Gå til innhold

Ny fjasetråd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han var her med nytt nick, men så sletta han seg igjen. Han kommer vel tilbake :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i hele dag følt at noe er galt. Er svimmel, kaldsvetter, har peroider hvor jeg skjelver og føler meg ikke bra. Klarer ikke å sette ord på hva som er galt, det er bare noe galt.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Nå skal jeg prøve å lage noe rart, Biff med pasta i tomat saus på siden, vet ikke om tomat saus og biff går bra sammen, men liker begge deler, så vi får prøve.

Vanligvis når jeg tenker tomat saus tenker jeg svin eller kylling. ikke biff.

Skrevet

Nå har jeg gitt bort hotellrom og festivalbillett til ei venninne fra praha, det føles så godt, hun ble kjempeglad :laugh::danse:

Skrevet

Har i hele dag følt at noe er galt. Er svimmel, kaldsvetter, har peroider hvor jeg skjelver og føler meg ikke bra. Klarer ikke å sette ord på hva som er galt, det er bare noe galt.

Hva som kan være galt da?

Skrevet

Panikkangst?

PMS?

Skrevet

Hva som kan være galt da?

Jeg vet ikke. Vondt i magen, kramper i beina, overtrøtt også, noe som ikke er uvanlig for meg. Jeg får det når jeg spiser over 4 brødskiver om dagen. Om jeg spiser middag, bryter helvete løs. Går på syredempende men det hjelper ikke. Legen tar meg ikke på alvor.

Panikkangst?

PMS?

Nei.

Skrevet

Jeg vet ikke. Vondt i magen, kramper i beina, overtrøtt også, noe som ikke er uvanlig for meg. Jeg får det når jeg spiser over 4 brødskiver om dagen. Om jeg spiser middag, bryter helvete løs. Går på syredempende men det hjelper ikke. Legen tar meg ikke på alvor.

Hvor i magen har du vondt da? Er det ved spiserøret eller ved tarmen f.eks (Oppe eller nede)?

Vel, du kunne jo kanskje vurdere å prøve litt andre varierende kosthold? Brødskiver funker jo visst dårlig. :( Eller om du prøver å luke ut småting fra kostholdet, eller kosttilskudd (evt) ? Altså, hvis det er en ting du pleier å ha på skiven f.eks? Og ta bare bort én ting om gangen i så fall, slik at du kanskje får noe håndfast?

Leger er noen ganger litt naiv av seg selv dessverre.

Du har tatt vanlige tester for diverse? Blodtrykk? Jernnivå? Hvite blodlegemer? Osv..?

Og jeg snublet over denne, kjenner du igjen symptomene?

Skrevet

Virker som det er noe med maten ihvertfall da. Ville skifta lege jeg tror jeg, hvis det er mulighet for det. :hug:

Skrevet (endret)

Hvor i magen har du vondt da? Er det ved spiserøret eller ved tarmen f.eks (Oppe eller nede)?

Vel, du kunne jo kanskje vurdere å prøve litt andre varierende kosthold? Brødskiver funker jo visst dårlig. :( Eller om du prøver å luke ut småting fra kostholdet, eller kosttilskudd (evt) ? Altså, hvis det er en ting du pleier å ha på skiven f.eks? Og ta bare bort én ting om gangen i så fall, slik at du kanskje får noe håndfast?

Leger er noen ganger litt naiv av seg selv dessverre.

Du har tatt vanlige tester for diverse? Blodtrykk? Jernnivå? Hvite blodlegemer? Osv..?

Og jeg snublet over denne, kjenner du igjen symptomene?

Det er sånn uansett hva jeg spiser, det er mengden over 4 brødskiver som utløser det. Har det i øverste del av magen, veldig langt oppe.

Jeg aner ikke hva jeg er testet for, de gir meg jo null info om blodprøvene. Bare sender meg til testing, sier jeg ikke er gravid :rolleyes: , noe jeg overhode ikke kan være, det kunne de spart seg for ved å spørre meg. Blodtrykket er normalt.

