Gå til innhold

Ny fjasetråd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan kvele deg med lårene mine hvis jeg vil :nigo:

Så det er slikt du driver med i senga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener selvsagt hvis og om atte du hadde vært mer aktiv enn undertegnede.

Endret av Singha
Gjest pilldorf
Skrevet (endret)

Ok, jeg skal skrive det om igjen om det ikke kom klart frem: Det har ikke en felles definisjon men mange definisjoner ut i fra hvor i verden man er i tid og rom.

"Larger than a town" er vel den nærmeste definisjonen som er felles for alle, men når definisjonen av "town" samtidig er "Smaller than a city" så blir det jo en fin liten runddans.

Ja, jeg fant frem til den samme runddansen. Men fant ut noe greier om city councils i UK og dro noen paraleller derfra, men nå finner jeg jo ikke den igjen engang.

Men fant et par "svar" på gåten da. Det ene var:

The is no clear difference between a city and a town. A city is a relatively large and has permanent urban settlement with a particular administrative, legal, or historical status based on local law. It is usually much bigger than a town and it has a higher population. In most European countries, the city has to have a cathedral.

Og det andre var:

A city is an incorporated community with governmental powers unlike a town that bears no county governments powers. A city also normally has a cathedral in it. Additionally, a town does not have to be large in size in order to be called a city.

Også var det riktig nok 4 til på den siden, men dem handler stort sett bare om en relativ størrelse ja.

Endret av pilldorf
Skrevet

Det blir jo uansett mer komplisert i Norge, ettersom "city" og "town" begge oversettes til "by"...

Gjest pilldorf
Skrevet

Det er jo det da. Men det språket vi bruker nå er jo ikke nødvendigvis på samme alder som engelsk heller.

Og man har jo tettsted da. Og bygda eventuelt.

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg mener selvsagt hvis og om atte du hadde vært mer aktiv enn undertegnede.

:klo:

Skrevet

Det er jo det da. Men det språket vi bruker nå er jo ikke nødvendigvis på samme alder som engelsk heller.

Og man har jo tettsted da. Og bygda eventuelt.

Tettsted er heller ikke skikkelig definert/har flere definisjoner. :P

Og språket vi bruker er da i stor grad basert på det samme språket en stor del av engelsk er basert på?

Gjest pilldorf
Skrevet

Ny låt fra Drake ser det ut til forøvrig. En helt ny stil. Den var litt kul.

http://www.youtube.com/watch?v=ukCyt47eIkA

Skrevet

I wish at jeg gjorde noe i senga.

Ja, det var det jeg og mente.

Gjest pilldorf
Skrevet

Tettsted er heller ikke skikkelig definert/har flere definisjoner. :P

Og språket vi bruker er da i stor grad basert på det samme språket en stor del av engelsk er basert på?

Hehe. Ja, ikke sant. Det var halve poenget mitt det. :P

Språket vi bruker er nok litt basert på Engelsk, men bokmål er jo mye fra Dansk og da.

Og hvis man går noen hundre år tilbake var jo ikke Nordisk helt det samme, men Engelsk var jo, med små ulike varianter av vokabular rundt om. (Også derfor jeg aldri sier at noe ikke er et engelsk ord før jeg sjekker det opp, fordi det finnes så vanvittig mange av dem)

Skrevet

Hehe. Ja, ikke sant. Det var halve poenget mitt det. :P

Språket vi bruker er nok litt basert på Engelsk, men bokmål er jo mye fra Dansk og da.

Og hvis man går noen hundre år tilbake var jo ikke Nordisk helt det samme, men Engelsk var jo, med små ulike varianter av vokabular rundt om. (Også derfor jeg aldri sier at noe ikke er et engelsk ord før jeg sjekker det opp, fordi det finnes så vanvittig mange av dem)

Jeg mente ikke at vårt språk er basert på engelsk. Jeg mente at engelsk har mange elementer fra gammelnorsk/germansk språk i seg etter både folkevandringer, erobringer og handel. Noe også vårt eget språk har/er en direkte etterkommer av.

Skrevet

Har kun vært i bergen en gang. Myten om regn er sann. Fytti, har aldri opplevd lignende. For en uke! Ikke nok med at det kom store flodbølger av regn, men for et eksoshelvete :fnise:

Skrevet

Nå må du holde deg seriøs her. Om det regner merker du ikke noe til det berømmelige giftlokket.

Gjest pilldorf
Skrevet

Jeg mente ikke at vårt språk er basert på engelsk. Jeg mente at engelsk har mange elementer fra gammelnorsk/germansk språk i seg etter både folkevandringer, erobringer og handel. Noe også vårt eget språk har/er en direkte etterkommer av.

Joda, det stemmer jo det. Litt av det jeg mente og, fordi det bare er blitt en stor suppe.

Ordet vindu f.eks. Hvor kommer det fra? Og hva kom først (i andre tilfeller og)? Høna eller egget?

Skrevet

Nå må du holde deg seriøs her. Om det regner merker du ikke noe til det berømmelige giftlokket.

Jeg må ha død på vei opp fjellet, trengte oksygen og så ble alt svart.

Skrevet

Jeg må ha død på vei opp fjellet, trengte oksygen og så ble alt svart.

Hæ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...