Gå til innhold

Hva tenker dere om homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sykt vanskelig å vite hva mennesker mener om homofili. Hva mener du? Og hvilken religion har du?

Anonym poster: bcaa0232125aa425325a3355044e3dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen annen mening om homofile annet enn at de er mennesker på lik linje som deg og meg. Seksuell legning har da ingenting å bety for hvordan en person egentlig er. Alle mennesker burde ha rett til å kunne leve det livet de ønsker enten de er hetrofile, bifile, biseksuelle eller homofile.

Selv har jeg ingen relgion, men et livssyn. Mitt syn er da at man skal leve etter karma, respektere naturen og dens krefter, samt prøve å leve så rent som mulig. Hvorfor skulle jeg differensiere mennesker etter deres legning? Så lenge en person oppfører seg hyggelig mot meg, har ikke legningen noe å si. Selv er jeg forøvrig biseksuell.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker om homofili? Tja, at det er to menn som forelsker seg i hverandre?

Anonym poster: 0335ac010fec6b4207f019bcb06f2306

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr ikke meg med hvem folk tenner på eller elsker

Anonym poster: 512c6e938adb025a7949bbaaf7a381c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker om homofili? Tja, at det er to menn som forelsker seg i hverandre?

Anonym poster: 0335ac010fec6b4207f019bcb06f2306

I don't mind gay people as long as both chicks are hot.

Anonym poster: 49c0eff0a1ee9cf99e6620f776d33463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at kjærlighet mellom voksne, samtykkende mennesker er en fin ting.

Er katolikk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kristen og synes homofili er like naturlig som heterofili.

Anonym poster: 8d860a42ff81ce35b4971e90920c46cd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som som tenker negativt om homofile???

Anonym poster: 5adef8c607254b3f7a3ad19e060699a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som som tenker negativt om homofile???

Anonym poster: 5adef8c607254b3f7a3ad19e060699a8

Jeg gjør, tatt i betraktning at de velger å leve ut legningen. Homofili kan som så mye annet være resultat av både arv og miljø, men som religiøs er man ansvarlig for å ikke la fristelser føre deg til synd. Det er de 'homofile handlingene' som er synd, ikke legningen i seg selv.

Når det er sagt, er både Toraen, Bibelen og Koranen tydelige på hvordan følgere av religionen skal forholde seg til saken. Spørsmålet blir da ikke om det står der, men om man er villig til å basere sin tro og sine meninger på det som står i teksten man følger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, så lenge seksuelle handlinger og/eller romantiske forhold involverer samtykkende parter, intet press, ingen barn og ingen dyr så er alt flott for meg. Er ateist, og legger stor vekt på moral og etikk her i livet. :)

Anonym poster: f047b05b10040fb90e6a0a2e31ffc2b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg har en nøytral holdning til homofile, men jeg kjenner bare én da.

Jeg har derimot oppdaget et problem: Garderober! Det virker veldig rart at homofile skal ha adgang til et sted der folk av samme kjønn skifter (det blir jo det samme som å sende inn en mann i damegarderoben), men man kan jo i hvert fall ikke sende dem i motsatt garderobe, og de kan jo heller ikke ha en egen homogarderobe fordi de homofile (kan jo)tenne® jo på hverandre. Det er et uløselig problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har derimot oppdaget et problem: Garderober!

Men ville du automatisk vært tiltrukket av enhver kvinne, eller for så vidt en hvilken som helst kvinne, dersom du skiftet i en damegarderobe? Det er bare et så usexy og naturlig miljø å kle av seg i at jeg personlig ikke plages av å dele garderobe med noen legning, man sjekker liksom ikke ut andre uansett. Jeg er en heterofil kvinne, forresten.

Anonym poster: f047b05b10040fb90e6a0a2e31ffc2b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg er kristen. Om homofili mener jeg det samme som jeg mener om andre preferanser - en privatsak og så lenge folk er lykkelige sammen (eller i eget skinn) så er det fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er muslim vil leve et liv hvor jeg freder alle medmennesker rundt meg, men syntes at det er vanskelig å akseptere en hver form for anal samleie med samme kjønn.

Jeg klarer verken å akseptere det eller respektere det når Gud sendte vrede og straff over et helt folk som praktiserte homofilt samleie.

Hvem er jeg for å akseptere noe min Skaper bedømmer!?

Som muslim tror jeg på at hele koranen er Guds ord til menneskeheten.

Endret av omarel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke over det, for meg er det naturlig. Jeg er agnostiker.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker ikke noe mer over at noen er homofile enn at noen er heterofile.

Tilhører ingen religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen religion; jeg er ateist. Jeg mener at homofile burde ha likestilte rettigheter som heterofile, og ellers er homofili en privatsak som jeg ikke har noe med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim vil leve et liv hvor jeg freder alle medmennesker rundt meg, men syntes at det er vanskelig å akseptere en hver form for anal samleie med samme kjønn.

Jeg klarer verken å akseptere det eller respektere det når Gud sendte vrede og straff over et helt folk som praktiserte homofilt samleie.

Hvem er jeg for å akseptere noe min Skaper bedømmer!?

Som muslim tror jeg på at hele koranen er Guds ord til menneskeheten.

Hva med å tenke litt selv da?

Anonym poster: f70e3443eedc2625ba2f29de2280acf4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nøytral holdning til homofile, men jeg kjenner bare én da.

Jeg har derimot oppdaget et problem: Garderober! Det virker veldig rart at homofile skal ha adgang til et sted der folk av samme kjønn skifter (det blir jo det samme som å sende inn en mann i damegarderoben), men man kan jo i hvert fall ikke sende dem i motsatt garderobe, og de kan jo heller ikke ha en egen homogarderobe fordi de homofile (kan jo)tenne® jo på hverandre. Det er et uløselig problem.

Jeg ser ikke på det som noe problem. Det gjør meg absolutt ingenting om en lesbisk jente tar en ekstra sniktitt på meg i en offentlig garderobe — egentlig er jo det bare et kompliment. For det er jo ikke slik at homofile går rundt og er kåte på alle og enhver. Og vi har da samme kropp uansett.

Men for å fortsette på tankegangen din, hvor skal man da gjøre av bifile/biseksuelle? De kan jo ikke skifte med noen de da. Fryktelig upraktisk legning sånn sett ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...