse om det til omgivelsene.Hersketeknikk de luxe.

Anonym poster: 5b309bc6bd5c14a224bb42ed503584c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...