Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De riktig spørsmålet er hva vil generalstaben I NKorea gjøre hvis ordren kommer.

AnonymBruker
Skrevet

De riktig spørsmålet er hva vil generalstaben I NKorea gjøre hvis ordren kommer.

Ja, det er enda en ting å tenke på. Tør de gå mot han hvis han gir ordren? Huff, det er grusomt at så farlige menn kommer til makten.

Jeg prøver å tenke meg konsekvensene hvis noe slikt skjer men noe i meg nekter å tenke tanken fullt ut.

Hvor stor er faren for at han gir ordren? Liten? Middels? Stor?

Anonym poster: 980ddce0a0c9b32f9b0084b9ce5f75c5

Skrevet

Kommer til å bli en temmelig kort krig, uansett tror jeg....

Gjest Gjest
Skrevet

Nord-Koreas leder Kim Jong-Un skremmer meg. Hva tror dere, rasler han bare med sablene eller er han i stand til å starte en atomkrig?

Han virker sprute gal. :(

http://www.dagbladet...korea/26419957/

Du er klar over at USA provoserer ved å slippe bomber nær grensen til Nord-Korea? Du har større grunn til å være redd for USAs president. Han er farligere enn Kim Jong-un.

Skrevet

Du er klar over at USA provoserer ved å slippe bomber nær grensen til Nord-Korea? Du har større grunn til å være redd for USAs president. Han er farligere enn Kim Jong-un.

Årsak og sammenheng, småen.
Gjest Beano
Skrevet (endret)

Nord-Korea har nok den største hæren i verden, men likevel stiller de seg dårlige når det gjelder allierte og våpen. Om det blir krig, blir den forhåpentligvis kortvarig.

Jeg hørte på CNN i går at en analytiker mente at dette var kun hans måte å se hvordan vesten reagerer på hans trussler. Mens en annen nevnte at han gjør det for å tøffe seg.

Edit: I følge en artikkel på CBS news:

Kim's warning, and the litany of threats that have preceded it, don't indicate an imminent war. In fact, they're most likely meant to coerce South Korea into softening its policies, win direct talks and aid from Washington, and strengthen the young leader's credentials and image at home.''

http://www.cbsnews.com/8301-202_162-57576953/north-korea-puts-rockets-on-standby-to-settle-accounts-with-u.s-amid-fears-isolated-regime-may-lash-out/

Endret av Beano
AnonymBruker
Skrevet

Når Nord-Korea er ute og tøffer seg så får de fort sanksjoner mot seg... de har få allierte.

Anonym poster: 1598b317ffc0e7c2cc7f259fe8d33822

Gjest Beano
Skrevet

Når Nord-Korea er ute og tøffer seg så får de fort sanksjoner mot seg... de har få allierte.

Jeg vet. Til og med Kina har tatt avstand fra Nord-Korea.

AnonymBruker
Skrevet

Nord-Korea har nok den største hæren i verden, men likevel stiller de seg dårlige når det gjelder allierte og våpen. Om det blir krig, blir den forhåpentligvis kortvarig.

Jeg hørte på CNN i går at en analytiker mente at dette var kun hans måte å se hvordan vesten reagerer på hans trussler. Mens en annen nevnte at han gjør det for å tøffe seg.

Edit: I følge en artikkel på CBS news:

Kim's warning, and the litany of threats that have preceded it, don't indicate an imminent war. In fact, they're most likely meant to coerce South Korea into softening its policies, win direct talks and aid from Washington, and strengthen the young leader's credentials and image at home.''

http://www.cbsnews.c...e-may-lash-out/

Det var godt å høre. Tror du han våger bruke atombombe hvis han går til krig? Han er jo ikke redd for å teste bombene, som vi alle vet.

Jeg lurer på hvordan våre skandinaviske land også blir trukket inn da...

Skrevet

For det første så behandler Kim Jong Un befolkningen som dritt, han velger å opprettholde verdens største hær i stedet for å skaffe mat til befolkningen sin, og må derfor motta en masse mat fra andre land.

Nord Korea er også verdens minste frie land, for ikke så alt for lenge ble jo f.eks en general henrettet med bombekaster for at han våget å drikke alkohol i en nasjonal "sørgeperiode".

Dette alene er grunn nok til å presse regimet, men så kommer jo Kim Jong Un og topper det hele ved å prøvesprenge atomvåpen, teste langtrekkende ballistiske missiler, bryte våpenhvilen med Sør-Korea og kutte kontaktlinja, det USA gjør nå er fullstendig berettiget, og NATO forøvrig burde hive seg med.

