Gå til innhold

Betaler du familien for å passe barnet ditt/deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Skippern

Jeg er onkel og ville aldri tatt imot penger. Belønningen er samværet med barnet/barna. Det gir så mye, og målt i verdier er dét det beste som finnes. Jeg utsetter/sløyfer mine egne "viktige ting" for å passe noen jeg er så glad i. Barn er en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saken er den at jeg begynner å nærme meg 28 og min samboer er 40 ca. Ble helt overrasket da han foreslo dette igår med at han mente de skulle betale oss for at vi for eksempel skulle kjøre bil i 3 timer, eventuelt være der 1-2 dager med barnet mens de var ute.

Fikk mer inntrykk av dem så absolutt burde gi oss penger når vi skulle kjøre så langt.

Og 1 gang i mnd var heller ikke greit å besøke. Det ble for mye og for dyrt. Dere med søsken langt unna, hvor ofte besøker dere barna dere er tante/onkel til?

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eneste søsteren jeg har, og da er det vel ikke så rart om hun ber meg og spør om vi har lyst, så må vi jo si ja til det. Er jo bare hyggelig og koselig at vi blir spurt. Burde jo sette litt mer pris på det syns jeg.

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at jeg begynner å nærme meg 28 og min samboer er 40 ca. Ble helt overrasket da han foreslo dette igår med at han mente de skulle betale oss for at vi for eksempel skulle kjøre bil i 3 timer, eventuelt være der 1-2 dager med barnet mens de var ute.

Fikk mer inntrykk av dem så absolutt burde gi oss penger når vi skulle kjøre så langt.

Og 1 gang i mnd var heller ikke greit å besøke. Det ble for mye og for dyrt. Dere med søsken langt unna, hvor ofte besøker dere barna dere er tante/onkel til?

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Vi bor lang borte. Søskenene til mannen min og min bror kommer på besøk når de har tid eller råd. Er litt dyrt å reise. Så kanskje 2-3 ganger i året. Men vi reiser opp til familien mye oftere. Når de kommer på besøk til oss betaler de selv... (Bortsett fra den gangen jeg trengte barnevakt til en eksamen. Det ble litt annerledes, følte jeg selv. Hun måtte ta seg en fridag. Selv om hun ville selv, og ikke forventet betaling for det, så ville jeg gi noe for det.)

Syns det høres rart ut at en så voksen mann forventer betaling...

Anonym poster: 211da8ea65ccfc0e517b34f3c813382c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo søsken selv, men aldri passet barna dems på den måten. Han eller vi har jo aldri blitt spurt. Foreldrene hans har vært mer som har vært barnepasser der.

Føler nesten som at han tenker sånn at er det penger å tjene på det, så er det greit å passe mye om det måtte trenges.

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 10 år yngre enn søsteren min så var derfor mitt i tenårene når hennes unger var 2-3 år. Da fikk jeg åpent kjøleskap og en 200-lapp som betaling.

Anonym poster: 33cf49cf8865a44f1768aaea8a6f3a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså når vi er der, har jo vi huset dems for oss selv, og vi får lov til å spise av det som er i kjøleskapet og sånt. Og det i seg selv bør være "betaling" nok det. Når det er voksne mennesker det er snakk om, så blir det litt annerledes med barnepass, enn når det er barn/ungdom som gjør det. Da er det kanskje greit å gi dem litt for det. Men ikke voksne mennesker sånn.

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"du vil at bror eller søster skal passe barnet ditt"- hva mener du med det? At de passer barnet nå og da, dagtid eller kveldstid? Eller at de skal passe rutinemessig, som i dagmamma? Hvis de ønsker å passe barnet iblandt, eller du trenger barnevakt dann og vann, så vil jeg si det er en tjeneste. Dagmamma bør du betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men passer min søsters barn ofte av ulike årsaker.

Jeg har aldri fått betalt, og jeg hadde heller ALDRI tatt imot. Det er familie, da stiller man opp for hverandre.

Dersom jeg har måtte kjøpt en pakke bleie fordi jeg gikk tom, eller kjøpt babygrøt, så har det hendt at jeg har fått igjen for dette, men det har aldri vært noe jeg har spurt om å få. Igjen, familie stiller opp for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig sjelden barnevakt, men vi betaler ikke for barnepass innad i familien.

Husker da jeg gikk på ungdomsskolen så passet jeg et søskenbarn av meg som var en del år mindre. Da fikk jeg betaling.

Anonym poster: b25a3488d630a63ab897c22bfb1138da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"du vil at bror eller søster skal passe barnet ditt"- hva mener du med det? At de passer barnet nå og da, dagtid eller kveldstid? Eller at de skal passe rutinemessig, som i dagmamma? Hvis de ønsker å passe barnet iblandt, eller du trenger barnevakt dann og vann, så vil jeg si det er en tjeneste. Dagmamma bør du betale for.

Bare en familie tjeneste altså, når søster da måtte trenge søster som barnevakt for foreldrene skal bort på noe. :) Ellers vil de jo ta hånd om barnet selv.

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...