Gå til innhold

Ny fjasetråd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer å melde meg på skyting faktisk. Er skytebane fem-ti min fra her jeg bor ^^

Skyting på blink er moro. Hendte pappa lot meg prøve rifla når jeg var yngre. Når vi tok jegerprøva på fhs, så hadde vi x-antall skudd på leirduer. Der traff jeg dog aldri, mye mer treffsikker på vanlig blink med rifle. Hagla har så sinnsykt "baksmell"(rekyl?jernteppe).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyting på blink er moro. Hendte pappa lot meg prøve rifla når jeg var yngre. Når vi tok jegerprøva på fhs, så hadde vi x-antall skudd på leirduer. Der traff jeg dog aldri, mye mer treffsikker på vanlig blink med rifle. Hagla har så sinnsykt "baksmell"(rekyl?jernteppe).

Med tanke på hvor tynn og spinkel jeg er så hadde jeg nok flydd flere meter bakover med den rifla :ler:

Skrevet

Med tanke på hvor tynn og spinkel jeg er så hadde jeg nok flydd flere meter bakover med den rifla :ler:

Hehe, bilder i hodet. :fnise: Jeg fikk en note to self etter det; Aldri ha langfingeren rett bak avtrekkeren. Fikk en kul oppå fingeren etterpå. Men moro var det.

Skrevet

Hehe, bilder i hodet. :fnise: Jeg fikk en note to self etter det; Aldri ha langfingeren rett bak avtrekkeren. Fikk en kul oppå fingeren etterpå. Men moro var det.

Høres fryktelig vondt ut :haar:

Skrevet

Høres fryktelig vondt ut :haar:

Nja. litt ømt ihvertfall, men merket det ikke før neste dag. Så fullstendig noldus ut uhvertfall. Kul i panna er en ting, men på fingeren av alle ting. :bond:

Skrevet

"baksmell"(rekyl?jernteppe).

Ja. Er NP om du holder den rett og står rett da.

Gjest Skrue McDuck
Skrevet

Random overnaturlig ting skjer på en ukentlig basis, med ungdomer som må løse ting.

Ja men det er fremdels ganske ulike serier

Og Sam og Dean i Supernatural er i 20 årene så de er ikke ungdommer

Skrevet

Nå venter jeg på en lang post i dagboka de om hvordan det går med hun dama

:)

Har ikke sett hun på 1-2 uker, så skjer ikke så mye. Hun er nok lost case..

Skrevet

Folk overdriver rekyl på hagle noe helvestes mye, med mindre vi snakker om 8 gauge(som ikke lages lengre og er ulovlig i usa fordi det er sett på som masse ødlegelses våpen) Er det ikke noe problem.

Skrevet

Folk overdriver rekyl på hagle noe helvestes mye, med mindre vi snakker om 8 gauge(som ikke lages lengre og er ulovlig i usa fordi det er sett på som masse ødlegelses våpen) Er det ikke noe problem.

Ehm, jo det er et problem hvis en plasserer fingeren bak avtrekkeren som meg, eller hvis en ikke er forberedt eller har skutt med våpen før. Greit å være forberedt ser du. Det er forskjell på folk som har det som interesse, og hvermansen som vil forsøke for første gang. Må ikke glemme det Gunny!

Skrevet

Ja. Er NP om du holder den rett og står rett da.

Say what?

Skrevet

Ehm, jo det er et problem hvis en plasserer fingeren bak avtrekkeren som meg, eller hvis en ikke er forberedt eller har skutt med våpen før. Greit å være forberedt ser du. Det er forskjell på folk som har det som interesse, og hvermansen som vil forsøke for første gang. Må ikke glemme det Gunny!

Jeg snakker om første gang jeg skøyt med hagle jeg, ikke etter flere ganger, hagle er det jeg har skutt minst med, like vel første gang, var det en liten halv avsagd hagle og selv om den ikke veide mye er det nesten ikke noe rekyl i den, Er jo også forskjell på leirdue ammo, fugle ammo og buckshot,

Leirdue og fugle ammo har masse veldig små kuler og ikke så mye krutt(du vil ikke gjøre fuglen om til blod sky) mens buckshot som er det man bruker på rådyr(samt mennesker om man gjør slike ting) er langt kraftigere skyts.

Skrevet

Say what?

Jeg skrev ja til at det heter rekyl, og så skrev jeg at rekyl ikke er noe problem om du står rett og holder våpenet rett.

Skrevet (endret)

Jeg snakker om første gang jeg skøyt med hagle jeg, ikke etter flere ganger, hagle er det jeg har skutt minst med, like vel første gang, var det en liten halv avsagd hagle og selv om den ikke veide mye er det nesten ikke noe rekyl i den, Er jo også forskjell på leirdue ammo, fugle ammo og buckshot,

Leirdue og fugle ammo har masse veldig små kuler og ikke så mye krutt(du vil ikke gjøre fuglen om til blod sky) mens buckshot som er det man bruker på rådyr(samt mennesker om man gjør slike ting) er langt kraftigere skyts.

Kanskje ikke du, men man merker noe, og det er greit å være forberedt.Du må huske at ikke alle er deg,eller har din erfaring med våpen. :danse: Snakker ikke om at man blir kastet bakover, men mht til hvordan man plasserer hagla. Som sagt din erfaring er din erfaring, men jeg har min erfaring. Det er litt forskjell fra den og f.eks rifler. Det er jo kraft idet når man får kul på fingeren etterpå, det går ikke an å benekte. Nå lurte jeg egentlig litt på hva forskjellen mellom hagleammo på jakt har å gjøre når man er på bane. Avsagde rifler kommer jeg aldri til ta sjansen på å bruke, ei heller langt mer fly rundt med bazookaer. :fnise:

Jeg skrev ja til at det heter rekyl, og så skrev jeg at rekyl ikke er noe problem om du står rett og holder våpenet rett.

Ok. Vel, det er ti år siden nå, så husker ikke om vi bare stod, eller begge deler, men læreren som instruerte oss var en meget erfaren småviltjeger, og forberedte oss på at det kom til å skje mht til hvordan man plasserte den på skulderen. Smarte meg tenkte ikke så langt som til fingerplassering. :kari:

Endret av Cordelia
Skrevet

Husker det neste gang da!

Jupp! Det kan du banne på. :fnise: Hadde vært moro å prøve igjen. Får smiske litt med noen hjemme. Strengt tatt kan jeg vel skaffe meg hagle selv og. Har jo prøva selv om jeg ikke har brukt den, men det er jo en liten byråkratisk prosess.

Skrevet

Når du først bor på landet er det jo kjekt å ha i tilfelle Zombie-invasjon o.l.

Skrevet

Ulempen er at ved en zombie-invasjon, går du alltid tom for ammo når du har skytevåpen. Men skaff deg en katana eller en skikkelig sinna machete, så skal du se det blir vei i vellinga! :D

Skrevet

Når du først bor på landet er det jo kjekt å ha i tilfelle Zombie-invasjon o.l.

Ikke sant! Veit aldri hva som sniker langs husveggene.

Skrevet (endret)

Ulempen er at ved en zombie-invasjon, går du alltid tom for ammo når du har skytevåpen. Men skaff deg en katana eller en skikkelig sinna machete, så skal du se det blir vei i vellinga! :D

Oooooh, allltid hatt lyst på samekniv! Må begynner å følge med på Fox for å gjøre research ser jeg.

Endret av Cordelia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...