Jeg skal gå på apoteket å spørre etter det, men går på noe av det samme tror jeg :)

Takk for tips

Endret av Evilposelos
Skrevet (endret)

Virker som det er noe med maten ihvertfall da. Ville skifta lege jeg tror jeg, hvis det er mulighet for det. :hug:

:hug: Ja, jeg vurderer det.

Sikkert gravid.

Da skulle jeg født for 3 måneder siden :ler:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Det er sånn uansett hva jeg spiser, det er mengden over 4 brødskiver som utløser det. Har det i øverste del av magen, veldig langt oppe.

Jeg aner ikke hva jeg er testet for, de gir meg jo null info om blodprøvene. Bare sender meg til testing, sier jeg ikke er gravid :rolleyes: , noe jeg overhode ikke kan være, det kunne de spart seg for ved å spørre meg. Blodtrykket er normalt.

Jeg skal gå på apoteket å spørre etter det, men går på noe av det samme tror jeg :)

Takk for tips

Da ligger det vel i spiserøret da, tipper jeg, uten noe relevant medisinsk bakgrunn. :)

Men har du blitt testet for "Helicobacter pylori" ? En bakterie som også kan skape de samme ubehagene. Har du snakket om en pencelin kur med legen forøvrig? En skikkelig oppvask internt kan jo kanskje ordne noe, selv om en ikke er sikker på hva det er i utgangspunktet.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Da skulle jeg født for 3 måneder siden :ler:

Kanskje du har det uten å ha merket det? Har du sett noe til en liten baby som krabber etter deg hele tiden? merker du at hvis du setter deg ned for å hvile, sitter denne babien og suger melk ut av puppene dine?

Skrevet

Da ligger det vel i spiserøret da, tipper jeg, uten noe relevant medisinsk bakgrunn. :)

Men har du blitt testet for "Helicobacter pylori" ? En bakterie som også kan skape de samme ubehagene. Har du snakket om en pencelin kur med legen forøvrig? En skikkelig oppvask internt kan jo kanskje ordne noe, selv om en ikke er sikker på hva det er i utgangspunktet.

Nei, legen tar meg ikke på alvor, så han sender meg ikke videre for undersøkelse. Da jeg ba om det sist, sa han at jeg kunne gå på syredempende et helt år før det skjedde. Tror ikke han gidder å gi meg noe form for kur, men jeg kan gi det et tappert forsøk. :)

Kanskje du har det uten å ha merket det? Har du sett noe til en liten baby som krabber etter deg hele tiden? merker du at hvis du setter deg ned for å hvile, sitter denne babien og suger melk ut av puppene dine?

:ler: Skybert?

Skrevet

Nei, legen tar meg ikke på alvor, så han sender meg ikke videre for undersøkelse. Da jeg ba om det sist, sa han at jeg kunne gå på syredempende et helt år før det skjedde. Tror ikke han gidder å gi meg noe form for kur, men jeg kan gi det et tappert forsøk. :)

Det burde du definitivt! Også burde du også kanskje vurdere en ny fastlege?

Håper det forbedrer seg hvertfall, på den ene eller den andre måten. :blomst:

Skrevet

Det burde du definitivt! Også burde du også kanskje vurdere en ny fastlege?

Håper det forbedrer seg hvertfall, på den ene eller den andre måten. :blomst:

Ja.

Tusen takk og takk for hjelpen, jeg drar på apoteket i morgen :laugh:

Skrevet

Ja.

Tusen takk og takk for hjelpen, jeg drar på apoteket i morgen :laugh:

Hehe. Ikke noe problem. :)

Og du må jo ikke være redd for å dra på apoteket for å prøve noe nytt da, innenfor rimelighetens grenser da naturligvis. En vet jo aldri. Hvis ikke legen bryr seg, så får en vel bare ta saken i egne hender da? :vetikke:

Men også, les deg godt opp på doseringer og slikt og da.

Skrevet

Nei, nå begynner øgene å falle sammen merker jeg. Så jeg stikker å henger opp klesvasken før jeg stikker og finner puten igjen.

Ha en fin aften videre. Og ta vare på dere selv. Og sove godt, når den tid kommer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...