• Liker 2
Skrevet

Saddam hadde også en meget stor hær rett for den første Golf krigen, Problemet til Saddam var at storparten av utstyret hans var en generasjon underlegen de Allierte. Utstryret til Kim er i mellom to til tre generasjoner underlegne USA og SKorea.
AnonymBruker
Skrevet

Kim er ny ved makten, og er i denne fasen av sin karriere som landets øverste leder nødt til å vise muskler for å befeste sin posisjon, både overfor sin egen befolkning, og overfor verdenssamfunnet forøvrig.

For meg virker det som om Nord-Koreas øverste ledelse ikke har all verdens peilig på hva som rører seg i resten av verden, og hvordan de vil ligge an i en eventuell konflikt. Jeg tror de bare tøffer seg, og at det for de alierte blir som å klaske ihjel en jævlig irriterende mygg.

Nord-Koreas befolkning er stort sett uvitende om hva som foregår utenfor deres eget land, og både de og det militære er så undertrykte at de ikke tør å stå imot med en dritt. Hadde de visst mer hadde de turt å styrte drittsekkene som har ledet landet deres for lenge siden.

Anonym poster: 9ed240003d5eae4eb42938ab8049164c

• Liker 2
Skrevet

En stor hær hvor utstyret er rifler er ikke mye verdt mot jagerfly og droner.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke fullskalakrig uansett, jeg forstår ikke hvorfor folk frykter det. Følg med på nyhetene og vær noenlunde oppdatert, så skjønner du det.

Nord-Korea utgjør ingen trussel i en eventuell krig heller, dersom det kommer en i fremtiden. Kina vil ikke gå inn på deres side. De støtter dem halvveis nå, men vesentlig mindre enn før, og gidder ikke risikere å gå inn på deres side.

Problemet med en krig mot Nord-Korea er at man blir nødt til å påføre dem enorme sivile tap, for de vil ikke stoppe før det er tomt for unge mennesker i landet. Deres sivile er også så hjernevasket at de vil forsvare sin leder til de dør. Det hadde blitt et blodbad av rang. Det er synd, men sånn er det.

Anonym poster: a7c0e934f435d415d506f5cc8fd0fd2e

• Liker 1
Gjest Beano
Skrevet

Saddam hadde også en meget stor hær rett for den første Golf krigen, Problemet til Saddam var at storparten av utstyret hans var en generasjon underlegen de Allierte. Utstryret til Kim er i mellom to til tre generasjoner underlegne USA og SKorea.

Nettopp!

Gjest Beano
Skrevet

Det var godt å høre. Tror du han våger bruke atombombe hvis han går til krig? Han er jo ikke redd for å teste bombene, som vi alle vet.

Jeg lurer på hvordan våre skandinaviske land også blir trukket inn da...

Jeg regner med at hvis det ble krig, noe det sansynligvis ikke blir, vil han sikkert bruke atombombene. Ikke bekymr deg for dette, TS fordi det er veldig lite sjanse for at en krig vil bryte ut.

Skrevet

Kim er gal! Dessuten hvis de vil starte en krig, hvorfor går de ut i media med det?

En Bombe skal jo komme uanonsert. Nord Korea er stein hakka galen!

Jeg kjenner en Journalist som ble sendt dit på ett oppdrag. De tok fra han all elektonikk på flyplassen, mobil, data, ipad,Ipod, you name it.

Han måtte skrive rapporten når han var kommet tilbake til Norge. Tok notater på Papir.

Papirene hans ble og gjennomgått før han fikk forlate landet.

Bare 10% av landets befolkning har mobil telefon, og det er ikke mulig å ringe utenlands med den.

De er uopplyste, de har intranett osv.

Så og en artikkel fra VG for noen uker siden at de også har offentlige brylluper, at du må booke på en spesiell dag for å få giftet deg... så bilde av tusenvis av mennesker som giftet seg på en fotballbane. Klin hakka galen.

Lurer på om det er mulig å få en kvinne fra Nordkorea til Norge via familie gjenforening? mange menn henter kvinner fra Thailand osv.... men aldri hørt noen hente noen fra Nordkorea... er det fysisk umulig kanskje? De får vel ikke reise ut av landegrensene...

Skrevet

Hvorfor i all verden skal de starte en atomkrig? Noen som kan komme opp med ETT eneste logisk argument for dette?

Gjest Beano
Skrevet

Hvorfor i all verden skal de starte en atomkrig? Noen som kan komme opp med ETT eneste logisk argument for dette?

Hvis de gjør det, så kan man likegodt begynne å produsere nye kart hvor Nord-Korea ikke er med på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...