Gå til innhold

bf vil ha pass til jentungen, jeg vil ikke!


Gjest lisha

Anbefalte innlegg

Gjest lisha

Ta kontakt med barnevernet og forklar at du er bekymret for barnet når det er alene med far. Si at du ønsker oppfølging når barnet er med far.

Anonym poster: 69aaf2376c2b7b67e08eadb911588e56

har prøvd å få hjelp og veiledning emd barnevernet, men de bare avviser meg. så lenge bf ikke har rusproblemer, så er det lite de kan gjøre (Er beskjeden jeg har fått!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Barnevernet blander seg ikke inn i samværssaker, det er den med hovedomsorgen som er ansvarlig for barnet også under samvær. Dersom du mener at far ikke skal ha samvær, må du gå rettens vei. Dessverre. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Den prosessen om bf skal ha samvær eller ikke, har jeg nettopp vært igjennom via rettsmøte. alt fokuserer på fars rettigheter til samvær desverre.

Men nå har jeg ikke tenkt å skape en diskusjon av om han skal ha samvær eller ikke.

jeg bare lurte på om jeg kan nekte å ordne pass til jentungen nå til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, så må begge foreldre skrive under på søknad om pass, samt være med under utstedelse, og det kan du jo fint nekte. Hva han foretar seg som motsvar gjenstår jo å se.

Anonym poster: 9789d1aa0d30d6b2c5779308519901c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men samtidig kan hun ikke nekte med mindre kidnappingsfaren er reell. Far kan gå til politiet og søke om pass, mor vil da få 14 dager på seg til å samtykke. Dersom hun ikke gjør det, må hun ta saken til retten og kreve utreiseforbud, det skal en del mer til enn "jeg stoler ikke på ham".

Men inntill han faktisk går til politiet, gjør du som Fleecejakke foreslår. Det at du ikke kan nekte, får han finne ut selv.

Dersom hun ikke samtykker, kan også politiet velge å skrive ett nødpass, som kun gjelder for reisen?

Dersom de begge har foreldre ansvar.

Var ihvertfall slik før.. da jeg skulle ha pass til det ene barnet mitt som jeg hadde delt foreldre ansvar med far. Han hadde ikke samvær med barna- men det spilte ingen rolle.. var vi avhengig av at han måtte signere på noe - så måtte ting gjøres uhorvelig vanskelig og trøblete.. ( godt han ikke ba om delt foreldre ansvar for de andre 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fleecejakke

Dersom hun ikke samtykker, kan også politiet velge å skrive ett nødpass, som kun gjelder for reisen?

Dersom de begge har foreldre ansvar.

Var ihvertfall slik før.. da jeg skulle ha pass til det ene barnet mitt som jeg hadde delt foreldre ansvar med far. Han hadde ikke samvær med barna- men det spilte ingen rolle.. var vi avhengig av at han måtte signere på noe - så måtte ting gjøres uhorvelig vanskelig og trøblete.. ( godt han ikke ba om delt foreldre ansvar for de andre 2)

Begge foreldre må skrive under på nødpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge foreldre må skrive under på nødpass.

OM de har endret på de reglene nå.. hva gjør man da når den andre part drenerer/nekter bare for å være vrang liksom?

Får ikke det stakkars barnet reist på ferie da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Vet du hva, dette høres for drøyt ut. Det er nesten så jeg tror dette er en tråd laget kun for å framprovosere en skikkelig opphetet versjon av den evige diskusjon om alenemødre, samværsforeldre, unnfallenhet, ansvar, rettigheter osv. Jeg nekter å tro at det finnes menn som er så inn i gamperæva gjennområtten som du påstår - når dere på forhånd hadde syv år sammen som ikke ga den en eneste indikasjon på hva som kunne komme. Eventuelt har han falt og fått et kraftig slag i hodet som har endret personligheten hans totalt. Kjære vene.

Anonym poster: 9789d1aa0d30d6b2c5779308519901c5

Kjenner til en håndfull lignende tilfeller i nærmiljøet, så det er ikke noe usannsynlig med dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

OM de har endret på de reglene nå.. hva gjør man da når den andre part drenerer/nekter bare for å være vrang liksom?

Får ikke det stakkars barnet reist på ferie da

Dette har jeg svart på tidligere i tråden. Den som ønsker å nekte pass må ta saken til retten, og det må være reell fare for bortføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...