Gå til innhold

Hva tenker dere om homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du mener altså at de homofile ikke skal få lov å ha sex seg imellom? To voksne mennesker som har lyst på sex med hverandre skal droppe det fordi du og andre religiøse mener det er "sykt"? Vil du at det skal være straffbart, eller er det bare at du helst ser at de homofile retter seg etter de religiøse antiliberales norm og avstår fra sex av respekt for dere, eventuelt av frykt for utfrysning og andre sosiale represalier?

Ja. Jeg mener homofile ikke bør ha sex med andre homofile. De bør ikke droppe det av hensyn til hva jeg eller andre homofobe mener, men fordi det er galt.

Det bør ikke kriminaliseres. Sex er en privat sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes homofili i naturtilstander også (hos dyr). Kan dyr være sjuke i huet?

Hva er egentlig så sjukt med det? Har alt du gjør en "større mening"? Alt du gjør er fornuftig og i tråd med...tja, Gud? For siden homofili oppstår naturlig i naturen, så kan det da vel ikke per definisjon være sjukt? Så da antar jeg du baserer deg på den Bibelse Gud?

Homofili er sjukt akkurat som lysten til å ha sex med nære slektninger er sjuk. Det er mye rart som "oppstår naturlig i naturen". At noe faktisk eksisterer trenger ikke bety at det er moralsk riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Ja. Jeg mener homofile ikke bør ha sex med andre homofile. De bør ikke droppe det av hensyn til hva jeg eller andre homofobe mener, men fordi det er galt.

Det bør ikke kriminaliseres. Sex er en privat sak.

Hvordan kan det være galt om det er en privat sak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Homofili er sjukt akkurat som lysten til å ha sex med nære slektninger er sjuk. Det er mye rart som "oppstår naturlig i naturen". At noe faktisk eksisterer trenger ikke bety at det er moralsk riktig.

Hvorfor er homosex umoralsk da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg mener homofile ikke bør ha sex med andre homofile. De bør ikke droppe det av hensyn til hva jeg eller andre homofobe mener, men fordi det er galt.

Det bør ikke kriminaliseres. Sex er en privat sak.

Ok, så du mener det er synd mot Guds bud, men ønsker ikke av den grunn å forby det? Fair enough, det må være lov å mene at det andre mennesker gjør er negativt, jeg liker for eksempel ikke visse deler av kristnes eller muslimers moral og menneskesyn, men dere må jo få leve på deres måte og ha deres meninger slik som jeg har mine. Hvis vi er enige om at det må være opp til enhver å leve sitt liv etter sine verdier - så lenge denne utfoldelsen ikke handler om å frata andre deres tilsvarende grunnleggende friheter.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt i dine øyne ja, men det betyr ikke at det ER galt. Hvem er du til å si det er galt? Og ikke gi meg noe Gud og bibel tullball. Heldigvis er det ikke opp til deg å bestemme om de skal få ha sex eller ikke da. Uansett hvor mye du hater det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan det være galt om det er en privat sak?

Hvis jeg misbruker alkohol, så er det en privat sak, men det er også galt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er homosex umoralsk da?

Fordi det strider mot normal seksualitet, som er mellom to av ulikt kjønn, noe evnen til forplantning viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du mener det er synd mot Guds bud, men ønsker ikke av den grunn å forby det? Fair enough, det må være lov å mene at det andre mennesker gjør er negativt, jeg liker for eksempel ikke visse deler av kristnes eller muslimers moral og menneskesyn, men dere må jo få leve på deres måte og ha deres meninger slik som jeg har mine. Hvis vi er enige om at det må være opp til enhver å leve sitt liv etter sine verdier - så lenge denne utfoldelsen ikke handler om å frata andre deres tilsvarende grunnleggende friheter.

Ja. Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt i dine øyne ja, men det betyr ikke at det ER galt. Hvem er du til å si det er galt?

Nei. Det betyr ikke at det objektivt sett trenger å være galt. Jeg har min subjektive oppfatning akkurat som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Jeg driter i hva folk driver med, bare ikke pul i senga mi. Gjelder forøvrig alle mennesker :fnise:

Det jeg har fordommer mot er fag-hags og folk som sier ting som "jeg elsker homofile, de er så søøøøte" osv osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nøytral holdning til homofile, men jeg kjenner bare én da.

Jeg har derimot oppdaget et problem: Garderober! Det virker veldig rart at homofile skal ha adgang til et sted der folk av samme kjønn skifter (det blir jo det samme som å sende inn en mann i damegarderoben), men man kan jo i hvert fall ikke sende dem i motsatt garderobe, og de kan jo heller ikke ha en egen homogarderobe fordi de homofile (kan jo)tenne® jo på hverandre. Det er et uløselig problem.

Men, for å være helt ærlig omkring det temaet der. Jeg er lesbisk. I offentlige garderober så er jeg mer opptatt av å skjule meg selv, bli fort ferdig, enn å stirre på de andre kvinnene. De jeg kjenner av det motsatte kjønn som også liker personer av samme kjønn har samme holdning. Som de sier "fellesdusj er vel ikke akkurat et sjekkested?". Så du trenger egentlig ikke å bekymre deg så veldig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Fordi det strider mot normal seksualitet, som er mellom to av ulikt kjønn, noe evnen til forplantning viser.

OK.Hva med alt det andre rare som heteroseksuelle par gjør utenom penetrering da? Handjobs, blowjobs, alt sånt som ikke direkte medfører avkom. Er det umoralsk, eller er det bare endel av den "naturlige" måten å ha sex på?

Jeg er ikke uenig i at homofili er et avvik. Men jeg mener det er et naturlig avvik, og i hvert fall ikke noe du og jeg har noe med å dømme. Folk får da gjøre som de vil, så lenge ingen tar skade av det. Hvorfor bryr DU deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener SELVFØLGELIG at homofili er like uproblematisk som heterofili, og at homofile skal ha helt identiske rettigheter som alle andre. Jeg kan til en viss grad respektere at enkelte ikke ønsker statsstøttet kunstig befruktning for homofile (selv om jeg aldri kommer til å skjønne hvorfor). Mennesker som avskriver homofili som en "perversjon" fordi det er "sjukt" derimot, respekterer jeg akkurat like lite som jeg respekterer rasister, ekstremister, sexister og andre intolerante tullinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Av samme grunn som deg.

Eh nei? Jeg lurer på hvorfor du har et problem med hva andre velger å gjøre i senga. JEG har ikke noe problem med det. Du sier du finner det umoralsk. Det man finner umoralsk har man problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er sjukt.

For et slående argument...

Anonym poster: bcaa0232125aa425325a3355044e3dfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Jeg tenker at det skal være lov å være "imot" homofili. Helt greit, vær imot det, tenk at du synes det er et avvik, og at det er ekkelt, kjør på.

Men ha respekt, vær et ordentlig medmenneske og ikke snakk dritt. Hold meningene dine for deg selv og oppfør deg som folk.

Gjelder forøvrig alle som har fordommer mot andre mennesker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei? Jeg lurer på hvorfor du har et problem med hva andre velger å gjøre i senga. JEG har ikke noe problem med det. Du sier du finner det umoralsk. Det man finner umoralsk har man problemer med.

Jeg har ikke noe problem med hva andre gjør i senga. Jeg skrev jo nettopp at det er en privat sak.

I likhet med deg syns jeg homofili er et interessant diskusjonstema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...