Gå til innhold

bf vil ha pass til jentungen, jeg vil ikke!


Gjest lisha

Anbefalte innlegg

Gjest lisha

som overskriften sier, så har barnefaren begynt å mase om at jentungen på 3 skal ha pass.

jeg ønsker ikke at jenta skal ha pass enda, av den grunn for at jeg er livredd for at han tar henne med seg ut av landet.

Når han har samvær med jenta til vanlig, så er han alltid på besøk hos familie, så de hjelper å passe på, og gi jenta det hun trenger av mat og slikt.

Jeg stoler ikke på faren skal passe henne alene på ferietur! det jeg bekymrer meg over er:

-han elsker å drikke og feste! (og han tror fremdeles at han er 18, selv om han er nærmere 30.. )

-ferier = fest, drikking og herjing.

-ikke pokker om han blir sittende på hotellrommet etter jenta har lagt seg. Min største bekymring er da hvem som ser etter henne?

-jeg stoler ikke på han. han sier aldri fra til meg om noe skjer på samvær ellers (alle barn kan falle og slå seg f.eks.. men da er det bare å si det- og ikke prøve å skjule det og late som ingenting!)

så nei, jeg ønsker ikke å skaffe pass til jenta enda!

bf maser om at jeg skal ordne det - jeg mener han ikke er i stand til å ta seg av henne alene på ferie. Jeg er også redd for at bf sier en ting, og drar en annen plass med jenta!

Hvorfor skal han overhodet til utlandet med henne? om han vil gi henne opplevelser i ferie-samværet, så er her mange steder i Norge som er utrolig kjekke for en treåring - som han ikke trenger pass til!

jeg har ihvertfall lyst å vente med pass til tidligst neste år! kan jeg bare nekte å godkjenne pass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når dere begge har samvær på begge skrive under på pass.

Anonym poster: 0a11741e32382c1c4733a60db19249c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå faren få ta med seg dattera på ferie om han vil. En 3 åring setter vel pris på bading og varme. Ikke så lett i Norge.

Anonym poster: 09d5eb3e9394fa3aaa4256b7580f982b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

bade gjør de på svømmehallen! :)

er hvordan faren er i forhold til drikking og festing som gjør meg bekymret! og jeg føler meg ikke trygg på at hun blir ivaretatt skikkelig da!

(hører jo hvert år om unger som omtrent blir overlatt til seg selv og foreldrene drar på fylla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fleecejakke

Da dropper du bare å lage pass. La han mase, men lukk ørene. Pass kan hun få når hun trenger det og det ikke er til fare for henne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forklart han hvorfor du ikke ønsker at de drar på ferie utenlands? Hva sier han til det?

Anonym poster: f49447823f3c51320f481149d4dd308b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å få henne 100%? Barnefaren høres ikke helt stabil ut...

Anonym poster: 6c39c7d23dd5c993770f54d94633513d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

når dere begge har samvær på begge skrive under på pass.

Anonym poster: 0a11741e32382c1c4733a60db19249c2

Ja, men samtidig kan hun ikke nekte med mindre kidnappingsfaren er reell. Far kan gå til politiet og søke om pass, mor vil da få 14 dager på seg til å samtykke. Dersom hun ikke gjør det, må hun ta saken til retten og kreve utreiseforbud, det skal en del mer til enn "jeg stoler ikke på ham".

Men inntill han faktisk går til politiet, gjør du som Fleecejakke foreslår. Det at du ikke kan nekte, får han finne ut selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Ja, det har jeg forklart til han! men han bryr seg ikke.. det gikk bra med han, og da går det bra med jentungen også, er svaret jeg får!

til og med en vanlig samværshelg, så han han prestert å dukke opp bakfull om morgenen, fordi han var på fest natta! her og sette henne i bilen og kjøre fremdeles som han var bakfull - DET så han ingen verdens problemer med! det var ikke så langt han skulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Dette bestemmes av Barnelova, paragraf 41, forresten.

Den som har sams foreldreansvar eller foreldreansvaret åleine, kan ta barnet med på stuttare utanlandsferder. Har foreldra sams foreldreansvar, kan retten i orskurd setje forbod mot utanlandsferd med barnet, dersom det er uvisst om barnet vil kome attende. Forbodet kan gjelde ei enkelt reise eller ålment, og kan også setjast i ei sak om foreldreansvaret, kven barnet skal bu saman med eller samværsrett. Retten kan ta førebels avgjerd for tida fram til saka er endeleg avgjord.

I sak der det vert nedlagt reiseforbod, skal barnet førast ut av passet til den som vil forlate landet, eller barnet sitt pass skal trekkjast attende, eller barnet kan setjast bort til andre på forsvarleg måte til saka er avgjord.

Dersom det er fare for at barnet ikkje vil kome attende, kan politiet leggje ned førebels utreiseforbod fram til saka kan handsamast av retten. Andre stykket gjeld tilsvarande.

Endret av Marmot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg forklart til han! men han bryr seg ikke.. det gikk bra med han, og da går det bra med jentungen også, er svaret jeg får!

til og med en vanlig samværshelg, så han han prestert å dukke opp bakfull om morgenen, fordi han var på fest natta! her og sette henne i bilen og kjøre fremdeles som han var bakfull - DET så han ingen verdens problemer med! det var ikke så langt han skulle..

ok. Nei, da ville jeg nok bare latt vær å skaffe hennes pass med det første :-) Håper han skjerper seg snart, det skal jo ikke være sånn at du som mor sitter å bekymrer deg når barnet har samvær med far. Og det er ikke urimelig å kreve at samværsforelder er edru...

