Gå til innhold

Betaler du familien for å passe barnet ditt/deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har et barn, og du vil at enten din bror eller søster skal passe barnet ditt.

Ville du gitt din søster/bror med samboer betaling for dem passer barnet dem er tante og onkel til?

Jeg tenker det at sånn er det man jo gjør gratis?

Uansett hva liksom.

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øh...det ville jeg syns var merkelig. Kunne betalt hvis vedkommende som skulle passe var ung ellee student. Men ikke etablert og voksen. Hvis arbeidsledig. Dvs...kommer an på situasjonen. Men ikke en frisk voksen og arbeidsfør tante/onkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør vi ikke. Nå er det bare besteforeldre som har vært barnevakt mer enn en time og de klør i fingrene etter å bli spurt. :)

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken betaler eller vil bli betalt for barnepass innad i familien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke. Mine søsken er studenter alle sammen, men de passer henne fordi de VIL. Eller så vil de hjelpe meg. Så klart jeg gjør igjen når de får barn. Nå ber jeg de aldri sitte om kvelden/natta da, men de hadde gjort det gratis om jeg hadde spurd de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer min fetter uten å ta betalt for det, forventer ingen betaling. Passer også gladelig barna til en av mine beste venninner uten å ville ha noen betaling for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tante og det kunne ikke falle meg inn å ta imot betaling for pass. Noen ganger har jeg fått litt til reisen siden de bor et par timer unna og jeg er arbeidsledig, men de er jo noe annet.

Anonym poster: bbaa10329183a7738463265431e69592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnepasserne er veldig unge, sånn 14-15-16, tenker jeg det er greit å stikke til dem litt lønn, siden de ikke har så mange muligheter til å tjene penger ;) Voksne barnepassere ville jeg ikke betalt med mindre det dreide seg om helt uvanlige mengder barnepass. Utgangspunktet er at det er en hyggelig tjeneste som så mange andre innen familien.

Anonym poster: a11e8c708cfef75d2a10aae21ced42b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnepassere i alderen 14-15 år ville nokk fått noen lommepenger tror jeg..men ellers, til min storesøster f.eks, eller bror..nei. Jeg spør, di stiller om det passer og de har lyst. Ville det vært hos oss, hvor di må evnt være flere timer, eller sove over, så får di jo selvsagt brus chips snacks etter eget ønske å kose seg med om det er av interesse :) noe god mat etc.

Anonym poster: beae7ed79e00e58fde95da2ab35356ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neglelakk

Ville betalt de som ser på barnevakt som en "jobb" - altså de i tenårene. Men etablerte voksne? Nei, for der går tjenestene frem og tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga foreldrene mine er skilt, så har jeg flere søsken som er mange år yngre enn meg. Da de var i alder tidlig tenåringer så betalte jeg de noen kroner for å sitte barnevakt for barna mine. Nå er de voksne og hører etter jentene mine uten betaling.

Bestikker og tenåringsjenta for å være barnevakt for lillesøster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg er tante som ofte passer nieser og nevøer. De overnatter og jeg trår til ved planleggingsdager (fleksitid og hjemmekontor) for eksempel.

Jeg har aldri fått penger for det, og vil heller ikke ha det. Men jeg har fått en oppmerksomhet om jeg har gjort noe spesielt, som å passe flere barn en hel helg. Da er det gjerne en blomst og en vin eller noe sånt. Og det er jo koselig!

Satser på at mine søsken stiller opp når jeg blir mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor 8 timer fra tantebarna mine, når jeg er hjemme passer jeg dem gjerne noen timer uten å tenke på betaling, det gjør også søstrene mine i retur :)

Gjør der på samme måten med de nærmeste venninnene mine også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre det er barn eller veldig unge som sitter barnevakt, ville jeg nok ikke betalt dem. I hvert fall ikke med penger.

Ser for meg at jeg kanskje ville gitt dem en flaske vin eller invitert dem på middag som takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært snakk om type dagmamma pass, så er det en selvfølge at man betaler.. selv om det er familie.

Men betaling for barnepass utover det- er forbeholdt ungdommen i familien;-)

Anonym poster: 803984dd77d74d0b01366b41b79bf0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte babys tante da hun reiste med fly for å være barnevakt da jeg hadde eksamen. Betalte flyreisen + litt ekstra, siden hun reiste så langt bare for å være barnevakt.

Men sånn ellers tror ikke jeg at jeg kommer til å betale voksne tanter og onkler for å være barnevakt.

Anonym poster: 211da8ea65ccfc0e517b34f3c813382c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Du har et barn, og du vil at enten din bror eller søster skal passe barnet ditt.

Ville du gitt din søster/bror med samboer betaling for dem passer barnet dem er tante og onkel til?

Jeg tenker det at sånn er det man jo gjør gratis?

Uansett hva liksom.

Anonym poster: 28f6763dcf76a6407278a1646ff50e25

Nei, så lenge de er voksne hadde jeg ikke tenkt på det.

Nå er min søster ung og bor fremdeles hjemme hos mine foreldre så hun får betaling om hun er barnevakt. Det blir noe helt annet enn situasjonen du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært student til nå, og har med sambo passet mine tre nieser/nevø. Vi vil gjerne og stiller opp, og forventer ingenting... Av og til får vi likevel en flaske vin, og dette er koselig, men overhodet ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er snakk om en gang i blant så nei. Er det dagmammapass så er det jo naturlig å betale...

Vi har ikke hatt så mye barnevakt, men for kvelder ol blir det en takk, for weekendturer så kjøper vi med noen små gaver som takk (type vin, konjakk, kremer ol).

Anonym poster: 01f111c11df330ed15d62ca42d9c389d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. De et, begge to, under 18 og gjør det ikke litt penger

Anonym poster: 98b461defa81fb1fda1a76e3f0be057d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...