Anonym poster: f49447823f3c51320f481149d4dd308b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Har du prøvd å få henne 100%? Barnefaren høres ikke helt stabil ut...

Anonym poster: 6c39c7d23dd5c993770f54d94633513d

har nettopp vært igjennom rettsmøte. ikke sjangs til å få 100%, far fortalte mange fine løgner om hvor flink og motivert han er for samvær, mens jeg er den som ødelegger alt!

alt fokus var på fars rettigheter til samvær. ikke jentas beste. hun skal bare sendes som en pakke frem og tilbake, og hvem som passer på henne når far har samvær var visst ikke noe viktig! har en prøveperiode på ett år før ny evaluering om "barnets beste" skal frem..

er greit at jeg ikke har noe med hva de skal eller ikke skal gjøre når bf har samvær! men her er i allefall familien hans og kan hjelpe til. her passer han henne ikke alene!

pga jentas reaksjoner fra tidligere samvær/ få overnattinger (bla søvnproblemer og sinne), så har hun nettopp begynt med overnattinger nå (siden dommeren på rettsmøtet påla meg det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor tema, jeg vet, men jeg greier allikevel ikke å undres over, og spørre: hvorfor i huleste fikk du barn med fyren hvis han er en slik uasvarlig taper som du beskriver ham som?? :klo:

Anonym poster: 9789d1aa0d30d6b2c5779308519901c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lisha

Utenfor tema, jeg vet, men jeg greier allikevel ikke å undres over, og spørre: hvorfor i huleste fikk du barn med fyren hvis han er en slik uasvarlig taper som du beskriver ham som?? :klo:

Anonym poster: 9789d1aa0d30d6b2c5779308519901c5

fordi han var helt annerledes før! han hadde mange gode sider, og vi hadde vært ilag i 7 år, begge ferdig utdannelse, fast jobb og leilighet! men når jeg ble gravid (planlagt, og hadde pratet om det en stund), så bestemte han seg for at dette ikke var noe han var klar for likevel! han ble meeeget egosentrert og oppførte seg simplere og simplere jo nærmere fødselen det kom! (det simpleste han gjorde var å ikke gidde å komme og hente meg hjem fra sykehuset engang - han dro på hyttetur med kamerater.....!!)

denne oppførselen har han enda desverre, så jeg stoler ikke på at han setter barnets behov fremfor sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

og jeg må bare si - at jenta mi er verdens herligste og jeg angrer ikke et sekund på at jeg fikk henne!

men det er jo ikke slik noen ønsker at det skal bli!

alle ønsker en familie - og ha det godt sammen!

men oppførselen hans ble verre og verre etter fødselen også, og gikk over på psykisk mishandling på meg. jeg er veldig glad jeg klarte å dra fra han, før han ødela meg helt!

lang historie kort - han er veldig bitter - og han oppdaget plutselig at han hadde et barn når hun var over to år gammel - og jeg fant meg ny kjæreste. og han har virkelig gått inn for å være vanskeligst mulig for nå har han ikke kontroll på meg (som han har selv sagt)! Det er fortvilende!

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, dette høres for drøyt ut. Det er nesten så jeg tror dette er en tråd laget kun for å framprovosere en skikkelig opphetet versjon av den evige diskusjon om alenemødre, samværsforeldre, unnfallenhet, ansvar, rettigheter osv. Jeg nekter å tro at det finnes menn som er så inn i gamperæva gjennområtten som du påstår - når dere på forhånd hadde syv år sammen som ikke ga den en eneste indikasjon på hva som kunne komme. Eventuelt har han falt og fått et kraftig slag i hodet som har endret personligheten hans totalt. Kjære vene.

Anonym poster: 9789d1aa0d30d6b2c5779308519901c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om det du sier er rett,ang kjøring når han fortsatt har litt promille.Da ville jeg ringt politiet

vedr. pass,der ville jeg sagt nei. Om han ønsker å bade med jenta,er det mange muligheter i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisha

Vet du hva, dette høres for drøyt ut. Det er nesten så jeg tror dette er en tråd laget kun for å framprovosere en skikkelig opphetet versjon av den evige diskusjon om alenemødre, samværsforeldre, unnfallenhet, ansvar, rettigheter osv. Jeg nekter å tro at det finnes menn som er så inn i gamperæva gjennområtten som du påstår - når dere på forhånd hadde syv år sammen som ikke ga den en eneste indikasjon på hva som kunne komme. Eventuelt har han falt og fått et kraftig slag i hodet som har endret personligheten hans totalt. Kjære vene.

Anonym poster: 9789d1aa0d30d6b2c5779308519901c5

skulle ønske det var ikke var slik! jeg fikk et spørsmål i et innlegg som jeg svarte på. sikkert mer enn jeg burde. Så det var en egen avsporing ang spørsmålet mitt i hovedinnlegget. ikke for å lage en ny diskusjon av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå faren få ta med seg dattera på ferie om han vil. En 3 åring setter vel pris på bading og varme. Ikke så lett i Norge.

Anonym poster: 09d5eb3e9394fa3aaa4256b7580f982b

Leste du i det hele tatt HI?

TS er jo beskymret for at BF ikke skal kunne ta vare på ungen.

Ja det er greit at det blir bading og sol på dagtid, men hva skjer når BF vil ut å feste å drikke på kveld/nattestid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med barnevernet og forklar at du er bekymret for barnet når det er alene med far. Si at du ønsker oppfølging når barnet er med far.

Anonym poster: 69aaf2376c2b7b67e08eadb911588e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...